Śpiewaj razem z nami

XII. 23.06.2020r. - WTOREK 

Kochane Dzieci,
Nareszcie przyszło lato a tuż za progiem czekają wakacje. Posłuchajcie piosenki, która wprowadzi Was w wakacyjny nastrój! 🌞⛱👓


"Plecak, torba i walizka"
Lato w internecie ogłoszenie dało,
kto chce się z nim spotkać, ten ma czasu mało.
Trzeba wyjąć rzeczy, które w szafie spały,
na tę ważną chwilę cały rok czekały.

Ref.: Plecak, torba czy walizka ,
bez nich w podróż nie wyruszysz,
choć dźwiganie nie jest miłe smak przygody
wszystkich kusi. (2x)

Wielkim pakowaniem żyje każda chata,
wszyscy chcą wyjechać na spotkanie lata,
wyroszyć w nieznane, stare kąty zbadać,
odwiedzić rodzinę, uściskać, pogadać.

Ref.: Plecak torba czy walizka…

Dzieci! Pamiętajcie, że dziś obchodzimy Dzień Taty! Piosenka także może być wspaniałym prezentem 🎁.
-------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Jeżeli dziecko ma trudności z nauką tekstu piosenki na pamięć, uczymy dziecko tylko I  zwrotki oraz refrenu. Co jest istotne przy nauce nowej piosenki: 
  •   najważniejsze przy nauce piosenki jest jej wspólne słuchanie a następnie śpiewanie jej dziecku;
  •  następnym etapem , jest wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów, słów;
  •  przeprowadzamy  zabawę ruchową przy śpiewie piosenki: może to być prosta zabawa ruchowa np. naśladowanie chodu zwierzątek w refrenie i np. rytmiczne klaskanie na zwrotce;
  •  następny etap to może być śpiew z pacynką, kukiełką lub ilustracją;
  •  kolejny etap to zaśpiewanie piosenki i zaproponowanie, by dziecko włączyło się do wspólnego śpiewu, sprawdzamy, czy już coś zapamiętało;
  • staramy się wspólnie śpiewać piosenkę przynajmniej jeden raz dziennie.
Życzymy miłej zabawy z piosenką ☺

XI. 17.06.2020r. - ŚRODA

 KOCHANE PRZESZKOLAKI!

Posłuchajcie piosenki i powiedzcie co zrobiło lato na początku wakacji.


"Lato na dywanie" - Fasolki
Wysłało po nas lato swój dywan latający.
Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.
Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało
I nasze ukochane wakacje zawołało

Ref: Lato, lato, lato ,lato baw się z nami
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.

Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.
Piosenki razem śpiewać i razem nocy marzyć.
I co dzień na dywanie będziemy razem latać.
Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata

Ref: Lato, lato, lato, baw się z nami…

Spróbujcie nauczyć się śpiewać tę piosenkę. Jest w sam raz na zakończenie roku szkolnego i początek wakacji.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
 Co jest istotne przy nauce nowej piosenki: 
  •   najważniejsze przy nauce piosenki jest jej wspólne słuchanie a następnie śpiewanie jej dziecku;
  •  następnym etapem , jest wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów, słów, jeśli takie występują;
  •  przeprowadzamy  zabawę ruchową przy śpiewie piosenki: może to być prosta zabawa ruchowa np. naśladowanie chodu zwierzątek w refrenie i np. rytmiczne klaskanie na zwrotce;
  •  następny etap to może być śpiew z pacynką, kukiełką lub ilustracją;
  •  kolejny etap to zaśpiewanie piosenki i zaproponowanie, by dziecko włączyło się do wspólnego śpiewu, sprawdzamy, czy już coś zapamiętało;
  • staramy się wspólnie śpiewać piosenkę przynajmniej jeden raz dziennie.
  • spróbujcie nauczyć się pierwszej zwrotki i refrenu: 
"Lato na dywanie" - Fasolki
Wysłało po nas lato swój dywan latający.
Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.
Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało
I nasze ukochane wakacje zawołało

Ref: Lato, lato, lato ,lato baw się z nami
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.

Życzymy miłej zabawy z piosenką ☺


X. 10.06.2020r. - ŚRODA 

Drogie Przedszkolaki,
Podróże małe i duże to zawsze wspaniała zabawa. Posłuchajcie i spróbujcie nauczyć się piosenki pt. „Piosenka na podróże” w wykonaniu Domisiów.



Ta piosenka lubi latać samolotem
Albo statkiem płynąć poprzez morskie wody.
Samochodem kierować, na rowerze pedałować,
Nie boi się żadnej przygody.

Ref:
Piosenka na wędrówki, piosenka na podróże,
piosenka na wyprawy, te małe i te duże.
Piosenka spakowała swe nutki do kuferka,
wędrować będzie piosenka.

Tę piosenkę możesz schować do plecaka,
tę piosenkę możesz włożyć do walizki.
Na kraj świata wędrować i z piosenką podróżować,
do krajów dalekich i bliskich.

Ref:
Piosenka na wędrówki, piosenka na podróże,
piosenka na wyprawy, te małe i te duże.
Piosenka spakowała swe nutki do kuferka,
wędrować będzie
wędrować będzie
wędrować będzie piosenka.


Ta piosenka na pewno przyda Wam się podczas wakacyjnych wypraw 😎😁.               Życzę Wam miłej zabawy!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Podczas nauki piosenki na pamięć: 
1. Słuchamy  piosenki kilka razy.
2. Czytamy dziecku tekst piosenki, omawiamy treść.
4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, proponujemy pierwszą zwrotkę i refren: 

Ta piosenka lubi latać samolotem
Albo statkiem płynąć poprzez morskie wody.
Samochodem kierować, na rowerze pedałować,
Nie boi się żadnej przygody.

Ref:
Piosenka na wędrówki, piosenka na podróże,
piosenka na wyprawy, te małe i te duże.
Piosenka spakowała swe nutki do kuferka,
wędrować będzie piosenka.

5. Podczas słuchanie piosenki, spróbujcie wyklaskiwać jej rytm klaszcząc w dłonie. 

6. Układ ruchowy do piosenki - Zachęcamy Was do wspólnej zabawy przy piosence. Najpierw rodzic pokazuje ruchy, które dziecko stara się powtarzać Następnie dziecko może spróbować wymyślać własne ruchy do utworu. Stwórzcie razem piękną choreografie i bawcie się. 
7. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach. 


IX. 04.06.2020r. - CZWARTEK 

        Witajcie Kochani!
     W poniedziałek obchodziliście swoje święto - Dzień Dziecka. Z tej okazji przygotowałyśmy dla Was piosenkę. Mamy nadzieję, że chętnie jej posłuchacie, a może nawet nauczycie  się na pamięć. Fajnie byłoby usłyszeć ją w Waszym wykonaniu. Może spróbujecie nagrać film i przesłać do nas. Możecie zaśpiewać we dwoje lub kilkoro jeśli macie ze sobą kontakt.
       Posłuchajcie piosenki, a dowiecie się czego pragną dzieci na całym świecie.



                                                            "JESTEŚMY DZIEĆMI"
                                                1.Czy jesteś z Afryki czy też z Ameryki
                                                       Nie jest ważne gdzie mieszkamy, 
                                                               Bo jesteśmy tacy sami

                                             Ref: Jesteśmy dziećmi chcemy miłości
                                                    Jesteśmy dziećmi chcemy radości
                                                       Chcemy by często tulono nas
                                                         I żeby miło płynął nam czas

                                                              2.Czy mówisz po polsku
                                                                 Czy też po japońsku
                                                           Wszyscy dobrze rozumiemy
                                                          Czego tak naprawdę chcemy

                                              Ref: Jesteśmy dziećmi chcemy miłości
                                                      Jesteśmy dziećmi chcemy radości
                                                         Chcemy by często tulono nas
                                                           I żeby miło płynął nam czas 

Czekamy na wasze wykonania ☺
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Podczas nauki piosenki na pamięć: 
1. Słuchamy  piosenki kilka razy.
2. Czytamy dziecku tekst piosenki, omawiamy treść.
4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, proponujemy pierwszą zwrotkę i refren: 


                                                 1.Czy jesteś z Afryki czy też z Ameryki

                                                       Nie jest ważne gdzie mieszkamy, 

                                                               Bo jesteśmy tacy sami


                                                  Ref: Jesteśmy dziećmi chcemy miłości
                                                     Jesteśmy dziećmi chcemy radości
                                                        Chcemy by często tulono nas
                                                          I żeby miło płynął nam czas


5. Podczas słuchanie piosenki, spróbujcie wyklaskiwać jej rytm klaszcząc w dłonie. 

6. Układ ruchowy do piosenki - Zachęcamy Was do wspólnej zabawy przy piosence. Najpierw rodzic pokazuje ruchy, które dziecko stara się powtarzać Następnie dziecko może spróbować wymyślać własne ruchy do utworu. Stwórzcie razem piękną choreografie i bawcie się. 

7. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach. 



VIII. 27.05.2020r. - ŚRODA 
Witamy Was serdecznie w rozśpiewaną środę 
Dzień Mamy już za nami, ale my nie skończyliśmy jeszcze świętować!
Dzisiaj mamy dla Was propozycję piosenki do nauki pt. ,,Powiedziała mi to lala”.
Mamy nadzieję, że Wasze Mamy będą wesołe i radosne gdy usłyszą jak pięknie im śpiewacie 




 Powiedziała mi to lala

Powiedziała mi to lala
I powiedział mi to miś
Nie zapomnij, że w przedszkolu
Mamy święto mamy dziś
Nie martw się kosmaty misiu
I laleczko nie martw się
Ja pamiętam o tym dobrze
Każde dziecko o tym wie.

Ref.: Bo święto mamy jest raz w roku
Tylko raz, tylko raz
Czekałam na nie niecierpliwie
Długi czas długi czas /2x

Ucieszyła się laleczka i ucieszył się też miś
Że pamiętam o swej mamie
I o świecie które dziś
Nie zapomnę nawet wtedy
Kiedy minie wiele lat
Bardzo kocham swoją mamę
Bez niej nie istnieje świat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Podczas nauki piosenki na pamięć: 

1. Słuchamy  piosenki kilka razy.

2. Czytamy dziecku tekst piosenki, omawiamy treść.

4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, proponujemy pierwszą zwrotkę i refren: 



Powiedziała mi to lala
I powiedział mi to miś
Nie zapomnij, że w przedszkolu
Mamy święto mamy dziś
Nie martw się kosmaty misiu
I laleczko nie martw się
Ja pamiętam o tym dobrze
Każde dziecko o tym wie.

Ref.: Bo święto mamy jest raz w roku
Tylko raz, tylko raz
Czekałam na nie niecierpliwie
Długi czas długi czas /2x


5. Podczas słuchanie piosenki, spróbujcie wyklaskiwać jej rytm klaszcząc w dłonie. 

6. Układ ruchowy do piosenki - Zachęcamy Was do wspólnej zabawy przy piosence. Najpierw rodzic pokazuje ruchy, które dziecko stara się powtarzać Następnie dziecko może spróbować wymyślać własne ruchy do utworu. Stwórzcie razem piękną choreografie i bawcie się. 

7. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach. 


VII 18.95.2020 r. - PONIEDZIAŁEK 

Zapraszamy Was w cudowny bajek świat. Dziś przypomnimy piosenkę "Witajcie w naszej bajce", do której słowa napisał Jan Brzechwa.
  



I. Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
   Pinokio wam zaśpiewa zatańczą wkoło drzewa.
   Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe.
   A dzieci wiem coś o tym, latają samolotem.

Ref. Nikt tutaj nie zna głodu, nikt tu nie czuje chłodu
       I nawet ja nie kłamię, nikt się nie skarży mamie.

II. Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
     Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa.
     Bo z wami jest weselej, ruszymy razem w knieje,
     A w kniejach i dąbrowach, przygoda już się chowa.

Ref. My ją znajdziemy sami, my chłopcy z dziewczętami,
       A wtedy daję słowo, że będzie kolorowo.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie:
Podczas nauki piosenki na pamięć: 
1. Słuchamy  piosenki kilka razy.
2. Czytamy dziecku tekst piosenki, omawiamy treści – wyjaśniamy trudne słowa,
4. Podczas nauki skupcie się na jakimś krótkim fragmencie, proponujemy pierwszą zwrotkę i refren: 

I. Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
   Pinokio wam zaśpiewa zatańczą wkoło drzewa.
   Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe.
   A dzieci wiem coś o tym, latają samolotem.

Ref. Nikt tutaj nie zna głodu, nikt tu nie czuje chłodu
       I nawet ja nie kłamię, nikt się nie skarży mamie.

5. Podczas słuchanie piosenki, spróbujcie wyklaskiwać jej rytm klaszcząc w dłonie. 
6. Układ ruchowy do piosenki - Zachęcamy Was do wspólnej zabawy przy piosence. Najpierw rodzic pokazuje ruchy, które dziecko stara się powtarzać (możemy inspirować się ruchami, które są wykonywane przez dzieci w filmie). Następnie dziecko może spróbować wymyślać własne ruchy do utworu. Stwórzcie razem piękną choreografie i bawcie się. 

7. Słuchajcie często piosenki i śpiewajcie ją razem z dzieckiem, niech nauka przyjmie formę zabawy, możecie podczas śpiewu tańczyć i śpiewać lub grać na instrumentach. 

VI. 15.05.2020r. - PIĄTEK 

Dzień dobry, Moi Drodzy!
W tym tygodniu towarzyszyła nam tematyka zwierząt egzotycznych 
Wiecie już jak wygląda żyrafa, słoń, lew i wiele innych dzikich zwierząt.
Chciałam Was zaprosić na rozśpiewaną wycieczkę do ZOO z dziewczynką o imieniu Fruzia.
A zatem w drogę!

PS. Fruzia to sympatyczna lalka mieszkająca w przedszkolu razem z innymi pluszakami. Bohaterka pomaga dzieciom rozwiązywać problemy i uczy ich pozytywnego podejścia do życia.



                                                                             Fruzia w ZOO

Tekst piosenki:

1. Poszła Fruzia raz do ZOO, 
ZOO, ZOO, ZOO!
Patrzy, a tam zwierząt STO, 
STO, STO, STO!
W prążki, w cętki, chropowate,
O-HO, HO, HO, HO!
Całe gładki lub włochate. 
O-HO, HO, HO, HO!

Jest żyrafa i jest słoń,
Zebra biega tak jak koń,
Lew ma grzywę okazałą,
A papugi powtarzają 
ZOO, ZOO, ZOO! 
ZOO, ZOO, ZOO!

2. Spaceruje Fruzia w ZOO, 
ZOO, ZOO, ZOO,
I podziwia zwierząt STO, 
STO, STO, STO,
Wielkie, średnie, duże , małe,
O-HO, HO, HO, HO!
Wszystkie piękne i wspaniałe 
O-HO, HO, HO, HO!

Jest żyrafa i jest słoń,
Zebra biega tak jak koń,
Lew ma grzywę okazałą,
A papugi powtarzają 
ZOO, ZOO, ZOO! 
ZOO, ZOO, ZOO!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
 Co jest istotne przy nauce nowej piosenki: 
  •   najważniejsze przy nauce piosenki jest jej wspólne słuchanie a następnie śpiewanie jej dziecku;
  •  następnym etapem , jest wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów, słów;
  •  przeprowadzamy  zabawę ruchową przy śpiewie piosenki: może to być prosta zabawa ruchowa np. naśladowanie chodu zwierzątek w refrenie i np. rytmiczne klaskanie na zwrotce;
  •  następny etap to może być śpiew z pacynką, kukiełką lub ilustracją;
  •  kolejny etap to zaśpiewanie piosenki i zaproponowanie, by dziecko włączyło się do wspólnego śpiewu, sprawdzamy, czy już coś zapamiętało;
  • staramy się wspólnie śpiewać piosenkę przynajmniej jeden raz dziennie.
Życzymy miłej zabawy z piosenką ☺


V. 08.05.2020r. - PIĄTEK 

Dzień dobry!
Kochane dzieci, wiosna nie tylko zawitała na łąkę, ale także do naszych ogródków. 
Jak wiecie bycie ogrodnikiem wiąże się z porządkami w ogródku, posianiem kwiatów i warzyw, a także posadzeniem sadzonek i pielęgnacją roślin. Dzisiaj zachęcam Was do wysłuchania i nauki piosenki o małej ogrodniczce.  Bardzo proszę, abyście po wysłuchaniu piosenki odpowiedzieli na następujące pytania:
  • Jakie kwiatki wyrosną ogrodniczce z nasionek?
  • Jakie narzędzia ogrodnicze ma dziewczynka?



Tekst piosenki
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Ref.:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 

Jak krok po kroku nauczyć dziecko piosenki: 

  1. Wspólnie słuchamy jej z dzieckiem.
  2. Omawiamy treść piosenki, tłumaczymy dziecku niezrozumiałe słowa - jeśli takie występują.
  3. Organizujemy zabawę ruchową przy piosence, może to być ilustrowanie ruchem treści piosenki, naśladowanie chodzenia po pokoju z koszyczkiem i ruchem ręki pokazywanie sadzenia kwiatów, na refrenie można np. rytmicznie klaskać lub wskazywać palcem na posadzone kwiatki. 
  4. Przygotowujemy ilustracje nasion, kwiatów, narzędzi ogrodniczych wystepujących w piosence i śpiewamy razem z pokazywaniem ilustracji. Ułatwi to zapamiętanie dziecku słów. 








 



 






  1. Proponujemy dziecku, żeby dołączyło się do wspólnego śpiewania piosenki, sprawdzamy tym samym czy już zapamiętało jej fragment.
  2. Staramy się wspólnie śpiewać piosenkę przynajmniej jeden raz dziennie. 
  3. A teraz jeszcze zaznaczcie odpowiedzi na pytania, poprawne odpowiedzi zaznacz pętlą: 
  • Jakie kwiatki wyrosną ogrodniczce z nasionek?


  • Jakie narzędzia ogrodnicze ma dziewczynka?


Życzymy Wam miłej zabawy z piosenką ☺🎼 🎶🎵. 

IV. 30.04.2020r. - CZWARTEK 

Dzień dobry przedszkolaki!

Przed nami Majowe Święta: 
1 maja- dzień pracy, 
2 maja- dzień flagi, 
3 maja- Święto Uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

W związku z tym, w tym tygodniu realizujemy treści patriotyczne. Poznaliście już historię powstania państwa Polskiego, nauczyliście się ,,Katechizmu  Małego Patrioty”, a także wykonaliście piękne prace plastyczne. Dzisiaj zachęcamy Was do nauki piosenki pt. ,,Mój dom”. 



Tekst piosenki

„Mój dom”

1. Mój dom to dom rodzinny, gdzie wszyscy bliscy są,
brat, siostra, mama, tata, to mój prawdziwy dom.
Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2

2. Mój drugi dom - przedszkole, gdzie dzieci razem są,
tu bawię się wesoło, to jest mój drugi dom.
Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2

3. Mój dom to cała Polska, tam góry, rzeki są,
tysiące miast i wiosek, to polskich dzieci dom.
Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Jeżeli dziecko ma trudności z nauką tekstu piosenki na pamięć, uczymy dziecko tylko I i II zwrotki oraz refrenu. Co jest istotne przy nauce nowej piosenki: 
  •   najważniejsze przy nauce piosenki jest jej wspólne słuchanie a następnie śpiewanie jej dziecku;
  •  następnym etapem , jest wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów, słów;
  •  przeprowadzamy  zabawę ruchową przy śpiewie piosenki: może to być prosta zabawa ruchowa np. naśladowanie chodu zwierzątek w refrenie i np. rytmiczne klaskanie na zwrotce;
  •  następny etap to może być śpiew z pacynką, kukiełką lub ilustracją;
  •  kolejny etap to zaśpiewanie piosenki i zaproponowanie, by dziecko włączyło się do wspólnego śpiewu, sprawdzamy, czy już coś zapamiętało;
  • staramy się wspólnie śpiewać piosenkę przynajmniej jeden raz dziennie.
Życzymy miłej zabawy z piosenką ☺
III. 23.04.2020r. - CZWARTEK 

Witamy Was Kochani w rozśpiewany czwartek!
Dzisiaj mamy dla Was kilka rytmicznych utworów do radosnego śpiewania!
Pierwszy z nich to pewnie dobrze Wam znany ,,Dziadek fajną farmę miał”.
Teraz zamienimy się w zwierzątka z wiejskiego podwórka i będziemy naśladować 
ich odgłosy Serdecznie zapraszam do radosnego śpiewania i naśladowania! 





Tekst piosenki:

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Kurki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Krówki na niej hodował, ijaijaoooo,
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Świnkę na niej hodował, ijaijaoooo,
Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,
Chrum tu, chrum tam, 
ciągle tylko chrum chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, 
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, 
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Kaczki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kaczki kwakwa tu i kwakwa tam,
Kwa tu, kwa tam, 
ciągle tylko kwaaa.
Świnka chrumchrum tu i chrumchrum tam,
Chrum tu, chrum tam, 
ciągle tylko chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, 
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, 
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.

A teraz pora na przygody niegrzecznej kury  
Posłuchajcie i razem ze mną śpiewajcie 


Śpiewające Brzdące - Gdacze kura: Ko, Ko, Ko



Tekst piosenki:

1. Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

2. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Słuchamy razem z dzieckiem obu piosenek. Proponujemy aby wybrać jedną do wspólnej zabawy, nauki tekstu i śpiewania, niech to będzie ta piosenka, która bardziej spodobała się dziecku. Zacznijmy od bawienia się z dzieckiem tą muzyką np. klaszcząc, tupiąc, wystukując rytm piosenki lub można zagrać melodię na stworzonych przez siebie instrumentach perkusyjnych 🎼🎶🎵. Następnie uczymy dziecko tekstu i melodii - etapy znajdą Państwo w dostosowaniu poniżej 😀


II. 03.04.2020r. - PIĄTEK

Kochane dzieci, małymi krokami zbliżamy się do Świąt Wielkiej Nocy… 
Dlatego już dzisiaj przesyłamy Wam, piosenkę wielkanocną z odrobiną humoru 
Mamy nadzieję, że Wam się spodoba i z ochotą  będziecie ją śpiewać przez całe Święta Wielkiej Nocy wraz ze swoimi rodzicami

Piosenka pt. ,,Kłótnia wielkanocna”
muzyka i słowa U. Pakuła


Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Ref. Kurczątko piszczy – pi, pi, pi,
Baranek beczy – be, be, be,
zajączek skacze – kic, kic, kic,
pisanki wesoło śmieją się.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Ref.....

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują
Ref....

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Ref....

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.
Ref....



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 

Jeżeli dziecko ma trudności z nauką tekstu piosenki na pamięć, uczymy dziecko tylko I. zwrotki i refrenu. Co jest istotne przy nauce nowej piosenki: 
  •   najważniejsze przy nauce piosenki jest jej wspólne słuchanie a następnie śpiewanie jej dziecku;
  • następnym etapem , jest wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów, słów;
  • przeprowadzamy  zabawę ruchową przy śpiewie piosenki: może to być prosta zabawa ruchowa np. naśladowanie chodu zwierzątek w refrenie i np. rytmiczne klaskanie na zwrotce;
  • następny etap to może być śpiew z pacynką, kukiełką lub ilustracją;
  • kolejny etap to zaśpiewanie piosenki i zaproponowanie, by dziecko włączyło się do wspólnego śpiewu, sprawdzamy, czy już coś zapamiętało;
  • staramy się wspólnie śpiewać piosenkę przynajmniej jeden raz dziennie.
Życzymy miłej zabawy z piosenką ;-) 


I. 27.03.2020r. - PIĄTEK 

🎶🎵Dzisiaj zaproponujemy Wam moi mili piosenkę uwielbianą przez przedszkolaków pt. "Maszeruje wiosna". Część z Was być może już ją kojarzy, a inni zapewne chętnie jej się nauczą. Zachęcamy rodziców do wspólnego śpiewania z waszymi pociechami. Mamy nadzieję, że w waszych domach zagości ta piękna wiosenna nuta🎵🎶

Piosenka pt. ,,Maszeruje wiosna”

Słowa piosenki: 

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi

zielenieje świat !

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Dostosowanie: 

Uczymy dziecko pierwszej zwrotki i refrenu. Czytamy dziecku tekst I. zwrotki i refrenu dwa razu. Wspólnie słuchamy muzyki. Uczymy dziecko tekstu poprzez powtarzanie razem krótkich fragmentów. Możemy podejmować próby śpiewania razem z dzieckiem. Jeżeli wystąpi trudność z zapamiętaniem słów piosenki słuchajmy jej codziennie kilka razy, piosenka jest bardzo melodyjna i łatwo wpada w ucho. Dajmy dziecku czas na zapamiętanie słów. Możemy rownież wspólnie z dzieckiem bawić się tą muzyką np. klaszcząc, tupiąc, wystukując rytm piosenki lub zagrać melodię na stworzonych przez siebie instrumentach perkusyjnych ;-) Życzymy miłej i radosnej zabawy z piosenką 🎵🎶

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz