Śpiewaj razem z nami

VIII - 19.05.2020 r.


Dzisiaj proponujemy Wam naukę piosenki Pauliny Przybysz pt. "Nie bój się chcieć", którą znaleźć można w bajce "Zwierzogród". 😍😊



Oooo ouł! Oooo ouł! /x2
 
Niech mówią co chcą,
Ja jestem wierna snom.
I sama dobrze wiem,
Gdzie jak i co.
Nauczył mnie czas,
Upada się żeby wstać.
Bo ważne tylko są przyszłe dni.
 
Uciekam stąd,
W nudy mgle nie chcę żyć!
Czy do stracenia coś mam?
Chyba nic!
 
Nie poddam się, mnie nie złamie nic!
Każda z trudnych chwil tylko doda sił!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!

Nie poddam się, mnie nie złamie nic!
Chcę przed siebie biec, właśnie tak ma być!
Marzenia są w nas, nie trzeba nic tylko chcieć!
Kto się nie boi ten już górą jest!

Oooo ouł! Nie bój się chcieć! /x3

Oooo ouł!

Choć nie ma lekko, nie przejmuj się!
Raz zrobisz błąd, drugi raz już nie!
Więc nie bój się!
 

Oooo ouł! Nie bój się chcieć! /x4
______________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się tylko na nauce pierwszej zwrotki). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem. Można wymyślić z dzieckiem ruchy, które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami. 
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy.

- - - - -  - - - - - - - - - - -  - - - -- - - - - - - -  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -    

VII - 12.05.2020 r.


Tym razem proponujemy Wam zabawę przy piosence "Dżungla". Przy tekście piosenki są opisane ruchy, jakie wykonujemy śpiewając lub słuchając jej, ale oczywiście każdy z Was może wymyślić własną interpretację ruchową piosenki. 😊🎶



Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla, (rozkładamy ręce na boki)

poplątane zwoje dzikich lian. (pokazujemy od góry w dół kręcone liany)
Mieszka sobie w bambusowej chatce (daszek chatki składamy z dłoni)
Ambo Sambo dżungli wielki pan. (stukamy się piąstkami po klatce)

Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają, (z ręki do łokcia robimy szyję i dziób strusia, kłaniamy się nim)
małpy na gitarze grają. (udajemy granie)
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam. (pokazujemy ręką raz w prawo, a raz w lewo)

Ambo Sambo (ręce oparte na biodrach)
doskonale znam go, (wskazujemy na siebie)
węża się nie boi (pokazujemy ruch pełzania przez węża ręką)
ani lwa (dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła, ła”)
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
zawsze coś pysznego w dłoni ma. (pokazujemy coś pysznego w dłoni
 

Ref.: Strusie…
__________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.

2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp. Możecie również przygotować obrazki, które rozłożycie przed dzieckiem, aby łatwiej byłoby mu zrozumieć czego dotyczy piosenka, np. dżungla, strusie, małpy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się tylko na nauce pierwszej zwrotki i refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem. Można wykorzystać powyższą propozycję lub wymyślić z dzieckiem ruchy, które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami. 
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy. 😊

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -    

VI - 05.05.2020 r.


Dzień dobry! 
Dzisiaj zachęcamy do wysłuchania i nauki piosenki "Mucha łakomczucha". 😊



Przyleciała czarna mucha – bzy, bzy, bzy, bzy.

Głośno brzęczy wprost do ucha – bzy, bzy, bzy, bzy.
To się schowa, to pokaże – bzy, bzy, bzy, bzy.
Czasem przejdzie po obrazie – bzy, bzy, bzy, bzy.
Tu spacerkiem po łyżeczce – bzy, bzy, bzy, bzy.
To obiadku zje troszeczkę – bzy, bzy, bzy, bzy.
I się niczym nie przejmuje – bzy, bzy, bzy, bzy.
Tylko brzęczy, denerwuje – bzy, bzy, bzy, bzy

_____________________________________________________________

DOSTOSOWANIE:

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.

2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło. Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Możecie stworzyć wspólnie z dzieckiem ilustrację ruchową do piosenki, np. do słów "przyleciała mucha" - rozkładacie ręce i udajecie latanie, do słów "to obiadku zje troszeczkę" - zbliżanie rąk do buzi i udawanie jedzenia. Wybierzcie ruchy, które będzie dziecku łatwo zapamiętać i które będą kojarzyć mu się z piosenką.
5. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy. 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - - - - -    

V - 28.04.2020 r.


Dzisiaj zachęcamy Was do wysłuchania piosenki "Historia Polski". 😊


Ref. Tutaj, tutaj, tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma
Tutaj, tutaj, tutaj nasz znak
Orzeł dumny i piękny ptak



Najpierw przybył tu Lech
A z nim braci przybyło dwóch
Jeden miał na imię Czech
Drugi z nich miał na imię Rus
„Hej, jak pięknie tu!”
Głośno nagle zawołał Lech
Założę gniazdo dziś już
Tutaj będzie państwo me



Ref. Tutaj, tutaj, tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma…

Po nim Popiel i Piast
Miasto Kraków założył Krak
A Mieszko ochrzcił swój kraj
On wiarę jedną nam dał
I od tego dnia
Wszyscy chcieli zgodnie tu żyć
Być jak siostra i brat
Wspólny znak połączył ich

Ref. Tutaj, tutaj, tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma…

Wiele minęło lat
Wielu królów krajem rządziło
I przez ten długi czas
Dużo w Polsce się zdarzyło
Dziś królów jest brak
Lecz my ciągle ich pamiętamy
Bo historia to jest
Bo historię trzeba znać

Ref. Tutaj, tutaj, tu jest nasz kraj
Ponad tysiąc lat Polska ma…
 

Ważnych jest kilka miast
W których działo się bardzo dużo
Gniezno, Kraków i Gdańsk
Można zwiedzać je cały dzień
Bo tu każdy krok
Najwspanialszą bywa podróżą
Więc i Ty pojedź tam
A zobaczysz jak fajnie jest
 

Tutaj, tutaj!
__________________________________________________________
DOSTOSOWANIE:

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp.

3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się tylko na nauce refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.

4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

IV - 21.04.2020 r.


Pośpiewajmy trochę! Dzisiaj zachęcamy do nauki piosenki Śpiewających Brzdąców pt. "Krówka Mu". 😊🐄



1. Na polanie krówka stoi,

Pan gospodarz krówkę doi,

Białe mleko z krówki płynie,

Krówka ma wesołą minę.

Muuu...



2. No, a z mleka jest maślanka,
Masło, serek i śmietanka,
No i można oprócz tego,
Wypić także samo mleko.
Muuu...

3. Chociaż krówka ma dwa rogi
I łaciate oba boki,
To szanować krówkę trzeba,
Bo nam daje dużo mleka.
Muuu...

4. My dla krówki też coś mamy ,
Mlecznych zębów uśmiech cały,
Szklanki z mlekiem szykujemy,
Za jej zdrowie wypijemy.
Muuu...


__________________________________________________________________

DOSTOSOWANIE:

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp. Możecie skorzystać z poniższych obrazków i pokazywać je dziecku podczas czytania.








3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się na nauce dwóch zwrotek). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

III - 16.04.2020 r.


Słuchanie muzyki stymuluje u dziecka różne zmysły, a także pomaga mu w nauce oraz poprawia umiejętności językowe. Maluchy obyte z muzykę, które codziennie mają z nią styczność, np. poprzez tańce do ulubionych piosenek, szybciej uczą się płynnie mówić, czytać i pisać. Ucząc się słów piosenek, dzieci poznają nowe słowa i ich brzmienie. Dziecięca pamięć, koncentracja, myślenie i inteligencja przestrzenna poprawiają się, kiedy maluch bierze udział w różnych aktywnościach muzycznych. Muzyka ułatwia mu poznawanie otoczenia i tworzenie obrazu świata w jego umyśle. 😊

Dzisiaj proponujemy naukę piosenki pt. "Fikający zuch". 🏃

Słowa: Agnieszka Galica
Muzyka:  Tadeusz Pabisiak




1. Gimnastykuj się codziennie,
Zobacz jakie to przyjemne

Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch,

W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch.

2. Raz przysiady, raz podskoki,
Ręce w górę lub na boki,

Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch...,

3. Mocne nogi, plecy proste,
Raz fikołek, a raz mostek,

Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch..,



______________________________________________________________________



DOSTOSOWANIE:

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp.Pokażcie mu wszystkie czynności, które są wymieniane w piosence.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się na nauce dwóch i refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5. Zobrazujcie piosenkę ruchem. Można wykorzystać poniższą propozycję lub wymyślić z dzieckiem ruchy, które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami. 

1. Gimnastykuj się codziennie (rączki na biodra)
Zobacz jakie to przyjemne (uśmiechamy się pokazujemy palcami wskazującymi uśmiech)

Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch,
W zdrowym ciele zdrowy duch,
Pokaż jaki z ciebie zuch.
(maszerowanie z rękoma na biodrach) 

2. Raz przysiady (robimy przysiad), raz podskoki (skaczemy),
Ręce w górę lub na boki (wyciągamy wyprostowane ręce do góry i rozkładamy na boki)

Ref.: W zdrowym ciele zdrowy duch.... 
 
6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

II - 08.04.2020 r.


Piosenka, piosenka! Sówki bardzo lubią śpiewać. 🎶🎤
Dzisiaj zachęcamy do nauki piosenki pt. "Kura i pisanki". 🐓🥚



Pewna, mała, biała kurka,
ukręciła pędzel z piórka.
Zniosła jaja o poranku
i maluje je na ganku.

Ref. A, ja, jaj, a, ja, jaj i pisanki robi z jaj. 4x

Sto kolorów nałożyła,
listeczkami ozdobiła.
Przy tym cieszy się i skacze,
ko, ko, ko, ko głośno gdacze.


______________________________________________________

DOSTOSOWANIE:

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało.
2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki, porozmawiajcie z nim, czego ta piosenka dotyczy, o czym jest itp. Możecie również przygotować obrazki, które rozłożycie przed dzieckiem, aby łatwiej byłoby mu zrozumieć czego dotyczy piosenka, np. obrazek kurki, pędzelka, jajek itp. Przykładowe obrazki zamieszczone poniżej.
3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby po Was powtórzyło (skupcie się tylko na nauce pierwszej zwrotki i refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.
4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.
5. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy.




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

I - 27.03.2020 r.


Szanowni Rodzice, kochane Przedszkolaki! 
Czas na piosenkę! 🎵🎶 
W tym tygodniu przygotowany jest dla Was utwór pt. "Idzie do nas wiosna". 🌷🌞



Słowa - Agnieszka Galica
Muzyka - Tadeusz Pabisiak

1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas, roześmiana i zielona
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:

Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech


2. Rośnie trawa, rosną listki, rosną z wiosną dzieci wszystkie
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:

Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech


3. W lesie kwitnie już zawilec, obudziły się motyle
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew:

Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech

_____________________________________________________________________

DOSTOSOWANIE: 

1. Puśćcie dziecku piosenkę, aby się z nią osłuchało. 

2. Przeczytajcie dziecku tekst piosenki i porozmawiajcie z nim o tym, czego ta piosenka dotyczy itp. Możecie również przygotować obrazki i pokazywać je dziecku podczas omawiania treści piosenki.


3. Przeczytajcie tekst jeszcze raz, linijka po linijce, starajcie się, aby dziecko po Was powtórzyło (skupcie się tylko na nauce pierwszej zwrotki i refrenu). Starajcie się czytać rytmicznie, aby dziecku było łatwiej przyswoić tekst.

4. Wspólnie z dzieckiem bawcie się piosenką – wyklaskujcie rytm, wytupujcie go, wystukujcie na stoliku, na podłodze.

5. Zobrazujcie piosenkę ruchem. Można wykorzystać poniższą propozycję lub wymyślić z dzieckiem ruchy, które jemu będą kojarzyć się z danymi słowami.  

6. Pamiętajcie, że dziecko nie musi opanować całej piosenki od razu. Możecie włączać ją podczas zabawy, niech się osłuchuje. Im częściej dziecko będzie słyszeć piosenkę, tym szybciej się jej nauczy. 😊



1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas (maszerujemy) 
roześmiana i zielona (pokazujemy szeroki uśmiech)
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak
(otwieramy szeroko ramiona)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
2. Rośnie trawa rosną listki rosną z wiosna dzieci wszystkie 
(stajemy na palcach, wyciągamy się wysoko tak jakbyśmy rośli)
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:  
(udajemy bociana – robimy dziób oraz podnosimy wysoko kolana)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)
3. W lesie kwitnie już zawilec (podnosimy ręce do góry) 
obudziły się motyle (udajemy latanie motyla)
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew 
(dotykamy ucha, nadstawiając je tak jakbyśmy czegoś słuchali)
Ref.: Zielona trawa (kucamy), zielony mech (wstajemy)
Zielona żaba rechu-rechu-rech (udajemy żabkę)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz