Poznawczy obszar rozwoju

16.04.21 r. - PIĄTEK

Kochani Pani Małgosia i Borys zapraszają Was dzisiaj na wyprawę do dżungli.

Opowieść ruchowa „ W dżungli”

https://www.youtube.com/watch?v=j79z6phvruI



Żeby nasza przygoda tak szybko się nie skończyła, proponujemy Wam piosenkę, którą pewnie wielu z Was zna. Posłuchajcie.


Myślimy, że się spodobała. Poproście rodziców, aby pobawili się z Wami według opisu. 

Jeśli będziecie mieli inne pomysły na zilustrowanie treści piosenki, to zrealizujcie je.

Oto  słowa piosenki  z opisem zabawy zabawy:

„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla  (rozkładamy ręce na boki)

Poplątane zwoje dzikich lian (pokazujemy od góry do dołu kręcone liny)

Mieszka sobie w bambusowej chatce (daszek chatki składamy z dłoni)

Ambo Sambo dżungli wielki pan (stukamy się piąstkami po klatce)

Ref. 

Strusie mu się w pas kłaniają (z ręki do łokcia robimy szyję i dziób strusia, kłaniamy się nim)

Małpy na gitarach  grają (udajemy granie)

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam (pokazujemy rękami raz w lewo, raz w prawo w rytmie)

Ambo Sambo (ręce oparte na biodrach)

Doskonale znam go (wskazujemy na siebie)

Węża się nie boi (pokazujemy ruch pełzania przez węża ręką)

Ani lwa (dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła, ła”)

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców (ręce do łokcia złożone jedna na drugiej i udajemy, że w prawej coś trzymamy)

Zawsze coś pysznego w dłoni ma (pokazujemy coś pysznego w dłoni)


Brawo kochani wspaniale.

15.04.21 r. - CZWARTEK

Kochani do tego zadania również potrzebujecie pomocy rodziców lub starszego rodzeństwa. Będziecie musieli rozwiązać zagadki. A oto one:

Jest królem, lecz nie w koronie

Ma grzywę, choć nie jest koniem

(lew)

 


Chociaż ma torbę, nie jest listonoszem

W swej torbie na brzuchu własne dzieci noszę

(kangur)

 


Każdego ZOO jest ozdobą.

 Choć nie gra w orkiestrze,

 trąbę nosi z sobą

(słoń)

 


Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję

Więc pewnie nie często ją myje

Na sierści ma plamy wzorzyste

Wprost z drzewa zrywa liście soczyste

(żyrafa)

 


Bardzo piękna, kolorowa

I powtarza różne słowa

(papuga)

 


Nie chodzi, a pełza

Syczy groźnie wciąż

Nie zbliżaj się do niego,

Bo to właśnie…

(wąż)

 


Kot ogromny, pręgowany,

Bywa w cyrku- tresowany

(tygrys)

 


Najodważniejszego przestraszyć by mógł.

Ten zwierz, co na nosie, ma potężny róg

(nosorożec)

 


W kostiumiku czarno- białym,

W ZOO ją zobaczyć możesz,

Inna znowu śmiałym krokiem, przejść przez jezdnię Ci pomoże

(zebra)

 


Nie ma mniejszego od niego ptaszka.

W locie zawisnąć może jak ważka.

Nektarem żyje w ciepłym klimacie

I cały wykład o nim już macie.

(koliber)

 


Z zabaw i figli zwierzak ten znany,

Lubi też bardzo zjadać banany.

(małpa)

 


Jest podobny do niedźwiadka.

Przez dzień cały liście żuje.

Żeby z drzewa się nie zsunąć,

Mocno gałąź obejmuje.

(koala)

 


Mamy nadzieję, że nie mieliście problemu z rozwiązaniem zagadek.

 

Teraz jeśli macie ochotę, to narysujcie zwierzę egzotyczne, które najbardziej się Wam podoba. A może ktoś z Was narysuje dżunglę? Zróbcie zdjęcie i  pochwalcie się waszymi pracami, chętnie je obejrzymy.

14.04.21 r. - ŚRODA

Poznajemy literę „h,H”

Dziś pora na kolejną literę, a ponieważ poznajemy zwierzęta z różnych stron świata, to mamy „h” jak hipopotam.



Potrzebne będą:

·         Białe cegiełki

·         Czerwone cegiełki (samogłoski)

·         Niebieskie cegiełki (spółgłoski)

·         Litery

Tak wygląda litera „h,H”



1.      Ułóżcie  z liter sylaby : ha, he, hi, ho, hu 



2.      Możecie z liter ułożyć wyrazy zaczynające się tymi sylabami, np.:

- ha jak hałas

- he jak herbata

- hi jak historia

- ho jak hotel

- hu jak humor

            3. Wykorzystajcie do układania swoje pomysły.

            4. A teraz do ułożenia najdłuższy do tej pory wyraz!.

            5. Ułóżcie tyle białych cegiełek, ile słyszycie głosek w słowie hipopotam

            6. Następnie białe cegiełki zastąpcie czerwonymi i niebieskimi.

            7. Teraz spróbujcie ułożyć wyraz hipopotam



Przyszedł czas na przerwę. Spróbujcie poruszać się jak zwierzęta, które lubicie i wydawać ich odgłosy.

Teraz kolejne zadania:

           8. Wykonajcie karty pracy:

               sześciolatki strony 34,35,46,47,68,69

               pięciolatki strony 33,34,35 oraz 65

           Ćwiczenia wykonajcie do końca tygodnia.  


Zabawa plastyczna "RYBKA"

 Wykonajcie dziś rybkę techniką origami

Potrzebne będą :

·         2 duże koła w takim samym kolorze(do waszego wyboru)

·         2 mniejsze koła, ale w takim kolorze jak duże

·         1 małe koło w innym kolorze

·         Kartka A 4

Wykonanie:

1.      Wszystkie koła złóżcie na połowę

2.      Przyklejcie koła jedną połową na kartce A 4

3.      Możecie w ten sposób zrobić inne rybki




Pochwalcie się swoimi pracami. 

13.04.21 r. - WTOREK

Utrwalamy znaki matematyczne

 

Przypomnijmy sobie znaki matematyczne:

                        <, >,+,=,-

Dziś będziemy układać działania np.:

                        4>1

                        7<10

                        3=3



Dalej układacie według swoich pomysłów, skupcie się na liczbach jednocyfrowych.

Następnie ułóżcie działania, np.:

                      5+3=8

                      7-1=6



Jeżeli bezbłędnie wykonacie działania w zakresie 10-ciu, możecie układać działania na liczbach dwucyfrowych (dla chętnych)


Zabawa muzyczna

Afryka to piękny kontynent, bogaty i różnorodny. Nasza propozycja na dziś to odkrywanie afrykańskich rytmów w muzyce. Weźcie bębenek (jeżeli nie macie w domu to może posłużyć Wam plastikowe wiaderko, pudełko, możecie też zrobić bębenek, pod utworem podajemy instrukcję)   i spróbujcie uderzać w rytm słyszanych dźwięków.

https://www.youtube.com/watch?v=n8FMvsahxAo



Bębenek -  Potrzebne będą

- metalowa puszka 

- balon

- gumka





12.04.21 r. - PONIEDZIAŁEK

Świat zwierząt jest piękny i fascynujący. Zwierzęta są mieszkańcami Ziemi tak jak ludzie. Obejrzyjcie przygotowany przez nas film i porozmawiajcie, które zwierzęta Was najbardziej zainteresowały. Poszukajcie informacji o nich w książkach, albumach w internecie.

https://www.youtube.com/watch?v=Qe5aBFSN23k



Zapraszamy do zabawy plastycznej

„Zwierzęta Afryki”

Potrzebne będą:

·         biała i czarna kartka papieru

·         farby, pędzel, kubek z wodą

·         nożyczki

·         klej



Pomaluj kartkę farbami aby powstał afrykański pejzaż.



Wytnij z czarnego papieru sylwety wybranych zwierząt afrykańskich, drzewa




Przyklej na wyschniętą kartkę wycięte elementy



Brawo praca gotowa. 

09.04.21 r. - PIĄTEK

Myślimy, że wszyscy wiecie co to jest tęcza, ale czy wiecie jak ona powstaje? – jeśli nie, to obejrzyjcie film pt.: „Jak powstaje tęcza. Bajka o pogodzie”


Pora teraz na wykonanie doświadczenia i zrobienie tęczy na talerzu. Do zabawy potrzebujecie:

- jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek

- duży talerz najlepiej biały

- wodę o temperaturze pokojowej

Wokół rantu talerza ułóżcie cukierki w kształcie okręgu. Następnie wlejcie powoli na środek talerza wodę i obserwujcie co się dzieje. Ważne, aby po wlaniu wody nie poruszać talerza, bo barwniki rozpłyną się nierówno. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób i barwią wodę niczym tęcza. Prawda, że piękna?



 

Jest piątek, więc może pojeździcie rowerem? Jeśli rodzice znajdą czas i pogoda pozwoli wybierzcie się na dłuższą wycieczkę rowerową. Możecie też zrobić to w sobotę lub w niedzielę. Oglądajcie otoczenie. Szukajcie wiosny. Tylko pamiętajcie o zasadach bezpiecznego poruszania się po drodze. Życzymy udanej wycieczki.


08.04.21 r. - CZWARTEK

Poznajemy literę „F f”

Potrzebne będą: białe, czerwone i niebieskie cegiełki (potnijcie kartki na  małe prostokąty), litery z alfabetu, talerzyk z kaszą manną.

Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (np. fotel, fotografia, fala, figury, firanki, foka, futro, fabryka, fiołki…), mających ją w środku (np. agrafka, rafa, elfy, gofry, harfa, kafelki, wafle, perfumy, sofa…) i na końcu (np. fotograf).

Ułóżcie tyle białych cegiełek, ile słyszycie głosek w słowie „farby”

Zamieńcie białe cegiełki na czerwone (samogłoski) i niebieskie (spółgłoski)

Jeżeli macie litery - ułóżcie wyraz „farby



 

Obejrzyjcie małą i wielką, drukowaną i pisaną literę f, F.



Nakreślcie litery f w powietrzu

Poćwiczcie pisanie litery f na kaszy lub mące

Następnie wykonajcie polecenia z Kart pracy z litrą F 

Sześciolatki str 52-53

Pięciolatki str 63


Zapraszamy do nauki piosenki

Posłuchajcie kilka razy nagrania, możecie wyklaskiwać, wystukiwać rytm melodii. Spróbujcie zaśpiewać z domownikami.



„Kwiecień - plecień”

Idzie za kwietniem rowem zielonym
pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku.

ref: Kwiecień, plecień,
bo przeplata.
trochę zimy,
trochę lata. (bis)

Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą
na pożegnanie ostatnim mrozom?
Uderza wiosna o skrzydła ptakom
śpiew się poturlał z góry po dachu.

ref: Kwiecień, plecień…

 

07.04.21 r. - ŚRODA

Utrwalamy liczebniki porządkowe 1-10

Potrzebne będą klocki lub kredki

Ułóżcie 10 klocków/kredek

Określcie, który klocek/kredka jest np. pierwsza czy piąta w kolejności licząc od lewej strony

Możecie określać kolejność klocków/kredek licząc od strony prawej do lewej


 

Po ćwiczeniach w przeliczaniu poproście rodziców, aby wybrali się z Wami na spacer. Obserwujcie, jakie zmiany zaszły w przyrodzie. Jaka jest dzisiaj pogoda? Porozmawiajcie z rodzicami na temat przysłowia: „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.  Uzupełnijcie kalendarz pogody używając wybranych przez siebie symboli.

Wykonajcie zadania w kartach pracy

Sześciolatki - strona 74 i 76

Pięciolatki - strona 52 i 53

Miłego dnia kochani.

06.04.21 r. - WTOREK

Jaka jest dzisiaj pogoda?- to pytanie często pada podczas zajęć w Naszym Przedszkolu.                          I bardzo często odpowiadacie "ładna", albo "brzydka" . Chcemy się dowiedzieć o pogodzie czegoś więcej. Pierwszym krokiem będzie założenie kalendarza pogody. Proszę abyście każdego dnia rano wyglądali przez okno lub wychodzili na zewnątrz i obserwowali pogodę. Zróbcie tabelę w której będziecie zapisywać wasze obserwacje. Znamy już symbole oznaczające elementy pogody, wykorzystajcie je do tej pracy.




Po zapisaniu Waszych obserwacji zapraszam do zabawy plastycznej.

Zabawa plastyczna „Niebo za oknem”

Wyjrzyjcie przez okno jeszcze raz. Opowiedzcie, jak wygląda niebo, jaki ma kolor, czy jest zachmurzone (jeśli tak, to jaki kolor mają chmury). Wybierzcie  kredki w kolorach, które widzicie za oknem na niebie i zamalujcie  kartkę wybranymi kolorami.  Następnie wytnijcie paski białej kartki tak żeby po ułożeniu powstała rama do waszego okna i przyklejcie ją.




Pochwalcie się swoimi pracami na naszym profilu fb. 



02.04.21 r. - PIĄTEK

Na pytanie: Co było pierwsze? Jajko czy kura? Nie znajdziemy odpowiedzi, ale możemy znaleźć odpowiedź na inne pytania np.: Czy uda się przecisnąć jajko przez wąską szyjkę butelki? Albo jak zachowuje się jajko włożone do octu?

Aby rozpocząć nasze doświadczenia, poproście rodziców o ugotowanie jajka. Drugie jajko ma być surowe. Porównajcie je. Które jest cięższe, czy są takiej samej wielkości i czy wydają taki sam dźwięk, gdy się nimi potrząśnie?

Tą serię badań zakończcie  wyścigiem jaj. Należy zakręcić jajkami i sprawdzić, które jajko kręci się szybciej i dłużej. A co z ugotowanym jajem, które zostało po wcześniejszym eksperymencie? Obierzcie je ze skorupki, a potem poproście tatę lub mamę o pomoc. Rodzic wrzuca zapaloną zapałkę do butelki, wtedy postawione na niej jajko w magiczny sposób wpadnie do środka. Spróbujcie.

Może chcielibyście prześwietlić jajko. Przez skorupkę, to trudne, ale jest na to sposób. Musicie zanurzyć jajko w occie. Poczekać 24 godziny. Po tym czasie skorupka rozpuści się i będziecie mogli spokojnie przyjrzeć się wnętrzu surowego jaja podświetlając je, a nawet nim porzucać. Pobawcie się. Zobaczycie jakie to ciekawe. Życzymy miłego eksperymentowania.



Druga nasza propozycja na dziś to zabawa muzyczna. Graf muzyczny - czyli metoda aktywnego słuchania muzyki poprzez odwzorowywanie określonych wzorów/szlaczków/obrazów. Dzięki tej metodzie  uczymy się świadomie słuchać muzyki.



Wzór można narysować lub wydrukować jeżeli macie w domu drukarkę wydrukować.


Jeżeli podobała Wam się zabawa możecie odwiedzić https://www.facebook.com/pomuzykujmy         tam znajdziecie wiele innych propozycji

01.04.21 r. - CZWARTEK

“ Pisanki, pisanki jajka malowane. Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek”. Przyszedł czas na wykonanie  pisanek. Przygotujcie jajka. Można użyć gotowych barwników, ale też zabarwić jajka w łupinach np. cebuli. Można podjąć się trudnego wyzwania i wydrapać wzory na jajku albo zanim włożycie jajko do garnka nałożyć na nie gumeczki różnej grubości. Nasze pisanki mogą być bardzo wesołe - Użyjcie naklejek i ozdóbcie nimi jajka.







Zapraszamy do wspólnej zabawy przy melodii ludowej. Przyjrzyjcie się strojom,wsłuchajcie w melodię. Możecie też spróbować zatańczyć. Tradycja chodzenia z gaikiem  jest już prawie zapomniana, kiedyś w ten sposób  świętowano nadejście wiosny.



31.03.21 r. - ŚRODA

“ Poznajemy literę J j “





Potrzebne będą białe, niebieskie, czerwone cegiełki oraz litery.

Układamy tyle białych cegiełek, ile słyszycie głosek w słowie “jajko”

Następnie zamieniamy białe cegiełki na niebieskie (spólgłoski ), czerwone (samogłoski)

Kolejny etap – układamy z liter wyraz “ jajko”





                                               

Dzieci, które zabrały karty pracy do domu mogą zrobić kartę z literą J


Po pracy zapraszamy na wspólne ćwiczenia gimnastyczne:
- ubierzcie się w wygodne stroje,
- przewietrzcie pomieszczenie, w którym będziecie ćwiczyć,
- do dzieła.


30.03.21 r. - WTOREK

Teraz czas na matematykę. Poproście rodziców, aby narysowali na sztywnej kartce lub tekturce jajko, które trzeba wyciąć. Powstanie szablon, od którego odrysujecie 10 jajek. Pokolorujcie je według własnego pomysłu, a następnie wytnijcie. Przeliczcie pisanki, po czym włóżcie je do woreczka. Rodzice uczestniczą podczas przeliczania, aby kontrolować poprawność liczenia, a potem zadają dzieciom pytania:

- Ile pisanek znajduje się w woreczku?

- Ile musimy dołożyć lub zabrać, żeby zostało tyle lub tyle?

Kolejnym zadaniem będzie przeliczenie pisanek w jednym ciągu. Możemy liczyć po dwa, utrwalając przy tym liczebniki porządkowe. Następnie przestawiamy je, aby pomóc dzieciom zauważyć, że niezależnie od układu, ich liczba zostaje taka sama.

Możemy również wykorzystać nasze pisanki do zabawy z koszyczkiem. Będą dodatkowo potrzebne karteczki z cyframi od 1-10 i kostka do gry. Wkładajcie do koszyczka tyle pisanek ile wskaże liczba na kartce lub ilość wyrzuconych oczek na kostce do gry.

Na koniec możemy rozwiązać zadanie tekstowe np.

Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku zajączka? Spróbujcie rozwiązać to zadanie.



Życzymy fajnej zabawy.

Nasza kolejna propozycja na dziś to śpiewanie.  
Rodzinne śpiewanie może być przyjemne, szczególnie przed Wielkanocą. Posłuchajcie piosenki pt.: „Wieziemy tu kogucika”, a potem spróbujcie razem pośpiewać.            

Wieziemy tu kogucika

Dajcie jajek do koszyka

Dajcie aby choć ze cztery

A do tego ze trzy sery dla kogucika!

 Kukuryku!

 

Do Was tutaj wstępujemy

Zdrowia, szczęścia winszujemy

Dajcie też co macie dodać

Zdrowia, szczęścia nie żałować dla kogucika!

Kukuryku!

 

Oj zieleni się zieleni

Młoda trawka tuż przy ziemi

Kukuryku, kukuryku

Już ich pełno jest w koszyku dla kogucika!

Kukuryku!

https://www.youtube.com/watch?v=F7t-VJGk2WI

29.03.21 r. - PONIEDZIAŁEK

Witajcie Wiewióreczki 
Nadchodzące Święta Wielkanocne to doskonała okazja do poznania tradycji i zwyczajów z nimi związanych. Jesteśmy pewne, że wile już wiecie na ich temat. 
Obejrzyjcie krótka prezentację albo porozmawiajcie z rodzicami jak w Waszych rodzinach celebruje się czas świąt. Jakie potrawy goszczą na świątecznym stole? Co to jest Śmigus dyngus i dlaczego polewamy się wtedy wodą? Czego symbolem jest Baranek oraz jakie rzeczy powinny znaleźć się w koszyczku Wielkanocnym?







Zapraszamy do wykonania dekoracji świątecznej

Wielkanocny Zajączek

Będzie nam potrzebne:

– kubek plastikowy

– biały blok techniczny

– blok z kolorowymi kartkami

– klej

– taśma dwustronnie klejąca

– marker czarny/ mazak

– wata/gaza

– rzeżucha

                             


1. Rodzic na białym bloku technicznym rysuje dwa długie i chude uszy. Dziecko wycina je.

Na różowej kartce rodzic rysuje dwa mniejsze owale. Dziecko ma za zadanie je wyciąć i przykleić je wewnątrz tych wyciętych z białego kartki.( jeśli nie macie różowego koloru kartki to zaznaczcie na białych uszach dziecku gdzie ma pokolorować różową kredką bądź mazakiem).

                            



2. Po wyschnięciu kleju przyklejamy uszy na zewnątrz kubeczka taśmą klejącą.

3. Na czarnej bądź białej kartce rysujemy paski około 2 cm na wąsy od zajączka. Dziecko wycina je i przykleja na taśmę dwustronną znajdującą się na środku kubka (ze strony przeciwnej niż uszy).

4. Z różowej kartki rysujemy serduszko (będzie to nosek zajączka), a dziecko wycina, nakleja w miejsce przecinania się wąsików.




6. Wyżej nad noskiem po obu stronach nakleja kółeczka z białego kartonu- to będą oczy. Markerem bądź mazakiem dorysowuje źrenice oraz pyszczek zajączkowi .





7. Na koniec wypycha kubek watą/gazą i rozprowadza równomiernie nasiona rzeżuchy.


                                        



                                       


Rzeżucha rośnie bardzo szybko więc do niedzieli wielkanocnej będzie gotowa piękna dekoracja. Pamiętajcie tylko żeby wata była nasączona wodą. a nasiona cały czas były na wilgotnym podłożu.



 


20.11.20 r. - PIĄTEK

Witamy Was kochane Wiewióreczki w piątek. Dzisiaj jest wyjątkowy dzień 20 listopada to Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Każdy człowiek ma swoje prawa - prawa dzieci są tak samo ważne jak prawa osób dorosłych.

Oto one:








Porozmawiajcie na ich temat.

Dzisiaj pogoda sprzyja spacerom i wszyscy już możecie wyjść z domu. Zapraszam Was do spaceru po Błoniu naszej małej ojczyźnie. Odwidźcie najważniejsze miejsca w naszym mieście- zagadka gdzie zrobiłam te zdjęcia?



Do zobaczenia.


19.11.20 r. - CZWARTEK

Wszystkie Wiewiórki coraz sprawniej liczą. Poćwiczmy razem przeliczanie na konkretach w zakresie 10. Dla Wiewiórek, które potrafią robić to bezbłędnie proponujemy poćwiczenie na większej ilości liczmanów.

Przygotujcie liczmany: np. nakrętki, patyczki, zapałki, klocki, kamyczki, kasztany.

oraz kartoniki z cyframi (można je oczywiście napisać na kartce)

Ułóżcie kartoniki z cyframi i przyporządkujcie do nich odpowiednią liczbę elementów.







Dla rozluźnienia po intensywnych ćwiczeniach w przeliczaniu zapraszamy do zabawy ruchowej.

Taniec z chusteczkami- włączcie swój ulubiony utwór muzyczny, weźcie w ręce chusteczki i tańczcie kochani według własnego pomysłu, miłej zabawy.



18.11.20 r. - ŚRODA

Zapraszamy do ćwiczeń językowych;

-powiedzcie jakie rzeczy zaczynają się na głoskę "l",

- może znacie jakąś osobę, której imię zaczyna się na "l"

- nazwę miasta zaczynającą się na "l"

Starajcie się znaleźć jak najwięcej słów zaczynających się na "l"



lalka




lizak



las


Tak wygląda  wielka litera L i mała litera l



Drugie zadanie na dziś to zabawa plastyczna.

Poszukajcie w domu pocztówki z wakacji z polskim krajobrazem;




Potnijcie ją na kilka cześć, jedną część przyklejcie na kartkę i dorysujcie albo domalujcie do niej resztę.

Jeżeli nie macie pocztówki narysujcie morze, góry albo inne miejsce w Polsce.

17.11.20 r. - WTOREK

To mapa Polski- przyjrzyjcie się jej uważnie, spróbujcie znaleźć znane miasta i miejsca. Poproście rodziców, żeby pomogli Wam w odszukaniu np. miejsca w którym spędziliście ostatnie wakacje albo gdzie byliście na wspólnej wycieczce. Może macie w domu mapę Polski np. samochodową, na której można znaleźć każdą miejscowość. Zachęcamy Was dzisiaj do podroży po Polsce, za pomocą mapy oraz do wspólnych rozmów na temat ciekawych miejsc, które odwiedziliście.


.

A po podroży zapraszamy do wspólnego zaśpiewania piosenki, którą poznaliście w przedszkolu, autorstwa Justyny Tomańskiej i Mariusza Totoszko.

16.11.20 r. - PONIEDZIAŁEK

Wielcy, wybitni Polacy- czy znacie jakąś postać, którą można określić tym mianem. Przybliżymy Wam klika postaci, które swoim życiem, dokonaniami, odkryciami, zasłynęły nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Porozmawiajcie z rodzicami czy oni  znają te postacie, czy są dumni z nich i dlaczego?









Kolejne zadanie to gimnastyka, dziś zapraszamy do ćwiczeń w parach, każde ćwiczenie wykonujemy kilka razy ze zmianą ról, pamiętajcie, że ćwiczymy w przewietrzonym pomieszczeniu.

- rodzic robi klęk podparty a dziecko przechodzi przez utworzony w ten sposób tunel,  

- dziecko i rodzic siadają w siadzie rozkrocznym jedno za drogim, pierwsza osoba ucieka druga ją goni, przesuwając się na pośladkach po podłodze,

- dziecko kładzie się na podłodze na kocu, rodzic zawija je w koc jak w naleśnik,

- rodzic leży na brzuchu dziecko przetacza się po nim- przy zmianie rodzic wspiera ciężar ciała na rękach.

Miłego dnia. 

 


13.11.20r. -PIĄTEK

Dziś zajmiemy się pojęciem długości. Jeżeli możecie wyjść z domu to naszą zabawę najlepiej przeprowadzić na dworze, jeżeli dysponujecie swoim podwórkiem będzie to idealne miejsce.

Poszukajcie różnych patyków, połóżcie je przed sobą.


Wybierzcie dwa i ze sobą porównajcie. Powiedzcie czym się różnią. Pojęcie długości nasunie się samo. Powiedzcie, który jest dłuższy, a który krótszy, porównajcie kolejną parę patyków. Możecie również ułożyć swoje patyki od najkrótszego do najdłuższego.





Spróbujcie z patyków zrobić figury, kompozycje. Możecie zabrać je do domu i tam kontynuować zabawę.

Jeżeli nie możecie wyjść z domu porównajcie przedmioty, które macie do dyspozycji np. szaliki, paski itp. albo poproście kogoś bliskiego o zebranie patyków.


Na dziś proponujemy jeszcze jedną zabawę, która sprawia wiele radości, ale i kształtuje wiele umiejętności.

Do zabawy potrzebne będą:

strunowy woreczek, żel do włosów, różne kulki,koraliki, guziki, taśma np izolacyjna.

Na woreczku za pomocą taśmy naklejamy kwadrat, koło, prostokąt i trójkąt. Do środka wrzucamy koraliki po cztery z  każdego rodzaju tak, aby można je było podzielić na cztery zbiory. Woreczek można przykleić do okna, dzięki temu zabawa będzie bardziej atrakcyjna. 

Nasze propozycje zadań:

- umieść  w każdej figurze cztery różne koraliki,

- umieść wszystkie koraliki w żółtym kwadracie,

- przenieś 8 koralików do trójkąta i 8 do kola,

Pomysłów może być wiele więcej.




Życzymy miłego dnia.

 12.11.20r -CZWARTEK

Przypomnijmy sobie jak wyglądają polskie symbole narodowe i poznajmy ich krótką historię.






Myślimy, że każda Wiewiórka już zna symbole narodowe. Zapraszamy więc do zabawy w super detektywów. Wybierzcie się z rodzicami na spacer po naszym mieście i poszukajcie symboli narodowych.  Możecie je policzyć, a jak wrócimy do przedszkola powiecie nam, ile udało się Wam znaleźć.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz