VIII - 19.05.2020 r.
Dzisiaj proponujemy Wam naukę piosenki Pauliny Przybysz pt. "Nie bój się chcieć", którą znaleźć można w bajce "Zwierzogród". 😍😊
Oooo
ouł! Oooo ouł! /x2
Niech mówią co chcą,
Ja jestem wierna snom.
I sama dobrze wiem,
Gdzie jak i co.
Nauczył mnie czas,
Upada się żeby wstać.
Bo ważne tylko są przyszłe dni.
Ja jestem wierna snom.
I sama dobrze wiem,
Gdzie jak i co.
Nauczył mnie czas,
Upada się żeby wstać.
Bo ważne tylko są przyszłe dni.
Uciekam stąd,
W nudy mgle nie chcę żyć!
Czy do stracenia coś mam?
Chyba nic!
W nudy mgle nie chcę żyć!
Czy do stracenia coś mam?
Chyba nic!
Nie poddam się, mnie nie złamie nic!
Każda z trudnych chwil tylko doda sił!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Każda z trudnych chwil tylko doda sił!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Nie
poddam się, mnie nie złamie nic!
Chcę przed siebie biec, właśnie tak ma być!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Chcę przed siebie biec, właśnie tak ma być!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!
Oooo
ouł! Nie bój się chcieć! /x3
Oooo
ouł!
Choć
nie ma lekko, nie przejmuj się!
Raz zrobisz błąd, drugi raz już nie!
Więc nie bój się!
Raz zrobisz błąd, drugi raz już nie!
Więc nie bój się!
Oooo ouł! Nie bój się chcieć! /x4
______________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1.
Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2.
Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka
dotyczy, o czym jest itp.
3.
Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was
powtórzyło (skupcie się tylko na nauce pierwszej zwrotki). Starajcie się czytać
rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4.
Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go,
wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5.
Zobrazujcie piosenkę ruchem. Można wymyślić z dzieckiem ruchy, które jemu będą
kojarzyć się z danymi słowami.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować
całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje.
Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
VII - 12.05.2020 r.
Tym razem proponujemy Wam zabawę przy piosence "Dżungla". Przy tekście piosenki są opisane ruchy, jakie wykonujemy śpiewając lub słuchając jej, ale oczywiście każdy z Was może wymyślić własną interpretację ruchową piosenki. 😊🎶
Dżungla,
dżungla, taka wielka dżungla, (rozkładamy ręce na boki)
poplątane zwoje
dzikich lian.
(pokazujemy od góry w dół kręcone liany)
Mieszka sobie w
bambusowej chatce
(daszek chatki składamy z dłoni)
Ambo Sambo
dżungli wielki pan.
(stukamy się piąstkami po klatce)
Ref.: Strusie mu
się w pas kłaniają,
(z ręki do łokcia robimy szyję i dziób strusia, kłaniamy się nim)
małpy na gitarze
grają.
(udajemy granie)
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
(pokazujemy ręką raz w prawo, a raz w lewo)
Ambo Sambo (ręce oparte na
biodrach)
doskonale znam
go,
(wskazujemy na siebie)
węża się nie boi (pokazujemy
ruch pełzania przez węża ręką)
ani lwa (dłonie z
rozpostartymi palcami i straszymy „ła, ła”)
Dla swych
dzikich, leśnych ulubieńców
zawsze coś
pysznego w dłoni ma.
(pokazujemy coś pysznego w dłoni
Ref.: Strusie…
__________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1.
Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2.
Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka
dotyczy, o czym jest itp. Możecie również przygotować obrazki, które rozłożycie
przed dzieckiem, aby łatwiej byłoby mu zrozumieć czego dotyczy piosenka, np. dżungla,
strusie, małpy.
3.
Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was
powtórzyło (skupcie się tylko na nauce pierwszej zwrotki i refrenu). Starajcie
się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4.
Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go,
wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5.
Zobrazujcie piosenkę ruchem. Można wykorzystać powyższą propozycję lub wymyślić
z dzieckiem ruchy, które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować
całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje.
Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy. 😊- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
VI - 05.05.2020 r.
Dzień dobry!
Dzisiaj zachęcamy do wysłuchania i nauki piosenki "Mucha łakomczucha". 😊
Przyleciała
czarna mucha – bzy, bzy, bzy, bzy.
Głośno brzęczy
wprost do ucha – bzy, bzy, bzy, bzy.
To
się schowa, to pokaże – bzy, bzy, bzy, bzy.
Czasem
przejdzie po obrazie – bzy, bzy, bzy, bzy.
Tu spacerkiem po
łyżeczce – bzy, bzy, bzy, bzy.
To obiadku zje
troszeczkę – bzy, bzy, bzy, bzy.
I
się niczym nie przejmuje – bzy, bzy, bzy, bzy.
Tylko brzęczy, denerwuje – bzy, bzy, bzy, bzy_____________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Puśćcie dziecku piosenkę,
aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst
piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze
raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło. Starajcie się
czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Możecie stworzyć wspólnie z dzieckiem ilustrację ruchową do piosenki, np. do słów "przyleciała mucha" - rozkładacie ręce i udajecie latanie, do słów "to obiadku zje troszeczkę" - zbliżanie rąk do buzi i udawanie jedzenia. Wybierzcie ruchy, które będzie dziecku łatwo zapamiętać i które będą kojarzyć mu się z piosenką.
5. Wspólnie z dzieckiem bawcie
się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na
podłodze.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować
całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje.
Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
V - 28.04.2020 r.
Dzisiaj zachęcamy Was do wysłuchania piosenki "Historia Polski". 😊
Ref. Tutaj, tutaj,
tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma
Tutaj, tutaj, tutaj nasz znak
Orzeł dumny i piękny ptak
Ponad tysiąc lat Polska ma
Tutaj, tutaj, tutaj nasz znak
Orzeł dumny i piękny ptak
Najpierw
przybył tu Lech
A z nim braci przybyło dwóch
Jeden miał na imię Czech
Drugi z nich miał na imię Rus
„Hej, jak pięknie tu!”
Głośno nagle zawołał Lech
Założę gniazdo dziś już
Tutaj będzie państwo me
A z nim braci przybyło dwóch
Jeden miał na imię Czech
Drugi z nich miał na imię Rus
„Hej, jak pięknie tu!”
Głośno nagle zawołał Lech
Założę gniazdo dziś już
Tutaj będzie państwo me
Ref. Tutaj, tutaj,
tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma…
Ponad tysiąc lat Polska ma…
Po nim
Popiel i Piast
Miasto Kraków założył Krak
A Mieszko ochrzcił swój kraj
On wiarę jedną nam dał
I od tego dnia
Wszyscy chcieli zgodnie tu żyć
Być jak siostra i brat
Wspólny znak połączył ich
Miasto Kraków założył Krak
A Mieszko ochrzcił swój kraj
On wiarę jedną nam dał
I od tego dnia
Wszyscy chcieli zgodnie tu żyć
Być jak siostra i brat
Wspólny znak połączył ich
Ref. Tutaj, tutaj,
tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma…
Ponad tysiąc lat Polska ma…
Wiele minęło
lat
Wielu królów krajem rządziło
I przez ten długi czas
Dużo w Polsce się zdarzyło
Dziś królów jest brak
Lecz my ciągle ich pamiętamy
Bo historia to jest
Bo historię trzeba znać
Wielu królów krajem rządziło
I przez ten długi czas
Dużo w Polsce się zdarzyło
Dziś królów jest brak
Lecz my ciągle ich pamiętamy
Bo historia to jest
Bo historię trzeba znać
Ref. Tutaj, tutaj,
tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma…
Ponad tysiąc lat Polska ma…
Ważnych jest kilka miast
W których działo się bardzo dużo
Gniezno, Kraków i Gdańsk
Można zwiedzać je cały dzień
Bo tu każdy krok
Najwspanialszą bywa podróżą
Więc i Ty pojedź tam
A zobaczysz jak fajnie jest
Tutaj, tutaj!
__________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Puśćcie dziecku piosenkę,
aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst
piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze
raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się tylko
na nauce refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej
przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie
się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na
podłodze.
5. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować
całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje.
Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
IV - 21.04.2020 r.
Pośpiewajmy trochę! Dzisiaj zachęcamy do nauki piosenki Śpiewających Brzdąców pt. "Krówka Mu". 😊🐄
1.
Na polanie krówka stoi,
Pan
gospodarz krówkę doi,
Białe
mleko z krówki płynie,
Krówka
ma wesołą minę.
Muuu...
2.
No, a z mleka jest maślanka,
Masło,
serek i śmietanka,
No
i można oprócz tego,
Wypić
także samo mleko.
Muuu...
3.
Chociaż krówka ma dwa rogi
I
łaciate oba boki,
To
szanować krówkę trzeba,
Bo
nam daje dużo mleka.
Muuu...
4.
My dla krówki też coś mamy ,
Mlecznych
zębów uśmiech cały,
Szklanki
z mlekiem szykujemy,
Za
jej zdrowie wypijemy.
Muuu...__________________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Puśćcie dziecku piosenkę,
aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst
piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp. Możecie
skorzystać z poniższych obrazków i pokazywać je dziecku podczas czytania.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze
raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się na
nauce dwóch zwrotek). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej
przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką –
wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
III - 16.04.2020 r.
Słuchanie muzyki stymuluje u dziecka różne zmysły, a także pomaga mu w nauce oraz poprawia umiejętności językowe. Maluchy obyte z muzykę, które codziennie mają z nią styczność, np. poprzez tańce do ulubionych piosenek, szybciej uczą się płynnie mówić, czytać i pisać. Ucząc się słów piosenek, dzieci poznają nowe słowa i ich brzmienie. Dziecięca pamięć, koncentracja, myślenie i inteligencja przestrzenna poprawiają się, kiedy maluch bierze udział w różnych aktywnościach muzycznych. Muzyka ułatwia mu poznawanie otoczenia i tworzenie obrazu świata w jego umyśle. 😊
Dzisiaj proponujemy naukę piosenki pt. "Fikający zuch". 🏃
Słowa: Agnieszka Galica
Muzyka: Tadeusz Pabisiak
1. Gimnastykuj się
codziennie,
Zobacz jakie to przyjemne
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch,
Zobacz jakie to przyjemne
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch,
W
zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch.
2. Raz przysiady, raz podskoki,
Ręce w górę lub na boki,
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch...,
3. Mocne nogi, plecy proste,
Raz fikołek, a raz mostek,
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch..,
Pokaż jaki z ciebie zuch.
2. Raz przysiady, raz podskoki,
Ręce w górę lub na boki,
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch...,
3. Mocne nogi, plecy proste,
Raz fikołek, a raz mostek,
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch..,
______________________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Puśćcie dziecku piosenkę,
aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst
piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp.Pokażcie mu wszystkie czynności, które są wymieniane w piosence.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze
raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się na
nauce dwóch i refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było
łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie
się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na
podłodze.
5. Zobrazujcie piosenkę
ruchem. Można wykorzystać poniższą propozycję lub wymyślić z dzieckiem ruchy,
które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami.
1. Gimnastykuj się codziennie (rączki na
biodra)
Zobacz jakie to przyjemne (uśmiechamy się pokazujemy palcami wskazującymi uśmiech)
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch,
Zobacz jakie to przyjemne (uśmiechamy się pokazujemy palcami wskazującymi uśmiech)
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch,
W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch.
(maszerowanie z rękoma na biodrach)
Pokaż jaki z ciebie zuch.
(maszerowanie z rękoma na biodrach)
2. Raz przysiady (robimy przysiad), raz podskoki (skaczemy),
Ręce w górę lub na boki (wyciągamy wyprostowane ręce do góry i rozkładamy na boki)
Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch....
6. Pamiętajcie, że dziecko nie
musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech
się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się
jej nauczy.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
II - 08.04.2020 r.
Piosenka, piosenka! Sówki bardzo lubią śpiewać. 🎶🎤
Dzisiaj zachęcamy do nauki piosenki pt. "Kura i pisanki". 🐓🥚
Pewna, mała,
biała kurka,
ukręciła
pędzel z piórka.
Zniosła jaja o
poranku
i maluje je na
ganku.
Ref. A, ja,
jaj, a, ja, jaj i pisanki robi z jaj. 4x
Sto kolorów
nałożyła,
listeczkami
ozdobiła.
Przy tym
cieszy się i skacze,
ko, ko, ko, ko głośno gdacze.
______________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Puśćcie dziecku piosenkę,
aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst
piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp.
Możecie również przygotować obrazki, które rozłożycie przed dzieckiem, aby
łatwiej byłoby mu zrozumieć czego dotyczy piosenka, np. obrazek kurki, pędzelka, jajek itp. Przykładowe obrazki zamieszczone poniżej.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze
raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się
tylko na nauce pierwszej zwrotki i refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie,
aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie
się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na
podłodze.
5. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
I - 27.03.2020 r.
Szanowni Rodzice, kochane Przedszkolaki!
Czas na piosenkę! 🎵🎶
W tym tygodniu przygotowany jest dla Was utwór pt. "Idzie do nas wiosna". 🌷🌞
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM
Słowa - Agnieszka Galica
Muzyka - Tadeusz Pabisiak
1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas, roześmiana i
zielona
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
2. Rośnie trawa, rosną listki, rosną z wiosną dzieci wszystkie
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
3. W lesie kwitnie już zawilec, obudziły się motyle
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew:
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
2. Rośnie trawa, rosną listki, rosną z wiosną dzieci wszystkie
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
3. W lesie kwitnie już zawilec, obudziły się motyle
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew:
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
_____________________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:
1. Puśćcie dziecku piosenkę,
aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst
piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy itp. Możecie również przygotować obrazki i pokazywać je dziecku podczas omawiania treści piosenki.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze
raz, linijka po linijce, starajcie się, aby dziecko po Was powtórzyło (skupcie się tylko
na nauce pierwszej zwrotki i refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby
dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie
się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5. Zobrazujcie piosenkę
ruchem. Można wykorzystać poniższą propozycję lub wymyślić z dzieckiem ruchy,
które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie
musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech
się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się
jej nauczy. 😊
1. Kiedy
wiosna przyjdzie do nas (maszerujemy)
roześmiana i zielona (pokazujemy szeroki
uśmiech)
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:
(otwieramy szeroko ramiona)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
2. Rośnie trawa rosną listki rosną z wiosna dzieci wszystkie
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
2. Rośnie trawa rosną listki rosną z wiosna dzieci wszystkie
(stajemy na palcach, wyciągamy się wysoko
tak jakbyśmy rośli)
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:
(udajemy
bociana – robimy dziób oraz podnosimy wysoko kolana)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
3. W lesie kwitnie już zawilec (podnosimy ręce do góry)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
3. W lesie kwitnie już zawilec (podnosimy ręce do góry)
obudziły się motyle (udajemy
latanie motyla)
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew
(dotykamy
ucha, nadstawiając je tak jakbyśmy czegoś słuchali)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz