28.01.2022- Piątek
Najpiękniejszy ukłon- ćwiczenia tułowia
Dziecko z dorosłym poruszają się po pomieszczeniu, gdy się spotkają kłaniają się sobie na powitanie.
Ubieramy się na spacer z Dziadkami- ćwiczenia dużych grup mięśniowych
Dziecko wraz z rodzicem naśladują zakładanie: butów, kurtki, czapki, szalika, rękawiczek.
27.01.2022- Czwartek
Cień- zabawa rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową
Osoba dorosła porusza się po pokoju wykonując różne ruchy, dziecko idzie za dorosłym i naśladuje ruchy dorosłego. Potem można zamienić się miejscami.
15.04.2021
Zabawa ruchowa z elementem równowagi.
14.04.2021-Środa
Zapraszam Was do zwierzęcej gimnastyki.
Zobaczcie jakie zwierzątka będziemy naśladować.
13.04.2021 - Wtorek
Zapraszamy do zabawy przy muzyce.
W tym zadaniu trzeba uważnie słuchać i zatrzymywać się na hasło stop.
12.04.2021 - Poniedziałek
Opowieść ruchowa do opowiadania „W wiejskiej zagrodzie”
Nastał ranek. Z kurnika wychodzi domowe ptactwo. (dziecko maszeruje, naśladuje odgłosy ptactwa domowego)
– kury – ko, ko, ko
– indyki – gul, gul, gul
– kogut – kukuryku
Ptaki zatrzymują się, machają skrzydłami. (wykonywanie ruchów rękami)
Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno. (wykonanie skrętów szyi w prawa i lewą stronę)
Kogut wskoczył na płot. (wykonywanie podskoków obunóż)
Gospodarz sypie ziarno. (skłony w przód)
Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko. (przemieszczanie się na czworakach)
Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek. (przemieszczanie się na czworakach)
Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając. (przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę)
Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok. (przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku)
Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory. (chód na czworakach)
09.04.2021 - Piątek
Dziś zapraszamy do rymowanki – pokazywanki
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze
08.04.2021 - Czwartek
Dzisiaj zapraszamy do ćwiczeń stóp :)
07.04.2021 - Środa
Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała
- Leżenie na plecach, na sygnał obracanie się na brzuch, przy każdym powtórzeniu skracanie przerw i zwiększanie tempa, aż dzieci zaczną się turlać.
- Marsz z podnoszeniem wysoko kolan. Dzieci maszerując, próbują klasnąć pod kolanem. Na sygnał rodzica zatrzymują się i siadają ze zgiętymi kolanami. Starają się dotknąć łokciami kolan. Wracają do marszu.
- Leżenie na plecach przy spokojnej muzyce; na zmianę naprężanie i rozluźnianie ciała.
06.04.2021- Wtorek
Jaka jest pogoda? – ćwiczenia dużych grup mięśniowych
Dzieci są w pozycji przysiadu. Trzymają oburącz ściereczkę przed sobą. Na hasło: Jaka dziś pogoda? wstają i wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo.
Kałuże – zabawa z elementami podskoku
Dzieci, maszerując, wysoko unoszą kolana i omijają ściereczki. Na umówiony sygnał zatrzymują się przy jednej z nich. Wykonują polecenie dorosłego: wskakują na ściereczkę; obiegają ją dookoła, podskakując z nogi na nogę; przeskakują przez ściereczkę obunóż; skaczą wokół niej na jednej nodze itp.
Jaskółki i wróbelki – zabawa z elementami równowagi
Na hasło: wróbelki dzieci poruszają się po sali biegiem na palcach, a na hasło: jaskółki zatrzymują się przy najbliższej ściereczce i stają na jednej nodze z szeroko rozłożonymi ramionami.
02.04.2021- Piątek
Wyścig z jajem.
Kochani...Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! :) Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, z jajkiem między kolanami itd.
Dziś w ramach naszych ćwiczeń
pomalujemy wielkanocne pisanki
z jajek dinozaurów. Gotowi? To zaczynamy!
Wielkanocna gimnastyka – wykonanie ćwiczeń zgodnie z instrukcją
zawartą w rymowankach:
Gdy święta Wielkanocne się zbliżają,
Zajączki w domu kurze ścierają -
wyciąganie rąk w górę, zataczanie kółek w
powietrzu
Następnie czyszczą swoje futerka,
W prawo i w lewo każdy zając zerka -
Siedząc w siadzie skrzyżnym pocieranie
prawą ręką lewej części ciała,
a następnie pocieranie lewą ręką prawej
części ciała
Od rana ze sklepu z zakupami wracają
Ciężkie siatki w łapkach dźwigają
Dzieci stojąc prosto powoli pochylają się
do przodu i uginając kolana udają,
że dźwigają ciężkie zakupy. Następnie
prostują się i powtarzają ćwiczenie.
Kiedy już wszystko przygotowały
Skakały wesoło przez dzień cały -
Dzieci wykonują skoki w przysiadzie w
różnych kierunkach
Co chwilę goście do zajączka przybywają.
Zajączki w pas im się kłaniają. –
Wykonanie ukłonów
Na świąteczny spacer powychodziły
Wszystkich sąsiadów odwiedziły -
Marsz w miejscu z miarowym, spokojnym oddechem
nabieranie
powietrz nosem, wypuszczanie ustami
30.03.2021 - wtorek
Kochani!
Zapraszamy na małą porcję ćwiczeń,
aby dobrze rozpocząć dzień.
20.11.2020
Zabawa ruchowa z pokazywaniem . Rodzic czyta dziecku wierszyk jednocześnie pokazując z nim daną sytuację z wiersza.
"Pokaż (imię..)"
Pokaż (…), gdzie masz oko, gdzie masz ucho,
a gdzie nos.
Gdzie masz rękę, gdzie masz nogę , gdzie na
głowie rośnie włos.
Daj mi rękę, tupnij nogą, kiwnij głową tak i
nie.
Klaśnij w ręce, hoop, do góry razem zabawimy
się !!
Daj mi rączkę, dam ci ja – zatańczymy raz i
dwa
dookoła na paluszkach, leciuteńko tak jak
muszka.
Teraz nóżką przytupniemy i rączkami
zaklaszczemy,
jeszcze tylko skoki dwa, klaszczesz Ty i
klaszczę ja.
Miłej zabawy,
P.Kasia :)
19.11.2020
1. Dziś mamy piękną pogodę, w sam raz na spacer, czy wyjście do ogrodu (oczywiście zachowując bezpieczne zasady).
Zachęcam aby dzisiaj dzieci wychodząc na dwór ubrały się samodzielnie! 😊
Rodzic/opiekun przypomina dziecku zasady i kolejności prawidłowej zmiany garderoby przed wyjściem na dwór (najpierw zmieniamy buty, potem zakładamy kurtki, następnie czapki).
Zaczynamy od:
1. Wyjścia do pokoju w którym znajdują się buty i kurtki oraz wyjmowania ich w odpowiedniej
kolejności.
2. Ubrania się:
·
Zakładanie butów. Rodzic tłumaczy, że prawy but należy
założyć na prawą, a lewy na lewą stopę. Dziecko najpierw niech ułoży
buciki prawidłowo przed sobą – ułatwi mu to założenie butów na odpowiednią stopę.
·
Ubieranie się w kurtkę, zapinanie suwaka.
·
Zakładanie czapki, szalika.
*Rodzic zachęca przy każdej czynności i motywuje do dalszej
kontynuacji zadania i samodzielnego ubrania się. Pomaga tak, aby nie wyręczać
dziecka tylko za pomocą jego rączek to wykonuje. Chwali za wykonanie zadania ubrania się oraz za próbę samodzielnego założenia danej rzeczy. :)
Po ubraniu wychodzimy na spacer lub do ogrodu w celach rekreacyjno – zdrowotnych.
Kiedy już wrócicie ze spaceru, zaczynamy od:
1. Przypomnienia, że trzeba wytrzeć buty, bo się nabrudzi.
4. Wyjaśnienia dziecku, że trzeba odkładać
wszystko na swoje miejsce aby się nie
tworzył bałagan, który może powodować różne kłopoty np. to że nie
będziemy mogli później znaleźć danej rzeczy.
5. Zdjęcia odzieży wierzchniej, odkładania w odpowiednie miejsce. Zdejmowanie obuwia, odłożenie w odpowiednie miejsce i założenie obuwia zmiennego.
Trzymam kciuki za wszystkie Kotki. :)
P. Basia
18.11.2020
Kotki…umiecie już prawidłowo myć rączki,
teraz nauczymy się zakładania butów.
By ułatwić to zadanie, stawiaj buciki
razem, tak by były gotowe do włożenia.
Rodzicu… możesz narysować wewnątrz
butów jakieś wzorki i powiedzieć, że mają się one "spotkać" w środku.
Warto też postawić stopę dziecka na tenisówce lub kapciu i zwrócić uwagę, że
linia palców pokrywa się z kształtem buta. A gdy malec włożył prawy bucik na
lewą nóżkę, zapytaj wesoło: "Czy nóżkom na pewno jest wygodnie?". J
I pamiętaj:
-nauka wymaga czasu,
- nie poganiaj dziecka,
- chwal,
-pokaż dziecku, że wierzysz w nie…. to
naprawdę pomaga J
Życzę powodzenia,
P. Kasia
17.11.2020
Powodzenia!
P. Basia
16.11.2020
1. Dziś przypomnimy sobie etapy mycia zębów przy piosence „Szczotka, pasta”.
https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM
-podciągamy rękawy,
-odkręcamy wodę i nalewamy wodę do kubka
- zmoczymy teraz szczoteczkę i nałożymy na nią pastę
-myjemy zęby
-płuczemy buzię
-czyścimy szczoteczkę i kubek
-wycieramy twarz i dłonie
GOTOWE J
Powodzenia ,
13.11.2020
1. Zajęcia ruchowe.
Witajcie
drogie Kotki. J Dziś przygotowałam dla Was kilka
propozycji zadań ruchowych. Do ćwiczeń niezbędny będzie nam woreczek
sensoryczny, skarpetki i pudełko. Woreczek w prosty sposób zrobić samemu.
Potrzebna będzie nam skarpetka bądź kawałek materiału oraz wypełnienie np.
groch czy fasola. Spójrzcie na zdjęcie niżej:
Przechodzimy zatem do ćwiczeń:
1.„Dzień dobry” – dziecko maszeruje przy muzyce z woreczkiem na głowie : https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4
Na
hasło „ dzień dobry” wypowiedzianym przez rodzica/opiekuna dziecko zatrzymuje
się i robi skłon głowy w dół tak, by woreczek spadł na podłogę. Podczas
wykonywania skłonu dziecko odpowiada „ Dzień dobry” a następnie podnosi
woreczek, ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
2. „Stań na kamieniu” – Woreczek kładziemy na podłodze. Dziecko chodzi w rytm muzyki z ćwiczenia nr. 1. Na hasło wypowiedzianym przez opiekuna „Stań na kamieniu” dziecko staje na kamieniu (woreczku) , starając zakryć go stopami. Po chwili kontynuują ćwiczenie. Powtarzamy je kilka razy.
Postaraj
się sam zdjąć i założyć skarpetki. Czynność powtórz x3 J
Miłej zabawy.
P. Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz