XVII - 26.06.2020
_____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
XVI 16.06.2020 r. - Kolorowe piłki
XV 10.06.2020 r.- Wycieczki
_____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
XIV 04.06.2020 r. - Jurta
XIII 01.06.2020 r. - Dzieci świata
XII 28.05.2020 r.- Kim będę jak dorosnę?
______________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
XI.22.05.2020r.- W świecie bajek
X. 20.05.2020r.- Królewna Śnieżka
IX.11.05.2020r.- Afryka dzika
VIII. 06.05.2020r. - Zwierzęta na łące
Zadanie 1
Zadanie 2
Zaprowadź robaczka do środka jabłka po nasionka. Najpierw przejdź po trasie palcem, a potem żółtą kredką.
Zadanie 3
VII.30.04.2020r.- Symbole narodowe
VI.24.04.2020r.- Zwierzęta
V.17.04.2020r.- Nasze zdrowie
IV.10.04.2020r.- Ukryty zajączek
III. 07.04.2020r.- Wielkanocne karty pracy
Kochane Dzieci!
Dziś ostatnie nasze spotkanie.
Przygotowałam dla Was krótkie
karty pracy związane z wakacjami!
Dorysuj brakującą część obrazka i spóbuj odgadnąć co przedstawia.
Otocz pętlą te przedmioty, kóre zabierzesz ze sobą nad morze, jezioro, basen.
_____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Zadanie 1.
Ograniczcie dziecku ilość obrazków, które ma dorysować. Możecie wykorzystać poniższą kartę pracy - pokażcie dziecku obrazki, których druga połowa jest wykropkowana. Niech dziecko nazwie to, co znajduje się na obrazku. Niech najpierw poprawi ślad palcem, a następnie spróbuje zrobić to ołówkiem, kredką lub flamastrem. Możecie również stworzyć własną kartę pracy. Wydrukujcie czystą i dorysujcie kropki na drugiej połowie lub narysujcie wszystko samodzielnie. Wybór należy do Was. 😊
Zadanie 2.
Pokażcie dziecku poniższą kartę pracy. Niech spróbuje nazwać wszystkie przedmioty, które się na niej znajdują. Następnie powiedzcie mu, że w zielonych kółkach są rzeczy, które można zabrać, kiedy chce się pojechać nad morze. Następnie niech dziecko wskazuje Wam palcem zielone kółka i samodzielnie nazywa znajdujące się w nich przedmioty. Warto, abyście wydrukowali drugą czystą kartę pracy i wycięli z niej wszystkie przedmioty. Ułóżcie przed dzieckiem obrazki, rysunkami do dołu. Połóżcie obok dziecka zieloną kartkę lub białą z narysowanym zielonym kółkiem tłumacząc, że należy włożyć do niego przedmioty, które potrzebne są nad morzem. Niech dziecko podnosi po kolei po jednym obrazku, odwraca go, nazywa przedmiot, który on przedstawia oraz spróbuje powiedzieć, czy dana rzecz jest potrzebna nad morzem. W ten sposób przeróbcie wszystkie obrazki. Na koniec, jeśli dziecko będzie miało ochotę może wykonać kartę pracy w początkowej formie - zakreślanie kółeczkiem przedmiotów lub ich kolorowanie.
🎲🎲🎲
XVI 16.06.2020 r. - Kolorowe piłki
Kochane dzieci,
dzisiaj zapraszamy do wykonania karty pracy z kolorowymi piłkami.
„Kolorowe piłki” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
__________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
I - "Kolorowe piłki" - dziecko nazywa kolory użyte na piłkach. Wskazuje pasujące do siebie elementy, następnie placem próbuje połączyć piłkę z odpowiednimi kolorami.
Użyjcie kolorowych flamastrów i połączcie pasujące elementy.
II. Połącz takie same piłki.
🎲🎲🎲
XV 10.06.2020 r.- Wycieczki
Drogie Przedszkolaki,
Dziś przygotowałam dla Was dwie
karty pracy związane z podróżami.
1. Narysuj drogi wycieczek Krzysia. Zobacz jakie miejsca odwiedził.
2. Co spakujemy do plecaka na wycieczkę?
Połącz z plecakiem potrzebna rzeczy.
Powodzenia 😊
_____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Karta pracy z drogą:
Niech dziecko najpierw pokona każdą z dróg palcem, a dopiero później poprawi flamastrem po kropkach. Nazywajcie każde z miejsc, do których dotarł chłopiec na rowerze.
Karta pracy z plecakiem:
Na początku omówcie z dzieckiem każdy element obrazka. Niech dziecko nazwie dane przedmioty. Następnie porozmawiajcie z nim na temat tego, co jest niezbędne na wycieczce i dlaczego. Na końcu niech dziecko wskaże palcem, które przedmioty należy spakować do plecaka, a następnie połączy je, pamiętając o prawidłowym chwycie.
Jeśli powyższa wersja jest za trudna, to wydrukujcie dwie karty pracy i z jednej z nich wytnijcie pojedyncze przedmioty. Pokażcie dziecku po kolei po jednym obrazku i niech je nazywa. Jeśli ma trudność - Wy nazwijcie przedmiot, a dziecko niech powtórzy. Przy każdym obrazku tłumaczcie, czy dany przedmiot jest potrzebny na wycieczce, czy nie. Następnie połóżcie przed dzieckiem tylko te obrazki, które wskazują prawidłowe odpowiedzi i jeszcze raz je nazwijcie oraz zakryjcie. Następnie połóżcie przed dzieckiem kartę pracy i poproście, aby wskazało palcem, które rzeczy należy spakować do plecaka. Jeśli dalej ma z tym trudność - po kolei odkrywajcie po jednym obrazku prosząc, aby dziecko wskazało palcem taki sam, a następie połączyło go linią z plecakiem.
🎲🎲🎲
XIV 04.06.2020 r. - Jurta
Kochane dzieci,
Dzisiaj zapraszam do wykonania ćwiczeń grafomotorycznych. Powstały obrazek pokaże Wam, gdzie mieszkają mongolskie dzieci 👧👦
___________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Połącz kropki. Zanim zrobisz to ołówkiem, obrysuj obrazek palcem wskazującym. Potem starannie połącz kropki, pamiętając o prawidłowym chwycie narzędzia pisarskiego.
Powstały obrazek to dom mongolskich dzieci – Jurta. Jeśli dzieci wykazują zaciekawienie, porozmawiajcie o tym, jak wygląda jurta, pokażcie gdzie na mapie znajduje się Mongolia, opowiedzcie o kulturze i pięknych mongolskich krajobrazach. Mogą pomóc w tym zdjęcia zmieszczone poniżej.
Ilustracje przestawiające Mongolię oraz jurty:
🎲🎲🎲
Kochane dzieci,
Dzisiaj przygotowałam dla Was dwie karty pracy! Powodzenia!
_________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Karta pracy I:
1. Poproście dziecko, aby palcami wskazało pasujące do siebie elementy, następnie niech połączy te elementy palcem wskazującym. Użyjcie kolorowych kredek/flamastrów, aby praca była czytelna.
2. Rodzic koloruje pierwszy bęben, a dziecko próbuje pokolorować drugi tak, żeby wyglądał inaczej. Jeśli wydaje Wam się to trudne, możecie zmodyfikować zadanie i poprosić, aby dziecko pokolorowało drugi bęben tak samo, jak pierwszy.
KARTA PRACY II:
Odszukajcie drogi dzieci do tipo.
Odszukajcie drogi dzieci do tipo.
🎲🎲🎲
XII 28.05.2020 r.- Kim będę jak dorosnę?
Drogie Przedszkolaki!
Pierwsze zadanie przed Wami.
Przyjrzyjcie się obrazkom i zastanówcie się jakie zawody
zostały na nich przedstawione
a następnie wykonajcie zadanie na karcie pracy.
Drugie
zadanie pozwoli Wam poznać pracę lekarza.
Poniższa karta pomoże Wam przeprowadzić badanie pacjenta.
Możecie
przebadać rodziców lub rodzeństwo.
Czas na ostatnie zadanie.
Zastanówcie się kim chcielibyście zostać w przyszłości.
Może
lekarzem? Może policjantem?Może fryzjerem?
Narysujcie swój wymarzony zawód i nie zapomnijcie
o narzędziach potrzebnych
do Waszej pracy.
______________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Zadanie 1 - narzędzia pracy
Pokazujcie dziecku po kolei po jednym obrazku zawodu. Niech go nazwie. Jeśli ma z tym trudność - powiedzcie nazwę, a dziecko niech po Was powtórzy. Układajcie obrazki jeden obok drugiego. Następnie, po kolei pokazujcie obrazki przedstawiające przedmioty. Niech dziecko spróbuje powiedzieć, co na nich jest (np. suszarka), a następnie połóżcie suszarkę pod fryzjerem i wytłumaczcie, że fryzjerowi potrzebne jest suszarka do wysuszenia włosów klientom. Tak postępujcie z każdym obrazkiem. Jeśli już omówicie i dopasujecie wszystkie przedmioty, zbierzecie obrazki i je wymieszajcie (zawody cały czas zostają przed dzieckiem). Następnie pokażcie ponownie jeden obrazek, zapytajcie co to jest i gdzie pasuje. Niech dziecko powie, do którego zawodu należy go dopasować, a następnie niech położy go pod odpowiednim obrazkiem. Jeśli dziecko od razu jest w stanie wskazać, do którego zawodu dany przedmiot pasuje, możecie pominąć pierwszy etap, kiedy to Wy to tłumaczycie. Jak uda Wam się dopasować obrazki, możecie przystąpić do karty pracy. 😊
Zadanie 2 - karta pacjenta
Zaproponujcie dziecku zabawę w lekarza. Możecie również podzielić kartę na mniejsze fragmenty. Najpierw to Wy bądźcie lekarzem. Zadawajcie dziecku pytania zgodnie z kartą pacjenta i wskazujcie mu, co zaznaczacie. Niech wie, czego dany fragment karty dotyczy, jakie trzeba zadać pytanie oraz jakie są możliwe odpowiedzi. Następnie zamieńcie się rolami. Niech dziecko spróbuje zadawać Wam te same pytania. Jeśli ma trudność, naprowadzajcie je odpowiedziami oraz wskazujcie, który element ma zakreślić. 😊
Zadanie 3 - kim zostanę w przyszłości
Porozmawiajcie z dzieckiem o tym, gdzie pracujecie oraz czym się zajmujecie. Następnie zapytajcie, kim chciałoby zostać, gdy dorośnie. Jeśli dziecku ciężko zrozumieć o co chodzi, możecie trochę zmodyfikować zadanie. Wydrukujcie kilka obrazków przedstawiających różne zawody, np. tancerkę, lekarza, kucharza, nauczyciela, piłkarza, strażaka itp. Nazwijcie je wspólnie z dzieckiem, a później zapytajcie, który z tych zawodów się dziecku najbardziej podoba oraz kim chciałoby zostać Niech wybierze obrazek i spróbuje go narysować. Kiedy rysunek zawodu sprawia mu trudność - potnijcie wybrany obrazek na części, a dziecko niech złoży go w całość i przyklei w ramce. 😊
🎲🎲🎲
Drogie dzieci!!
Dziś przygotowałam dla Was kilka zadań.
Zachęcam Was do ich wykonania. 😊
Policz ile jest elementów i zaznacz odpowiednią liczbę.
Przygotuj mazak i narysuj po śladzie.
Doprowadź Czerwonego Kapturka do domku omijając Wilka, możesz to zrobić mazakiem, palcem, lub mówiąc ile okienek przesunąć się w górę, dół, w prawo lub lewą stronę.
Miłej zabawy!!
🎲🎲🎲
X. 20.05.2020r.- Królewna Śnieżka
Witajcie!!
Dziś razem z Królewną Śnieżka przygotowałyśmy dla Was
dwie łamigłówki na wasze mądre główki..
Bajkowe memo
1. Wydrukuj
memo.
2. Wytnij
obrazki.
3. Odwróć je
na drugą stronę, pomieszaj.
4. Możesz
zaprosić do zabawy rodzeństwo.
5. Odkryj
dwa obrazki, jeżeli pasują do siebie zdobywasz punkt,
jeżeli nie zakrywasz nie
zmieniając miejsca.
6. Teraz
druga osoba i tak na zmianę,kto uzbiera więcej punktów.
7. Miłej
zabawy.
Las 7 Krasnoludków
1. Potrzebujemy:
- nożyczki
- klej
- mazak
- rolki papieru
- kolorowe koła
- kartki zielone zdjęcie
2. Rolkę papieru nacinamy w dwóch miejscach u góry i wycinamy koronę
drzewa.
3. Na każdej rolce piszemy cyfry od 1 do 5, a na koronie umieszczamy tyle
kółek ile wskazuje liczba.
4. Tak powstają nam kolorowe drzewka.
5. Zdejmujemy korony i dziecko dopasowuje liczbę kółek do cyfry i
odwrotnie.
🎲🎲🎲
IX.11.05.2020r.- Afryka dzika
Witajcie Kochani!
Pewnie już wiecie jakie zwierzęta mieszkają w Afryce.
Potraficie je rozpoznać na obrazku i połączyć z odpowiednim cieniem?
Przygotowałam dla Was jeszcze jedno zadanie.
To afrykańska mandala, którą trzeba pięknie pokolorować.
🎲🎲🎲
VIII. 06.05.2020r. - Zwierzęta na łące
Witajcie!!
Dziś proponuję Wam kilka zadań do wykonania,
które usprawnią wasze rączki, pamięć i dadzą dużo radości.
Przyjrzyj się zwierzętom
w rzędzie. Zastanów się, jakie zwierzę powinno być ostatnie w rzędzie. Znajdź je w
obrazkach poniżej i dopasuj. Teraz pobaw się z rodzicami w taką zabawę: na
słowo "bocian" zatrzymujemy się i zginamy nogę w kolanie, na
słowo "żaba" kucamy i skaczemy jak żabka.
Obrazki do dopasowania
Zaprowadź robaczka do środka jabłka po nasionka. Najpierw przejdź po trasie palcem, a potem żółtą kredką.
Zadanie 3
Policz liczbę kropek na biedronce i połącz z odpowiednią cyfra. Poproś o pomoc rodzica, jeżeli nie pamiętasz lub nie znasz wszystkich cyfr.
Miłej zabawy 😀
🎲🎲🎲
VII.30.04.2020r.- Symbole narodowe
Kochane Dzieci,
przygotowałam dla Was karty pracy o symbolach narodowych.
Postarajcie się je wykonać zgodnie z poleceniami poniżej.
Karta 1.
Polecenie:
Dzieci mają dojść do flagi różnymi drogami. Pomóż im,
postaraj się wykonać zadanie nie odrywając ręki.
Karta 2.
Polecenie:
Oto labirynt, znajdź drogę do godła.
Karta 3.
Polecenie:
Wskaż flagę i godło Polski.
Dobrej zabawy!😀
🎲🎲🎲
VI.24.04.2020r.- Zwierzęta
Moi Drodzy,
przygotowałam dla Was pewne zadania.
Na początek trzeba pomóc farmerowi odnaleźć zwierzęta,
które mu się pochowały.
Odpowiedzi:
* kura 1
* kogut 2
*krowy 3
*króliki 4
*świnki 5
* kurczaki 6.
Brawo! Udało Wam się wszystkie odnaleźć! 😃
W kolejnym zadaniu Pan Weterynarz zmierza do przychodni,
lecz po drodze musi odwiedzić jeszcze zwierzęta na wizycie domowej.
Pomóż mu dotrzeć do przychodni, tak aby odwiedził swoich pacjentów.
Rozwiązanie
Brawo!
Czy potrafisz rozpoznać czyje to są ślady
i połączyć je z odpowiednim zwierzęciem?
Świetnie Wam poszło! 😄
🎲🎲🎲
V.17.04.2020r.- Nasze zdrowie
Kochani !
Dziś odrobina ćwiczeń
w kartach pracy.
w kartach pracy.
Pierwsze zadanie przed Wami 😀
Co lubią jeść nasze zdrowe zęby? Czy wiecie ?
Po posiłku trzeba umyć zęby. Znajdź różnicę pomiędzy obrazkami.
Świetnie Wam poszło! 😀
🎲🎲🎲
IV.10.04.2020r.- Ukryty zajączek
Drogie
Przedszkolaki!
Przygotowałam dla Was
do pokolorowania zajączka🐇.
Waszym zadaniem jest go pokolorować
zgodnie z oznaczeniami:
zgodnie z oznaczeniami:
○ - szary
□- zielony
∆ - niebieski
X – różowy
Gdy zajączek jest gotowy, kto ma ochotę
może zrobić pisankowe szlaczki.
🎲🎲🎲
III. 07.04.2020r.- Wielkanocne karty pracy
Witamy nasze dzielne przedszkolaki!
Na dziś przygotowałam dla Was
troszkę
zadań z kredką w ręce.
Do pierwszego zadania będzie
potrzebny Wasz ulubiony kolor kredki.
potrzebny Wasz ulubiony kolor kredki.
Teraz sprawdźmy czy wiecie, co należy
włożyć do wielkanocnego koszyczka?
włożyć do wielkanocnego koszyczka?
Skoro do koszyczka wkładamy pisankę to musimy naszą
pięknie ozdobić.
Wybierz najładniejsze kolory kredek i dokończ pisankę.
Wybierz najładniejsze kolory kredek i dokończ pisankę.
Wiadomo, że obok pisanki pojawia się kurczaczek.
Sprawdź proszę, czy każdy kurczaczek z rysunku ma dla siebie
jajeczko.
Świetnie Wam poszło!
🎲🎲🎲
II. 02.04.2020r.- Matematyka i grafomotoryka
Witamy nasze słoneczka! 🌞
Na
dziś przygotowałam, troszkę kart pracy.
Wiemy, że sobie z nimi świetnie
poradzicie jak superbohaterowie.
Będzie trochę matematyki i grafomotoryki.
Życzymy miłej pracy 😉
Wiemy, że sobie z nimi świetnie
poradzicie jak superbohaterowie.
Będzie trochę matematyki i grafomotoryki.
Życzymy miłej pracy 😉
Matematyka
Grafomotoryka
🎲🎲🎲
I. 30.03.2020r. - Kodowanie
Nasze drogie Przedszkolaki!
Dostałam dziś od Bociana Klemensa wiadomość z kodem dostępu, którego żaby nie rozwiązały. Ale sama nie dam sobie rady ze złamaniem kodu☹Pomożecie mi?
🐸🐸🐸
Bocian Klemens przesłał kod i zaszyfrowane kartki, gdy podamy dobry kod otrzymany wiadomość od Bociana.
O to one.
Szyfr od Bociana
Kody do rozwiązania
O to wiadomość od Bociana Klemensa:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz