16.04.21 r. - PIĄTEK
Kochani Pani Małgosia i Borys zapraszają Was dzisiaj na wyprawę do dżungli.
Opowieść ruchowa „ W dżungli”
https://www.youtube.com/watch?v=j79z6phvruI
Żeby
nasza przygoda tak szybko się nie skończyła, proponujemy Wam piosenkę, którą
pewnie wielu z Was zna. Posłuchajcie.
Myślimy, że się spodobała. Poproście rodziców, aby pobawili się z Wami według opisu.
Jeśli będziecie mieli inne pomysły na zilustrowanie treści piosenki, to zrealizujcie je.
Oto słowa piosenki z opisem zabawy zabawy:
„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla (rozkładamy
ręce na boki)
Poplątane zwoje dzikich lian (pokazujemy od góry do
dołu kręcone liny)
Mieszka sobie w bambusowej chatce (daszek chatki
składamy z dłoni)
Ambo Sambo dżungli wielki pan (stukamy się piąstkami
po klatce)
Ref.
Strusie mu się w pas kłaniają (z ręki do łokcia robimy szyję i dziób strusia, kłaniamy się nim)
Małpy na gitarach grają (udajemy granie)
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam (pokazujemy rękami
raz w lewo, raz w prawo w rytmie)
Ambo Sambo (ręce oparte na biodrach)
Doskonale znam go (wskazujemy na siebie)
Węża się nie boi (pokazujemy ruch pełzania przez
węża ręką)
Ani lwa (dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy
„ła, ła”)
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców (ręce do
łokcia złożone jedna na drugiej i udajemy, że w prawej coś trzymamy)
Zawsze coś pysznego w dłoni ma (pokazujemy coś
pysznego w dłoni)
Brawo kochani wspaniale.
15.04.21 r. - CZWARTEK
Kochani do tego zadania również potrzebujecie pomocy
rodziców lub starszego rodzeństwa. Będziecie musieli rozwiązać zagadki. A oto
one:
Jest królem, lecz nie w koronie
Ma grzywę, choć nie jest koniem
(lew)
Chociaż ma torbę, nie jest listonoszem
W swej torbie na brzuchu własne dzieci noszę
(kangur)
Każdego ZOO jest ozdobą.
Choć nie gra
w orkiestrze,
trąbę nosi z
sobą
(słoń)
Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję
Więc pewnie nie często ją myje
Na sierści ma plamy wzorzyste
Wprost z drzewa zrywa liście soczyste
(żyrafa)
Bardzo piękna, kolorowa
I powtarza różne słowa
(papuga)
Nie chodzi, a pełza
Syczy groźnie wciąż
Nie zbliżaj się do niego,
Bo to właśnie…
(wąż)
Kot ogromny, pręgowany,
Bywa w cyrku- tresowany
(tygrys)
Najodważniejszego przestraszyć by mógł.
Ten zwierz, co na nosie, ma potężny róg
(nosorożec)
W kostiumiku czarno- białym,
W ZOO ją zobaczyć możesz,
Inna znowu śmiałym krokiem, przejść przez jezdnię Ci
pomoże
(zebra)
Nie ma mniejszego od niego ptaszka.
W locie zawisnąć może jak ważka.
Nektarem żyje w ciepłym klimacie
I cały wykład o nim już macie.
(koliber)
Z zabaw i figli zwierzak ten znany,
Lubi też bardzo zjadać banany.
(małpa)
Jest podobny do niedźwiadka.
Przez dzień cały liście żuje.
Żeby z drzewa się nie zsunąć,
Mocno gałąź obejmuje.
(koala)
Mamy nadzieję, że nie mieliście problemu z
rozwiązaniem zagadek.
Teraz jeśli macie ochotę, to narysujcie zwierzę
egzotyczne, które najbardziej się Wam podoba. A może ktoś z Was narysuje
dżunglę? Zróbcie zdjęcie i pochwalcie
się waszymi pracami, chętnie je obejrzymy.
14.04.21 r. - ŚRODA
Poznajemy literę „h,H”
Dziś pora na kolejną literę, a ponieważ poznajemy zwierzęta z różnych stron świata, to mamy „h” jak hipopotam.
Potrzebne będą:
· Białe cegiełki
· Czerwone cegiełki (samogłoski)
· Niebieskie cegiełki (spółgłoski)
· Litery
Tak wygląda litera „h,H”
1. Ułóżcie z liter sylaby : ha, he, hi, ho, hu
2. Możecie z liter ułożyć wyrazy zaczynające się tymi sylabami, np.:
- ha jak hałas
- he jak herbata
- hi jak historia
- ho jak hotel
- hu jak humor
3. Wykorzystajcie do układania swoje pomysły.
4. A teraz do ułożenia najdłuższy do tej pory wyraz!.
5. Ułóżcie tyle białych cegiełek, ile słyszycie głosek w słowie hipopotam
6. Następnie białe cegiełki zastąpcie czerwonymi i niebieskimi.
7. Teraz spróbujcie ułożyć wyraz hipopotam
Przyszedł czas na przerwę. Spróbujcie poruszać się jak zwierzęta, które lubicie i wydawać ich odgłosy.
Teraz kolejne zadania:
8. Wykonajcie karty pracy:
sześciolatki strony 34,35,46,47,68,69
pięciolatki strony 33,34,35 oraz 65
Ćwiczenia wykonajcie do końca tygodnia.
Zabawa plastyczna "RYBKA"
Wykonajcie dziś rybkę techniką origami
Potrzebne będą :
· 2 duże koła w takim samym kolorze(do waszego wyboru)
· 2 mniejsze koła, ale w takim kolorze jak duże
· 1 małe koło w innym kolorze
· Kartka A 4
Wykonanie:
1. Wszystkie koła złóżcie na połowę
2. Przyklejcie koła jedną połową na kartce A 4
3. Możecie w ten sposób zrobić inne rybki
Pochwalcie się swoimi pracami.
13.04.21 r. - WTOREK
Utrwalamy znaki matematyczne
Przypomnijmy sobie znaki matematyczne:
<, >,+,=,-
Dziś będziemy układać działania np.:
4>1
7<10
3=3
Dalej układacie według swoich pomysłów, skupcie się
na liczbach jednocyfrowych.
Następnie ułóżcie działania, np.:
5+3=8
7-1=6
Jeżeli bezbłędnie wykonacie działania w zakresie
10-ciu, możecie układać działania na liczbach dwucyfrowych (dla chętnych)
Zabawa muzyczna
Afryka to piękny kontynent, bogaty i różnorodny. Nasza propozycja na dziś to odkrywanie afrykańskich rytmów w muzyce. Weźcie bębenek (jeżeli nie macie w domu to może posłużyć Wam plastikowe wiaderko, pudełko, możecie też zrobić bębenek, pod utworem podajemy instrukcję) i spróbujcie uderzać w rytm słyszanych dźwięków.
https://www.youtube.com/watch?v=n8FMvsahxAo
Bębenek - Potrzebne będą
- metalowa puszka
- balon
- gumka
12.04.21 r. - PONIEDZIAŁEK
Świat zwierząt jest piękny i fascynujący. Zwierzęta są mieszkańcami Ziemi tak jak ludzie. Obejrzyjcie przygotowany przez nas film i porozmawiajcie, które zwierzęta Was najbardziej zainteresowały. Poszukajcie informacji o nich w książkach, albumach w internecie.
https://www.youtube.com/watch?v=Qe5aBFSN23k
Zapraszamy do zabawy plastycznej
„Zwierzęta Afryki”
Potrzebne będą:
·
biała i czarna kartka papieru
·
farby, pędzel, kubek z wodą
·
nożyczki
·
klej
Pomaluj kartkę farbami aby powstał afrykański pejzaż.
Wytnij z czarnego papieru sylwety wybranych zwierząt
afrykańskich, drzewa
Przyklej na wyschniętą kartkę wycięte elementy
Brawo praca gotowa.
09.04.21 r. - PIĄTEK
Myślimy, że wszyscy wiecie co to jest tęcza, ale czy
wiecie jak ona powstaje? – jeśli nie, to obejrzyjcie film pt.: „Jak powstaje
tęcza. Bajka o pogodzie”
Pora teraz na wykonanie doświadczenia i zrobienie tęczy na talerzu. Do zabawy potrzebujecie:
- jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie
innych mocno barwionych drażetek
- duży talerz najlepiej biały
- wodę o temperaturze pokojowej
Wokół rantu talerza ułóżcie cukierki w kształcie
okręgu. Następnie wlejcie powoli na środek talerza wodę i obserwujcie co się
dzieje. Ważne, aby po wlaniu wody nie poruszać talerza, bo barwniki rozpłyną
się nierówno. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób i
barwią wodę niczym tęcza. Prawda, że piękna?
Jest piątek, więc może pojeździcie rowerem? Jeśli
rodzice znajdą czas i pogoda pozwoli wybierzcie się na dłuższą wycieczkę
rowerową. Możecie też zrobić to w sobotę lub w niedzielę. Oglądajcie otoczenie.
Szukajcie wiosny. Tylko pamiętajcie o zasadach bezpiecznego poruszania się po
drodze. Życzymy udanej wycieczki.
08.04.21 r. - CZWARTEK
Poznajemy literę „F f”
Potrzebne będą: białe, czerwone i niebieskie cegiełki (potnijcie kartki na małe prostokąty), litery z alfabetu, talerzyk z kaszą manną.
Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską
f (np. fotel, fotografia, fala, figury, firanki, foka, futro, fabryka, fiołki…),
mających ją w środku (np. agrafka, rafa, elfy, gofry, harfa, kafelki, wafle,
perfumy, sofa…) i na końcu (np. fotograf).
Ułóżcie tyle białych cegiełek, ile słyszycie głosek
w słowie „farby”
Zamieńcie białe cegiełki na czerwone (samogłoski) i
niebieskie (spółgłoski)
Jeżeli macie litery - ułóżcie wyraz „farby
Obejrzyjcie małą i wielką, drukowaną i pisaną literę
f, F.
Nakreślcie litery f w powietrzu
Poćwiczcie pisanie litery f na kaszy lub mące
Następnie wykonajcie polecenia z Kart pracy z litrą F
Sześciolatki str 52-53
Pięciolatki str 63
Zapraszamy do nauki piosenki
Posłuchajcie kilka razy nagrania, możecie wyklaskiwać, wystukiwać rytm melodii. Spróbujcie zaśpiewać z domownikami.
„Kwiecień - plecień”
Idzie za kwietniem rowem zielonym
pierwsza stokrotka w śniegu kwietniowym.
Na skrawku ciepła, na zimna brzeżku,
kwiat przebiśniegu usiadł w dołeczku.
ref: Kwiecień, plecień,
bo przeplata.
trochę zimy,
trochę lata. (bis)
Śniegiem sypnęło; czy kwiaty wschodzą
na pożegnanie ostatnim mrozom?
Uderza wiosna o skrzydła ptakom
śpiew się poturlał z góry po dachu.
ref: Kwiecień, plecień…
07.04.21 r. - ŚRODA
Utrwalamy liczebniki porządkowe 1-10
Potrzebne będą klocki lub kredki
Ułóżcie 10 klocków/kredek
Określcie, który klocek/kredka jest np. pierwsza czy piąta w kolejności licząc od lewej strony
Możecie określać kolejność klocków/kredek licząc od strony prawej do lewej
Po ćwiczeniach w przeliczaniu poproście rodziców, aby wybrali się z Wami na spacer. Obserwujcie, jakie zmiany zaszły w przyrodzie. Jaka jest dzisiaj pogoda? Porozmawiajcie z rodzicami na temat przysłowia: „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”. Uzupełnijcie kalendarz pogody używając wybranych przez siebie symboli.
Wykonajcie zadania w kartach pracy
Sześciolatki - strona 74 i 76
Pięciolatki - strona 52 i 53
Miłego dnia kochani.
06.04.21 r. - WTOREK
Jaka jest dzisiaj pogoda?- to pytanie często pada podczas zajęć w Naszym Przedszkolu. I bardzo często odpowiadacie "ładna", albo "brzydka" . Chcemy się dowiedzieć o pogodzie czegoś więcej. Pierwszym krokiem będzie założenie kalendarza pogody. Proszę abyście każdego dnia rano wyglądali przez okno lub wychodzili na zewnątrz i obserwowali pogodę. Zróbcie tabelę w której będziecie zapisywać wasze obserwacje. Znamy już symbole oznaczające elementy pogody, wykorzystajcie je do tej pracy.
Zabawa plastyczna „Niebo za oknem”
Wyjrzyjcie przez okno jeszcze raz. Opowiedzcie, jak wygląda niebo, jaki ma kolor, czy jest zachmurzone (jeśli tak, to jaki kolor mają chmury). Wybierzcie kredki w kolorach, które widzicie za oknem na niebie i zamalujcie kartkę wybranymi kolorami. Następnie wytnijcie paski białej kartki tak żeby po ułożeniu powstała rama do waszego okna i przyklejcie ją.
Pochwalcie się swoimi pracami na naszym profilu fb.
02.04.21 r. - PIĄTEK
Na pytanie: Co było pierwsze? Jajko czy kura? Nie
znajdziemy odpowiedzi, ale możemy znaleźć odpowiedź na inne pytania np.: Czy
uda się przecisnąć jajko przez wąską szyjkę butelki? Albo jak zachowuje się
jajko włożone do octu?
Aby rozpocząć nasze doświadczenia, poproście rodziców o ugotowanie jajka. Drugie jajko ma być surowe. Porównajcie je. Które jest cięższe, czy są takiej samej wielkości i czy wydają taki sam dźwięk, gdy się nimi potrząśnie?
Tą serię badań zakończcie wyścigiem jaj. Należy zakręcić jajkami i
sprawdzić, które jajko kręci się szybciej i dłużej. A co z ugotowanym jajem,
które zostało po wcześniejszym eksperymencie? Obierzcie je ze skorupki, a potem
poproście tatę lub mamę o pomoc. Rodzic wrzuca zapaloną zapałkę do butelki,
wtedy postawione na niej jajko w magiczny sposób wpadnie do środka. Spróbujcie.
Może chcielibyście prześwietlić jajko. Przez
skorupkę, to trudne, ale jest na to sposób. Musicie zanurzyć jajko w occie.
Poczekać 24 godziny. Po tym czasie skorupka rozpuści się i będziecie mogli
spokojnie przyjrzeć się wnętrzu surowego jaja podświetlając je, a nawet nim
porzucać. Pobawcie się. Zobaczycie jakie to ciekawe. Życzymy miłego
eksperymentowania.
Druga nasza propozycja na dziś to zabawa muzyczna. Graf muzyczny - czyli metoda aktywnego słuchania muzyki poprzez odwzorowywanie określonych wzorów/szlaczków/obrazów. Dzięki tej metodzie uczymy się świadomie słuchać muzyki.
Wzór można narysować lub wydrukować jeżeli macie w domu drukarkę wydrukować.
Jeżeli podobała Wam się zabawa możecie odwiedzić https://www.facebook.com/pomuzykujmy tam znajdziecie wiele innych propozycji
01.04.21 r. - CZWARTEK
“ Pisanki, pisanki jajka malowane. Nie ma
Wielkanocy bez barwnych pisanek”. Przyszedł czas na wykonanie pisanek. Przygotujcie jajka. Można użyć
gotowych barwników, ale też zabarwić jajka w łupinach np. cebuli. Można podjąć
się trudnego wyzwania i wydrapać wzory na jajku albo zanim włożycie jajko do garnka nałożyć na nie gumeczki różnej grubości. Nasze pisanki mogą być bardzo wesołe - Użyjcie naklejek i ozdóbcie nimi jajka.
Zapraszamy do wspólnej zabawy przy melodii ludowej. Przyjrzyjcie się strojom,wsłuchajcie w melodię. Możecie też spróbować zatańczyć. Tradycja chodzenia z gaikiem jest już prawie zapomniana, kiedyś w ten sposób świętowano nadejście wiosny.
31.03.21 r. - ŚRODA
“ Poznajemy literę J j “
Potrzebne będą białe, niebieskie, czerwone cegiełki oraz litery.
Układamy tyle białych cegiełek, ile słyszycie głosek w słowie “jajko”
Następnie zamieniamy białe cegiełki na niebieskie (spólgłoski ), czerwone (samogłoski)
Kolejny etap – układamy z liter wyraz “ jajko”
30.03.21 r. - WTOREK
Teraz czas na matematykę. Poproście rodziców, aby narysowali na sztywnej kartce lub tekturce jajko, które trzeba wyciąć. Powstanie szablon, od którego odrysujecie 10 jajek. Pokolorujcie je według własnego pomysłu, a następnie wytnijcie. Przeliczcie pisanki, po czym włóżcie je do woreczka. Rodzice uczestniczą podczas przeliczania, aby kontrolować poprawność liczenia, a potem zadają dzieciom pytania:- Ile pisanek znajduje się w woreczku?
- Ile musimy dołożyć lub zabrać, żeby zostało tyle lub tyle?
Kolejnym zadaniem będzie przeliczenie pisanek w jednym ciągu. Możemy liczyć po dwa, utrwalając przy tym liczebniki porządkowe. Następnie przestawiamy je, aby pomóc dzieciom zauważyć, że niezależnie od układu, ich liczba zostaje taka sama.
Możemy również wykorzystać nasze pisanki do zabawy z koszyczkiem. Będą dodatkowo potrzebne karteczki z cyframi od 1-10 i kostka do gry. Wkładajcie do koszyczka tyle pisanek ile wskaże liczba na kartce lub ilość wyrzuconych oczek na kostce do gry.
Na koniec możemy rozwiązać zadanie tekstowe np.
Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku zajączka? Spróbujcie rozwiązać to zadanie.
Życzymy fajnej zabawy.
Wieziemy tu kogucika
Dajcie
jajek do koszyka
Dajcie
aby choć ze cztery
A
do tego ze trzy sery dla kogucika!
Kukuryku!
Do Was tutaj wstępujemy
Zdrowia, szczęścia winszujemy
Dajcie też co macie dodać
Zdrowia, szczęścia nie żałować dla kogucika!
Kukuryku!
Oj zieleni się zieleni
Młoda trawka tuż przy ziemi
Kukuryku, kukuryku
Już ich pełno jest w koszyku dla kogucika!
Kukuryku!
https://www.youtube.com/watch?v=F7t-VJGk2WI
29.03.21 r. - PONIEDZIAŁEK
Witajcie WiewióreczkiWielkanocny Zajączek
Będzie nam potrzebne:
– kubek plastikowy
– biały blok techniczny
– blok z kolorowymi kartkami
– klej
– taśma dwustronnie klejąca
– marker czarny/ mazak
– wata/gaza
– rzeżucha
1. Rodzic na białym bloku technicznym rysuje dwa długie i chude uszy. Dziecko wycina je.
Na różowej kartce rodzic rysuje dwa mniejsze owale. Dziecko ma za zadanie je wyciąć i przykleić je wewnątrz tych wyciętych z białego kartki.( jeśli nie macie różowego koloru kartki to zaznaczcie na białych uszach dziecku gdzie ma pokolorować różową kredką bądź mazakiem).
2. Po wyschnięciu kleju przyklejamy uszy na zewnątrz kubeczka taśmą klejącą.
3. Na czarnej bądź białej kartce rysujemy paski około 2 cm na wąsy od zajączka. Dziecko wycina je i przykleja na taśmę dwustronną znajdującą się na środku kubka (ze strony przeciwnej niż uszy).
4. Z różowej kartki rysujemy serduszko (będzie to nosek zajączka), a dziecko wycina, nakleja w miejsce przecinania się wąsików.
6. Wyżej nad noskiem po obu stronach nakleja kółeczka z białego kartonu- to będą oczy. Markerem bądź mazakiem dorysowuje źrenice oraz pyszczek zajączkowi .
7. Na koniec wypycha kubek watą/gazą i rozprowadza równomiernie nasiona rzeżuchy.
Rzeżucha rośnie bardzo szybko więc do niedzieli wielkanocnej będzie gotowa piękna dekoracja. Pamiętajcie tylko żeby wata była nasączona wodą. a nasiona cały czas były na wilgotnym podłożu.
20.11.20 r. - PIĄTEK
Witamy Was kochane Wiewióreczki w piątek. Dzisiaj jest wyjątkowy dzień 20 listopada to Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Każdy człowiek ma swoje prawa - prawa dzieci są tak samo ważne jak prawa osób dorosłych.
Oto one:
Porozmawiajcie na ich temat.
Dzisiaj pogoda sprzyja spacerom i wszyscy już możecie wyjść z domu. Zapraszam Was do spaceru po Błoniu naszej małej ojczyźnie. Odwidźcie najważniejsze miejsca w naszym mieście- zagadka gdzie zrobiłam te zdjęcia?
Do zobaczenia.
19.11.20 r. - CZWARTEK
Wszystkie Wiewiórki coraz sprawniej liczą. Poćwiczmy razem przeliczanie na konkretach w zakresie 10. Dla Wiewiórek, które potrafią robić to bezbłędnie proponujemy poćwiczenie na większej ilości liczmanów.
Przygotujcie liczmany: np. nakrętki, patyczki, zapałki, klocki, kamyczki, kasztany.
oraz kartoniki z cyframi (można je oczywiście napisać na kartce)
Ułóżcie kartoniki z cyframi i przyporządkujcie do nich odpowiednią liczbę elementów.
Dla rozluźnienia po intensywnych ćwiczeniach w przeliczaniu zapraszamy do zabawy ruchowej.
Taniec z chusteczkami- włączcie swój ulubiony utwór muzyczny, weźcie w ręce chusteczki i tańczcie kochani według własnego pomysłu, miłej zabawy.
18.11.20 r. - ŚRODA
Zapraszamy do ćwiczeń językowych;
-powiedzcie jakie rzeczy zaczynają się na głoskę "l",
- może znacie jakąś osobę, której imię zaczyna się na "l"
- nazwę miasta zaczynającą się na "l"
Starajcie się znaleźć jak najwięcej słów zaczynających się na "l"
Tak wygląda wielka litera L i mała litera l
Drugie zadanie na dziś to zabawa plastyczna.
Poszukajcie w domu pocztówki z wakacji z polskim krajobrazem;
Potnijcie ją na kilka cześć, jedną część przyklejcie na kartkę i dorysujcie albo domalujcie do niej resztę.
Jeżeli nie macie pocztówki narysujcie morze, góry albo inne miejsce w Polsce.
17.11.20 r. - WTOREK
To mapa Polski- przyjrzyjcie się jej uważnie, spróbujcie znaleźć znane miasta i miejsca. Poproście rodziców, żeby pomogli Wam w odszukaniu np. miejsca w którym spędziliście ostatnie wakacje albo gdzie byliście na wspólnej wycieczce. Może macie w domu mapę Polski np. samochodową, na której można znaleźć każdą miejscowość. Zachęcamy Was dzisiaj do podroży po Polsce, za pomocą mapy oraz do wspólnych rozmów na temat ciekawych miejsc, które odwiedziliście.
.
A po podroży zapraszamy do wspólnego zaśpiewania piosenki, którą poznaliście w przedszkolu, autorstwa Justyny Tomańskiej i Mariusza Totoszko.
16.11.20 r. - PONIEDZIAŁEK
Wielcy, wybitni Polacy- czy znacie jakąś postać, którą można określić tym mianem. Przybliżymy Wam klika postaci, które swoim życiem, dokonaniami, odkryciami, zasłynęły nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Porozmawiajcie z rodzicami czy oni znają te postacie, czy są dumni z nich i dlaczego?
- rodzic robi klęk podparty a dziecko przechodzi przez utworzony w ten sposób tunel,
- dziecko i rodzic siadają w siadzie rozkrocznym jedno za drogim, pierwsza osoba ucieka druga ją goni, przesuwając się na pośladkach po podłodze,
- dziecko kładzie się na podłodze na kocu, rodzic zawija je w koc jak w naleśnik,
- rodzic leży na brzuchu dziecko przetacza się po nim- przy zmianie rodzic wspiera ciężar ciała na rękach.
Miłego dnia.
13.11.20r. -PIĄTEK
Dziś zajmiemy się pojęciem długości. Jeżeli możecie wyjść z
domu to naszą zabawę najlepiej przeprowadzić na dworze, jeżeli dysponujecie
swoim podwórkiem będzie to idealne miejsce.
Poszukajcie różnych patyków, połóżcie je przed sobą.
Wybierzcie dwa i ze sobą porównajcie. Powiedzcie czym się
różnią. Pojęcie długości nasunie się samo. Powiedzcie, który jest dłuższy, a
który krótszy, porównajcie kolejną parę patyków. Możecie również ułożyć swoje
patyki od najkrótszego do najdłuższego.
Spróbujcie z patyków zrobić figury, kompozycje. Możecie zabrać
je do domu i tam kontynuować zabawę.
Jeżeli nie możecie wyjść z domu porównajcie przedmioty,
które macie do dyspozycji np. szaliki, paski itp. albo poproście kogoś
bliskiego o zebranie patyków.
Na dziś proponujemy jeszcze jedną zabawę, która sprawia wiele radości, ale i kształtuje wiele umiejętności.
Do zabawy potrzebne będą:
strunowy woreczek, żel do włosów, różne kulki,koraliki, guziki, taśma np izolacyjna.
Na woreczku za pomocą taśmy naklejamy kwadrat, koło, prostokąt i trójkąt. Do środka wrzucamy koraliki po cztery z każdego rodzaju tak, aby można je było podzielić na cztery zbiory. Woreczek można przykleić do okna, dzięki temu zabawa będzie bardziej atrakcyjna.
Nasze propozycje zadań:
- umieść w każdej figurze cztery różne koraliki,
- umieść wszystkie koraliki w żółtym kwadracie,
- przenieś 8 koralików do trójkąta i 8 do kola,
Pomysłów może być wiele więcej.
Życzymy miłego dnia.
12.11.20r -CZWARTEK
Przypomnijmy sobie jak wyglądają polskie symbole narodowe i poznajmy ich krótką historię.
Myślimy, że każda Wiewiórka już zna symbole narodowe. Zapraszamy więc do zabawy w super detektywów. Wybierzcie się z rodzicami na spacer po naszym mieście i poszukajcie symboli narodowych. Możecie je policzyć, a jak wrócimy do przedszkola powiecie nam, ile udało się Wam znaleźć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz