28.01.2022
Witajcie kochani!
Do naszej zabawy będziecie potrzebowali tacę i kaszę manną. Na rozsypanej kaszy na tacy narysujcie minkę jak się dziś czujecie. Powiedzcie rodzicom co wpłynęło na to, że się tak czujecie dziś.
27.01.2022
Witajcie Kotki!
Do dzisiejszej zabawy będzie Wam potrzebne lusterko. Ustawcie lusterko tak, aby było widać Waszą twarz. Następnie pokażcie miną jak się czujecie, gdy:
- jedziecie w odwiedziny do dziadków
- żegnacie się z dziadkami i wracacie do domu
- dajecie prezent dziadkom.
26.02.2022
Witajcie kochani!
Czy lubicie spędzać czas ze swoimi dziadkami ? Pewnie tak. Powiedzcie jaka emocja Wam towarzyszy podczas spędzania czasu razem z dziadkami :)
16.04.2021
Witajcie kochani.
Jak Wam upłynął dzień? Byłeś wesoły, smutny a może coś Cię zdziwiło? Pokoloruj buźkę, która odpowiada Twojemu obecnemu nastrojowi. Uzasadnij swój wybór.
15.04.2021
- Jak się czuli goście, kiedy kwoka była nieuprzejma?
- Jak wy byście się czuli na ich miejscu?
- Czy zdarza się wam mieć taki humor, jak miała kwoka?
- Co najchętniej byście robili, gdy jesteście rozgniewani?
14.04.2021- Środa
Dzięki tej zabawie nie tylko rodzić ma możliwość poznania, tego jak postrzega siebie dziecko, ale również maluch uświadamia sobie, że dużo potrafi i w wielu czynnościach, sytuacjach czy zachowaniach jest dobry. Na koniec zabawy tak uzupełnione rysunki dłoni można zawiesić w widocznym miejscu, by zawsze można było zerknąć na swoje mocne strony.
13.04.2021 - Wtorek
Zapraszamy dziś do rozwiązania kart pracy związanych z emocjami. Będą potrzebne kredki i 2 białe kartki. Dziecko po wykonaniu zadania wybiera jedną przyjemną i jedną nieprzyjemną emocję i rysuje kiedy się tak czuło.
12.04.2021 - Poniedziałek
Dziś zapraszamy Was drogie dzieci do zabawy „Pokaż i nazwij emocje”
Czeka na was ruletka (losowanie) emocji. Waszym zadaniem będzie nazwanie wylosowanej emocji i jej zaprezentowanie.
09.04.2021 - Piątek
Wspólne rysowanie J Dokończcie zdanie i narysujcie opisywaną sytuację. np. Jestem szczęśliwy gdy, odwiedza mnie babcia i dziadek .)
Dziś w domu radość sprawiło mi…
Kiedy jest mi smutno to…
Gdy się boję, pomaga mi…
08.04.2021 - Czwartek
"Jak wyglądają emocje"
Do zabawy będzie
potrzebne lustro – najlepiej duże, w którym widać całą twarz i sylwetkę
dziecka.
1. Zaczynacie od przeglądania się lustrze i prezentowanie min przedstawiających różne uczucia – rodzic podaję nazwę emocji, a zadaniem dziecka jest pokazać, jak wygląda ktoś, kto się tak czuje – jakie robi miny, jak wygląda jego ciało (np. co dzieje się z dłońmi, kiedy ktoś jest zły, a co kiedy płacze), ·
07.04.2021 - Środa
Radzimy sobie z emocjami – rozwijanie umiejętności nazywania emocji i radzenia sobie z nimi.
Rodzic prezentuje ilustracje w przypadkowej kolejności. Dzieci opowiadają, co się na nich znajduje, zastanawiają się, jak mogą się czuć przedstawione osoby i nazywają uczucia, które im towarzyszą. Następnie próbują odpowiedzieć, co one mogłyby zrobić, aby pomóc np. chłopcu, który płacze; chłopcu, który przez przypadek zniszczył koledze budowlę; chłopcu, który stoi pod karuzelą; dziewczynce, która spadła z roweru.
06.04.2021- Wtorek
Zapraszamy Was, abyście dziś zostali aktorami. Popatrzcie na ilustracje, powiedzcie jakie emocje są na nich przedstawione. Następnie wyraźcie te emocje za pomocą gestu, mimiki twarzy, ale nie używając słów.
02.04.2021- Piątek
Dziś mamy dla Was zabawę " Kocham Cię, gdy..."
Codziennie (np. przed snem) rodzice wypowiadają zdanie" Kocham Cię, gdy..."? następnie podają dwa powody. Potem przychodzi kolej na dziecko. Wszyscy starają się szukać nowych odpowiedzi , co wymaga przypomnienia sobie różnych szczegółów z całego dnia.
01.04.2021- Czwartek
Kochane dzieci!
Dziś mamy dla Was zabawę " Lustro".
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, który jest lustrem.
Zadaniem dziecka jest pokazywać różne miny wyrażające emocje,
a rodzic próbuje je dokładnie powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.
31.03.2021- Środa
Moi drodzy..
Zbliżają się święta wielkanocne. Zachęcam rodziców, aby razem z dziećmi zastanowili się jakie emocje towarzyszą Wam w tym roku. Ile jest w Was radości, smutku, lęku , niepewności? Porozmawiajcie o tym wspólnie.
Zadania dla dzieci:
Gdy myślę o świętach czuję...(radość, smutek, złość...) narysuj tą emocje.
Najbardziej chciałbym/chciałabym spędzić święta z .... (mamą, tatą, babcią, dziadkiem, ciocią, wujkiem, bratem, siostrą...) zrób odpowiedni rysunek
30.03.2021 - wtorek
Przed
świętami warto obejrzeć albumy ze zdjęciami.
Najpierw
przygotujcie zdrową przekąskę i ciepły napój.
Podczas
oglądania zdjęć rozmawiajcie o związanych
z nim wspomnieniami. Rodzic zachęca dziecko do zadawania pytań. Wskazuje
osobę na zdjęciu i pyta dziecko jak ona się czuła.
Zadaje
dziecku takie pytania: „Jak myślisz co
czuła ta osoba? Dlaczego tak się czuje? Co Ty byś zrobił/ła w tej sytuacji?,
Jak jej pomóc?”
29.03.2021 - poniedziałek
Kochani!
Przygotowałyśmy dla Was pewną zabawę " Paczka",
do której zaproście mamę, tatę albo rodzeństwo.
Wasza osoba
towarzysząca będzie paczką, więc zwija się w kłębek
podkulającnogi, chowając głowę i obejmując się rękoma.
Waszym zadaniem jest rozpakować paczkę,
która może stawiać opor.
Po otwarciu paczki możecie się
zamienić rolami.
20.11.2020
Dokończ zdanie… rysunkiem - Zaproponuj dziecku wspólne rysowanie.
Możecie wybrać temat: co ostatnio sprawiło dziecku przyjemność albo co by zrobił, gdyby czuł konkretną emocję.Dokończcie zdanie i narysujcie opisywaną sytuację:
- Wczoraj byłem szczęśliwy, bo…
- Dziś radość sprawiło mi…
- Kiedy jest mi smutno, chcę…
- Gdy się boję, pomaga mi…
Miłej zabawy :)
P. Basia
19.11.2020
Złość towarzyszy nam bardzo często, dzieci szczególnie
szybko złoszczą się. Pozwólmy naszym dzieciom oswoić ją trochę przy pomocy
bajki terapeutycznej i poznaniu kilku propozycji jak sobie z nią radzić.
https://www.youtube.com/watch?v=HDb9HRj_K6c
Miłego oglądania,
P. Kasia :)
18.11.2020
Dziś przychodzę do Was z propozycją zabawy relaksacyjnej : "Idzie Pani tup, tup, tup.."opracowane na podstawie : Bogdanowicz M., Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki."
Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na
przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na
przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe
części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho
dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy
wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup,
chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi
złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w
pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną
stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy
dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy
opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko
szczypiemy w kark]
Miłej zabawy,
P. Kasia
16.11.2020-17.11.2020
1. Narysuj palcem. Rozsyp mąkę/kaszę/kakao na ciemnym talerzu. Poproś, aby dziecko narysowało palcem swój nastrój (oczy i buźkę). Porozmawiajcie jak się dziś czuje, co było powodem takiego stanu. Ty również opowiedz dziecku o swoim nastroju. Zachęcaj je do dłuższych wypowiedzi.
Kalambury będą dla dziecka o
tyle ciekawe, bo można je swobodnie modyfikować w zależności od poziomu rozwoju
uczestników. Możecie pokazywać sobie tylko miny i zgadywać emocje. Możecie też
połączyć konkretną emocję z czynnością (powodem), bazując na hasłach:
"Jestem… bo (robię)...”. Przykładowo:
§
Jestem radosny, bo gram w piłkę.
§
Jestem smutny, bo zgubiłem książkę.
§
Jestem zły, bo ktoś zabrał mi zabawkę.
·
Zacznij od nazwania emocji na obrazkach i przyjrzenia
się charakterystycznym cechom przedstawianej miny danej emocji(radość, strach, zmartwienie,
zdziwienie, złość, smutek) Następnie
przejdźcie do zabawy w „Kalambury”
Zapraszam do zabawy.
P. Basia :)
13.11.2020
1. Emocje
Do tej zabawy potrzebujecie karty z ilustracjami. Dzieci i
rodzice oglądają ilustracje z twarzami wyrażającymi różne emocje. Nazywamy je
tak, by mieć pewność, że każdy wie, co przedstawia dany obrazek. Następnie
dziecko losuje jeden obrazek. Nie pokazując go rodzicowi, próbuje zrobić taką
samą minę. Waszym zadaniem jest odgadnąć co to za emocja. Później następuje
zmiana ról.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz