Kochane dzieci!
Każdy z utęsknieniem czeka na wakacje
i wakacyjne wyprawy. W ten czas,
jak w piosence, czekają na nas góry,
lasy, morze czyli mnóstwo wrażeń i przygód!
Niech żyją wakacje!
ref. Niech
żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
Gorące
złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.
ref. Niech
żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
Pojedzie
z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.
ref. Niech
żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
______________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (piosenka jest krótka, więc możecie spróbować nauczyć się całej). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Możecie pokazać dziecku obrazki odpowiadające tekstowi piosenki, np. las, słońce itp. Przykładowe znajdują się pod dostosowaniem. Następnie, kiedy omówicie tekst, niech dziecko spróbuje powiedzieć o czym jest piosenka, może posługiwać się obrazkami, jako podpowiedzią.
5. Możecie zobrazować piosenkę ruchem, np. udawać kąpanie się w rzece, pokazywanie słońca, nieba itp.
6. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką - wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
7. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. 😊
🎵🎵🎵
XII 16.06.2020 r. - Ja lubię lato
Kochane dzieci,
lato jest ulubioną porą roku chyba każdego dziecka, jeżeli twoją również zapraszamy do wspólnego śpiewania.
„Ja lubię lato"
Śpiewające brzdące
1. Pory roku każdy zna, swoją ulubioną ma.
I ja także taką mam, o tym dziś zaśpiewam wam.
Ref: Ja lubię lato gorące, lato kwitnące.
Lato, bo tysiąc kolorów ma.
Ja lubię lato zielone, lato spieczone.
Latem to nawet deszcz wesoło gra.
2. Latem miło płynie czas, słońce mocno grzeje nas.
Pająk pajęczynę tka, śpiewa żabek cały staw.
Zastanów się:
- Jaki nastrój ma piosenka? Jest wesoła czy smutna?
- Jakie jest jej tempo? Jest powolna czy szybka?
- Popracuj nad dynamiką. Zaśpiewaj raz cicho, raz głośno.
🎵🎵🎵
XI 10.06.2020r.- Wycieczka
X 03.06.2020 r. - Święto wszystkich dzieci
IX.25.05.2020r.- Ta piosenka jest dla mamy
____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
VIII. 19.05.2020r.- Jaka to melodia?
VII.12.05.2020r.- Brazylijska samba
Do rodziców:
1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go.
4. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
5. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki.
VI.05.05.2020r.- Bal na łące
V.27.04.2020r.- Jestem Polakiem
IV.22.04.2020r.- Krówka Muuwka
III.15.04.2020r. Umyj ręce
Umyj ręce tak jak każdy
Wprowadzenie piosenki:
II.07.04.2020r. Hopla Hopla
I.02.04.2020r. Wiosna w ogódku
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać. (x2)
Witajcie kochani!
Każda wyprawa to wielka sprawa. 😀
Dziś w piosence poznamy kilka miejsc takich wypraw.
" Wycieczka"
1. Ruszamy na wycieczkę,
w góry lub nad rzeczkę.
Możemy zwiedzić zamek
i wejść na wielką tamę.
Ref. Na plecy biorę
plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
Na plecy biorę plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
2. Autobusem, samochodem,
jadę na przygodę.
Samolotem chętnie latam,
We wszystkie strony świata.
jadę na przygodę.
Samolotem chętnie latam,
We wszystkie strony świata.
Ref. Na plecy biorę plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
Na plecy biorę plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
przygoda na mnie czeka.
To wielka wyprawa,
małego człowieka.
Nauka piosenki
1. Puście dziecku piosenke, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starając się, aby dziecko po Was powtórzyło.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką- wyklaskujcie rytm, wytupujcie go.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki.
🎵🎵🎵
X 03.06.2020 r. - Święto wszystkich dzieci
Kochane dzieci,
zapraszamy do wspólnego śpiewania i zabawy ruchowej przy naszej propozycji muzycznej 😊
„Święto wszystkich dzieci”
słowa, muzyka- Mateusz Kozikowski, Marta Olszyńska
1. Na ten moment czekamy cały rok
Gdy słoneczko na niebie mocno świeci
Zapamiętaj taneczny prosty krok
Bo dziś święto mają wszystkie dzieci,
ref: Do przodu raz dwa trzy i w miejscu krok
I podnieś ręce do góry potem w bok
A teraz obrót dokoła szybko zrób
Potem palcami dotykaj swoich stóp
Do tyłu raz dwa trzy iw miejscu krok
I podnieś ręce do góry potem w bok
A teraz kucnij bo zaraz będzie skok
Uwaga gotowi w górę HOP!
2. W kalendarzu znów początek czerwca jest
I słoneczko na niebie mocno świeci
Zapamiętaj taneczny każdy gest
Bo dziś święto mają wszystkie dzieci.
Zabawa ruchowa do piosenki.
Podczas zwrotek wyklaskujemy rytmicznie ćwierćnuty stojąc w miejscu.
Refren : robimy 3 kroki do przodu, następnie maszerujemy w miejscu (zgodnie z rytmem utworu i przebiegiem piosenki). Podnosimy ręce do góry, następnie wyrzucamy ręce w bok i robimy obrót wokół własnej osi z rozłożonymi rękami. Robimy skłon i dotykamy palcami stóp. Robimy 3 kroki w tył i maszerujemy w miejscu. Podnosimy ręce do góry, następnie wyrzucamy ręce w bok Kucamy i wyskakujemy (ale dopiero na słowo HOP!).
🎵🎵🎵
IX.25.05.2020r.- Ta piosenka jest dla mamy
Witajcie kochane Przedszkolaki!
Jutro ważne święto wszystkich Mam!
Z tej okazji przygotowałam dla Was piosenkę 🎶.
Spróbujmy zaśpiewać ją razem 🎤.
Ta piosenka jest dla mamy,
Nasze mamy uwielbiamy
Najwspanialsze są na świecie
Dobrze o tym wszyscy wiecie.
Ta piosenka jest o mamie
W Polsce, Indiach i Wietnamie
Cały świat mamusie kocha
Azja oraz Europa.
ref. Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha
Osioł skacze aż do nieba
Każdą mamę kochać trzeba.
Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha
Osioł skacze aż do nieba.
Ta piosenka jest od dzieci
Wszystkich, które są na świecie
Małe, duże i średniaki
Wszystkim mamom ślą buziaki.
ref. Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha…
Ta piosenka jest dla mamy,
Nasze mamy uwielbiamy
Najwspanialsze są na świecie
Dobrze wszyscy o tym wiecie.
Ta piosenka jest od dzieci
Wszystkich, które są na świecie
Małe, duże i średniaki
Wszystkim mamom ślą buziaki.
ref. Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha…
Nasze mamy uwielbiamy
Najwspanialsze są na świecie
Dobrze o tym wszyscy wiecie.
Ta piosenka jest o mamie
W Polsce, Indiach i Wietnamie
Cały świat mamusie kocha
Azja oraz Europa.
ref. Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha
Osioł skacze aż do nieba
Każdą mamę kochać trzeba.
Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha
Osioł skacze aż do nieba.
Ta piosenka jest od dzieci
Wszystkich, które są na świecie
Małe, duże i średniaki
Wszystkim mamom ślą buziaki.
ref. Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha…
Ta piosenka jest dla mamy,
Nasze mamy uwielbiamy
Najwspanialsze są na świecie
Dobrze wszyscy o tym wiecie.
Ta piosenka jest od dzieci
Wszystkich, które są na świecie
Małe, duże i średniaki
Wszystkim mamom ślą buziaki.
ref. Dla mamusi dzięcioł stuka,
Ryczy krowa, brzęczy mucha…
Nauka
piosenki
1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią
osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby dziecko po Was powtórzyło.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby dziecko po Was powtórzyło.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki.
____________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Najważniejsze,
aby dziecko osłuchało się z daną piosenką, a następnie zrozumiało jej tekst.
2. Przeczytajcie
go powoli, rozmawiając z dzieckiem o jego treści. Możecie również pokazywać
dziecku obrazki, które pomogą mu zapamiętać tekst, np. Wasze zdjęcie jako mamy,
a także obrazki zwierząt występujących w refrenie: dzięcioła, osła, krowy,
muchy.
3. Przeczytajcie
tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło
(skupcie się tylko na nauce pierwszej zwrotki i refrenu). Starajcie się czytać
rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem
bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku,
na podłodze. Ważne, aby czytać tekst rytmicznie.
5. Zobrazujcie
piosenkę ruchem. Możecie wykorzystać naszą propozycję lub wymyślić z dzieckiem
ruchy, które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami, np.
Ta
piosenka jest dla mamy, (rozkładamy ręce na boki)
Nasze mamy uwielbiamy (obejmujemy się, udając przytulanie)
Najwspanialsze są na świecie (wyciągamy ręce do przodu, pokazujemy „okej”)
Dobrze o tym wszyscy wiecie. (jak wyżej)
Ta piosenka jest o mamie (rozkładamy ręce na boki)
W Polsce, Indiach i Wietnamie (wyliczamy na palcach kraje)
Cały świat mamusie kocha (obejmujemy się rękoma)
Azja oraz Europa. (jak wyżej)
Ref. Dla mamusi dzięcioł stuka, (robimy z rąk dziób)
Ryczy krowa, (rozkładamy ręce jak paszczę) brzęczy mucha (udajemy skrzydełka)
Osioł skacze aż do nieba (podskakujemy)
Każdą mamę kochać trzeba. (obejmujemy się rękoma)
Dla mamusi dzięcioł stuka, (robimy z rąk dziób)
Ryczy krowa, (rozkładamy ręce jak paszczę) brzęczy mucha (udajemy skrzydełka)
Osioł skacze aż do nieba. (podskakujemy)
Nasze mamy uwielbiamy (obejmujemy się, udając przytulanie)
Najwspanialsze są na świecie (wyciągamy ręce do przodu, pokazujemy „okej”)
Dobrze o tym wszyscy wiecie. (jak wyżej)
Ta piosenka jest o mamie (rozkładamy ręce na boki)
W Polsce, Indiach i Wietnamie (wyliczamy na palcach kraje)
Cały świat mamusie kocha (obejmujemy się rękoma)
Azja oraz Europa. (jak wyżej)
Ref. Dla mamusi dzięcioł stuka, (robimy z rąk dziób)
Ryczy krowa, (rozkładamy ręce jak paszczę) brzęczy mucha (udajemy skrzydełka)
Osioł skacze aż do nieba (podskakujemy)
Każdą mamę kochać trzeba. (obejmujemy się rękoma)
Dla mamusi dzięcioł stuka, (robimy z rąk dziób)
Ryczy krowa, (rozkładamy ręce jak paszczę) brzęczy mucha (udajemy skrzydełka)
Osioł skacze aż do nieba. (podskakujemy)
6. Pamiętajcie, że
dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas
zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym
szybciej się jej nauczy. 😊
🎵🎵🎵
VIII. 19.05.2020r.- Jaka to melodia?
Kochane Dzieci!
Wszyscy lubimy bajki ale dzieci szczególnie 😊.
Mam dziś dla Was zabawę muzyczną związaną z bajkami pt. Jaka to
melodia?
Słuchajcie i odgadujcie. Dobrej zabawy! 🎶🎵
Do rodziców:
Najczęstszą formą muzyki występującą w przedszkolu jest
piosenka. Jednak warto też sięgnąć po bardziej skomplikowane formy muzyczne.
Ciekawymi zabawami wywołującymi śmiech i radość oraz pozwalającymi się
rozluźnić są:
Zagadki muzyczne – rozpoznawanie odgłosów
zwierząt, natury, czynności i innych dźwięków. Odgadywanie
po melodii znanych piosenek, w tym wypadku utworów z bajek.
🎵🎵🎵
VII.12.05.2020r.- Brazylijska samba
Drogie dzieci,
Dziś mam dla Was propozycję piosenki,
która przeniesie nas do dżungli.
Kto pamięta układ taneczny, tańczy razem z nami.
Tekst piosenki:
1. Brazylijska dżungla, tropikalny las,
płynie Amazonka, a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.: Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)
2. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.: Tańczmy ....
1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go.
4. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
5. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki.
🎵🎵🎵
VI.05.05.2020r.- Bal na łące
Kochane Dzieci,
Wiosna w pełni, łąki tętnią życiem,
wszystko zieleni się i
kwitnie 🌷.
Na jednej z takich łąk odbył się bal.
Posłuchajcie:
Słowa:
Kiedy świeci słoneczko,
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu – dylu już grają,
grube baki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę,
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
Jeśli uważnie słuchaliście utworu to już na pewno wiecie, że
na balu owady oraz inne zwierzęta tańczyły poleczkę i walca. Mam nadzieję, że i
Was porwała ta muzyka.
Dobrej
zabawy! 🎵
Do rodziców:
Celem edukacji poprzez zabawę z piosenką jest rozbudzenie u
dziecka zamiłowania do rytmicznego ruchu, zapamiętania rytmu, rozwijania
pamięci muzycznej.
By piosenka spełniała zamierzone cele powinna także spełniać
określone warunki:
- melodia powinna być prosta, rytmiczna
- tematyka piosenki powinna dotyczyć najbliższego otoczenia
dziecka i wywoływać pozytywne emocje.
🎵🎵🎵
V.27.04.2020r.- Jestem Polakiem
Kochani !
Dziś proponuje Wam piosenkę bliską naszemu sercu
o naszym
pięknym kraju Polsce, a jest tym bliższa,
że rok temu śpiewaliśmy ją wszyscy
razem w przedszkolu.
" Jestem Polakiem"
Sł. Justyna Tomańska, Mariusz Totoszko
ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas
ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
ref. Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc
ref.Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat
ref.Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
/2x
Do rodziców:
1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby dziecko po Was powtórzyło.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby dziecko po Was powtórzyło.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki.
Proponuję posłuchać także piosenki "Poleczka" o tańcu
uznanym za tradycyjny polski taniec ludowy, który tak naprawdę powstał w
Czechach.
🎵🎵🎵
IV.22.04.2020r.- Krówka Muuwka
Drogie Dzieci!
Poznajcie
Krówkę Muuwkę. 🐮 To bohaterka piosenki, której się dzisiaj
nauczymy.
Mam nadzieję, że Wam się spodoba.
Posłuchajcie.
Krówka Muuwka:
Kto łaciaty ogon ma?
Krówka Muuwka
Cały brzuszek w łatki ma
Krówka Muuwka
Choć zieloną trawę je
Krówka Muuwka
To wydaje mi się, że
Krówka Muuwka
Refren:
Mleko daje pyszne tak
W łatki mleko, zdrowia smak
Tak, że gwizdać mi się chcę
Mleko łaciate
Mleko łaciate
Białe mleko, tak jak śnieg
Krówka Muuwka
Daje świeże nam co dzień
Krówka Muuwka
No i łatki ładne tak
Krówka Muuwka
Tak jak czekolady smak
Krówka Muuwka
Refren:
Mleko daje pyszne tak
W łatki mleko, zdrowia smak
Tak, że gwizdać mi się chcę
Mleko łaciate
Mleko łaciate
Mleko łaciate
Mleko łaciate
Muuuuuuuuuu, Krówka Muuuuuuuuuuu,
Muuuuuuuwka
Muuuuuuuu Krówka
Mleko łaciate
Mleko łaciate
Mleko łaciate
Mleko łaciate
Do rodziców:
Szanowni Rodzice, oto podstawowe zasady podczas śpiewu,
proszę zwróćcie na nie uwagę:
- · śpiewajcie z dzieckiem w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu
- · zezwalajcie dziecku na śpiew tylko z umiarkowaną siłą głosu
- · postawa podczas śpiewu powinna być swobodna: plecy wyprostowane lecz nie naprężone
- · pozwólcie dziecku na rozwijanie całkowicie swobodnej wypowiedzi ruchowej, inspirowanej piosenką.
🎵🎵🎵
III.15.04.2020r. Umyj ręce
Witam
Was bardzo cieplutko 🌞
Wszyscy wiedzą, że: ręce
trzeba myć,
Żeby
zdrowym być.
Aby myć je weselej,
Piosenkę mamy dla
Ciebie.
„UMYJ
RĘCE”
Tekst i śpiew: Allison
Muzyka: Filip Kuncewicz
Muzyka: Filip Kuncewicz
Umyj ręce tak jak każdy
Bardzo musisz być uważny
By wirusy nie skakały
By bakterie nie śmigały.
By wirusy nie skakały
By bakterie nie śmigały.
Ref:
Prawa ręka, lewa ręka hop, hop, hop!
Z mydłem fajna jest zabawa hop, hop, hop!
Dużo piany dużo frajdy hop, hop, hop!
Po zarazkach znikną ślady hop, hop, hop!
Prawa ręka, lewa ręka hop, hop, hop!
Z mydłem fajna jest zabawa hop, hop, hop!
Dużo piany dużo frajdy hop, hop, hop!
Po zarazkach znikną ślady hop, hop, hop!
Przed jedzeniem, po zabawie
Z brudem szybko się rozprawię
I każdemu o tym powiem
Umyj ręce ciesz się zdrowiem.
Z brudem szybko się rozprawię
I każdemu o tym powiem
Umyj ręce ciesz się zdrowiem.
Ref:
Prawa ręka, lewa ręka hop, hop, hop!
Z mydłem fajna jest zabawa hop, hop, hop!
Dużo piany dużo frajdy hop, hop, hop!
Po zarazkach znikną ślady hop, hop, hop!
Prawa ręka, lewa ręka hop, hop, hop!
Z mydłem fajna jest zabawa hop, hop, hop!
Dużo piany dużo frajdy hop, hop, hop!
Po zarazkach znikną ślady hop, hop, hop!
Wprowadzenie piosenki:
1. Puśćcie dziecku piosenkę,
aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst
jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby dziecko po Was powtórzyło.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu.
Radosnego muzykowania 😊
🎵🎵🎵
II.07.04.2020r. Hopla Hopla
Dzień dobry Dzieci!
Witam Was piosenką 🎶.
Posłuchajcie jej wspólnie z Waszymi rodzicami.
Myślę, że będzie
doskonała do zabawy podczas Świąt 🐣.
Tekst:
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4
1. Wskoczył zając do kurnika,
Zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam
I w ogródku schował nam.
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2
2. Już pisanki znaleźliśmy,
Były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
Bo pisanki po to są.
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4
Śpiewanie piosenki jest dla
dziecka znakomitym ćwiczeniem fizycznym. Poprawne wykonanie piosenki, z
prawidłowymi oddechami, jest idealnym ćwiczeniem dotleniającym organizm. Strona
muzyczna jest podstawą do ćwiczeń słowno-rytmicznych (wyklaskiwanie, wytupywanie,
wystukiwanie). Uczenie się piosenki pełni funkcję najprostszego ćwiczenia
pamięciowego.
1. Wprowadzenie piosenki:
Prezentacja piosenki oraz
omówienie tekstu.
Pytamy dziecko o charakter melodii,
np. czy jest szybka/wolna, głośna/cicha, wesoła/smutna?
Pytamy dziecko o charakter melodii,
np. czy jest szybka/wolna, głośna/cicha, wesoła/smutna?
2. Nauka piosenki:
2.1. Ćwiczenia oddechowe –
rozgrzewka
2.2. Śpiewanie refrenu
2.3. Rytmiczne mówienie tekstu
zwrotki
2.4. Ponowne słuchanie utworu
2.5. Próby śpiewania całego
utworu
Wesołej zabawy! 😊
🎵🎵🎵
I.02.04.2020r. Wiosna w ogódku
Kochane
Przedszkolaki!
Dziś czeka Was
wielkie śpiewanie
I radosne
tańcowanie.
Piosenka „Wiosna w ogródku”
Sł. E. Chotomska,
Muz. K. Marzec, Wykonanie: Zespół Fasolki
Słowa piosenki:
1.
Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie.
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.
2.
Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam. Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać. (x2)
Jak się uczyć piosenki:
1. Pierwszym
punktem jest wspólne słuchanie piosenki, aby się z nią osłuchać.
2. Dalej
czytanie dziecku tekst poznawanej piosenki,
następnie rozmawiamy o jego treści: kto występuje, czego ona dotyczy itp.
następnie rozmawiamy o jego treści: kto występuje, czego ona dotyczy itp.
3. Kolejnym
krokiem jest czytanie tekstu piosenki linijka po linijce,
tak aby dziecko mogło powtórzyć usłyszany tekst.
Proponujemy skupić się na zwrotce i refrenie oraz czytanie rytmiczne
ułatwiające zapamiętanie tekstu.
tak aby dziecko mogło powtórzyć usłyszany tekst.
Proponujemy skupić się na zwrotce i refrenie oraz czytanie rytmiczne
ułatwiające zapamiętanie tekstu.
4. Czas
na wspólne zabawy z piosenką przez
wytupywanie/ wyklaskiwanie/wystukiwanie w różne przedmioty rytmu.
wytupywanie/ wyklaskiwanie/wystukiwanie w różne przedmioty rytmu.
5.
Zachęcamy do włączania piosenki podczas
zabaw dla osłuchania.
Im częściej będzie słyszana tym szybciej dziecko się jej nauczy.
Im częściej będzie słyszana tym szybciej dziecko się jej nauczy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz