Śpiewaj razem z nami

Środa 13.05.2020

Strażnicy miasta - Zwierzęta w zoo



I. Zunia i zwierzęta w ZOO już nie śpią,
znowu czeka ich uroczy dzień.
 Małpiątko znów patrzy z ciekawością,
 krokodyl robi plusk i oddala się.

Ref. Hej, wszyscy razem tańczmy i klaszczmy, śpiewając o,e,o,
tygrys i małpa, słoń i krokodyl, każdy śpiewa o,e,o.

II. Na wietrze faluje las palmowy
i Kłopotka też nogi niosą w dal.
A z trąby słoń nadaje dźwięk basowy,
porywa wszystkich ich ten fantastyczny stan.

Ref. Hej,....

III. Małpko, jesteś ze mną?
Krokodylu, jesteś ze mną?
Tygrysico, jesteś ze mną?
Panie słoniu, jest pan gotów?
Jazda!

IV. Wszyscy tu się doskonale znają,
goście mile też widziani są.
Zwierzęta razem, co chętnie śpiewają
taniec zacząć czas, w przód i w tył i w bok.
     
Ref.  Hej,....  x2 

Możecie przy tej piosence tańczyć, grając na samodzielnie wykonanych instrumentach perkusyjnych. Zobaczcie, na zdjęciu, to nie jest trudne. Wesołej tanecznej zabawy!!!


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dostosowanie 

1. Przesłuchajcie piosenkę kilka razy.
2. Rodzic czyta dziecku tekst piosenki - jeśli jest potrzeb, robi to kilka razy
3. Omówienie treści piosenki – omawiamy krótki fragmenty, wyjaśniamy trudne słowa,
4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, może być to refren.
5. Spróbujcie wyklaskiwać rytm piosenki.
6. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach.
_________________________________________________
Środa 06.05.2020

Witajcie kochani! 😀 Dzisiaj zachęcamy Was do wspólnego śpiewania piosenki o wiośnie! 😀🌺🌻🌼




Wiosna wiosenka 
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie 
ożywia świat.
Świeżym powiewem 
słońca iskrzeniem. 
Obudź się ziemio - pora już wstać.

Ref.
Wiosna wiosna tak piękna, radosna 
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna tak piękna radosna. 
To takie proste,
śpiewaj i tańcz 

Gdy deszczyk zaskoczy 
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie 
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio - pora już wstać.

Ref. x2

Bridge
Raz dwa trzy 
Zielono mi
Cztery pięć sześć 
Tak pięknie tu jest 
siedem i osiem 
Raduj sie widokiem 
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.

Ref.

Zakończenie
Wiosna wiosna tak piękna radosna 
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna. 
To takie proste,
śpiewaj i tańcz 
Mamy już wiosną.

Drodzy Rodzice, a tu mała podpowiedź jak uczymy dzieci piosenek na pamięć. Jeśli chcecie wykorzystajcie wybrane elementy.

Zabawa z piosenką

1. Prezentacja piosenki. Dziecko słucha całej piosenki.

- Rodzic czyta dziecku słowa piosenki, omawiają temat piosenki, słowa - to jest potrzebne, aby dziecko rozumiało tekst piosenki i aby łatwiej zapamiętało słowa. Omawiamy charakter melodii i innych szczegółów piosenki.

2. Nauka piosenki to praca nad opanowaniem pamięciowym tekstu słownego.

- Ćwiczenia głosowe (oddechowe, dykcyjne, rozśpiewujące). Ćwiczenia głosowe są tak samo ważne jak rozgrzewka dla sportowca.

- Rodzic śpiewa refren – dziecko powtarza.

- Rodzic rytmicznie mówi poszczególne wersy - dziecko powtarza.

- Rodzic śpiewa całą piosenkę lub prezentuje ją z nagrania, dziecko nuci melodię - mormorando, następnie na sylabach.

- Rodzic śpiewa kolejne zwrotki – dziecko powtarza.

- Wspólna próba śpiewania całej piosenki.

Oczywiście, jeśli jakiś fragment sprawia trudności - kilkakrotnie go powtarzamy.

3.Następnie w ramach utrwalania - przez kolejne dni:

- śpiew piosenki z "uatrakcyjnieniami" typu: podział na grupy, śpiew raz mezzo forte, raz piano,

- śpiew tylko zwrotek lub tylko refrenów, a pozostałą część tylko słuchamy

- układ ruchowy do piosenki ( ilustracja ruchowa do piosenki ) ,

- akompaniament perkusyjny ( klaskanie, tupanie, stukanie lub granie na dziecięcych instrumentach muzycznych  również tych zrobionych własnoręcznie).

Wtorek 28.04.2020

Dziś chcemy Was zaprosić do wspólnego śpiewania piosenek i pieśni patriotycznych, na pewno Wasi rodzice znają takich mnóstwo i chętnie z Wami pośpiewają.

Zachęcamy do zapoznania się również z piosenkami dedykowanym najmłodszym patriotom.
Oto nasza propozycja, mamy nadzieję, że się Wam spodoba.



"Polska" 

1.Kocham swój kraj i miasta i wioski
Nic nie zastąpi naszej pięknej Polski
Lasy jeziora i szczyty wysokie
Pola i rzeki i morze głębokie x2

Ref. Polska zawsze w moim sercu jest 
Kolor biały i czerwony 
Orzeł dumny w koronie 
I w sercach naszych miłość do Ciebie płonie 

2.Mieliśmy królów co Polską włamali
O Polskę walczyli mieczami ze stali 
Sto lat cieszymy się naszą wolnością 
Darzymy Cię Polsko wielką miłością x2

Ref.Polska zawsze w moim sercu jest 
Kolor biały i czerwony 
Orzeł dumny w koronie 

I w sercach naszych miłość do Ciebie płonie 
_______________________________________________________
Środa 22.04.2020

"Na podwórku koło bramy" - Radiowe Nutki

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=vFf1UYE_gRU&fbclid=IwAR1YKGOb7ZxfZURbm8YZXsTaPfCGB2YQbHMV8o_PXOyEnHSYEf-6YvaYHF0

Na podwórku koło bramy
Wiodą spory cztery mamy
Każda woła, że jej dziecię
Najładniejsze jest na świecie

Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!

Oj tak tak, oj tak tak, oj tak!

Lecz tymczasem dziatek czwórka
Już wymknęła się z podwórka
I na łące sobie hasa
W lewo, w prawo, hej hopsasa!

Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek

Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!

Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek

Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!

A z pobliskiej biegł zagrody
Hałaśliwy kundel młody
I ogonem raźnie machał
Poszczekując: hau-hau, hau-hau!

Oj, umyka cielątko
Oj, umyka jagniątko
Oj, umyka źrebaczek
A na końcu prosiaczek

Hyc hyc hyc, hyc do mamy, hyc!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dostosowanie 

Pamiętajcie, że przed nauka tekstu piosenki na pamięć, czytamy dziecku tekst i rozmawiamy o nim, tłumaczymy trudne i nieznane słowa. Pomóc w tym mogą przygotowane obrazki: 

krowa: cielątko


owca: jagniątko


 świnka: prosiątko


kobyłka: źrebiątko


________________________________________________________
Środa 15.04.2020


Śpiewające Brzdące - Karetka pogotowia - Piosenki dla dzieci

1. Gdy zdarzy się wypadek,
Lub ktoś jest bardzo chory,
To szybko dzwoń na numer,
Na numer alarmowy!
Na numer alarmowy!

Pomocy, ratunku!
Potrzebne pogotowie,
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe! 
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe! 
Wykręcam i gotowe! 

Ref: Już jedzie na sygnale,
I-o, i-o,
Karetka pogotowia,
I-o, i-o,
A w środku siedzi dzielna,
I-o, i-o,
Ekipa ratunkowa! 

Na noszach ratownicy,
I-o, i-o,
Pacjenta zabierają,
I-o, i-o,
I pierwszej mu pomocy,
I-o, i-o,
W karetce udzielają.

2. Ktoś zasłabł na ulicy,
Ktoś nogę sobie złamał,
Na numer alarmowy
Zadzwonić trzeba zaraz!

Pomocy, ratunku!
Potrzebne pogotowie,
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe! 
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe! 

Ref: Już jedzie na sygnale,
I-o, i-o,
Karetka pogotowia,
I-o, i-o,
A w środku siedzi dzielna,
I-o, i-o,
Ekipa ratunkowa!

Na noszach ratownicy,
I-o, i-o,
Pacjenta zabierają,
I-o, i-o,
I pierwszej mu pomocy,
I-o, i-o,
W karetce udzielają.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie 

1. Gdy zdarzy się wypadek,
Lub ktoś jest bardzo chory,
To szybko dzwoń na numer,
Na numer alarmowy!
Na numer alarmowy!

Pomocy, ratunku!
Potrzebne pogotowie,
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe! 
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe! 
Wykręcam i gotowe! 

Ref: Już jedzie na sygnale,
I-o, i-o,
Karetka pogotowia,
I-o, i-o,
A w środku siedzi dzielna,
I-o, i-o,
Ekipa ratunkowa! 



Omówcie z dzieckiem pierwszą część piosenki. Przeczytajcie powoli tekst, zadajcie pytanie: „Jak myślisz o kim jest ta piosenka?”. Porozmawiaj z dzieckiem o zawodzie lekarza: czym się zajmuje, kiedy potrzebujemy kontaktu z lekarzem. W rozmowie z dzieckiem mogą pomóc Wam ilustracje:


Porozmawiajcie z dzieckiem o tym, jak skontaktować się z pogotowiem i poprosić o pomoc. Zwracamy uwagę na to jak ważna jest znajomość numeru alarmowego: 999 i 112. Aby go utrwalić pokolorujcie wybraną plansze i oczywiście śpiewajcie piosenkę.





______________________________________
Poniedziałek 06.04.2020

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0dT6Rvtb_kE-ru4mSo9vgW-MUkGYlN9NO1pYC5T-b-WQCtZWk6doH9hwo

ZoZi - Znaki Wielkanocy 

Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Te baranki ulepione z marcepanu
Bazie kotki od staruszki ze straganu

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny!
Świat radosny!

Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek


Instrument - grzechotka 



Do urozmaicenia nauki piosenki można wykonać instrument. Potrzebna nam będzie mała butelka, kasza lub ryż, farby, kawałek materiału lub bibuły gumka i kolorowy sznurek. Najpierw wsypujemy ryż do butelki, następnie malujemy dowolne wzory związane z Wielkanocą. Mogą to być np. pisanki, kwiatki, bazie. Na zakrętkę nakładamy bibułę i zawiązujemy gumką, a następnie kolorowym sznurkiem lub wstążką. Nasz instrument po wyschnięciu farby jest gotowy to użycia 😊






-------------------------------------------------------------------------------------------

Dostosowanie 



1. Przesłuchajcie piosenki kilka razy.


2. Rodzic czyta dziecku tekst piosenki - jeśli jest potrzeb, robi to kilka razy

3. Omówienie treści piosenki – omawiamy krótki fragmenty, wyjaśniamy trudne słowa,

4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, który podoba się dziecku, nie musicie uczyć się całej piosenki. 

5. Spróbujcie wyklaskiwać rytmicznie piosenkę, lub fragment którego uczycie się na pamięć, następnie użyjcie grzechotki, którą sami wykonaliście 😊
6. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach. 

___________________________________________________

Czwartek  26.03.2020



Wiosna, wiosenka 
Muzyka i słowa – Piotr Belak
Wokal – Ola Kopacz


Wiosna wiosenka
   w mym sercu piosenka
   Przychodzi po zimie
   ożywia świat.
   Świeżym powiewem
   słońca iskrzeniem.
   Obudź się ziemio - pora już wstać.

Ref.
Wiosna, wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz

Gdy deszczyk zaskoczy
  Otwórz swe oczy
  tęczą na niebie
  Namaluj szlak
  Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
  Obudź się ziemio - pora już wstać.

Ref. x2

Raz dwa trzy
   Zielono mi
   Cztery pięć sześć
   Tak pięknie tu jest
   siedem i osiem
   Raduj się widokiem
   Wiosna wreszcie zagościła,
   to radosna dla nas chwila.

Ref.

Wiosna, wiosna tak piękna radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Mamy już wiosną.


Drodzy Rodzice, a tu mała podpowiedź jak uczymy dzieci piosenek na pamięć. Jeśli chcecie wykorzystajcie wybrane elementy.

Zabawa z piosenką

1. Prezentacja piosenki. Dziecko słucha całej piosenki.

- Rodzic czyta dziecku słowa piosenki, omawiają temat piosenki, słowa - to jest potrzebne, aby dziecko rozumiało tekst piosenki i aby łatwiej zapamiętało słowa. Omawiamy charakter melodii i innych szczegółów piosenki.

2. Nauka piosenki to praca nad opanowaniem pamięciowym tekstu słownego.

- Ćwiczenia głosowe (oddechowe, dykcyjne, rozśpiewujące). Ćwiczenia głosowe są tak samo ważne jak rozgrzewka dla sportowca.

- Rodzic śpiewa refren – dziecko powtarza.

- Rodzic rytmicznie mówi poszczególne wersy - dziecko powtarza.

- Rodzic śpiewa całą piosenkę lub prezentuje ją z nagrania, dziecko nuci melodię - mormorando, następnie na sylabach.

- Rodzic śpiewa kolejne zwrotki – dziecko powtarza.

- Wspólna próba śpiewania całej piosenki.

Oczywiście, jeśli jakiś fragment sprawia trudności - kilkakrotnie go powtarzamy.

3.Następnie w ramach utrwalania - przez kolejne dni:

- śpiew piosenki z "uatrakcyjnieniami" typu: podział na grupy, śpiew raz mezzo forte, raz piano,

- śpiew tylko zwrotek lub tylko refrenów, a pozostałą część tylko słuchamy

- układ ruchowy do piosenki ( ilustracja ruchowa do piosenki ) ,

- akompaniament perkusyjny ( klaskanie, tupanie, stukanie lub granie na dziecięcych instrumentach muzycznych  również tych zrobionych własnoręcznie).

-----------------------------------------------------------------------

DOSTOSOWANIE 

Nauka refrenu na pamięć.

Ref.
Wiosna, wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz

Przeczytanie tekstu piosenki przez rodzica. Nauka refrenu na pamięć. Rodzic śpiewa refren – dziecko powtarza. Nie martwcie się, jeśli będziecie często słuchać piosenki, to na pewno z czasem się jej nauczycie. Nic na siłę, dajemy dziecku czas. Kiedy muzyka spodoba się dziecku, możemy wykorzystać ją do zabaw muzycznych. Proponujemy zabawy rytmiczne: klaskanie, tupanie, stukanie i  granie na dziecięcych instrumentach muzycznych  również tych zrobionych własnoręcznie (które łatwo zastąpić miską lub garnkiem. Bawcie się dobrze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz