Raz, dwa, trzy- liczysz Ty!

Witajcie Kochani w czwartek 馃憢

Dzisiaj zapraszamy Was do wsp贸lnego liczenia. Jeste艣my pewne, 偶e w domu znajdzie si臋 du偶o rzeczy, kt贸re mo偶ecie przelicza膰.  

Osobi艣cie polecamy plastikowe nakr臋tki jako liczmany sprawdz膮 si臋 doskonale.




  •  Najpierw posegregujcie je wed艂ug np. koloru czy wielko艣ci. Nast臋pnie przeliczcie ile nakr臋tek jest ka偶dego koloru czy wielko艣ci.
  •  Mo偶ecie u艂o偶y膰 nakr臋tki w jednej linii i przeliczy膰, nast臋pnie wskaza膰 pierwsz膮, trzeci膮 pi膮t膮 nakr臋tk臋 i u艂o偶y膰 nakr臋tkowe rytmy.



  • Zach臋camy te偶 do tworzenia nakr臋tkowych obrazk贸w. 


  • Po sko艅czonej zabawie  zach臋camy r贸wnie偶 do zaniesienia nakr臋tek  do czerwonego serca - kosza, kt贸ry znajduje si臋 obok Stra偶y Po偶arnej w B艂oniu. W ten spos贸b mo偶ecie pom贸c ma艂emu Micha艂kowi. 



Kochani na koniec zapraszamy do wykonania zadania w karcie pracy, przyjrzyjcie si臋 na obrazek. Zobaczcie ile 艣mieci kto艣 zostawi艂 w lesie, policzcie ile czego jest na obrazku i wpiszcie odpowiedni膮 cyfr臋 lub narysujcie tyle kropek w okienkach. Mi艂ej zabawy 馃榾.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie:  zamiast nakr臋tek mo偶na u偶y膰 np. kolorowych k贸艂 wyci臋tych z papieru: 

  • Je偶eli przeliczanie w szerszym zakresie sprawia dziecku trudno艣膰, utrwalamy przeliczanie w zakresie 10 - ciu. 
  • Do segregowania nakr臋tek wg koloru przygotujmy papierowe talerzyki lub bia艂e kartki papieru i wsp贸lnie z dzieckiem oznaczmy je odpowiednimi kolorami np. za pomoc膮 paska kolorowego papieru. W ten spos贸b dziecko dokonuje segregacji nakr臋tek, pami臋tajmy, 偶eby nakr臋tek w ka偶dym kolorze nie by艂o wi臋cej ni偶 10 (je偶eli dziecko liczy tylko do 10-ciu). Po przeliczeniu warto zapisa膰 na kolorowym pasku ilo艣膰 nakr臋tek w ka偶dym kolorze, za pomoc膮 cyfry (je艣li dziecko potrafi ju偶 pisa膰 cyfry lub za pomoc膮 odpowiedniej ilo艣ci kropek lub pionowych kresek). 


  • Je偶eli dziecko ma trudno艣ci z uk艂adaniem rytm贸w z wi臋kszej ilo艣ci element贸w, zaproponujmy rytm sk艂adaj膮cy si臋 z nakr臋tek tylko w dw贸ch kolorach. Mo偶emy narysowa膰 g膮siennic臋 i oznaczy膰 dziecku kolorowy rytm. Zadaniem dziecka jest uk艂adanie dalej wskazanego rytmu  z nakr臋tek. Zach臋camy r贸wnie偶 dziecko do wymy艣lania i uk艂adania swoich rytm贸w. Je艣li dziecko radzi sobie dobrze z rytmem 2 elementowym mo偶emy spr贸bowa膰 z 3 elementami. 




  • Poni偶ej przedstawiamy prosty obrazek do u艂o偶enia z nakr臋tek. Warto, 偶eby pobudza膰 dzieci臋c膮 wyobra藕nie i zach臋ca膰 dziecko do uk艂adania lustracji wg w艂asnego pomys艂u 馃槃. 

呕yczymy Wam owocnej nauki i dobrej zabawy ! 馃榿馃榿馃榿


Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz