Strażnicy miasta - Zwierzęta w zoo
I. Zunia i zwierzęta w ZOO już nie śpią,
znowu czeka ich uroczy dzień.
Małpiątko znów patrzy z ciekawością,
krokodyl robi plusk i oddala się.
Ref. Hej, wszyscy razem tańczmy i klaszczmy, śpiewając o,e,o,
tygrys i małpa, słoń i krokodyl, każdy śpiewa o,e,o.
II. Na wietrze faluje las palmowy
i Kłopotka też nogi niosą w dal.
A z trąby słoń nadaje dźwięk basowy,
porywa wszystkich ich ten fantastyczny stan.
Ref. Hej,....
III. Małpko, jesteś ze mną?
Krokodylu, jesteś ze mną?
Tygrysico, jesteś ze mną?
Panie słoniu, jest pan gotów?
Jazda!
IV. Wszyscy tu się doskonale znają,
goście mile też widziani są.
Zwierzęta razem, co chętnie śpiewają
taniec zacząć czas, w przód i w tył i w bok.
Ref. Hej,.... x2
Możecie przy tej piosence tańczyć, grając na samodzielnie wykonanych instrumentach perkusyjnych. Zobaczcie, na zdjęciu, to nie jest trudne. Wesołej tanecznej zabawy!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
1. Przesłuchajcie piosenkę kilka razy.
2. Rodzic czyta dziecku tekst piosenki - jeśli jest potrzeb, robi to kilka razy
3. Omówienie treści piosenki – omawiamy krótki fragmenty, wyjaśniamy trudne słowa,
4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, może być to refren.
5. Spróbujcie wyklaskiwać rytm piosenki.
6. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach.
_________________________________________________
Środa 06.05.2020
Witajcie kochani! 😀 Dzisiaj zachęcamy Was do wspólnego śpiewania piosenki o wiośnie! 😀🌺🌻🌼
Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio - pora już wstać.
Ref.
Wiosna wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio - pora już wstać.
Ref. x2
Bridge
Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj sie widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.
Ref.
Zakończenie
Wiosna wiosna tak piękna radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Mamy już wiosną.
Drodzy Rodzice, a tu mała podpowiedź jak uczymy dzieci piosenek na pamięć. Jeśli chcecie wykorzystajcie wybrane elementy.
Zabawa z piosenką
1. Prezentacja piosenki. Dziecko słucha całej piosenki.
- Rodzic czyta dziecku słowa piosenki, omawiają temat piosenki, słowa - to jest potrzebne, aby dziecko rozumiało tekst piosenki i aby łatwiej zapamiętało słowa. Omawiamy charakter melodii i innych szczegółów piosenki.
2. Nauka piosenki to praca nad opanowaniem pamięciowym tekstu słownego.
- Ćwiczenia głosowe (oddechowe, dykcyjne, rozśpiewujące). Ćwiczenia głosowe są tak samo ważne jak rozgrzewka dla sportowca.
- Rodzic śpiewa refren – dziecko powtarza.
- Rodzic rytmicznie mówi poszczególne wersy - dziecko powtarza.
- Rodzic śpiewa całą piosenkę lub prezentuje ją z nagrania, dziecko nuci melodię - mormorando, następnie na sylabach.
- Rodzic śpiewa kolejne zwrotki – dziecko powtarza.
- Wspólna próba śpiewania całej piosenki.
Oczywiście, jeśli jakiś fragment sprawia trudności - kilkakrotnie go powtarzamy.
3.Następnie w ramach utrwalania - przez kolejne dni:
- śpiew piosenki z "uatrakcyjnieniami" typu: podział na grupy, śpiew raz mezzo forte, raz piano,
- śpiew tylko zwrotek lub tylko refrenów, a pozostałą część tylko słuchamy
- układ ruchowy do piosenki ( ilustracja ruchowa do piosenki ) ,
- akompaniament perkusyjny ( klaskanie, tupanie, stukanie lub granie na dziecięcych instrumentach muzycznych również tych zrobionych własnoręcznie).
Dziś chcemy Was zaprosić do wspólnego śpiewania piosenek i pieśni patriotycznych, na pewno Wasi rodzice znają takich mnóstwo i chętnie z Wami pośpiewają.
Zachęcamy do zapoznania się również z piosenkami dedykowanym najmłodszym patriotom.
Oto nasza propozycja, mamy nadzieję, że się Wam spodoba.
"Polska"
1.Kocham swój kraj i miasta i wioski
Nic nie zastąpi naszej pięknej Polski
Lasy jeziora i szczyty wysokie
Pola i rzeki i morze głębokie x2
Ref. Polska zawsze w moim sercu jest
Kolor biały i czerwony
Orzeł dumny w koronie
I w sercach naszych miłość do Ciebie płonie
2.Mieliśmy królów co Polską włamali
O Polskę walczyli mieczami ze stali
Sto lat cieszymy się naszą wolnością
Darzymy Cię Polsko wielką miłością x2
Ref.Polska zawsze w moim sercu jest
Kolor biały i czerwony
Orzeł dumny w koronie
I w sercach naszych miłość do Ciebie płonie
_______________________________________________________
Środa 22.04.2020
"Na podwórku koło bramy" - Radiowe Nutki
Na podwórku koło bramy
Wiodą spory cztery mamy
Każda woła, że jej dziecię
Najładniejsze jest na świecie
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Oj tak tak, oj tak tak, oj tak!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
Już wymknęła się z podwórka
I na łące sobie hasa
W lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek
Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!
Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek
Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!
A z pobliskiej biegł zagrody
Hałaśliwy kundel młody
I ogonem raźnie machał
Poszczekując: hau-hau, hau-hau!
Oj, umyka cielątko
Oj, umyka jagniątko
Oj, umyka źrebaczek
A na końcu prosiaczek
Hyc hyc hyc, hyc do mamy, hyc!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
Pamiętajcie, że przed nauka tekstu piosenki na pamięć, czytamy dziecku tekst i rozmawiamy o nim, tłumaczymy trudne i nieznane słowa. Pomóc w tym mogą przygotowane obrazki:
________________________________________________________
Środa 15.04.2020
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=vJFykFWgWsw
Śpiewające Brzdące - Karetka pogotowia - Piosenki dla dzieci
1. Gdy zdarzy się wypadek,
Lub ktoś jest bardzo chory,
To szybko dzwoń na numer,
Na numer alarmowy!
Na numer alarmowy!
Pomocy, ratunku!
Potrzebne pogotowie,
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe!
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe!
Wykręcam i gotowe!
Ref: Już jedzie na sygnale,
I-o, i-o,
Karetka pogotowia,
I-o, i-o,
A w środku siedzi dzielna,
I-o, i-o,
Ekipa ratunkowa!
Na noszach ratownicy,
I-o, i-o,
Pacjenta zabierają,
I-o, i-o,
I pierwszej mu pomocy,
I-o, i-o,
W karetce udzielają.
2. Ktoś zasłabł na ulicy,
Ktoś nogę sobie złamał,
Na numer alarmowy
Zadzwonić trzeba zaraz!
Pomocy, ratunku!
Potrzebne pogotowie,
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe!
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe!
Ref: Już jedzie na sygnale,
I-o, i-o,
Karetka pogotowia,
I-o, i-o,
A w środku siedzi dzielna,
I-o, i-o,
Ekipa ratunkowa!
Na noszach ratownicy,
I-o, i-o,
Pacjenta zabierają,
I-o, i-o,
I pierwszej mu pomocy,
I-o, i-o,
W karetce udzielają.
Dostosowanie
1. Gdy zdarzy się wypadek,
Lub ktoś jest bardzo chory,
To szybko dzwoń na numer,
Na numer alarmowy!
Na numer alarmowy!
Pomocy, ratunku!
Potrzebne pogotowie,
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe!
Ja 9-9-9,
Wykręcam i gotowe!
Wykręcam i gotowe!
Ref: Już jedzie na sygnale,
I-o, i-o,
Karetka pogotowia,
I-o, i-o,
A w środku siedzi dzielna,
I-o, i-o,
Ekipa ratunkowa!
Omówcie z dzieckiem pierwszą część piosenki. Przeczytajcie powoli tekst, zadajcie pytanie: „Jak myślisz o kim jest ta piosenka?”. Porozmawiaj z dzieckiem o zawodzie lekarza: czym się zajmuje, kiedy potrzebujemy kontaktu z lekarzem. W rozmowie z dzieckiem mogą pomóc Wam ilustracje:
Porozmawiajcie z dzieckiem o tym, jak skontaktować się z pogotowiem i poprosić o pomoc. Zwracamy uwagę na to jak ważna jest znajomość numeru alarmowego: 999 i 112. Aby go utrwalić pokolorujcie wybraną plansze i oczywiście śpiewajcie piosenkę.
______________________________________
Poniedziałek 06.04.2020
Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0dT6Rvtb_kE-ru4mSo9vgW-MUkGYlN9NO1pYC5T-b-WQCtZWk6doH9hwo
ZoZi - Znaki Wielkanocy
Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Te baranki ulepione z marcepanu
Bazie kotki od staruszki ze straganu
To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny!
Świat radosny!
Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek
Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Te baranki ulepione z marcepanu
Bazie kotki od staruszki ze straganu
To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny!
Świat radosny!
Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek
Instrument - grzechotka
Do urozmaicenia nauki piosenki można wykonać instrument. Potrzebna nam będzie mała butelka, kasza lub ryż, farby, kawałek materiału lub bibuły gumka i kolorowy sznurek. Najpierw wsypujemy ryż do butelki, następnie malujemy dowolne wzory związane z Wielkanocą. Mogą to być np. pisanki, kwiatki, bazie. Na zakrętkę nakładamy bibułę i zawiązujemy gumką, a następnie kolorowym sznurkiem lub wstążką. Nasz instrument po wyschnięciu farby jest gotowy to użycia 😊
-------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
1. Przesłuchajcie piosenki kilka razy.
2. Rodzic czyta dziecku tekst piosenki - jeśli jest potrzeb, robi to kilka razy
3. Omówienie treści piosenki – omawiamy krótki fragmenty, wyjaśniamy trudne słowa,
4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, który podoba się dziecku, nie musicie uczyć się całej piosenki.
5. Spróbujcie wyklaskiwać rytmicznie piosenkę, lub fragment którego uczycie się na pamięć, następnie użyjcie grzechotki, którą sami wykonaliście 😊
6. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach.
Czwartek 26.03.2020
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk
Wiosna, wiosenka
Muzyka i słowa – Piotr Belak
Wokal – Ola Kopacz
Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio - pora już wstać.
Ref.
Wiosna, wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio - pora już wstać.
Ref. x2
Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.
Ref.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Mamy już wiosną.
Drodzy Rodzice, a tu mała podpowiedź jak uczymy dzieci piosenek na pamięć. Jeśli chcecie wykorzystajcie wybrane elementy.
Zabawa z piosenką
1. Prezentacja piosenki. Dziecko słucha całej piosenki.
- Rodzic czyta dziecku słowa piosenki, omawiają temat piosenki, słowa - to jest potrzebne, aby dziecko rozumiało tekst piosenki i aby łatwiej zapamiętało słowa. Omawiamy charakter melodii i innych szczegółów piosenki.
2. Nauka piosenki to praca nad opanowaniem pamięciowym tekstu słownego.
- Ćwiczenia głosowe (oddechowe, dykcyjne, rozśpiewujące). Ćwiczenia głosowe są tak samo ważne jak rozgrzewka dla sportowca.
- Rodzic śpiewa refren – dziecko powtarza.
- Rodzic rytmicznie mówi poszczególne wersy - dziecko powtarza.
- Rodzic śpiewa całą piosenkę lub prezentuje ją z nagrania, dziecko nuci melodię - mormorando, następnie na sylabach.
- Rodzic śpiewa kolejne zwrotki – dziecko powtarza.
- Wspólna próba śpiewania całej piosenki.
Oczywiście, jeśli jakiś fragment sprawia trudności - kilkakrotnie go powtarzamy.
3.Następnie w ramach utrwalania - przez kolejne dni:
- śpiew piosenki z "uatrakcyjnieniami" typu: podział na grupy, śpiew raz mezzo forte, raz piano,
- śpiew tylko zwrotek lub tylko refrenów, a pozostałą część tylko słuchamy
- układ ruchowy do piosenki ( ilustracja ruchowa do piosenki ) ,
- akompaniament perkusyjny ( klaskanie, tupanie, stukanie lub granie na dziecięcych instrumentach muzycznych również tych zrobionych własnoręcznie).
DOSTOSOWANIE
Nauka refrenu na pamięć.
Ref.
Wiosna, wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Przeczytanie tekstu piosenki przez rodzica. Nauka refrenu na pamięć. Rodzic śpiewa refren – dziecko powtarza. Nie martwcie się, jeśli będziecie często słuchać piosenki, to na pewno z czasem się jej nauczycie. Nic na siłę, dajemy dziecku czas. Kiedy muzyka spodoba się dziecku, możemy wykorzystać ją do zabaw muzycznych. Proponujemy zabawy rytmiczne: klaskanie, tupanie, stukanie i granie na dziecięcych instrumentach muzycznych również tych zrobionych własnoręcznie (które łatwo zastąpić miską lub garnkiem. Bawcie się dobrze!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz