XIII 25.06.2020 r.- Wakacyjne sylaby
____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
XII 17.06.2020 r. - Lato z rymami – zabawa językowa na bazie obrazków.
XI 09.06.2020 r.
_______________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
X 02.06.2020 r. - Zabawy z rożnych stron świata
Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania :
1. Gdzie mieszkał Bambo?
2. Jakiego koloru miał skórę?
3. Co Bambo robił w domu?
4. Co Bambo robił w szkole?
5. Gdzie Bambo uciekał przed mamą?
6. Czy chciałbyś /chciałabyś mieć takiego przyjaciela?
IX 29.05.2020 r.- Jakie to zawody
_____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
VIII. 22.05.2020r.- Bajkowe postacie
VII.13.05.2020r.- Jakie to zwierzę?
Miłego dnia!
VI. 07.05.2020r.- Co słychać na łące
V. 29.04.2020r.- Symbole narodowe
Witajcie kochani!
Dziś przygotowałam dla Was dwie gry.
W jednej będzie trzeba podzielić wyrazy na sylaby,
a w następnej dopasować odpowiedni obrazek według rytmu.
Jesteście gotowi? To zaczynamy 😀.
Zadanie 1- Sylaby
Zadanie 2- Rytmy
Powodzenia! 😉
____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Zadanie 1.
Pokazujcie dziecku po jednym obrazku, pytając co się na nim znajduje. Następnie podzielcie wyraz na sylaby wyklaskując go lub wystukując, a dziecko niech zrobi to samo. Kiedy przerobicie obrazki, włączcie grę. Pokażcie dziecku ponownie obrazek, który wyświetla się na monitorze. Wspólnie z dzieckiem podzielcie go na sylaby, a następnie zapytajcie, ile ich jest. Jeśli dziecko ma trudność ze wskazaniem liczby, potnijcie mu obrazek na tyle części, ile sylab ma dany wyraz. Niech ułoży go w całość, policzy ile jest elementów, a następnie znajdzie tyle samo kropek na ekranie. Przeróbcie tak wszystkie obrazki. Na koniec możecie dodatkowo położyć przed dzieckiem pocięte rysunki np. samolotu i pociągu, powiedzieć wyraz sylabami i poprosić dziecko, aby ułożyło obrazek, którego nazwę usłyszało.
Zadanie 2.
Pokazujcie dziecku po jednym obrazku. Niech nazwie, co się na nim znajduje. Jeśli ma trudność - powiedzcie nazwę (np. góry, las, pole namiotowe itp.), a dziecko niech po Was powtórzy. Następnie włączcie grę. Tłumaczcie dziecku, co po kolei znajduje się na obrazkach (może nazywać je samo), a następnie zapytajcie, który obrazek będzie pasował. Dziecko może wykorzystać obrazki wydrukowane przez Was wcześniej i przykładać je do ekranu monitora, aby sprawdzić, czy dany obrazek pasuje do rytmu.
👂👀👂
Kochane dzieci,
latem czujemy, że rymujemy. Czy w tym zdaniu wystąpił rym? Jakie słowa się rymowały? (czujemy – rymujemy). Czyli rym jest wtedy, gdy dwa słowa brzmią bardzo podobnie. Słowa te muszą mieć podobne zakończenie. A jakie rymy występują w wierszu? Spróbujcie wstawić odpowiednie słowo, które utworzy rym:
Tyle już dni czekam na to, żeby znów przyszło… (lato) itd.
Żeby przyszło lato- Zofia Beszczyńska
Tyle już dni czekam na to
żeby znów przyszło lato
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak
czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!
czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!
nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato
(Źródło: „Paweł i Gaweł i inne opowieści”, Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i Spółka, Poznań 2007
Po dopełnieniu kolejnych wersów odpowiednimi rymami przechodzimy do następnego zadania.
Dziecko losuje jeden obrazek. Trzeba wyodrębnić te obrazki, które najbardziej pasują do lata i wakacji. Osoba, która ma odpowiednie ilustracje, kładzie je przy sylwecie Pani Lato i uzasadniają swój wybór.
Pani Lato razem z przedszkolakami (rodzic z dzieckiem) ustala właściwe nazwy: lody, sandały, błyskawica, klapki, malina, kłosy, góra, jagoda. Chodzi o to, żeby wyłonić taką nazwę, która stworzy rym. Na przykład, jeśli dziecko ma obrazek pokazujący burzę, to trzeba naprowadzić je na nazwę „błyskawica”. Następnie pozostałe obrazki dobrać w rymujące się pary. Do wspomnianej już „błyskawicy” będzie pasowała „rękawica” (lody – schody, sandały – migdały, klapki – czapki, malina – cytryna, kłosy – włosy, góra – kura, jagoda – komoda). Pozostaną jeszcze cztery obrazki (niepasujące do lata): sanki – szklanki, pisanka – skakanka.
__________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Podczas czytania wiersza zwracajcie uwagę na znajdujące się w nim rymy, powtarzajcie je dziecku. Zaproponujcie zabawę w wymyślanie rymów do różnych słów. Zacznijcie od pokazania dwóch obrazków, których nazwy się rymują – nich dziecko samo powie na głos ten rym. Następnie wybierajcie rymujące się pary słów spośród trzech obrazków. Rymujcie podczas zabaw oraz spacerów 😀
👂👀👂
XI 09.06.2020 r.
Drogie
Przedszkolaki!
Dziś
poznamy środki transportu,
które pomagają Nam w naszych podróżach.
Czy
rozpoznajecie co to jest?
Doskonale!
POCIĄG
Podzielmy
ten wyraz na sylaby. Ile ich jest?
Czy już wiecie? DWIE! Świetnie!
PO-CIĄG
A
ta wielka maszyna to ?
Wspaniale!
SAMOLOT
Podzielmy
ten wyraz na sylaby. Ile ich jest?
Czy już wiecie? TRZY! Doskonale!
SA-MO-LOT
Czy
rozpoznajecie co jest na tym obrazku?
Wspaniale!
STATEK
Podzielmy
ten wyraz na sylaby. Ile ich jest?
Czy
już wiecie? Dwie! Świetnie!
STA-TEK
Na
pewno wszyscy wiedzą co jest na kolejnym obrazku!
Doskonale!
SAMOCHÓD
Podzielmy
ten wyraz na sylaby. Ile ich jest?
Czy już wiecie? TRZY! Wspaniale!
SA-MO-CHÓD
Co
jest na tym obrazku?
Świetnie!
ROWER
Podzielmy
ten wyraz na sylaby. Ile ich jest?
Czy już wiecie? DWIE! Doskonale!
RO-WER
To
już ostatni obrazek. Co na nim widzicie?
Wspaniale!
MOTOCYKL
Podzielmy
ten wyraz na sylaby. Ile ich jest?
Czy już wiecie? TRZY! Doskonale!
MO-TO-CYKL
Brawo! 👏
DOSTOSOWANIE:
Pokazujcie dziecku po kolei po jednym obrazku, pytając "co to jest?". Następnie próbujcie dzielić wyraz z dzieckiem na sylaby. Jeśli ma z tym trudność, podzielcie go, a dziecko niech powtórzy po Was. Policzcie, ile sylab znajduje się w danym wyrazie. Możecie narysować na obrazku linie, które będą dzielić go na tyle części, ile jest sylab.
Kiedy przerobicie już wszystkie obrazki, możecie urozmaicić zadanie:
✔ rozłóżcie wszystkie obrazki na stole, mówcie wyraz z podziałem na sylaby, a dziecko niech wskaże, którą nazwę usłyszało,
✔ rozłóżcie obrazki na stole i zagrajcie w grę "o czym mówię?" - opisujcie wybrany pojazd, np. jest bardzo duży, ma kominy, pływa po wodzie - zadaniem dziecka jest zgadnąć o czym mówicie,
✔ rozłóżcie obrazki na stole i włączajcie dziecku dźwięki wydawane przez wybrane pojazdy, jego zadaniem jest wskazanie, który pojazd usłyszało,
✔ potnijcie obrazki na części (elementy w zależności od ilości sylab w wyrazie) - zadaniem dziecka jest ułożyć dany obrazek w całość. Jeśli ta wersja jest za łatwa - wymieszajcie elementy dwóch lub trzech obrazków i poproście, aby dziecko je ułożyło.
Powodzenia! 😊
👂👀👂
X 02.06.2020 r. - Zabawy z rożnych stron świata
Kochane dzieci,
dzisiaj przygotowałyśmy dla Was zabawy z różnych stron świata. Jesteście ciekawi? Do dzieła!
Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania :
1. Gdzie mieszkał Bambo?
2. Jakiego koloru miał skórę?
3. Co Bambo robił w domu?
4. Co Bambo robił w szkole?
5. Gdzie Bambo uciekał przed mamą?
6. Czy chciałbyś /chciałabyś mieć takiego przyjaciela?
Wysłuchanie piosenki „Prawa Dziecka”. Utrwalenie poznanych Praw Dziecka.
3. „Najpierw – potem” – zabawa dydaktyczna, uświadamianie zmian zachodzących w wyglądzie człowieka w miarę upływu czasu.
Po wysłuchaniu wiersza można dziecku zadać pytania np.
Jakie dziecko było najpierw?; Co stało się potem?; Jakie części ciała urosły? kładziemy przed dzieckiem ilustracje przedstawiające noworodki, dzieci
w wieku przedszkolnym. Dziecko ma za zadanie połączyć i uporządkować obrazki. Opowiadając, posługuje się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
ZABAWY Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA
1. „Podróżuję z moim psem”- ćwiczenia oddechowe, wzmacnianie i wykorzystanie siły mięśni oddechowych.
Dziecko robi szybkie wdechy i wydechy, naśladuje zdyszanego psa. Wykonuje je w różnym tempie, raz szybko, raz wolno.
2. „W co lubimy się bawić?” – rozmowa z dziećmi, kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich ulubionych zabaw.
Opiekun opowiada o różnych zabawach dzieci w innych krajach (wybrane zabawy-Trigon, Rangoli, Pinata).
Następnie dziecko opowiada o swoich ulubionych zabawach z innymi dziećmi. Rodzic proponuje kilka zabaw, w które bawią się dzieci na całym świecie, np. „Berek”, „Klasy” oraz znane zabawy polskie, np. „Mam chusteczkę haftowaną”, „Stary niedźwiedź” itp
.
👂👀👂
IX 29.05.2020 r.- Jakie to zawody
Kochane dzieci,
Dziś króciutkie zadania na dzielenie wyrazów na sylaby.
Jesteści gotowi? To zaczynamy. 😀
Podziel nazwy zawodów i przedmiotów na sylaby
wyklaskując/ tupiąc ilość sylab. Następnie pokoloruj
pod danym wyrazem tyle okienek ile ma sylab.
_____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
Pokazujcie dziecku po kolei po jednym obrazku. Niech go nazywa, a jeśli ma z tym trudność - Wy wypowiedzcie nazwę, a dziecko niech po Was powtórzy. Następnie podzielcie wyraz na sylaby. Możecie dodatkowo przy tym klaskać lub tupać, niech dziecko robi to samo. Poproście Waszą pociechę, aby spróbowała policzyć ile sylab ma dany wyraz. Jeśli ma z tym trudność, potnijcie obrazek na tyle części ile w nim sylab, np. strażaka na dwie części, drabinę na trzy części itp. Niech dziecko ułoży obrazek, policzy z ilu części się składa oraz pokoloruje tyle kratek pod obrazkiem na karcie pracy. Dodatkowo możecie później spróbować mówić wyraz sylabami, a dziecko niech powie jaki wyraz usłyszało i wskaże go na karcie pracy. Powodzenia! 😊
👂👀👂
VIII. 22.05.2020r.- Bajkowe postacie
Drogie
Przedszkolaki!
Czy rozpoznacie bohaterów bajek z wiersza, który czytaliście
w poniedziałek?
Jesteście gotowi? Do dzieła!
Pierwszy bohater jest dla nas ważny. Czy wiecie kto to taki?
Kaczka Dziwaczka! Wspaniale!
Czy wiedzieliście, że kaczka dziwaczka to symbol naszego
przedszkola?
Ile sylab ma słowo kaczka? Doskonale! Dwie sylaby. Wyklaszczmy je wspólnie
KACZ-KA
Rozpoznajcie
teraz drugiego bohatera z bajki
Świetnie! To pies Reksio!
Czy wiecie ile sylab ma słowo pies? Jedną! Fantastycznie!
Klaśnij tyle razy ile jest
sylab w słowie
PIES
Czy już wiesz jak nazywa się nasz kolejny bajkowy bohater?
Tak! To rybka Nemo. Czy wiecie ile sylab mieści się w słowie
rybka?
Dwie! Oczywiście! Wytupmy to razem.
RYB-KA.
Kto jest naszym kolejnym bohaterem?
Wspaniale! To Śpiąca Królewna. Czy potraficie powiedzieć ile sylab ma słowo królewna?
To długie słowo,
ale na pewno sobie poradzicie. Komu
udało się doliczyć do trzech?
Wpaniale.
Przećwiczmy to wspólnie tym razem klepiąc dłońmi w uda.
KRÓ-LEW-NA!
Kto rozpoznał ostatniego gościa w naszej bajkowej krainie?
Tak! To lokomotywa!
Teraz poproszę Was, abyście policzyli ile sylab ma słowo lokomotywa.
Kolejne długie słowo, ale na pewno sobie świetnie poradzicie.
Kto doliczył do
pięciu sylab? Macie rację!
Słowo lokomotywa ma pięć sylab. Wyklaszczmy
je razem.
LO-KO-MO-TY-WA.
Wspaniale dzisiaj pracowaliście. Bardzo dziękuje Wam za
uwagę! Nie zapomnijcie o zdjęciach – bardzo chcemy zobaczyć jak bawicie się z
sylabami! 😊
👂👀👂
VII.13.05.2020r.- Jakie to zwierzę?
Kochane Dzieci,
Do dzisiejszego zajęcia potrzebne będą Wam plastikowe
nakrętki z butelek, które macie w domu. Pamiętacie gdzie zabrałam Was ostatnio?
Tak, odwiedziliśmy wrocławskie ZOO. Mieszka tam wiele zwierząt, np. żyrafa,
lew, goryl, hipopotam, nosorożec i inne.
Dzisiaj Waszym zadaniem jest podzielić na sylaby nazwy
niektórych z nich. Gotowi? Naszykujcie dłonie do wyklaskiwania. 👏
UWAGA: Rodzic głośno i
wyraźnie wypowiada nazwę zwierzęcia a dziecko, wyklaskując, dzieli je na
sylaby.
ŻYRAFA
ŻY – RA – FA
Brawo! Teraz ułóżcie przed sobą tyle nakrętek ile sylab
wyklaskaliście.
GORYL
GO – RYL
Udało się! Ułóżcie tyle nakrętek ile wyklaskaliście sylab.
HIPOPOTAM
HI – PO – PO – TAM
Doskonale! Ułóżcie nakrętki – ile sylab wyklaskaliście?
ZEBRA
ZE – BRA
Świetnie! Ułóżcie nakrętki.
A oto ostatnie zwierzę:
LEW
Jeśli odgadliście, że to jedna sylaba – brawo! 👏
Do rodziców:
Dziecko podczas tej zabawy doskonali percepcję wzrokową oraz
słuchową. Możecie Państwo bawić się z dzieckiem w różny sposób, np. rodzic mówi
wyraz dzieląc go na sylaby – dziecko je odgaduje i wypowiada w całości. Sylabowe
zabawy stanowią doskonałą podstawę do nauki czytania.
Miłego dnia!
👂👀👂
VI. 07.05.2020r.- Co słychać na łące
Kochani!
Pewnie już wiecie jakie zwierzęta
można spotkać na łące.🐸🐞🐌🐝
Ale czy rozpoznacie je po odgłosach ?
Przekonajmy się!
Miłej zabawy 😃
👂👀👂
V. 29.04.2020r.- Symbole narodowe
Drogie Przedszkolaki!
Poznaliście już symbole narodowe.
Poćwiczmy sylabizowanie.
Pierwsze słowo to:
Ile jest Waszym zdaniem sylab?
Dwie? Świetnie!
Postarajmy się tupnąć nogą tyle razy ile jest
sylab.
FLA-GA Fantastycznie!
Kolejne słowo to:
Ile jest Waszym zdaniem sylab? Tym razem też dwie?
Świetnie!
Postarajmy się tupnąć nogą
tyle razy ile jest sylab.
POL-SKA
Fantastycznie!
Następne słowo to:
Ile jest Waszym zdaniem sylab? Dwie? Świetnie!
Postarajmy się tupnąć nogą tyle razy ile jest
sylab.
GO-DŁO Fantastycznie!
Kolejne słowo to:
Ile jest Waszym zdaniem sylab? Jedna? Oczywiście!
Postarajmy się tupnąć nogą tyle razy ile jest
sylab.
HYMN Fantastycznie!
Miasto, w którym mieszkamy też ma swój symbol. Symbol ten to HERB. Herbem
błonia jest złota rohatyna (odmiana włóczni) z trzema zębami i złotymi listkami
koniczyny na niebieskim tle.
Dlatego nasze ostatnie
słowo to:
Ile jest Waszym zdaniem sylab? Jedna? Oczywiście!
Postarajmy się tupnąć nogą tyle razy ile jest
sylab.
HERB Fantastycznie!
Świetnie Wam poszło!
Czy poradzicie sobie z kolejnym zdaniem?
Będziecie
potrzebować kartki, nożyczek i kleju.
Wytnijcie wszystkie elementy a następnie
połączcie napisy z
odpowiednim obrazkiem
i przyklejcie na kartce.
WSPANIALE! 👏
👂👀👂
IV.22.04.2020r.- Zwierzęta
Kochane Przedszkolaki!
Dziś mam dla Was pewną zabawę,
Z naszymi przyjaciółmi z podwórka.
Na początek usiądźcie wygodnie,
Zróbcie duuuże uszy 👂, bo zabawę zaczynamy.
Teraz ważna rola rodzica!
Wyraz wyraźnie lecz głośno dziecku czyta.
KOZA
Czy wiesz co to było?
Koza czy kosa? Wskaż odpowiedni obrazek 😊
A co się znajduje obok kozy? Czy wiesz?
Świetnie! To była koza.
A kolejne co będzie ?
KACZKA
KOT
PIES
Świetnie sobie poradziliście z tym zadaniem.
Przygotowałam dla Was jeszcze jedno.
Do niego będziecie potrzebować 8 wyciętych z papieru kółek.
Do niego będziecie potrzebować 8 wyciętych z papieru kółek.
Jakie zwierzę jest na obrazku?
Podziel jego nazwę na sylaby
i ułóż pod nim tyle kółek ile słyszysz sylab.
ŚWINIA
🌕 🌕
KOŃ
MYSZKA
PROSIACZEK
KRÓLIK
JAGNIĘ
BRAWO! 👏
👂👀👂
III.17.04.2020r.- Higiena
Drogie Przedszkolaki!
Czy wiecie jakie czynności przedstawione są na obrazkach?
Postarajcie się je nazwać.
Doskonale! Chłopiec czesze włosy.
Czy wiecie co robi drugi chłopiec?
Oczywiście!Myje zęby.
Co kryje się na kolejnym obrazku?
Wspaniale!
Dziewczynka się myje!
Czy wiecie jaka czynność jest pokazana na następnym obrazku?
Czy wiecie jaka czynność jest pokazana na następnym obrazku?
Doskonale! Dziewczynka myje ręce!
Wspaniale sobie
poradziliście.
Czas na kolejne zadanie, które jest powiązane z poprzednim!
Powiedzcie,
co jest potrzebne do czesania włosów?
Tak! Grzebień!
Postarajcie się teraz podzielić słowo GRZEBIEŃ na sylaby.
GRZE-BIEŃ
Doskonale!
Ile jest sylab? Czy umiecie tupnąć nogą tyle razy ile jest sylab?
Czym myjemy ząbki?
Sczoteczką do zębów. Wspaniale!
Podzielcie teraz wyraz SZCZOTECZKA na sylaby.
SZCZO-TE-CZKA
Świetnie! Ile jest sylab? Czy umiecie klasnąć w dłonie tyle razy ile jest sylab?
Jak myślicie? Czego użyjemy, aby umyć ręce?
Bardzo mądre
z Was przedszkolaki! Oczywiście użyjemy mydła.
Podzielcie
teraz wyraz MYDŁO na sylaby.
MY-DŁO
Świetnie! Ile jest sylab? Czy umiecie
podskoczyć tyle razy ile jest sylab?
Wspaniale sobie radzicie.
Czeka Was ostatnie już zadanie.
Dziewczynka, która myła ręce przypadkowo pomieszała
mamie w zapasach mydła. Musi teraz je
poukładać tak jak układa je jej mama. Pomożecie? Będziecie do tego potrzebować
kartki, która posłuży nam za półeczkę. Oprócz tego potrzebujemy kolorowego
(żółty i zielony) papieru, z którego wytniemy nasze mydełka. Wycięte mydełka
przyklejamy za pomocą kleju do naszej półeczki według podanego wzoru.
Drogi Rodzicu!
Rytm można modyfikować samodzielnie.
Przygotujcie również mydełka z innych kolorów papieru i bawcie się razem!
Przygotujcie również mydełka z innych kolorów papieru i bawcie się razem!
Spójrzcie na poniższych obrazek.
Pokazuje on jak należy myć ręce,
aby usunąć wszystkie zarazki.
Pokazuje on jak należy myć ręce,
aby usunąć wszystkie zarazki.
To ważne, postaraj się go zapamiętać!
👂👀👂
II.09.04.2020r.- Wielkanocne sylaby
Dzień dobry dzieci!
Dziś zapraszam Was na zabawy z rytmem.
Na początku
podzielimy na sylaby nazwy przedmiotów
ze zdjęć.
🐑🐇🐤
Zacznijmy
od tego co jajka czekoladowe chowa w ogródku.
ZA-JĄC
Następny
w kolejce czeka żółty ptaszek
KUR-CZAK
Świetnie! 👍
A teraz coś dłuższego, miękkiego i białego.
BA-RA-NEK
Czas
na kolorowe, wzorzyste jajeczka jajeczka.
PI-SAN-KI
Brawo! 👏
A teraz przedmiot, do którego to wszystko trafia.
KO-SZY-CZEK
Świetnie Wam poszło. 👌
Teraz czas na świąteczne porządki.
Dokończ układanie pisanek
według wzoru.
Możesz rysować pisanki bądź
wycięte z papieru układać na stole .
MIŁEJ ZABAWY ! 😀
👂👀👂
I.27.03.2020r.- Wiosenne rytmy
Drogie Przedszkolaki!
🌷🌻🌺
Przygotowałyśmy dla Was
zabawę z kwiatowymi rytmami. Na pewno wiecie jakie to wiosenne kwiaty ukryły
się na naszych zdjęciach. Spróbujcie je nazwać.
PRZEBIŚNIEGI
KROKUSY
TULIPANY
BRAWO!
Teraz spróbujcie wyklaskując podzielić na sylaby KROKUS (kro-kus). Ile było sylab ( klaśnięć)? Świetnie, a czy umiesz w ten sposób podzielić na sylaby pozostałe nazwy kwiatów?
GRATULACJE!
Teraz spróbujcie wyklaskując podzielić na sylaby KROKUS (kro-kus). Ile było sylab ( klaśnięć)? Świetnie, a czy umiesz w ten sposób podzielić na sylaby pozostałe nazwy kwiatów?
GRATULACJE!
Jesteś bardzo dobry
ogrodnikiem, znasz nazwy wiosennych kwiatów. Teraz czas na posadzenie ich w
ogórku na grządce. Do tego będą potrzebne: paski papieru w dwóch kolorach (
nasze kwiatki), brązowa kartka papieru ( grządka) oraz klej.
Na początek poproś rodzica, żeby na grządce posadził pierwsze kwiatki w kolejności: np. czerwony- żółty -czerwony-żółty. Następne kwiatki spróbuj posadzić sam zachowując podany rytm.
(Możemy modyfikować zadanie poprzez dodanie trzeciego koloru bądź układanie rytmu z małych i dużych kwiatów. )
I jak wygląda Twój ogródek? U nas o to powstał taki 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz