Łamigłówki mądrej główki

XV 19.06.2020 r. 

Kochane dzieci, 
lubicie zagadki? Dzisiaj przygotowałyśmy dla Was kilka prostych zagadek w temacie lata. W odgadywaniu pomogą Wam obrazki zamieszczone poniżej.  

Lody
W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy.

Truskawki
Polane śmietaną,
cukrem posypane,
smakują wybornie,
w słoneczny poranek.

Słońce
Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać.

Czapka
Nad rzeką lub nad morzem,
przez letnie miesiące,
chroni naszą głowę,
przed gorącym słońcem.

Krem do opalania
W tubce lub butelce,
biały i pachnący.
Trzeba się nim posmarować,
wychodząc na słońce.

Namiot
Mały domek z materiału,
w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać
letnie ciepłe noce. 

Muszelka
Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce, małe morze,
lato może nam przypomnieć.

Komary
Latem jest ich dużo,
a gdy zaczną latać,
siadają na rękach
i trzeba się drapać.

Plaża
Można na niej się opalać,
Zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
Brzegiem morza spacerować.

Plecak
Włóż do niego wszystkie rzeczy:
sok, kanapkę i czapeczkę.
Potem załóż go na plecy
i na letnią idź wycieczkę.



XIV 08.06.2020 r.

Witajcie dzieci! 

Dziś zapraszam Was  w podróż  po ....planszy

1. Potrzebujemy:
- kartki
- mazaków
- kostki do gry
- pionków 


2. Rysujemy planszę, piszemy meta, start.


3. Tworzymy legendę i umieszczamy symbole na polach.


4. Gotowe, zaczynamy podróż...



Każdy może stworzyć swoją legendę i planszę.
Miłej zabawy 😊



__________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Narysujcie planszę wspólnie z dzieckiem. Tłumaczcie mu na bieżąco to, co rysujecie. Najlepiej, aby stworzyć do gry jakąś opowieść, np. na początku narysować misie, które muszą dojechać do wesołego miasteczka i podczas tej drogi pokonują przeszkody. Narysujcie na planszy pola z przeszkodami oraz dodatkowo zróbcie te same symbole na małych karteczkach. Wytłumaczcie dziecku, co one oznaczają, aby wiedziało, co należy zrobić:

✅słońce - ruszamy się do przodu o dwa pola (możecie narysować na małej karteczce przy słońcu dwie kropki, aby dziecko je policzyło i tyle ruchów wykonało),
✅piorun - dwa pola do tyłu (również możecie dorysować kropki),
✅fale - przeskakujemy o dwa pola (również możecie dorysować kropki),
✅choinka - zbieranie jagód - pokażcie dziecku ruchy, które powinno wykonać,
✅góry - wspinanie się po górach - pokażcie dziecku ruchy, które powinno wykonać.

Możecie dodawać różne inne pola, tłumacząc dziecku, co będą one oznaczać. Możecie również zachęcić dziecko do tego, aby to ono wymyśliło zadanie do wykonania. Po stworzeniu planszy i wytłumaczeniu zasad, zacznijcie grę. Zwracajcie uwagę na to, aby dziecko pilnowało swojej kolejki. 



❓❓❓



XIII 04.06.2020 r. - Memory z różnych stron świata


Kochani, 
zapraszamy Was do gry memory, dzięki której poćwiczycie swoją pamięć i spostrzegawczość wzrokową, 
a przy okazji zapoznacie się z charakterystycznymi cechami wyglądu mieszkańców wybranych krajów. Waszym zadaniem jest odszukać pasujące do siebie pary – chłopca i dziewczynki. Powodzenia 😀

LINK DO GRY: 


 https://learningapps.org/watch?v=pzcqxhbun20

______________________________________________
DOSTOSOWANIE:


Zacznijcie od gier z mniejszą ilością obrazków. W tej wersji użyte zostały 4 obrazki, zamieszczone poniżej. Możecie się z nimi zapoznać przed rozpoczęciem zabawy. Powodzenia!


LINK DO GRY:



https://learningapps.org/watch?v=pvogmnwa520


OBRAZKI WYKORZYSTANE W GRZE: 








❓❓❓


XII 27.05.2020 r.- Strażak
Kochane Dzieci,
Dzisiaj mam dla was zadania, które będą od Was 
wymagały skupienia uwagi i wytężenia wzroku.


1. Znajdźcie 10 różnic między obrazkami:


Brawo! 👏

2. Pomóż strażakowi ugasić pożar. Znajdź drogę:


Doskonale! I Ty możesz w przyszłości zostać strażakiem.
3. Połącz przedmioty z ludźmi, którzy wykonują pracę z ich pomocą:


Wszystkie zadania zrobione? Wspaniale. 👏😊


____________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:

Zadanie 1 - różnice
Pokażcie dziecku obrazek. Omówcie dokładnie jego elementy, niech je nazwie (dom, okno, słońce itp.). Zacznijcie od tego, na którym jest mniej różnic. 


Gdy już omówicie obrazek, pokażcie dziecku ten, gdzie są dwa domy (4 różnice). Zapytajcie, czy te obrazki są takie same. Jeśli powie, że nie, to poproście, aby wskazało Wam, czym te obrazki się różnią. Jeśli powie, że tak to spytajcie czy na pewno. Jeśli dalej twierdzi, że tak, to powiedzcie "Popatrz. Na tym obrazku jest słońce (pokażcie palcem), a na tym obrazku nie ma słońca (również wskażcie palcem)". Później zapytajcie, co jeszcze jest innego na obrazkach. Tak samo postępujcie z obrazkiem z traktorem (6 różnic).



Zadanie 2 - labirynt
Pokażcie dziecku najpierw łatwiejszy labirynt. Wykorzystajcie opcję z narysowaną drogą. Niech dziecko zobaczy, jak ją pokonać, a następnie niech poprowadzi palec po drodze. Później może poprawić ją farbą, flamastrem lub kredką. Jeśli mu się uda, pokażcie mu tą samą wersję labiryntu, ale już bez podpowiedzi w postaci przerywanej linii. Następnie możecie wykonać trudniejszą wersję. Na końcu niech dziecko spróbuje wykonać labirynt zamieszczony powyżej. Również możecie zrobić mu linie pomocnicze.


Zadanie 3 - łączenie par
 Wersja najłatwiejsza:
Pokazujcie dziecku po jednym obrazku zawodu (obrazki na końcu). Niech spróbuje go nazwać, jeśli nie wie jak to zrobić lub kogo przedstawia obrazek - podpowiedzcie mu, a ono niech powtórzy po Was. Następnie zbierzcie obrazki i pokazujcie dziecku po jednym obrazku przedmiotów. Podobnie jak wcześniej, niech spróbuje je nazwać. Kiedy obrazki leżą (jeden obok drugiego) przed dzieckiem, pokażcie jeden obrazek zawodu mówiąc: "To jest policjant. Policjant używa kajdanek. Gdzie są kajdanki?" i wtedy niech dziecko wskaże Wam kajdanki i położy policjant pod nimi. To samo zróbcie z pozostałymi.

Wersja nieco trudniejsza:
Początkowo postępujcie jak wyżej. Kiedy obrazki przedmiotów leżą (jeden obok drugiego) przed dzieckiem, znów pokażcie obrazek zawodu, pytając: "Kto to jest?". Gdy dziecko odpowie, zapytajcie je, do którego przedmiotu pasuje. To samo zróbcie z resztą obrazków.
Kiedy przerobicie z dzieckiem wszystkie obrazki i będzie bez trudności potrafiło wskazać, które z nich do siebie pasują, możecie wykonać kartę pracy. Niech najpierw dziecko wskaże palcem pasujące do siebie obrazki, a następnie je połączy. Pamiętamy oczywiście o prawidłowym chwycie. Możecie później wykorzystać obrazki do gry w memo. 😊







❓❓❓


XI.19.05.2020r.- Postacie z bajek


Dzień dobry Dzieci!

Dziś przygotowałam dla Was zagadki,
na temat postaci z bajek 👑. 
Komu uda się odgadnąć wszystkie ?









❓❓❓




X.15.05.2020r.- Bieguny


Witajcie Kochani!

Czy wiecie,że na świecie są takie miejsca, gdzie jest cały czas zimno?
Te miejsca to Bieguny- miejsca wiecznej zimy.
Bieguny to też domy pewnych zwierząt wiecie jakich?
Spróbujcie je rozpoznać na fotografiach.

FOKA


PINGWINY


NIEDŹWIEDZIE POLARNE


MORS


ORKA

Świetnie Wam poszło!
A teraz spróbujcie odszukać pary tych zwierząt w naszej grze memo.

Powodzenia! 







❓❓❓




IX.12.05.2020r.- Zagadki




Drogie Przedszkolaki!
Dziś naszą wyprawę zaczniemy od pewnych zagadek.
Jesteście gotowi?


Ma piór bez liku i głośno skrzeczy.
Ziarenka chętnie przyjmie od dzieci.


Lubi zieloną sałatę, wolno spaceruje
Pod lampą w terrarium chętnie się wyleguje.


Czy wiecie jaki miś
Wam znany nie od dziś.
Ma futro czarno białe
I czarne oczka małe?
Po bambusach się wspina
I mieszka w Chinach.



 Mam dla Was jeszcze jedno zadanie.
Nasza żyrafa wpadła do białej farby.
Pomóżcie jej odzyskać kolory malując zgodnie z legendą.

Legenda:

X – niebieski
                           ❤ - różowy                              
○ - żółty
□ - pomarańczowy
^ - brązowy
☆ - zielony







❓❓❓





VIII.08.05.2020r.- Biedronka


Kochani!


Dziś proponuje Wam ćwiczenia wspomagające 
kształtowanie orientację przestrzenną z biedronką 🐞

1. Potrzebujemy:
- klej
- koło czerwone
- koło czarne 
- nożyczki
- kartka zielona 
- mazak czarny.



2. Z kół robimy biedronkę .


3. Na stole kładziemy biedronkę i kartkę papieru, 
prosimy dziecko by położyło biedronkę:
- pod kartką
- nad kartką 
- z prawej strony kartki
- z lewej strony kartki
- na dole kartki 
- na środku kartki .


MIŁEJ ZABAWY!!😊




❓❓❓




VII.05.05.2020r.- QUIZ



Drogie Przedszkolaki!

Zapraszam Was do zabawy 
łamigłówkowej w postaci Quizu. 

Będzie trochę liczenia 1.2.3..., 
spostrzegawczości 👀
i wiedzy.🙋

Jeśli jesteście gotowi, usiądźcie wygodnie
i zaczynamy naszą zabawę.




link: QUIZ




❓❓❓




VI.28.04.2020r. -Puzzle

Witajcie! 
Dziś łamigłówki w innej postaci.
Zapraszam Was do ułożenia puzzli 😀 

O to one: 





Miłego układania 😃




❓❓❓


V.21.04.2020r. - Zwierzęta 


Dzień dobry dzieci!

Czeka na Was zadanie.
Mianowicie trzeba rozwiązać zagadki,
aby dowiedzieć się kto mieszka na farmie.

🐔

Choć ma skrzydła, nie potrafi fruwać wcale.
Za to co dzień znosi jajko i gdacze wspaniale. (kura)

🐷

Chodzi po podwórku różowy grubasek.
Lubi w brudnym błocie pochlapać się czasem. (świnia)

🐄 

Choć jest duża i rogata, nie musisz uciekać.
Kiedy dasz jej smacznej trawy, ona da ci mleka.


🐴 

Chętnie po łące skacze i biega,
a jego synek to mały źrebak.


🐱 

Czasem włazi gdzieś wysoko, żeby mieć na wszystko oko.
Gdy chce złapać mysz malutką, to zakrada się cichutko.



A czy wiesz jakie odgłosy wydają zwierzęta z obrazka?




 Brawo !
Udało się Wam wszystko odgadnąć!


 Mam dla Was  niespodziankę, wydrukujcie poniższy obrazek. Potem potnijcie go tak, aby każde zwierzątko było osobno. Teraz możesz z rodzeństwem bądź rodzicami zagrać w memo.  Gdzie trzeba będzie znaleźć mamę dla dziecka danego zwierzątka. Powodzenia !






Wersja do samodzielnego pokolorowania.






❓❓❓





IV.16.04.2020r.- QUIZ



Moi kochani!

Dziś zapraszam na zagadki w troszkę innej wersji.
Usiądźcie wygodnie, bo wielką grę zaczynamy😃.

Proszę kliknąć link pod zdjęciem.

https://quizizz.com/join/quiz/5e91d754a180f4001b2cc8c3/start



Miłej zabawy 😊



❓❓❓


III.06.04.2020r.- Wielkanocne zagadki

Drogie Przedszkolaki!
🐣🐣🐣
Przyszedł czas na święta,
 ale co to za święta z barankiem i chrzanem,
 podczas których w koszyku jajka malowane,
a na stole mazurek oraz pyszna babka.
Co to za święta? Czy rozwiązana zagadka?



Macie rację ! Nadszedł czas Wielkanocy!
Dlatego też przygotowałyśmy dla Was kilka łamigłówek.

 Czy wiecie co
 Leży w koszyczku
pięknie wystrojone,
malowane, pisane,
drapane lub kraszone?


Oczywiście! Jajko! Świetnie sobie poradziliście.
Powiedzcie jak nazywa się tak pięknie ozdobione jajko?  Pisanka!  Wspaniale !
  Spójrzcie. Nasze pisanki zgubiły swoje pary… Czy pomożecie im się odnaleźć? 




Czas na kolejną zagadkę. 

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne,
więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne,
bo on susami – kic! Kic! Ucieka.

Dobra odpowiedź! Zajączek!
Ale zaraz, zaraz… Gdzie się podział nasz zajączek?

O nie! Utknął w labiryncie! Musimy pomóc mu znaleźć drogę do koszyczka,
 aby mógł wrzucić tam swoją pisankę.



Gratulacje! Zajączek uratowany 🐰

❓❓❓


II.01.04.2020r.- Wiosenne zagadki


Witamy Was słonecznie 🌞

Już bardzo dużo wiecie o wiośnie. 
Dlatego przygotowałam dla Was wiosenne zagadki. 

No to start! Zaczynamy!


Nadchodzi po zimie,
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i promieniach słonka!

🌺🌻🌺 

Nie miauczą, nie drapią
i nie piją mleka.
Na drzewie rosną
gdy zima ucieka

🐞🐸🐞

Brodzi po łące
czerwonymi nóżkami.
Nigdy się nie przyjaźni
z zielonymi żabkami

🌸🌼🌸

Co buduje każdy ptak,
by chować pisklęta,
a tylko kukułka
o tym nie pamięta?

🐦🐻🐦

Jak ten kwiatek się nazywa,
Co słowo „pan” w nazwie ukrywa?


Jeśli nie poradziliście sobie z którąś z zagadek, 
przyjrzyj się ilustracjom poniżej i dopasuj ją do zagadki.




















Do rodziców:

Zaczynajmy od łatwiejszych zagadek, czytajmy je dziecku wyraźnie (dwukrotnie), 
cierpliwie czekajmy na odpowiedź. 
Jeśli dziecko nie zna odpowiedzi posłużmy się podpowiedzią ilustracyjną.



źródło zdjęć: https://www.google.pl/imghp?hl=pl&tab=ri&authuser=0&ogbl

❓❓❓


I.30.03.2020r- Bystre oczko

Dzień dobry dzieci 🌞

To już kolejne nasze spotkanie. Chciałabym abyśmy dzisiaj pobawili się w odnajdowanie różnic i podobieństw. 
Co Wy na to? Zaczynamy!


Znajdź na poniższym zdjęciu dwa identyczne żółwiki.




Tak! Udało się 👍


Na pewno wymyślacie w domu z rodzicami różnorakie zabawy. Bawiliście się już w poszukiwaczy skarbów i piratów? Jeżeli nie to koniecznie spróbujcie. Najpierw jednak znajdźcie na poniższym zdjęciu osiem różnic. 





Gratulacje!


Mam dla Was jeszcze najtrudniejszą łamigłówkę ale jestem pewna, że z nią także sobie poradzicie. Gąsieniczki wesoło spędzają czas na wiosennej łące. Znajdźcie dziesięć różnic na obrazkach.




Jeśli i z tym zadaniem sobie poradziliście to BRAWO 👏




Do rodziców:
Powyższe zadania – jako jedne z wielu –  mają przygotować Państwa pociechy do nauki czytania i pisania. Dzięki wyszukiwaniu różnic – na pozornie identycznych obrazkach – dziecko kształci spostrzegawczość, która stanowi element analizy i syntezy wzrokowej. Zauważcie, że w ich wieku zazwyczaj bez trudu przychodzi im ujmowanie zjawisk jako całości. Dopiero dzięki takim ćwiczeniom, z czasem nauczą się dostrzegania niewielkich różnic np. w kształcie liter i cyfr.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz