Emocjonalny obszar rozwoju

16.04.2021

Witajcie kochani.

Jak Wam upłynął dzień? Byłeś wesoły, smutny a może coś Cię zdziwiło? Pokoloruj buźkę, która odpowiada Twojemu obecnemu nastrojowi. Uzasadnij swój wybór.




15.04.2021

Czy ta kwoka, proszę pana, była dobrze wychowana? - rozmowa o uczuciach i nastrojach inspirowane wierszem "Kwoka".
 

 

Rodzic zadaje dzieciom pytanie:
  • Jak się czuli goście, kiedy kwoka była nieuprzejma?
  •  Jak wy byście się czuli na ich miejscu?
  •  Czy zdarza się wam mieć taki humor, jak miała kwoka?
  • Co najchętniej byście robili, gdy jesteście rozgniewani?
Rodzic zwraca uwagę, że nie wolno nikogo krzywdzić, gdy jesteśmy zagniewani. Ukierunkowuje propozycje dzieci na pozytywne sposoby rozładowywania napięcia, np. wybieganie się na świeżym powietrzu, malowanie farbami, posłuchanie muzyki itp.

 

14.04.2021- Środa


Dłoń

Razem z dzieckiem nawzajem odrysowujemy swoje dłonie. Następnie w miejsce palców wpisujemy 5 swoich mocnych stron, co w sobie lubię, z czego jestem dumny, oczywiście maluchy mogą umieścić tam rysunki. Potem bierzemy drugą odrysowana dłoń i teraz następuje zamiana, dziecko wypisuje za co lubi mamę czy tatę, a rodzić wypisuje mocne strony swojej pociechy.

Dzięki tej zabawie nie tylko rodzić ma możliwość poznania, tego jak postrzega siebie dziecko, ale również maluch uświadamia sobie, że dużo potrafi i w wielu czynnościach, sytuacjach czy zachowaniach jest dobry. Na koniec zabawy tak uzupełnione rysunki dłoni można zawiesić w widocznym miejscu, by zawsze można było zerknąć na swoje mocne strony.


13.04.2021 - Wtorek

    Zapraszamy dziś do rozwiązania kart pracy związanych z emocjami. Będą potrzebne kredki i  2 białe kartki.  Dziecko po wykonaniu zadania wybiera jedną przyjemną i  jedną nieprzyjemną emocję i rysuje kiedy się tak czuło.



12.04.2021 - Poniedzialek

Dziś zapraszamy Was drogie dzieci do zabawy „Pokaż i nazwij emocje”

Czeka na was ruletka (losowanie) emocji. Waszym zadaniem będzie nazwanie wylosowanej emocji i jej zaprezentowanie.

https://wordwall.net/pl/resource/1037470/spo%c5%82eczne/emocje


09.04.2021 - Piątek

Wspólne rysowanie Dokończcie zdanie i narysujcie opisywaną sytuację. np. Jestem szczęśliwy gdy, odwiedza mnie babcia i dziadek .)

 Jestem szczęśliwy, gdy…

Dziś w domu radość sprawiło mi…

Kiedy jest mi smutno to…

Gdy się boję, pomaga mi…


08.04.2021 - Czwartek

"Jak wyglądają emocje"

Do zabawy będzie potrzebne lustro – najlepiej duże, w którym widać całą twarz i sylwetkę dziecka.
1. Zaczynacie od przeglądania się lustrze i prezentowanie min przedstawiających różne uczucia – rodzic podaję nazwę emocji, a zadaniem dziecka jest pokazać, jak wygląda ktoś, kto się tak czuje – jakie robi miny, jak wygląda jego ciało (np. co dzieje się z dłońmi, kiedy ktoś jest zły, a co kiedy płacze),
·


                                    

07.04.2021 - Środa

Radzimy sobie z emocjami – rozwijanie umiejętności nazywania emocji i radzenia sobie z nimi.

Rodzic prezentuje ilustracje w przypadkowej kolejności. Dzieci opowiadają, co się na nich znajduje, zastanawiają się, jak mogą się czuć przedstawione osoby i nazywają uczucia, które im towarzyszą. Następnie próbują odpowiedzieć, co one mogłyby zrobić, aby pomóc np. chłopcu, który płacze; chłopcu, który przez przypadek zniszczył koledze budowlę; chłopcu, który stoi pod karuzelą; dziewczynce, która spadła z roweru.

 

06.04.2021- Wtorek

Zapraszamy Was, abyście dziś zostali aktorami. Popatrzcie na ilustracje, powiedzcie jakie emocje są na nich przedstawione. Następnie wyraźcie te emocje za pomocą gestu, mimiki twarzy, ale nie używając słów. 


ZŁOŚĆ


SMUTEK

RADOŚĆ



02.04.2021- Piątek

Dziś mamy dla Was zabawę " Kocham Cię, gdy..."

Codziennie (np. przed snem) rodzice wypowiadają zdanie" Kocham Cię, gdy..."? następnie podają dwa powody. Potem przychodzi kolej na dziecko. Wszyscy starają się szukać nowych odpowiedzi , co wymaga przypomnienia sobie różnych szczegółów z całego dnia.





01.04.2021- Czwartek

    Kochane dzieci!

Dziś mamy dla Was zabawę " Lustro".
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, który jest lustrem.
Zadaniem dziecka jest pokazywać różne miny wyrażające emocje,
a rodzic próbuje je dokładnie powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.




31.03.2021- Środa 

Moi drodzy..

Zbliżają się święta wielkanocne. Zachęcam rodziców, aby razem z dziećmi zastanowili się jakie emocje towarzyszą Wam w tym roku. Ile jest w Was radości, smutku, lęku , niepewności? Porozmawiajcie o tym wspólnie.

Zadania dla dzieci:

Gdy myślę o świętach czuję...(radość, smutek, złość...) narysuj tą emocje.

Najbardziej chciałbym/chciałabym spędzić święta z .... (mamą, tatą, babcią, dziadkiem, ciocią, wujkiem, bratem, siostrą...) zrób odpowiedni rysunek


30.03.2021- Wtorek


 

Przed świętami warto obejrzeć albumy ze zdjęciami.

Najpierw przygotujcie zdrową przekąskę i ciepły napój.

Podczas oglądania zdjęć rozmawiajcie o związanych  z nim wspomnieniami. Rodzic zachęca dziecko do zadawania pytań. Wskazuje osobę na zdjęciu i pyta dziecko jak ona się czuła.

Zadaje dziecku  takie pytania: „Jak myślisz co czuła ta osoba? Dlaczego tak się czuje? Co Ty byś zrobił/ła w tej sytuacji?, Jak jej pomóc?”





29.03.2021-Poniedziałek


Kochani!
Przygotowałyśmy dla Was pewną zabawę " Paczka",
do której zaproście mamę, tatę albo rodzeństwo.

Wasza osoba towarzysząca będzie paczką, więc zwija się w kłębek 
 podkulającnogi, chowając głowę i obejmując się rękoma.
Waszym zadaniem jest rozpakować paczkę, 
która może stawiać opor.
Po otwarciu paczki możecie się
zamienić rolami.  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz