Emocjonalny obszar rozwoju

Piątek, 10.12.2021 r.

Witajcie😊

Moi drodzy, zastanówcie się przez chwilę i powiedzcie swoim rodzicom:

-  co czujecie, kiedy otrzymujecie prezenty?

- jak czulibyście się, gdyby Mikołaj nie dał Wam prezentu?

Wyraźcie swoje emocje mimiką. Narysujcie je.

Miłego dnia😊


Czwartek, 09.12.2021 r.

Dzień dobry😀

Drogi dzieci, czy wiecie co to są marzenia?

Marzenia to myślenie o tym, co sprawia nam przyjemność, co chciałoby się mieć, zobaczyć, robić...

Czy Wy macie jakieś marzenia?

Czy wszystkie marzenia się spełniają?

Czy marzenia są nam potrzebne?


Poproście rodziców o przeczytanie wiersza Juliana Tuwima pt. "Dyzio Marzyciel":

Położył się Dyzio na łące,
Przygląda się niebu błękitnemu 
I marzy:
"Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu...
A te różowe - 
Że to nie lody malinowe...
A te złociste, pierzaste - 
Że to nie stosy ciastek...
I szkoda, że całe niebo
nie jest z tortu czekoladowego...
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł... i jadł... i jadł..."

Zastanówcie się, czy marzenia mogą się spełnić, a jeśli nie, to dlaczego. 

Narysujcie, swoje największe marzenie.


Środa, 08.12.2021 r.

Witajcie😊

Dzisiaj przygotowałam dla Was wierszyk. Poproście rodziców, aby Wam go przeczytali.


                    Policzymy, co się ma

                    Policzymy, co się ma:

                    Mam dwie ręce, łokcie dwa,

                    Dwa kolanka, nogi dwie,

                    Wszystko pięknie zgadza się.

                    Dwoje uszu, oczka dwa,

                    No i buzię też się ma.

                    A ponieważ buzia je,

                    Chciałbym buzie też mieć dwie!


Zastanówcie się, jakie części ciała występują podwójnie: ręce, łokcie, kolana, nogi, uszy, oczy. Wymieńcie pojedyncze części ciała: głowa, nos, usta, brzuch, plecy. Zauważcie, że każdy z nas jest inny. Mamy różne kolory oczu, włosów, różnimy się wzrostem itp. Każdy z nas jest dobry w czymś innym, np. jedni ładnie rysują, inni pięknie śpiewają, a jeszcze inni nie boją się wody i doskonale pływają. Zapamiętajcie, że wygląd nie jest najważniejszy. Ważne jest to, aby dobrze się czuć w towarzystwie drugiego dziecka, aby się nie krzywdzić i odnosić się do siebie z szacunkiem. Ważne, żeby być dobrym kolegą, robić to co się lubi i mieć swoje zdanie.


Piątek, 16.04.2021 r.

Dzień dobry😊

Jak się czujecie?  Dlaczego macie taki nastrój? Powiedzcie swoim rodzicom o emocjach jakie Wam towarzyszą i wybierzcie obrazek symbolizujący Wasze emocje.


Posłuchajcie uważnie historyjki o dwóch latawcach.

Były sobie dwa latawce. Jeden wesoły i miły, a drugi złośliwy i nieprzyjemny. Ten pierwszy zawsze chciał się bawić, a drugi robił tylko psikusy. Pewnego dnia złośliwy latawiec tak szybko przeleciał obok małej wiewiórki, że straciła równowagę i spadła z gałęzi. Wesoły latawiec dowiedział się, co zrobił jego kolega. Oj, chociaż był miły, bardzo sie zdenerwował. Przeleciał z dużą prędkością koło złośliwego latawca, złapał go za długi ogon i zaciągnął do małej wiewiórki. Jeszcze siedziała pod drzewem i płakała. Latawiec, który nigdy nie myślał, że może komuś zrobić krzywdę, teraz bardzo się zawstydził. Przeprosił wiewióreczkę i poprosił, żeby złapała go za ogon, a on doleci z nią do jej dziupli na drzewie. I tak zrobili. Od tej pory oba latawce bawili się zgodnie. Oba były wesołe i miłe, a ten który wcześniej był złośliwy, teraz bardzo uważał, żeby jego zabawy nie sprawiły komuś przykrości. 

Odpowiedzcie na pytania:

- Jakie na początku były latawce? 

- Jakie wydarzenie sprawiło, że złośliwy latawiec zrozumiał, że źle postępuje?

- Kto mu pomógł to zrozumieć?

- Dlaczego należy reagować, gdy komuś dzieje się krzywda?

- W jaki sposób Wy możecie reagować, gdy widzicie, że komuś dzieje się coś złego?

Źródło: Kraina przedszkolaka. Wyd. Mac Edukacja


Czwartek, 15.04.2021 r.

Kochani!

Dziś mamy dla was propozycję zabawy z emocjami.

Rodziców prosimy o przygotowanie lusterka oraz o narysowanie trzech min pokazujących emocje: radość, smutek i złość.

Przygotowałyśmy proste wzory do przerysowania.


RADOŚĆ


SMUTEK


ZŁOŚĆ

Najpierw rodzice prezentują poszczególne emocje i sprawdzają czy dzieci pamiętają jak się nazywają.

Przed lusterkiem dzieci próbują naśladować prezentowane miny. Nie jest to łatwe, ale sprawia dużo radości.


Następnie minki przecinamy na pół, mieszamy i prosimy dzieci o ponowne ich ułożenie. Dzięki temu poćwiczą spostrzegawczość, uwagę i małą motorykę.

Bawcie się dobrze :)

Środa, 14.04.2021 r.

Witajcie😊

Dzisiaj z rodzicami wybierzcie się w "Podróż do krainy emocji: złości, radości i smutku". Każda kraina znajduje się w innym miejscu pomieszczenia i jest oznaczona symbolem odzwierciedlającym daną emocję (radość - słońce, smutek - chmura, złość - burza). W krainach tych słychać muzykę odpowiednią do emocji: złości, smutku i radości. Rozłóżcie w różnych częściach pokoju karteczki z napisem: ZŁOŚĆ, RADOŚĆ, SMUTEK i ich symbolami. Ustawcie się w pociąg (dziecko i rodzic) i ruszajcie śpiewając piosenkę, np. "Jedzie pociąg".  W krainie złości ludzie chodzą obrażeni, są źli i zagniewani, tupią nogami, zaciskają dłonie w pięści i krzyczą (przedstawcie te emocje za pomocą gestu, mimiki, ruchu). Następnie pociąg rusza dalej i zatrzymuje się w krainie smutku. Tutaj ludzie chodzą markotni, płaczą. Na końcu pociąg rusza do krainy radości, gdzie ludzie są zawsze uśmiechnięci, życzliwi i pomocni wobec siebie, witają się z nami serdecznie.

Powiedzcie rodzicowi, w której krainie podobało się Wam najbardziej i dlaczego?


Wtorek, 13.04.2021 r.

Kochane Jagódki.

Pozostajemy w temacie opieki nad zwierzętami :) Poproście rodziców aby przeczytali wam wierszyk, a następnie porozmawiajcie o nim.

„Dzień na wsi” Dominiki Niemiec

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie…
Dzień się tam zaczyna inaczej,
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,
wcześnie jest śniadanie.
Dać jeść i pić bez wyjątku wszystkim w całym obrządku.
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,
Owce wypuścić na hale, to dla nich miejsce wspaniałe.
gdy im porządnie rozczeszę grzywę,
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie. Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję, parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.
Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,

Drodzy rodzice. Porozmawiajcie ze swoimi dziećmi o opiece nad zwierzętami. Poniżej mamy kilka pomocniczych pytań dotyczących wiersza. 

Jakie zwierzątka występowały w wierszu?  (owce, króliki, konie, świnki)

Gdzie zwierzątka mieszkały? Na wsi czy w mieście?

Dlaczego trzeba o nie dbać? (pomagają ludziom, dają produkty do jedzenia, same nie potrafią o siebie zadbać - potrzebują pomocy)

Jak o nie trzeba dbać? (dać im jeść i pić, wypuścić na dwór, by pobiegały, wyczyścić i wyszczotkować)

Czy chcielibyście kiedyś pojechać na wieś i pomagać przy zwierzętach?

W czym byście mogli pomóc?

Zachęcamy do odwiedzenia gospodarstwa rolnego :)


Poniedziałek, 12.04.2021 r.

Witajcie kochani!

W tym tygodniu rozmawiamy o zwierzętach na wsi. Są to bardzo ważne zwierzątka, bo dzięki nim mamy mleko, serki, jajka. Czy wiecie, które zwierzę daje mleko? A które jajka?

 
KROWA



KOZA



KURA


GĘŚ

Wszystkie zwierzęta potrzebują uwagi i opieki. Te żyjące na wsi ciężko pracują, aby dać jak najlepsze i najsmaczniejsze produkty od siebie. Pamiętajcie, że trzeba je szanować i o nie dbać, aby mogły być szczęśliwe. Pamiętajcie, że zwierzęta, tak samo jak ludzie, potrzebują miłości i gestów przyjaźni - pogłaskania lub smakołyków z ręki opiekuna. Nie podziękują słowami, ale okażą to na pewno innym gestem :)



🐷🐴🐤🐄 KOCHAJMY ZWIERZĘTA! 🐏🐐🐑


Piątek, 09.04.2021 r. 

Kochane Jagódki!

Wiosna to czas dobrego humoru i radości. Jak tylko pojawia się słońce na niebie, aż chce się iść na długi spacer i odetchnąć pełną piersią.

Dziś waszym zadaniem jest mocno przytulić mamę i tatę i powiedzieć im jak bardzo ich kochacie. Popołudniu idźcie na spacer nawet jeśli popada czy będzie wiało, bo i tak już mamy WIOSNĘ :)



Czwartek, 08.04.2021 r.

Drogie Jagódki!

Każdy z was przynajmniej raz miał wizytę u lekarza. Bywa, że odczuwacie lęk, obawę przed lekarzem. Zastanówcie się co jest tego powodem. Może kolor fartucha, albo wygląd gabinetu?

Pokolorujcie obrazek używając wielu kolorów kredek. 


Pamiętajcie, że lekarz chce wam pomóc szybciej wyzdrowieć, a jego badanie nie boli.


Środa, 07.04.2021 r.

Kochane Jagódki!

Proponujemy wam dziś wspólną zabawę z rodzicami. Dowiecie się, gdzie znajduje się serce i posłuchacie jego odgłosu. Jeśli macie stetoskop możecie go wykorzystać.


Poczuj swoje serce.

Stańcie spokojnie. Połóżcie rękę po lewej stronie klatki piersiowej. Czy czujecie swoje serce? A teraz przyłóżcie ucho do klatki piersiowej mamy lub taty i posłuchajcie jak im bije serce. Chcecie poczuć je bardziej? Zacznijcie więc razem biegać w miejscu (10sek.). Potem wyobraźcie sobie, że jesteście dużą piłką, która skacze (10sek.), a następnie połóżcie się na podłodze i wyobraźcie sobie, że pływacie w morzu (10sek.). Zatrzymajcie się. Spokojnie wstańcie i połóżcie rękę na swoim sercu, a potem znów posłuchajcie serca rodzica. Czy teraz czujecie swoje serce?


Serce jest ściśle związane z emocjami. Jeśli jesteście zdenerwowani lub rozbawieni będzie ono biło szybciej i mocniej. Jeśli jesteście zrelaksowani serce będzie biło wolno i spokojnie.

Wtorek, 06.04.2021 r.

Dzień dobry😊

            Kochane "Jagódki", wczoraj obchodziliśmy drugi dzień Świąt Wielkanocnych - Lany Poniedziałek, nazywany również Śmigusem - dyngusem. Pomyślcie, jakie emocje Wam towarzyszyły? Szczęście, radość, a może smutek, czy też złość. Porozmawiajcie o swoich uczuciach z rodzicami, rodzeństwem. Wyjaśnijcie, kiedy zabawa w "polewanie się wodą" wywołuje uśmiech na naszych twarzach oraz kiedy nie sprawia nam ona przyjemności. Wyraźcie swoje emocje za pomocą mimiki. Pobawcie się z bliskimi osobami w odgadywanie minek. Wykorzystajcie lusterka. Narysujcie wesołą lub smutną minkę.

Zapamiętajcie, że zabawa jest fajna wtedy, kiedy wszystkim sprawia przyjemność.



Piątek, 02.04.2021 r.

Kochane Jagódki!

Pobawcie się dziś z rodzicami w zabawę: 

Malowanie po omacku.

Dziecko zamienia się w "malarza", ale ze związanymi oczami. Rodzic pomaga mu malować, poprzez kierowanie jego ręką do farby i na kartkę papieru. Tworzą razem wyjątkowy obraz. Kiedy dzieło jest skończone "pomocnik" - rodzic zdejmuje "malarzowi" chustę z oczu i razem próbują odgadnąć, po pojawiło się na kartce. Później następuje zamiana ról i rodzic staje się "malarzem" a dziecko "pomocnikiem" :)



Pamiętajcie o posprzątaniu po skończonej zabawie!

Czwartek, 01.04.2021 r.

"Koszyczek dobrych słów" - zabawa

Przygotujcie dla każdego z domowników koszyczek (może być słoiczek, pudełeczko itp.).Wkładajcie przez cały dzień do swoich koszyczków "dobre słowa" o innych domownikach, np. mama zrobiła pyszne śniadanie - jest świetną kucharką, siostra jest fajna - oddała mi swojego lizaka, tato jest sprawiedliwy - podzielił nam klocki po równo, itp. "Dobre słowa" można pisać lub rysować. Wieczorem usiądźcie wspólnie i przekażcie innym domownikom wszystkie "dobre słowa" z waszych koszyczków. Zobaczycie jakie czary będą się działy... Bo tylko "dobre słowa" mogą czarować. Narysujcie swoje emocje: radosną lub smutną buźkę.

                                                                    😊😊😊

                


Środa, 31.03.2021 r.

Kochane Jagódki i kochani rodzice.

W tym trudnym czasie bywa, że towarzyszą nam silne i trudne do opanowania emocje. Nie da się ich wyłączyć lub nagle zmienić na inne, ale można poćwiczyć nad nimi kontrolę.

Świetnie się nada do tego zabawa "RAKIETA":

Zamieniamy się w rakietę, która wyrusza w podróż! 

Najpierw delikatnie uderzamy palcami w podłogę, coraz bardziej przyśpieszając, nagle uderzając całymi dłońmi. Wstajemy, klaszczemy dłońmi, i zaczynamy tupać nogami coraz szybciej i głośniej. Tworząc rakietę wyciągamy ręce w górę, ruszamy się swobodnie, a następnie lądujemy na podłodze.

W podobne zabawy bawimy się w przedszkolu o poranku, np. zabawa w deszcz (mały deszcz - kucamy, lekko uderzamy paluszkami o podłogę, coraz większy deszcz - uderzamy mocniej, ulewa - uderzamy całymi dłońmi, aż nagle ulewa zaczyna mijać - ponownie delikatnie uderzamy paluszkami o podłogę, pojawia się słońce - wstajemy i wyskakujemy najwyżej jak potrafimy, po czym znów pojawia się delikatny deszcz - kucamy i uderzamy delikatnie paluszkami o podłogę itd.)

Miłego dnia! 😊😀


Wtorek, 30.03.2021 r.

Dzień dobry 😊

Jakie dzisiaj są Wasze nastroje? Jak się czujecie? Mam nadzieję, że jesteście zdrowi, radośni i pełni energii. Dzisiaj proponuję Wam, abyście przygotowali sobie kartki i kredki do rysowania (mogą być też farby) oraz nagrania różnej muzyki (radosnej - szybkiej - skocznej i spokojnej - smutnej - wolnej). Zastanówcie się chwilkę, co sprawia Wam radość, a co smutek? Z jakimi barwami kojarzą się Wam odczuwane emocje? Spróbujcie je narysować lub wyraźcie swój nastrój barwnymi plamami.

Radość - barwy jasne, muzyka - szybka, skoczna

Smutek - barwy ciemne, muzyka - spokojna, wolna


Miłego dnia! 😊😊😊 


Poniedziałek, 29.03.2021 r.

Kochane Jagódki!

W tym tygodniu nie możemy się spotkać w przedszkolu :( Wiemy, że możecie być smutni, możecie się złościć lub po prostu nudzić.

Mamy propozycję fajnej zabawy na dobry i zły humor. 

                                                                WESOŁY - SMUTNY



            Rodzic rysuje na kartkach papieru dwie buźki: smutną i wesołą. Najpierw musi się upewnić, że dziecko wie, która buźka jest wesoła, a która smutna. Następnie kartki z minkami kładzie na podłodze. Rodzic włącza wesołą muzykę (może być w telefonie, żeby szybko przerywać piosenkę). Dziecko tańczy swobodnie. Rodzic robi przerwę w muzyce i wypowiada słowo: "smutny" lub "wesoły", a dziecko wskakuje na odpowiednią minkę. Powtarzamy zabawę 3-4 razy.

    Można też utrudnić zabawę. Gdy następuje przerwa w muzyce, rodzic mówi słowo "smutny", a zadaniem dziecka jest wskoczyć na odpowiednią minkę i okazać emocję (może udawać płacz, tupać ze złości lub ryczeć jak tygrys) . To samo ze słowem "wesoły" - dziecko głośno się śmieje, skacze lub macha rączkami :)

Miłej zabawy!

Ps. Dużo się przytulajcie! 💑


Piątek, 20.11. 2020 r.

Kochane Jagódki!

Proponujemy Wam wesołą zabawę z rodzeństwem lub rodzicami 👨👧👦👩👪

NALEŚNIK

Naleśnik to zwykły koc, o który poproście mamę lub tatę. Każdy naleśnik kryje w sobie pyszny środek (serek, dżem, nutella). To wy stajecie się tym, co najlepsze w naleśniku :)  Które nadzienie wybieracie? Rodzic nakłada was (bo jesteście nadzieniem) na kocyk i zawija w naleśnik. Uważajcie, bo może trzeba będzie was troszkę ugnieść ;) Może nastąpić zmiana "nadzienia". Rodzic chwyta koniec naleśnika i odwija go tak, żeby nadzienie się wyturlało. Jest to zabawa, która świetnie zacieśnia relacje rodzic-dziecko, ale także wprowadza w świetny humor i wywołuje kupę śmiechu  😀😀😀😀

Dużo radości!

P. Beata


Czwartek, 19.11.2020 r.

            Drogie "Jagódki" przyjrzyjcie się uważnie obrazkom na zdjęciu i powiedzcie, jakie emocje towarzyszą dzieciom. Jak myślicie, co czuje chłopiec widząc przez okno, że na zewnątrz pada deszcz? Co czuje chłopiec wybierając się na dwór? Jak czują się dzieci skaczące przez kałuże? 



Nazwijcie te emocje, określcie też jaki macie nastrój w tym momencie i spróbujcie go narysować, np. za pomocą uśmiechniętej lub smutnej buźki.
                                    😊 😟
Miłego dnia,

p. Dorota :)


Środa, 18.11.2020 r.

Kochane Jagódki. Drodzy rodzice.

Czasem zdarza się, że dziecko na coś się złości lub ma jakiś problem, z którym nie może sobie poradzić. Psuje wtedy zabawki, staje się złośliwe, bije lub płacze. Porozmawiajcie najpierw z nim na ten temat, a jeśli nie chce o tym mówić, po prostu przytulcie i bądźcie obok niego. Wasze dziecko na pewno poczuje się lepiej, wiedząc, że nie jest samo ze swoimi problemami.

A tu prosta propozycja zabawy na rozładowanie złości. Potrzebne będą tylko gazety :)

WRZUĆ ZŁOŚĆ DO KOSZA

Pozwalamy dziecku na rozładowanie napięcia poprzez podarcie gazety. W momencie, gdy będzie gotowe na podjęcie spokojnej rozmowy, symbolicznie wrzucamy gazetę do kosza.


Miłego dnia!

P. Beata


Wtorek, 17.11.2020 r.

Kochane "Jagódki", oto propozycje zabaw relaksacyjnych wg Marty Bogdanowicz na dzisiaj:

"Sześć parasoli" (A. Łada-Grodzicka) - masażyk relaksacyjny

Dziecko leży na brzuchu, rodzic siedzi obok i recytując wiersz  kreśli poszczególne wzory na plecach dziecka. Potem następuje zamiana ról.

Kiedy deszcz na dworze pada,

to w szatni stoi kolorowych

parasoli gromada.

Ten pierwszy w esy-floresy -

to parasol Teresy.

Drugi - czerwony w kółka -

to parasol Jurka.

Trzeci - beżowy w kropki

to parasol Dorotki.

Czwarty - żółty w kwiatki

to parasol Beatki.

Piąty - w ciapki zielony - 

to parasol Ilony.

Szósty - niebieski w kratkę -

wybrał sobie Małgorzatkę.

Z Małgorzatką chodzi wszędzie 

i czeka, aż deszcz będzie.


"Jesień" (B. Kołodziejski) - masażyk relaksacyjny

Drzewom we włosy dmucha wiatr,     - dmuchamy we włosy

a deszczyk kropi: kap, kap, kap           - delikatnie opukujemy plecy

krople kapią równiuteńko,

szepczą cicho: "mój maleńki,              - głaszczemy po włosach i całym ciele

śpij już, śpij, śpij, już śpij, już śpij".

Leci listek, leci przez świat,                 - przesuwamy opuszkami palców po plecach

gdzieś tam na ziemię cicho spadł         - lekko naciskamy w jednym miejscu

leci drugi, leci trzeci                           - przesuwamy opuszkami palców po plecach dwa razy

biegną zbierać listki dzieci.                   - szybko stukamy wszystkimi palcami

I z uśmiechem wszystkie liście             - głaszczemy dziecko po plecach

układają w piękne kiście.


Miłej zabawy,

p. Dorota :)


Poniedziałek, 16.11. 2020 r.



Czasem pewnie dopada Was smutek, ale nie martwcie się. Mam propozycję dwóch zabaw, które wnet poprawią poniedziałkowe humory. Koniecznie zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. :)


Spaghetti


Stańcie bardzo blisko siebie z opuszczonymi rękoma. Mama/tata opowiada „ Wyobraźmy sobie, że jesteśmy wiązkami spaghetti, które może być podane na obiad. Jesteśmy w garnku z wodą. Po chwili makaron zaczyna mięknąć, staje się coraz bardziej miękki i powoli opada na dno garnka tworząc luźny kłębuszek. Zachowujmy się tak jak gotowane spaghetti do momentu, aż krzyknę: sos pomidorowy!. Wtedy wolno nam wstać i potrząsnąć rękami i nogami, by poczuć się wspaniale.”

Lustrzane odbicia

Rodzic z dzieckiem staje naprzeciwko siebie. Rodzic wykonuje ruchy, a dziecko go naśladuje, a potem zamiana.


12 - 13.11.2020 r.


Drodzy rodzice, kochane dzieci.


W tym trudnym czasie towarzyszy Wam wiele różnych emocji. Dzieci, zwłaszcza najmłodsze, nie rozumieją sytuacji, w której się znalazły. Nie wiedzą, dlaczego nie mogą być w przedszkolu i ile czasu to potrwa.

Warto odwrócić uwagę od smutku czy niepewności i na każdym kroku, jeśli to możliwe, rozmawiać z dzieckiem na temat tego jak się czuje i jak mu minął dzień. Podczas śniadania porozmawiajcie o snach z minionej nocy. Jeśli dziecko nie pamięta, to wymyślcie wspólnie najpiękniejszy sen (może jakieś wspomnienie z wakacji). Jeśli dziecko ma problem z mową, to możecie coś wspólnie narysować. W ciągu dnia dużo się przytulajcie i uśmiechajcie do siebie. 


Zawsze znajdzie się też chwila na powiedzenie sobie miłych słów. Proponuję zabawę "Miłe słowa". Przygotujcie piłkę. Usiądźcie w kole na podłodze. Jeśli to możliwe, zaproście wszystkich domowników do zabawy. Mama zaczyna zabawę: turla piłkę do dziecka, mówiąc jego imię i coś miłego o nim, np.: "Turlam piłkę do Zuzi, która pięknie dziś się sama uczesała / do Kubusia, który się ślicznie uśmiecha" itp. Dziecko kontynuuje zabawę, mówiąc coś miłego siostrze, bratu lub rodzicom. Jeśli ma trudność z mówieniem, można powymieniać się całusem, przytuleniem, uśmiechem (liczy się każdy miły gest).



Miłego przytulania :)
Pani Beata



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz