Emocjonalny obszar rozwoju

16.04.2021

W poniedziałek po trzech tygodniach pobytu w domu możemy nareszcie spotkać się w przedszkolu. Porozmawiajcie jakie uczucia towarzyszą Wam na myśl o powrocie do kolegów i koleżanek. Za kim tęskniliście najbardziej. Mamy nadzieję, że Wszyscy  z radością wrócicie.

15.04.2021

Odtwórzcie ten utwór. To muzyka "Lasu tropikalnego". Usiądźcie w dogodnej dla siebie pozycji i  przytulcie się do mamy lub taty. Po wysłuchaniu fragmentu muzyki porozmawiajcie z rodzicami. Jakie uczucia towarzyszyły Wam podczas słuchania? Czy czuliście strach? A może towarzyszyło Wam poczucie bezpieczeństwa?

 https://www.youtube.com/watch?v=7w9_En9TG1U



14.04.2021

Posiadanie zwierząt, to nie tylko chwilowa przyjemność, ale i obowiązek. Wierzymy, że wiecie i potraficie opiekować się swoimi ulubieńcami ; one mają tylko Was !


13.04.2021

Wiemy, że bardzo interesujecie się zwierzętami, kochacie  swoje domowe zwierzaki. Ale pamiętajcie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, reagują zarówno na głaskanie jak i na ciągnięcie za ogon. Nie wszystkie ludzkie zachowania są dla nich miłe.

12.04.2021

Niektórzy z nas boją się zwierząt np. psów, koni, pająków, myszy. Pamiętajcie kochani, że strach to nic złego, a już na pewno nie jest powodem do wstydu. Ale jeżeli chcecie możecie spróbować "oswoić" to uczucie np. oglądając zdjęcia wybranych zwierząt i dostrzeganie w nich tego co w nich może się podobać.






09.04.2021

Wieczorem porozmawiajcie z rodzicami jak minął im dzień. Czy byli radośni, czy smutni. Wy także możecie  opowiedzieć o swoich odczuciach jakie towarzyszyły Wam przez cały dzień.

08.04.2021

Dzielenie się zabawkami to trudna sztuka. Nie wszyscy lubimy jak inni dotykają naszych rzeczy. Boimy się, że się zgubią albo zniszczą. Posłuchajcie bajki o Sroczce, a później o niej porozmawiajcie.



07.04.2021

Zapraszamy na spacer. Jest dzisiaj dość chłodno, ale Wiosna daje o sobie znać i budzi przyrodę do życia, podziwiajcie nową porę roku i zmiany jakie ze sobą niesie. 



06.04.2021

Kochani zapewne celebracji Świąt Wielkanocnych towarzyszyło wiele emocji, czas przygotowań, oczekiwanie na gości, tradycja polewania się wodą. Porozmawiajcie dzisiaj na ten temat, co sprawiło wam najwięcej radości, a co spowodowało te mniej przyjemne uczucia. Pamiętajcie, że wszystkie emocje są nam potrzebne musimy tylko nauczyć się o nich mówić i je przeżywać.

02.04.2021

Z powodu pandemii w te Święta nie możemy się spotkać w bardzo licznym gronie. Zapewne są osoby, z którymi chcielibyście się zobaczyć, ale nie będzie to możliwe. Zastanówcie się co możecie zrobić żeby mimo to cieszyć się atmosferą Świąt Wielkanocnych. Może ta grafika Wam w tym pomoże. 



01.04.2021

Porozmawiajcie z rodzicami o emocjach, które towarzyszą Wam w oczekiwaniu i przeżywaniu świąt. Nazwijcie je. Cieszcie się z nadchodzącej Wielkanocy!!!

31.03.2021

“ Bądźmy dla siebie mili”

Wielkanoc to święta radości. Zadbajcie o to, aby przebiegły w miłej atmosferze. Mówcie sobie miłe słowa, pomagajcie sobie w przygotowaniach.

30.03.2021 

Podczas przygotowań do świąt dostrzeżcie potrzeby innych członków rodziny oraz starajcie się je szanować. 

29.03.2021

Czekamy z niecierpliwością na Święta, wszyscy są czymś zajęci. Zdarza się, że mama, tata i reszta domowników nie może poświęcić Wam zbyt dużo swojej uwagi ,że nie mają dla Was czasu. Co możesz zrobić zamiast się złościć na innych?…… Porozmawiajcie jak wspólnie możecie spędzić ten czas przygotowań żeby nikt nie czuł się odtrącony i zaniedbany.



08.03.2021

Określ swoje emocje w dniu dzisiejszym. 



20.11.2020

W dowolnym czasie pooglądajcie wspólnie z rodzicami swoje zdjęcia z różnych okresów życia. Spróbujcie rozpoznać emocje na podstawie mowy ciała. Potem omówcie przeżycia jakie towarzyszyły Wam podczas oglądania siebie na zdjęciach.

19.11.2020

W dowolnym czasie rozsypcie trochę mąki na talerzu. Dobrze jeśli talerz jest ciemny, wtedy lepiej widać. Rysujcie palcem swój nastrój (oczy i buźkę). Porozmawiajcie jak dziś się czujecie, co jest powodem takiego stanu.

18.11.2020

"Moje mocne i słabe strony". Podczas codziennych czynności, ukierunkowujemy dziecko, aby budowało pozytywną samoocenę. Za każde poprawnie wykonane zadanie, nagrodźmy je słowną pochwałą, "przybiciem piątki". Jeśli uznamy, że dziecko pokonało swoje opory podczas wykonywania nielubianych czynności, doceńmy bardziej. Nie pomijajmy też faktu, że każdy ma też swoje słabe strony. Wspieramy Nasze dzieci!

17.11.2020

Kolejne zadanie będzie bardzo miłe dla Was i dla Waszych rodziców.

Codziennie przed snem niech Wasi rodzice wypowiadają zdanie- „Kocham Cię, gdy…? I podadzą trzy przykłady. Potem Wasza kolej. Wszyscy starajcie się szukać nowych odpowiedzi. Wymagać to będzie przypominania sobie różnych szczegółów z całego dnia.

16.11.2020

Rozmawialiście już o własnych emocjach, teraz czas na rozmowy o emocjach Waszych bliskich. Oni też przeżywają różne sytuacje, którym towarzyszą przyjemne i mniej przyjemne uczucia. W rozmowach używajcie określeń: radość, zatroskanie, strach, zaskoczenie, zdziwienie.

13.11.2020

Zachęcajmy dzieci do wyrażania własnych opinii i poglądów na różne tematy oraz do zadawania pytań na interesujące ich zagadnienia.

12.11.2020 

Rozmawiajmy w dowolnym czasie na temat samopoczucia dziecka. Na kartce z bloku rysunkowego, lub na tablicy, dziecko może rysować lub  przypinać narysowane przez siebie emocje w danym dniu.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz