Fizyczny obszar rozwoju

07.02.2022-11.02.2022

1. Posłuchajcie wiersza i spróbujcie wymienić, jakie zdrowe nawyki ma przedszkolak z wiersza. Następnie odczytajcie z Rodzicami jeszcze raz fragment wiersza, który jest napisany wytłuszczonym drukiem i w ramach rozgrzewki wykonajcie kolejno wymienione ćwiczenia.


„W zdrowym ciele zdrowy duch” T. Błaszczyk 

W zdrowym ciele zdrowy duch! 
 Ćwiczy co dzień mały zuch. 
Chociaż lat niewiele ma, 
już o zdrowie swoje dba. 

Przed śniadaniem gimnastyka: 
prawą, lewą nogą fika, 
skłon i wyprost, przysiad, skok 
i przeciąga się jak kot. 
Z pleców swoich zrobi wnet 
 bardzo piękny koci grzbiet. 
Ćwiczy, chociaż trud to wielki, 
 pompki, brzuszki i rowerki… 

Tato patrzy: – Ale zuch! 
 W zdrowym ciele zdrowy duch! 

Po ćwiczeniach, mówię Wam,
on apetyt wilczy ma.
Je posiłki smaczne, zdrowe,
świeże, nawet kolorowe.
Je owoce i jarzyny,
bo w nich ważne witaminy.
Lubi mleko, jajka, ser...
Chce być silny - tak jak lew!

Mama na to: - Ale zuch!
W zdrowym ciele zdrowy duch!

Ruszaj więc i ty, kolego. 
 Spacer, rolki – nic trudnego. 
Nie siedź w domu, nie narzekaj, 
 biegaj, pływaj, ćwicz – nie zwlekaj!

2. A teraz czas na gimnastykę! Zachęcamy do ćwiczeń :)



31.01 - 04.02.2022

1. W tym zadaniu czekają na Was zimowe ćwiczenia w podskokach! Załóżcie wygodny strój sportowy i ćwiczcie razem z nami!



 
2. Przed Wami opowieść, którą sami pokażecie. Poproście kogoś, aby przeczytał Wam opowieść a sami postarajcie się ją przedstawić korzystając z ruchu własnego ciała. Powodzenia!

Wy­obraź­cie so­bie, że je­ste­ście ma­ły­mi kro­pel­ka­mi wo­dy. Znaj­du­je­cie się w po­wie­trzu i two­rzy­cie cał­kiem du­żą chmu­rę. Po­ru­sza­cie się w tej chmu­rze swo­bod­nie, zu­peł­nie jak­by­ście tań­czy­ły. Na­gle ro­bi się zim­no, przez chwi­lę trzę­sie­cie się z zim­na, bo tem­pe­ra­tu­ra spa­da po­ni­żej ze­ra, a po­tem za­mie­nia­cie się w ma­lut­kie krysz­tał­ki lo­du. Krysz­tał­ki na­dal po­ru­sza­ją się w chmu­rze, ale – uwa­ga – je­śli je­den krysz­ta­łek przy­pad­ko­wo do­tknie dru­gie­go, łą­czą się ze so­bą i da­lej po­ru­sza­ją się już ra­zem. Cza­sem po­łą­czy się ze so­bą kil­ka krysz­tał­ków i wte­dy wła­śnie po­wsta­je śnie­żyn­ka, ma­ły pła­tek śnie­gu, któ­ry po­wo­lut­ku opa­da na zie­mię. Śnie­żyn­ki po­kry­wa­ją ca­łą zie­mię, two­rząc na niej bia­łą koł­der­kę i le­żą so­bie bar­dzo, bar­dzo ci­chut­ko.


3. Poproście dorosłą osobę, aby wykonała z Wami ćwiczenia gimnastyczne.

Leżenie w parze naprzeciwko siebie:
Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
Dmuchanie – podawanie do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.

Leżenie w parach obok siebie:
Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

Leżenie na plecach głowami do siebie:
Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)


4. Poszukajcie w domu gazet. Zgniećcie strony gazet w kule i zaproście do zabawy kogoś. Podzielcie się przygotowanymi kulami i schowajcie się za dowolnym meblem. Rozpocznijcie bitwę na śnieżki, pamiętajcie, aby nie celować w twarz drugiej osoby.


5. Poproście rodziców, aby włączyli Waszą ulubioną piosenkę. Waszym zadaniem będzie poruszanie się w rytm muzyki. Lecz nagle muzyka umilknie, wtedy musicie przyjąć dowolną pozycję i zastygnąć jak lodowe figury. Gdy muzyka znów zacznie grać możecie poruszać się dalej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz