że mojego taty tato,
zamiast ślęczeć nad gazetą,
lubi dla mnie być poetą.
Składa wersy w zgrabne zwrotki
kolorowe jak stokrotki.
Dziadek puzzle też układa,
bajki pięknie opowiada.
Gdy idziemy przez park stary,
Wokół same dziwy, czary.
Dziadek klucze ma do snów.
Brak na tego dziadka słów!
To z nim (chociaż już niemłody!)
najwspanialsze mam przygody.
Zamiast bujać się w fotelu
(wzorem innych dziadków wielu),
buja ze mną wciąż w obłokach,
opowiada mi o smokach
i łasuchem jest nie lada –
razem ze mną dżem podjada.
Choć prawdziwy, nie baśniowy,
dziadek mój jest wyjątkowy!
- Jaki jest dziadek z wiersza ?
- Jakie czynności wykonuje dziadek z wiersza?
- Jak ma na imię Twój dziadek i co robi z Tobą?
- Jaki jest Twój dziadek?
Przygotujcie kartkę i coś do rysowania, mogą to być kredki, flamastry, farby. Potem posłuchacie piosenki " Bo na wsi", postarajcie się zapamiętać jak najwięcej treści z niej. Następnie wykonajcie ilustrację jak według Was wygląda wieś z piosenki.
- dwie kostki z oczkami,
- kartoniki z ciekawostkami oznaczone numerami 1 do 6.
dwie aktywności związane ze wsią.
Pracę plastyczną- Kogut na podwórku
oraz taniec - Szalona krowa 😊
* widelec
* flamaster
*biała kartka
i rozprowadzamy farbę w konturze koguta.
Dzięki mieszaniu kolorów powstaje barwny kogut.
Po wyschnięciu farby rysujemy grzebień, nogi i dziób.
Możecie również śpiewać tańcząc 😉
Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)
Kim ja jestem, nie wiesz, ale zgadnij
popatrz – mam korale.
Po podwórku dumnie kroczę
jak się złoszczę, to gulgoczę.(indyk)
Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ....
(świnia)
Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)
Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)
Nad rzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! ... (gęś)
Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy. ...(kot)
Mieszka w chlewiku
tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę
i mięso chowana. ...(świnia)
Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. ...(krowa)
Za kości rzucone dziękuje ogonem. ...
(pies)
Mucząc woła gospodynię
Bo to zwierze z tego słynie,
Że gdy muczy to oznacza -
Gospodynię czeka praca
.Mleko wnet do wiadra leci,
By je piły wszystkie dzieci,
Żeby każdy z Was był zdrowy
A to mleko dają ...(krowy)
Żółciutkie kuleczki
Za kura się toczą,
Kryją się pod skrzydła,
Kiedy wroga zoczą. ... (kurczęta)
W każdej wsi jest taki budzik,
który co dzień budzi ludzi.
Budzik chodzi, łapką grzebie.
Choć nie czesze się, ma grzebień. ...(kogut)
Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie - owsa garstka.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.
Ty odważnie podejdź doń,
bo to jest po prostu ... (koń)
Praca plastyczna Owieczka
Do wykonania pracy potrzebujemy:
- waciki kosmetyczne bądź białe koła wycięte z kartki, kartkę papieru – kolor czarny, ruchome oczy ( lub małe białe wycięte z papieru kółeczka)
4 kółeczka czarne wycięte dziurkaczem
Wykonanie:
białe koła/płatki naklejamy tworząc „chmurkę”, następnie czarne koło przyklejamy po środku . Wycinamy z czarnego papieru uszy i nogi (czemu dwie? Bo kolejne dwie ma schowane z tyłu i ich nie widzimy :D ). Przyklejamy Uszy i nogi. Możemy za pomoca pisaka dorysować nos i usta.
2. Ćwiczenia ortofoniczne.
Rodzic czyta dziecku bajeczkę, dziecko ma za zadanie naśladować odgłosy zwierząt
„W zagrodzie Małgosi „
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
1. Praca plastyczna – motyl
Sposób wykonania:
Odrysowujemy dłoń na kolorowych kartkach papieru cztery razy (dzieci młodsze z pomocą rodzica) , następnie wycinamy je. Rysujemy na kolorowej kartce tułów i głowę, wycinamy. Wszystkie elementy łączymy ze sobą wg. ilustracji poniżej J- 4 płatki kosmetyczne,
- czerwona kartka z bloku technicznego,
- czarny mazak,
- klej,
- nożyczki.
- Wytnij nogi, oko i dziób bociana z papieru kolorowego,
- Z jednego płatka wytnij szyję i skrzydła bociana, skrzydła pokoloruj czarnym mazakiem,
- Naklej na płatek będący tułowiem skrzydło, nogi i szyję,
- Następnie doklej płatek będący głową i przyklej do niej dziób i oko (oko możesz również namalować czarnym mazakiem),
- Na koniec ozdóbcie pracę wg własnego pomysłu.
Żaba, bocian, wróbel - zabawa rozwijająca reakcję na ustalone sygnały
Dzieci maszerują w rytmie piosenki. Na hasło:
Bocian - dzieci maszerują, unosząc wysoko kolano, rękami naśladują ruchy skrzydeł,
Żaba - przechodzą do przysiadu i wykonują podskoki, opierając się dłońmi o podłogę,
Wróbel - biegają na palcach, drobnymi kroczkami, dłonie utrzymują na wysokości ramion, naśladują ruchy skrzydeł.
„ZIELONA WIOSNA" - słowa i muzyka Danuta i Karol Jagiełło
1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały.
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum /bis
2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie
i do drugiego boćka klekoce
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle /bis
3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
4. Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.
06.04.2021- Wtorek
Kochani!
Przyszła do nas już Wiosna a wraz nią
przyleciały z ciepłych krajów pewne ptaki.
Popatrzcie na poniższe ilustracje, spróbujcie nazwać
ptaki na nich i opisać jak one wyglądają.
Spróbujcie teraz dopasować podpisy do ilustracji,
kierując się kolorem ramek i odczytać je z rodzicem.
Następnie podzielcie wyrazy na sylaby
wytupując, wyklaskując, podskakując ich liczbę.
Połączcie ptaki z odpowiednią liczbą oczek na kostce.
02.04.2021- Piątek
Co pasuje do Świąt Wielkanocnych?
Poniżej przygotowane są ilustracje. Dzieci wybierają te, które pasują do zbliżających się Świąt Wielkanocnych i próbują uzasadnić odpowiedź.
2. Zabawa ruchowa „Bociany i żaby”
Dziecko zostaje bocianem. Rodzic lub rodzeństwo żabą. Zadaniem bociana jest złapać żabę, ale musi on skakać na jednej nodze. Żaby musza poruszać się w pozycji kucającej. Żaba, która została złapana staje się bocianem. Gra trwa tak długo, aż wszystkie żaby staną się bocianami.
01.04.2021- Czwartek
Kochani!
Już nie długo odwiedzi nas Zajączek Wielkanocny.🐰
Przygotujmy dla niego niespodziankę- jego portret.
Poszukajcie w domu:
- klej
- nożyczki
- flamastry/kredki
- kawałki papieru kolorowego
- skrawki materiału
- nakrętki
- wszystko inne co może się Wam przydać.
1. Narysujcie głowę i uszu zajączka.
2. Wytnijcie poszczególne elementy ( głowę, uszy) i sklejcie je ze sobą.
3. Ozdóbcie pyszczek zajączka wg własnego pomysłu.
w rytm muzyki. Jak to robić podpowie Wam nagranie wideo. 😀
31.03.2021
„Szukamy pisanek”
30.03.2021 - wtorek
"Zagadki Wielkanocne"
Poniżej znajdują się zagadki wielkanocne. Zapraszamy do
zabawy i utrwalenia zwyczajów wielkanocnych.
Zdobienie
pisanek to jedna z tradycji wielkanocnych dlatego zachęcamy do wykonania
dzisiaj pracy plastycznej.
Do tej
zabawy będą potrzebne nam kartki, wąska taśma (najlepiej do ścian aby można było ją
odkleić), nożyczki, kredki, farby i pojemniczki/taca na nie, gąbeczki.
Najpierw
rodzic pokazuje dziecku jak wykonać pracę następnie dziecko wymyśla własne wzory
przyklejając odpowiednio taśmę.
Zachęcamy do
podzielenia się z nami efektami pracy poprzez podesłanie zdjęć 😉.
29.03.2021 -poniedziałek
Witaj Kotki!
Nadchodzą Święta
Wielkanocne,
aby się do nich przygotować musimy zapoznać się
z tradycjami związanymi z nimi.
Obejrzyjcie krótki
film o tradycjach. Powiedzcie jakie są tradycje Wielkanocne?
Co symbolizuje baranek? Jak możemy ozdobić jajka na pisanki?
Co wkładamy do koszyczka ?
Potem porozmawiajcie, które z tych tradycji są u Was w domu.
A może macie jakieś swoje tradycje w ten czas ?
Zachęcamy Was również
do
pokazania ( inscenizacji) rodzicom jak skacze Zajączek
w piosence.
20.11.2020
1. PRACA PLASTYCZNA „PARASOL” WYKONANA TECHNIKĄ MOKRE W MOKRYM.
Technika plastyczna mokre w mokrym to po prostu malowanie rozwodnionymi farbami na mokrej powierzchni papieru. Polega na malowaniu akwarelami na papierze świeżo pokrytym wodą. Kolory rozpływają się, łączą i przenikają, tworząc ciekawe wzory o rozmytych konturach.
Zmoczcie kartkę i malujecie. Nie spieszcie się. Obserwujcie jak farby się rozpływają i jak łączą się kolory.
Życzę udanej pracy:)
P. Basia
2. Zestaw
ćwiczeń gimnastycznych:
1. Podskoki
obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno
wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
2. Potrzebna będzie nam mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy
3. Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem (lub inny przedmiot) (górą, dołem). Za skrętem w lewo i w prawo. (3 razy w każdą stronę)
4. Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.
5. Ćwiczenie uspokajające- Maszerowanie przy ulubionej piosence.
Powodzenia,
P. Kasia :)
19.11.2020
1. Inscenizacja wiersza na
podstawie utworzu „IDZIE TOLA DO
PRZEDSZKOLA”
L. Krzemienieckej.
Rodzic
czyta dziecku wiersz, zadaniem dziecka jest zapoznanie się z nim, wysłuchanie.
Następnie rodzic ponownie czyta dziecku wiersz, dziecko dokańcza do drugi wers
słowami kap, kap, kap inscenizując to
ruchem (np. uderzanie opuszkami palców o podłogę, uderzając łyżeczką o talerz itp.)
Idzie Tola do przedszkola
Pod
osłoną parasola
Deszczyk:
kap, kap, kap!
Spotkała
ją Hania w polu:
-
Pod parasol weź mnie Tolu.
Deszczyk:
kap, kap, kap!
Jasio
też się deszczu boi!
-
Chodź, pójdziemy wszyscy troje.
Deszczyk:
kap, kap, kap.
Jeszcze
pieska z sobą biorą
-
Chodź , będziemy szli we czworo.
Deszczyk:
kap, kap, kap.
Przyszli
wreszcie do przedszkola
Kapie
woda z parasola
Deszczyk:
kap, kap, kap.
Przypomina
woźna Toli:
-
wiesz gdzie kąt dla parasoli
Postawże
tam nieboraka
Żeby
dobrze się wypłakał.
Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku
pytania:
- Dlaczego Tola wzięła parasol, idąc do przedszkola?
- Kogo spotkała dziewczynka?
- Gdzie zaprosiła Tola swoich przyjaciół.?
2.
Zapoznanie z zawodem krawcowej.
Igła, nici i nożyce,
to jej dzielne pomocnice.
Najpierw kroi, potem zszywa,
czy już wiesz, jak się nazywa? (krawcowa)
Następnie rodzic przedstawia obrazki i
opowiada do czego służy dany przedmiot krawcowej:
Miłego dnia,
P. Kasia J
2. Nauka piosenki: Kap, kap (sł. i muz. Agnieszka Kopacz, Piotr Belak)
https://www.youtube.com/watch?v=j7af3--EWWQ
1. Prezentacja piosenki. Dziecko słucha całej piosenki.
Rodzic czyta dziecku słowa piosenki, omawiają temat piosenki, słowa -
to jest potrzebne, aby dziecko rozumiało tekst piosenki i aby łatwiej
zapamiętało słowa.
2. Nauka piosenki to praca nad opanowaniem pamięciowym tekstu słownego.
- Ćwiczenia głosowe (oddechowe, dykcyjne, rozśpiewujące). Ćwiczenia głosowe są tak samo ważne jak rozgrzewka dla sportowca.
Ćwiczenia oddechowe:
a) dziecko śpi i chrapie – najpierw swobodnie, potem w rytmie: na „raz” – wdech
(chrapnięcie), na „dwa, trzy, cztery” – wydech (osoba prowadząca liczy wolno do
czterech)
Ćwiczenia rozśpiewujące:
a) „głodne koty” – dziecko-kot miauczeniem prosi o mleko na różnych
wysokościach dźwięku, coraz głośniej.
- Rodzic śpiewa refren – dziecko powtarza.
- Rodzic rytmicznie mówi poszczególne wersy - dziecko powtarza.
- Rodzic śpiewa całą piosenkę lub prezentuje ją z nagrania, dziecko nuci melodię - mormorando(śpiew z zamkniętymi ustami, bez tekstu, na głosce m), następnie na sylabach.
- Rodzic śpiewa kolejne zwrotki – dziecko powtarza.
- Wspólna próba śpiewania całej piosenki.
- Oczywiście, jeśli jakiś fragment sprawia trudności - kilkakrotnie go powtarzamy.
Tekst piosenki:
1. Kap! Kap! Z nieba leci woda
Kap! Kap! Weź parasol, weź.
Kap! Kap! Jesienna
pogoda.
Ciesz się, ciesz!
Ref.
Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie
deszcz!
2.Kap! Kap! Na nogach
kalosze.
Kap! Kap! W wodzie cały
świat.
Kap! Kap! Do kałuży
wskoczę:
Chlap! Chlap! Chlap!
Ref.
Pierwsza
kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie
deszcz!
3.Kap! Kap! Choć
jesienią szaro.
Kap! Kap! Nie nudzimy
się.
Kap! Kap! Dziś w
jesienne dźwięki
Wsłucham się.
Ref.
Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!
Powodzenia! :)
P. Basia
18.11.2020
Kochane Kotki… niebawem spotkamy się wszyscy
razem w przedszkolu. Domyślam się, że tęsknicie za rówieśnikami… Przygotowałam Wam zatem niespodziankę, abyście mogli poczuć się jak w przedszkolu i zobaczyć swoich kolegów i koleżanki J Pewnego razu podczas ćwiczeń gimnastycznych nagrałam Was, a
dziś chcę pokazać Wam ten filmik J
Poćwiczcie w domku podczas oglądania filmiku naszą ulubioną gimnastykę J
życzę miłej zabawy,
P. Kasia J
1. Zabawa matematyczna – ćwiczenia klasyfikacyjne „Jaka pogoda taki ubiór”
Dziecko:
- Klasyfikuje ubrania wg pór roku:
lato i jesień,
- Nazywa ubrania, akcesoria.
Rodzic przygotowuje ubrania i akcesoria
z obrazka. Dziecko układa na dywanie z jednej strony ubrania i akcesoria, letnie
zaś po drugiej stronie jesienne jednocześnie nazywa je.
2.
Zabawa matematyczna – ćwiczenia
określające liczbę elementów w zbiorze.
Dziecko:
-określa liczbę elementów w zbiorze.
Rodzic
nadzoruje, w razie trudności pomaga. Spośród wcześniej przygotowanych ubrań
dziecko wybiera i liczy:
- ubrania i akcesoria letnie
- ubrania i akcesoria jesienne
-
buty (wszystkie)
- buty jesienne
- czapki (wszystkie)
Wierzę, że świetnie poradziliście
sobie z ćwiczeniami. Wybierając się dziś na spacer sami wybierzcie odpowiedni
ubiór, który pasuje do pogody J
Życzę Wam miłego dnia,
P. Kasia
17.11.2020
1. Zapraszam do zabawy przy piosence Kap, kap (sł.
i muz. Agnieszka Kopacz, Piotr Belak)
https://www.youtube.com/watch?v=j7af3--EWWQ
1. Kap! Kap! Z
nieba leci woda
Pokazujemy deszczyk- podnosimy i opuszczamy dłonie z góry na dół ruszając paluszkami.
Kap! Kap! Weź parasol, weź.
Ciesz się,
ciesz!
Ref.
Pierwsza
kropelka,
druga kropelka,
trzecia
kropelka.
Chyba idzie
deszcz!
2.Kap! Kap! Na
nogach kalosze.
Kap! Kap! W
wodzie cały świat.
Kap! Kap! Do kałuży
wskoczę:
Chlap! Chlap!
Chlap!
Ref.
Pierwsza
kropelka,
druga kropelka,
trzecia
kropelka.
Chyba idzie deszcz! Wykonujemy z paluszków lornetki i się rozglądamy.
3.Kap! Kap!
Choć jesienią szaro.
Kap! Kap! Nie
nudzimy się.
Kap! Kap! Dziś
w jesienne dźwięki
Wsłucham się.
Ref.
Pierwsza
kropelka,
druga kropelka,
trzecia
kropelka.
Chyba idzie
deszcz!
2.Praca plastyczna „Deszczowa
chmura”
Dziecko:
- Dba o estetyczny wygląd pracy oraz o zachowanie porządku
podczas jej wykonywania.
Rodzic przygotowuje:
Klej,
Kartkę A4 w dowolnym kolorze,
Wata ( możemy zastąpić ją wacikami kosmetycznymi),
Plastelina
Wykonanie:
Rodzic rysuje na kartce papieru kontur chmury. Zadaniem dziecka jest naklejenie na chmurę zrolowanej w kulki waty bądź wacików, patrz zdj. niżej) Następnie dziecko samodzielnie bądź z pomocą rodzica robi niewielkie kuleczki z plasteliny i rozciera je na kropelki.
! Rodzic nadzoruje cały czas pracę dziecka, pomaga mu w
ewentualnych trudnościach.
Miłej zabawy,
P.Kasia :)
16.11.2020
Kochani… Jesień to pora roku, w której szczególnie dbamy o
zdrowie. Jesienią jesteśmy bardziej podatni na choroby. Pamiętajcie, aby jeść
dużo owoców i warzyw, w których jest mnóstwo witamin. Wychodźcie na spacery.
Świeże powietrze dobrze wpływa na nasz organizm. Odpowiedni ubiór jest bardzo
ważny, starajmy ubierać się ciepło ;)
Proponuję zatem, aby dziecko na dzisiejszy spacer samo wybrało ubrania, które założy oraz samo ubrało się ćwicząc przy tym samoobsługę (bądź z niewielką pomocą rodzica.) J
1. Poniżej znajdują się cztery ilustracje. Postaraj się odgadnąć jaka pora roku jest na danym zdjęciu. Opisz jaki ubiór pasuje do :wiosny, lata, jesieni, zimy.
Trzymam za Was kciuki,
13.11.2020
1.Praca plastyczna – „Jarzębina”
Dzisiaj zachęcamy Kotki do wykonania pracy plastycznej za
pomocą techniki stemplowania.
Potrzebne nam będą takie materiały jak:
-kolorowa lub biała kartka,
-farba: brązowa, zielona, czerwona, pomarańczowa,
-ręcznik papierowy.
Rodzic pokazuje dziecku jak wykonać pracę. Następnie w razie potrzeby, instruuje krok po kroku co trzeba wykonać.
Miłej zabawy. P. Basia :)
12.11.2020
1. ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE,
PODZIAŁ NA SYLABY
·
Rodzic/opiekun
prezentuje dziecku nagranie znajdujące się w linku i wspólnie wykonują
ćwiczenia artykulacyjne warg ( do 1:17
min)
https://www.youtube.com/watch?v=I6DOLa1zjHg
-
puszczamy całuski
-
oblizujemy wargi
-
czeszemy wargi
-
parskamy
-
wypowiadamy samogłoski : „ i-u” , „ i-e”
, i-o”
·
Drugie
zadanie polega na nazwaniu przez dziecko przedmiotu znajdującego się na
ilustracji i podzieleniu go na sylaby:
Deszcz
ka-łu-ża
li-ście
dy-nia
cza-pka
ka-lo-sze
grzy-by
pa-ra-sol
·
Kolejne zadanie polega na dokończeniu przez dziecko słowa.
Rodzic/opiekun podaje pierwszą sylabę a dziecko kończy np.:
MO (opiekun)- TYL (dziecko)
Podaję
przykłady:
DY-NIA
CHMU-RA
SAR-NA
JA-RZĘ-BI-NA
KLO-CKI
CU-KI-NIA
Dziękuję, p. Kasia
2. ĆWICZENIA UMUZYKALNIAJĄCE „Wodne dźwięki”
· Rodzic/opiekun prezentuje dziecku nagranie znajdujące się w linku, i wspólnie próbują zgadnąć co to za dźwięki.
https://www.youtube.com/watch?v=oUgNe1fts-0
· Następnie prowadzący pyta dziecko gdzie można w domu usłyszeć wodę. Kiedy dziecko odpowie rodzic/opiekun zachęca je do poszukania tych dźwięków w domu (np. mycie naczyń, woda w prysznicu, woda z kranu podczas mycia rąk, nalewanie wody do szklanki).
· Kolejnym zadaniem będzie zrobienie instrumentu z butelki i wody. Dziecko nalewa do butelki wodę i wydobywa z niej różne dźwięki: gra cicho i głośno. Następnie rodzic gra na tym instrumencie (najpierw tłumaczy w jaki sposób dziecko ma reagować na dane dźwięki):
-głośno-dziecko mocno tupie nóżkami.
· „Bąbelki”- ostatnia zabawa do której będzie nam potrzebna szklanka z wodą i słomka. Dziecko nabiera powietrza i dmucha w słomkę umieszoną w szklance, wykonuje bąbelki tworząc kolejny dźwięk wody. Ćwiczenie powtarza 3x.
Dziękuję, p. Basia
Miłej zabawy 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz