06.12.2021
03.12.2021
02.12.2021
01.12.2021
Po jego obejrzeniu porozmawiajcie z Rodzicami o osobach, które zajmują się przygotowaniem przedstawienia.
16.04.2021
Drogie Żołwiki! Zapraszamy Was dzisiaj do wykonania kilku zadań. 1. Praca plastyczna„Stonoga” – wycinamy kółeczka z papieru kolorowego, tworzymy i ozdabiamy stonogę wg własnegopomysłu, można też wykonać stonogę farbami.
„Tęcza” – przygotowujemy wycięte paski z papieru kolorowego, można też nakleić waciki kosmetyczne w roli chmurki oraz wycięte z papieru słoneczko.
2. Zabawy muzyczne
Życzymy Wam udanej zabawy!
15.04.2021
Drogie Żółwiki! Dzisiaj zabieramy Was w świat małych rzeczy. Czy wiecie co mogłoby nam pomóc obejrzeć dokładnie np. skórkę cebuli? Myślicie, że to mikroskop? Macie rację!
14.04.2021
Drogie Żółwiki! Zapraszamy Was do zabawy matematycznej. Potrzebne będą krople wykonane z papieru
Możecie ich wyciąć tyle ile będzie Wam potrzebne do zabawy. Im więcej kropelek tym więcej możliwości. Zaproście do zabawy rodzica lub rodzeństwo, niech każdy weźmie po kilka kropelek. Sprawdźcie ile macie razem kropelek, kto ma ich więcej a kto mniej. Kiedy już to będziecie wiedzieć zastanówcie się o ile mniej lub więcej ma Wasz partner do zabawy.
Proponujemy Wam również zabawę z cyfrą 8. Wydrukujcie szablon lub poproście rodzica o narysowanie dla Was cyfry 8.
Prowadźcie paluszkiem po cyfrze kilka razy. Następnie na wysypanej kaszą tacy postarajcie się samodzielnie narysować cyfrę 8.
Ostatnie Wasze zadanie to zabawa ,,kropelki deszczu". Potrzebna będzie nam plastikowa buteleczka wypełniona w połowie ryżem - posłuży nam jako instrument oraz nagranie odgłosów deszczu i burzy. Postarajcie się wsłuchać w nagranie, kiedy usłyszycie delikatny deszczyk możecie powoli i delikatnie przechylać butelkę. Kiedy usłyszycie burzę możecie mocno trząść butelką.
Życzymy udanej zabawy!
13.04.2021
Drogie Żółwiki!Dziś pobawimy się w ogrodników i będziemy hodować fasolę.
Co trzeba zrobić:
znaleźć słoik, nałożyć gazę (ja wzięłam opatrunek jałowy), obwiązać wokół gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasoli.
Zróbcie tabelkę do obserwacji i rysujcie zmiany we wzroście fasoli.
Aby powstała fasola musi przejść długą drogę:
Najpierw jest nasionko - nasionko pęka i pojawia się kiełek - korzeń - łodyga a na końcu liście- to długi proces, żeby wyrosła cała roślina.
Obserwujcie i rysujcie zmiany w waszej fasolce, ciekawe ile dni potrzebuje, żeby urosła.
Wykonajcie także ćwiczenia z książki "Dzieciaki w akcji część 3", str. 50, zadanie 1 i 2.
Kolejna propozycja to zabawy logopedyczne - ćwiczenia oddechowe.
- Dmuchanie na różne lekkie przedmioty, które można przesuwać, np. wata, kartka papieru, piórka.
- Zdmuchiwanie płomienia świeczki.
- Naśladowanie chrapania.
- Wprawianie oddechem w ruch wiatraczka.
- Przenoszenie przy użyciu słomki małych elementów, np. kółka wyciętego z papieru, waty.
MIŁEJ ZABAWY!
Co trzeba zrobić:
znaleźć słoik, nałożyć gazę (ja wzięłam opatrunek jałowy), obwiązać wokół gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasoli.
Wykonajcie także ćwiczenia z książki "Dzieciaki w akcji część 3", str. 50, zadanie 1 i 2.
- Dmuchanie na różne lekkie przedmioty, które można przesuwać, np. wata, kartka papieru, piórka.
- Zdmuchiwanie płomienia świeczki.
- Naśladowanie chrapania.
- Wprawianie oddechem w ruch wiatraczka.
- Przenoszenie przy użyciu słomki małych elementów, np. kółka wyciętego z papieru, waty.
12.04.2021
Drogie Żółwiki! Zapraszamy Was dzisiaj do przeczytania opowiadania o ekologii.
Co to jest ekologia? Olga Masiuk
Staś przyszedł do przedszkola z nosem na kwintę.
– Przyjechała wczoraj – oznajmił zrezygnowany.
– Kto? – spytała Marysia.
– Ekociocia.
Wszyscy westchnęli ze zrozumieniem, tylko ja oczywiście nic nie rozumiałem.
Jacek pochylił się więc nad moim uchem.
– Ekociocia Stasia dba o całą planetę i kiedy do nich przyjeżdża, Staś też
musi o planetę dbać, a to nie jest łatwe – wyszeptał.
– Ale to chyba dobrze dbać o planetę? – powiedziałem. – Nasza planeta
jest taka miła.
Staś wzruszył ramionami.
– Musimy segregować śmieci, kupować specjalne jedzenie i nie wolno nam
używać dezodorantów. I ciotka wciąż mówi o nas „mordercy”, bo kiedyś znalazła
w szafie futro po babci.
Na tę rozmowę weszła pani.
– Ekologia to bardzo ważna nauka – powiedziała. – O tym, jak funkcjonuje
środowisko, zwierzęta, ludzie, rośliny. Człowiek potrafi bardzo szkodzić
środowisku, twoja ciocia chce na to zwrócić uwagę.
– Tata wczoraj wyszedł trzaskając drzwiami, gdy zwróciła mu uwagę, że
jajko, które je, jest nieszczęśliwe.
Wszyscy zaczęliśmy się śmiać, ale mnie ta ekologia nie dawała spokoju.
Poszedłem więc do pani.
– Nie jestem duży, prawda? A planeta jest ogromna. Tak? – zapytałem.
– Tak – odpowiedziała pani.
– Więc jak mogę się nią opiekować? Nawet nie mogę jej pogłaskać po
policzku, gdy jest chora. Bo gdzie ona ma policzek?
– Możemy inaczej opiekować się planetą. Coś ci pokażę.
I pani zwołała wszystkie dzieci.
– Słuchajcie, pójdziemy teraz do naszego ogródka i zbierzemy śmieci –
powiedziała.
– Nie dość, że przez ekociocię muszę sprzątać w swoim pokoju dwa razy
dziennie, to jeszcze w przedszkolu – narzekał Staś.
Ale wszyscy wyszliśmy do ogrodu.
– Przecież jest czysto – powiedziała Marta.
– Więc dobrze się rozejrzyj – pani wykonała w powietrzu ruch ręką.
– Puszka po napoju! – Jacek wygrzebywał z ziemi na wpół zardzewiałą
puszkę.
– O, i tuż przy płocie reklamówka. Ktoś nam wrzucił z ulicy – zauważyła
Marysia.
Po kilku minutach z tego czystego ogródka dała się uzbierać niezła kupka
śmieci.
– Widzisz Paku, nie musisz głaskać planety po policzku, ale możesz jej
pomóc nie mieszkać w bałaganie. Taka puszka rozkładałaby się w ziemi bardzo
długo i ta reklamówka, a my wrzucimy je do specjalnego kosza.
Było mi bardzo milo, że mogłem zająć się planetą.
– Staś, możesz powiedzieć ekocioci, że dbałeś o planetę w przedszkolu, to
w domu możesz mieć trochę wolnego! – krzyknął Tomek.
Nie zapomnijcie odpowiedzieć na pytania:
- Co to jest ekologia?; - Co to jest środowisko? - Zastanówcie się jak możecie chronić środowisko..
Druga propozycja na dziś to praca plastyczna wykonana patyczkami do uszu. Obejrzyjcie filmik, który Wam pomoże w stworzeniu Waszego obrazka.
Życzymy udanej zabawy!
09.04.2021
Drogie Żółwiki! Dziś proponujemy Wam pracę plastyczną na puzzlach!Potrzebne wam będą:- szablon puzzla- kredki, flamastry- nożyczki
Waszym zadaniem jest narysować obrazek (tematyka i technika dowolna) na szablonie puzzli. Jeśli chcecie, żeby Wasze puzzle były trwalsze możecie je nakleić na tekturkę. Gdy Wasz rysunek będzie gotowy wycinacie każdy puzzel oddzielnie i gotowe! Właśnie stworzyliście własne puzzle!
08.04.2021
Drogie Żółwiki! Zapraszamy Was do przeczytania bajki Joanny Chmielewskiej pt. ,,Hubek, kubek, wstążka", która jest dostępna na stronie internetowej Stowarzyszenia Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych ,,Światełko" (http://swiatelkodladzieci.pl/)
Nie zapomnij odpowiedzieć na pytania: 1. Czy któreś zachowania Huberta wydały Ci się inne? 2. Zastanów się jakie zabawy mogłyby się spodobać Hubertowi. 3. Zastanów się co oznaczają wyrażenia: dwie lewe ręce, krew mnie zalewa, pilnuj swojego nosa
Kolejna propozycja na dziś to piosenka
,,Nie bój się chcieć" P. Przybysz
Niech mówią co chcą,
Ja jestem wierna snom.
I sama dobrze wiem,
Gdzie jak i co.
Nauczył mnie czas,
Upada się żeby wstać.
Bo ważne tylko są przyszłe dni.
Uciekam stąd,
W nudy mgle nie chcę żyć!
Czy do stracenia coś mam? Chyba nic!
Nie poddam się, mnie nie złamie nic!
Każda z trudnych chwil tylko doda sił!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Nie poddam się, mnie nie złamie nic!
Chcę przed siebie biec, właśnie tak ma być!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Oooo ouł! Nie bój się chcieć! /x3
Oooo ouł!
Choć nie ma lekko, nie przejmuj się!
Raz zrobisz błąd, drugi raz już nie!
Więc nie bój się!
Oooo ouł! Nie bój się chcieć! /x4
Niech mówią co chcą,
Ja jestem wierna snom.
I sama dobrze wiem,
Gdzie jak i co.
Nauczył mnie czas,
Upada się żeby wstać.
Bo ważne tylko są przyszłe dni.
Uciekam stąd,
W nudy mgle nie chcę żyć!
Czy do stracenia coś mam? Chyba nic!
Nie poddam się, mnie nie złamie nic!
Każda z trudnych chwil tylko doda sił!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Nie poddam się, mnie nie złamie nic!
Chcę przed siebie biec, właśnie tak ma być!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Oooo ouł! Nie bój się chcieć! /x3
Oooo ouł!
Choć nie ma lekko, nie przejmuj się!
Raz zrobisz błąd, drugi raz już nie!
Więc nie bój się!
Oooo ouł! Nie bój się chcieć! /x4
07.04.2021
Drogie Żółwiki!Dziś zachęcamy Was do zabaw matematycznych. Potrzebne Wam będą: - guziki w różnych kolorach, wielkościach i rodzajach (np. z czterema dziurkami, z dwoma dziurkami, na stopce)- plakietki z symbolami dotyczącymi cech guzików- woreczek lub pudełko
1. Przygotujcie plakietki z symbolami. Wydrukujcie lub narysujcie je tyle razy ile potrzebujecie. a.) wybierzcie 4 kolory (lub więcej) i pokolorujcie tak 4 prostokąty b.) strzałki oznaczają wielkość (duże , małe) ,
2. Wsypcie guziki do woreczka i zacznijcie zabawę!
Magiczny worek – zagadka na wprowadzenie do tematu.
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie za pomocą zmysłu: słuchu oraz dotyku co znajduje się w środku. Dorosły potrząsa woreczkiem, dziecko próbuje odgadnąć. Następnie dziecko może włożyć rękę do woreczka i odgaduje za pomocą dotyku co jest w środku.
Zamawianie guzików i ich przesyłanie - Dorosły i dziecko siedzą naprzeciw siebie przy stole. Dziecko ma guziki a dorosły pudełko i kartoniki. Dziecko jest właścicielem magazynu z guzikami, rodzic składającym zamówienie. Do pudełka rodzic wkłada wybrane przez siebie symbole (np. duża strzałka, niebieski prostokąt i guzik z dwiema dziurkami) i podsuwa je dziecku. ( Na rozgrzewkę po jednym symbolu. Po pewnym czasie dokładamy jeszcze jeden symbol itd.) Dziecko odczytuje zamówienie: Mam włożyć do pudełka guziki niebieskie, duże, z dwiema dziurkami. Odszukuje takie guziki i wkłada do pudełka. Przesuwa je do dorosłego, który sprawdza, czy zamówienie zostało dobrze zrealizowane. Następuje zamiana ról. Teraz dziecko wkłada do pudełka trzy plakietki. Zamówienie przesyła dorosłemu.
POWODZENIA!
To jednak nie koniec zadań na dziś. W wykonaniu tego zadania nam pomoże... ciekawe podłoże! Potrzebne materiały:
-biały blok rysunkowy/papier ksero pocięty na 6 kwadratów
-kredki ołówkowe
-czarny karton
-klej
-ciekawe fakturowo przedmioty (monety, folia bąbelkowa, itp.)
Zaczynamy:
Magiczny worek – zagadka na wprowadzenie do tematu.
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie za pomocą zmysłu: słuchu oraz dotyku co znajduje się w środku. Dorosły potrząsa woreczkiem, dziecko próbuje odgadnąć. Następnie dziecko może włożyć rękę do woreczka i odgaduje za pomocą dotyku co jest w środku.
06.04.2021
Drogie Żółwiki! Zapraszamy Was do przeczytania bajki Aleksandry Chmielewskiej pt. ,,Żywe srebro", która jest dostępna na stronie internetowej Stowarzyszenia Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych ,,Światełko" (http://swiatelkodladzieci.pl/)
Nie zapomnij odpowiedzieć na pytania: 1. Jak zachowuje się Hania podczas porannych czynności? 2. Dlaczego nauczycielka zwracała Hani uwagę w teatrze? 3. Postaraj się powiedzieć czym jest autyzm na podstawie przeczytanej bajki.
Na końcu bajki znajdziecie kilka propozycji zabaw, z których możecie skorzystać w domu.
Powodzenia!
02.04.2021
Drogie Żółwiki! Zapraszamy Was na ostatnie w tym tygodniu zadania. 1. Dziś Wielki Piątek czas zacząć malować jajka. Obejrzyjcie zdjęcie i zobaczcie w jaki sposób można uzyskać różne kolory jajek, oczywiście podczas gotowania.
Podzielcie się zdjęciami swoich pięknych pisanek na grupowym facebooku!
2. Podczas malowania jajek posłuchajcie piosenki "Małe duże, jajo kurze", powtarzajcie uważnie.
„Małe – duże jajo kurze, jajo kurze, jajo kurze
Duże – małe, ogniotrwałe, ogniotrwałe – bęc!
Małe – duże...”
3. Kolejna propozycja zabawy to znana Wam gra w ,,Ciepło-zimno''. Rodzice mogą schować gotowane lub czekoladowe jajko a Waszym zadaniem będzie je odnaleźć. Pamiętajcie o wskazówkach. Kiedy osoba zbliża się do ukrytego przedmiotu mówimy ,,ciepło" , kiedy oddala się mówimy ,,zimno".
01.04.2021
Drogie Żółwiki! Choć dzisiaj Prima Aprilis i żarty są z nami od samego rana, musimy na chwilę się skupić.
1. Dzisiaj poznamy różne rodzaje pisanek. Może któraś pisanka tak Wam się spodoba, że zechcecie włożyć ją do tegorocznego koszyczka. Zapraszamy!
KRASZANKI
Kraszankę nazywamy jajko malowane na jeden kolor. Kolor skorupki możemy uzyskać gotując jajko w wodzie z: Łupinami cebuli – brązowy
Kwiatem nagietka – złoty, żółty
Młodymi pędami żyta – zielony
Korą dębu – czarny
Sokiem z buraka – różowy
OKLEJANKI
Są to takie jajka, które okleja się np. sitowiem, płatkami ulubionych kwiatów, nitką wełnianej włóczki czy fragmentem tkaniny.
AŻURKI
Ażurki to bardzo trudna technika zdobienia jaj. Robi się je z wydmuszek, czyli jaj, z których wydmuchano ich zawartość a wzorki wycina się w skorupce wiertłem wysokoobrotowym.
PISANKI BATIKOWE
Są to jajka wielokrotnie barwione i mają wielokolorowe wzory. Metoda polega na nanoszeniu rozgrzanego wosku na skorupkę jajka. Pokryte woskiem jajko jest barwione, osuszane i ponownie zdobione woskiem.
Które pisanki podobały Wam się najbardziej?
2. Zapraszamy Was również do zaśpiewania piosenki.
Pisanki, kraszanki, wielkanocne skarby
1) Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
2) Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali
Wielkanocni goście czasu nie tracili
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
Są to jajka wielokrotnie barwione i mają wielokolorowe wzory. Metoda polega na nanoszeniu rozgrzanego wosku na skorupkę jajka. Pokryte woskiem jajko jest barwione, osuszane i ponownie zdobione woskiem.
Które pisanki podobały Wam się najbardziej?
Pisanki, kraszanki, wielkanocne skarby
1) Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
2) Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali
Wielkanocni goście czasu nie tracili
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
31.03.2021
Drogie Żółwiki!
1. Dziś potrzebujemy:
- kolorowych, białych kartek
- nożyczek
- wzoru jajek
1. Odrysujcie jajka na kartkach tyle ile chcecie.
2. Wytnijcie nożyczkami po liniach.
3. Podzielcie jajka na duże i małe. Policzcie ile ich macie i napiszcie obok cyfrę lub weźcie tyle łyżek ile jest jajek.
4. Możecie również układać je rytmami. Na przykład małe duże lub 2 małe jedno duże.
Wzór jajka:
2. Drugim zadaniem dzisiaj jest rozwiązanie szyfru!Wytnijcie pojedyncze kwadraty z symbolami i przyklejcie je w odpowiednie miejsca.
2. Wytnijcie nożyczkami po liniach.
30.03.2021
Drogie Żółwiki!Dwa zadania czekają na Was.
1. Przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania.
Wesoły zając J. Święcicka
Pewien wesoły zającnazywał się Robert Skok.Przy różnych zajęczych zajęciachskakał na wprost i w bok.Poszedł do domu Kuryz farbą i pędzlem burym.Chciał mieć pisanki na święta,a pomalował pisklęta.Kiedy akurat nie było,tak się szczęśliwie złożyło.Wyniósł więc jajka na łąkę,malował pod niebem i słonkiem.Ledwo skończył malowanie,rozległo się pukanie.Co to za harmider taki?Wykluwają się kurczaki:pierwszy z czerwoną kokardą,drugi z zieloną falbanką,trzeci fioletowy,czwarty cały różowy,piąty żółty, o dziwo,szósty – szóstego nie było.Nastało wielkie gdakanieWtem deszczyk spadł niespodzianie.Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.I żółty był każdy kurczaczek.
Nie zapomnijcie o pytaniach: - Dokąd poszedł zając?- Co pomalował zamiast jajek?- Ile wykluło się kurczaczków?
2. Wielkanocna kartka z króliczkiem
Potrzebujemy:- kolorową kartkę a5 lub a4 złożoną na pół - karteczkę mniejszą od formatu a5- z kolorowego papieru: 3 duże kółeczka, 2 małe kółeczka i 4 serduszka- kolorowe pisaki, klej, nożyczki
a. Dwa duże kółeczka składamy na pół, będą to uszy króliczka. Trzecie kółeczko będzie głową. b. Dwa małe kółeczka składamy na pół, będą to łapki naszego króliczka.
c. Wszystkie części przyklejamy na mniejszej karteczce i ozdabiamy pisakami.
d. Kiedy już króliczek jest gotowy, ozdabiamy kartkę serduszkami ( lub według własnego pomysłu) i gotowe!
Życzymy Wam udanej zabawy!
1. Przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania.
29.03.2021
10.12.2020
Drogie Żółwiki!
Dzisiaj proponuję Wam zabawę z tasiemkami. Spytajcie rodziców czy macie je w domu. Jeśli nie możemy użyć grubszej nici lub włóczki. Warto, żeby miały one różne kolory. Tasiemki powinny mieć różne długości. Gdy mamy już kilka tasiemek możemy zacząć zabawę.3. Dobieranie długością - wybierzcie jedną tasiemkę i połóżcie ją przed sobą. To będzie nasza główna tasiemka. Po jej lewej stronie połóżcie wszystkie krótsze od niej tasiemki. Po prawej stronie głównej tasiemki połóżcie te, które są od niej dłuższe. Jeśli tasiemka jest takiej samej długości połóżcie ją na tasiemce głównej. Policzcie ile było tasiemek krótszych, ile dłuższych i ile tasiemek miało tą samą długość.
09.12.2020
Drogie Żółwiki!Dziś zapraszam Was do zabawy z Waszymi ulubionymi bajkami.
1. Którą postacią z bajki jestem?
Wyobraźcie sobie postać z bajki. Zastanówcie się w jaki sposób się porusza, jakie robi miny, a może ma swoje ulubione powiedzonko. Przedstawcie rodzicom wybraną postać tak jak potraficie najlepiej a rodzice niech zgadną, w którą postać się zamieniliście.
2. Zaśpiewajmy teraz piosenkę o bajkach
1. Oj rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko co zechcę, to spełnia się!
Ref. No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.
2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.
Ref. No, bo my lubimy bajki...
3. Abra kadabra, hokus- marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.
Ref. No, bo my lubimy bajki...
08.12.2020
Drogie Żółwiki!
07.12.2020
Drogie Żółwiki!
Jak powstaje książka? M. Tokarczyk
Dzisiaj się dowiemy jak książki powstają
i jaką drogę do nas przemierzają.
Gdy pisarz ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek.
Wszystko dokładnie zapisuje, a w jego rękopisie znajdziemy wiele notatek.
Ale na tym nie koniec, musicie jeszcze dalej mnie posłuchać…
Całymi godzinami, dniami, a czasem miesiącami dzieło swe pisarz dopracowuje,
a gdy jest już gotowe wydawcy go prezentuje.
bo książkę pisarza dokładnie przeglądają, sprawdzają…
a ilustratorzy obrazki do książki rysują ładnie.
W wielkiej drukarni maszyny rozpoczynają drukowanie
i tak tysiące książek powstanie.
a w bibliotece możemy ją wypożyczyć.
Lecz gdy ją już przeczytamy, to w kąt nie rzucamy,
ale na półkę ładnie odkładamy
04.12.2020
Drogie Żółwiki!
Dzisiaj odbyło się spotkanie online ze Świętym Mikołajem i Panią Choinką (https://vimeo.com/485157738). Zaprosił nas do kilku zabaw i śpiewu. Było bardzo wesoło. Po spotkaniu Św. Mikołaj przeszedł za oknami sal przedszkolnych. Nie zapomniał o Żółwikach i również pomachał do nas zza drzwi.
20.11.2020
Drogie Żółwiki!
Dzisiaj przygotowałyśmy dla Was aż trzy zadania! Jesteście gotowi? Do dzieła!
1. Na rozgrzewkę zabawa ,,Liczymy zabawki". Waszym zadaniem jest policzyć swoje ulubione zabawki. Czy wiecie już ile ich jest? Świetnie! Teraz podzielcie je według rodzaju na przykład lalki, pluszaki, klocki, samochody... Kiedy już podzielicie policzcie ile jest zabawek w każdej kategorii.
2. Czas na matematyczną gąsienicę! Podczas tej aktywności trenujemy kolory, liczenie i działania matematyczne.
Do przygotowania matematycznej gąsienicy potrzebujemy:
Dużo kolorowych patyczków ( jeśli nie macie patyczków możecie użyć kolorowych kredek)
Kolorowy papier
Rolki po papierze toaletowym - 11 sztuk
Klej/Taśma klejąca
Wykonanie:
Rolki obklejamy kolorowym papierem, łączymy je razem (możecie skleić taśmą dwustronną bądź klejem).
Wersja 1 - łatwiejsza
Na każdą rolkę przyklejamy cyfrę od do 10. Teraz bierzemy kolorowe patyczki bądź kredki i wkładamy do każdej rolki patyczki/kredki w kolorze rolki i liczbie odpowiadającej rolce.
Wersja 2 – trudniejsza
Na kolorowe rolki przyklejamy działania matematyczne, np. 2+4, 4+3, 5+5, 4-2, 10-8...
Waszym zadaniem jest wykonać działanie i do rolki włożyć wynik działania - odpowiednią liczbę patyczków/kredek w danym kolorze .
3 szklanki
łyżeczkę
chłodną i gorącą wodę
atrament , np. z naboju pióra kulkowego
ocet
Wykonanie:
SZKLANKA Z GORĄCĄ WODĄ – wlej kilka kropli atramentu (3-5). Obserwuj co się dzieje, krople atramentu znikają - CZARY MARY, niewiarygodne. Zamieszaj miksturę łyżeczką - atrament znika.
HOKUS – POKUS – teraz do szklanki z gorącą wodą wlej trochę octu i obserwuj co się stanie. Atrament pojawił się.
19.11.2020
18.11.2020
Drogie Żółwiki!
Do dzisiejszej zabawy potrzebujemy:
17.11.2020
16.11.2020
Drogie Żółwiki!
W tym tygodniu będziemy mówić o rodzinie. Zapraszamy Was do obejrzenia i wysłuchania prezentacji Pani Moni. Czekają tam na Was również zabawy. Słuchajcie uważnie i bawcie się przy tym dobrze.
13.11.2020
Dzień dobry!
W tym tygodniu rozmawiamy o Polsce, o symbolach narodowych.
Propozycje zabaw:
1. Zagadki
W górach mieszka wielki ptak
To jest Polski naszej znak
Zobaczysz go kiedyś może
To jest biały ... ( orzeł)
Powiewa pięknie, gdy wiatr się zerwie
Bo na niej jest biel i czerwień ( flaga)
Na zawsze pozostaną jego słowa w sercu mym
na zawsze zapamiętam mojego kraju ... ( hymn)
2. Praca plastyczna - flaga
Do wykonania tej pracy możecie wykorzystać płatki kosmetyczne, papier biały i czerwony, bibuła, rolka po papierze toaletowym, kredki, farby, patyczki albo paski z papieru. Wybór dowolny
12.11.2020
Drogie Żółwiki 🐢
W tym tygodniu mówimy o Polsce- naszej Ojczyźnie, a także o symbolach narodowych. To dobry czas aby przypomnieć sobie o wakacyjnych wycieczkach po Polsce.
Propozycje zabaw:
1. Obejrzyjcie wspólnie z rodzicami albumy z wakacji. Przypomnijcie sobie gdzie byliście. Możecie wspólnie odnaleźć te miejsca na mapie.
2. Podczas wspólnego spaceru odnajdźcie symbole narodowe w naszym mieście. Pamiętajcie o robieniu zdjęć!📷 Możecie podzielić się nimi wysyłając je na grupowego maila 💛
3. Dokończ zdania:
*Polska to moja... (ojczyzna/miasto)
*"Mazurek Dąbrowskiego" to... (kolorowe liście/wiersz/hymn narodowy)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz