Wiosenne karty pracy

X. 18.06.2020r. - CZWARTEK 

Kochane dzieci. Drodzy rodzice.
Przygotowałyśmy dziś dla Was bardzo ciekawe i zajmujące karty pracy o tematyce typowo letniej i nie tylko. Życzymy owocnej pracy ☺
  1. Popatrz uważnie na to co pływa. Na końcu każdej fali zakreśl obrazek, który powinien być następny.

2. A teraz poćwiczymy spostrzegawczość. W parku jest bardzo dużo śmieci. Odszukaj na rysunku i otocz pętlami wszystkie porozrzucane papierki. Narysuj w pustych ramkach tyle kropek, ile jest papierków w każdym kolorze. Jeśli potrafisz, napisz odpowiednią cyfrę.


3. Poćwiczymy też dodawanie i odejmowanie.


A teraz coś łatwiejszego ☺

  1. Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kropek, ile sylab słyszysz w jego nazwie. Aby zrobić to zadanie, powiedz na głos to co widzisz na obrazku, a następnie wyklaszcz sylaby. Będzie ci na pewno łatwiej. 

2. Policz , a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek ile jest przedmiotów w danym zbiorze. 



3. Pokoloruj według kodu.


 Brawo! Na pewno świetnie sobie poradziliście ☺☺☺

IX. 09.06.2020r. - WTOREK 

Dzień dobry Przedszkolaki!
Jak się czujecie? Mam nadzieję, że dobrze bo wielkimi krokami zbliża się do nas lato, a wraz z nim upragnione wakacje! Dlatego dzisiaj serdecznie zapraszam Was do wykonania wakacyjnych kart pracy




-----------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Jeżeli karty pracy są dla Was zbyt trudne spróbujcie rozwiązać te poniżej, są znacznie łatwiejsze i na pewno świetnie sobie z nimi poradzicie ☺ Powodzenia ☺



Podziel nazwy przedmiotów z ilustracji poniżej na sylaby, a następnie pokoloruj tyle pól z ilu sylab składa się dany wyraz. 





VIII. 01.06.2020r. - PONIEDZIAŁEK 

Kochane dzieci!
Dziś wasze święto! A z okazji tego cudownego i radosnego dnia przygotowałyśmy wam karty pracy, przy których z pewnością nie będziecie się nudzić. ☺
  1. Na początek mamy dla Was kilka zabawnych obrazków, które przedstawiają dzieci podczas różnych czynności. Przyjrzyjcie im się dokładnie. Czy zauważyliście co się na nich dzieje? Opowiedzcie, który z elementów nie powinien znaleźć się na ilustracji i dlaczego. Raz, dwa, trzy! Do koncentracji START!




2. Zakodowane słodkości

Chyba wszystkie dzieci lubią zjeść coś dobrego i słodkiego. Tutaj musicie sami odkodować smakowite niespodzianki. Najpierw na głos wypowiedzcie litery, które znajdują się nad kwadratem, a potem cyfry, które są po jego lewej stronie. 
Do dzieła kochani!

(Drodzy rodzice. Przygotowałyśmy puste szablony - trudniejszy i łatwiejszy, na których sami możecie swoim dzieciom zakodowywać różne obrazki. Szablony możecie wydrukować lub przerysować.)



Co to może być?



Jeśli zakodowane obrazki są zbyt trudne dla was do odkrycia, mamy dla was łatwiejsze☺. 



3.W dziecięcym pokoju często jest bałagan, ale jak go nie robić jak jest tyle świetnych zabawek do zabawy? W tym zadaniu też jest mały bałagan. Przyjrzyjcie się elementom w obu pętlach. Czy w obu są te same przedmioty? Dorysujcie brakujące elementy w taki sposób, żeby w pętli niebieskiej i czerwonej były takie same przedmioty.



A jeśli macie trudność z tym zadaniem, może łatwiej będzie wam poradzić sobie z takim:


Na pewno świetnie sobie poradziliście! 

VII 25.05.2020r. - PONIEDZIAŁEK 

Zapraszamy Was do rozwiązania kart pracy w których kryją się różne zawody. Powodzenia ! ☺




------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Jeżeli niektóre karty pracy są dla Was zbyt trudne możecie wybrać te znajdujące się poniżej. 
  1. Przyjrzyj się ilustracjom i spróbuj nazwać zawody przedstawionych osób. 

2. Dopasuj atrybut do każdego z zawodu, połącz je linią. 




3. Pomóż mamie znaleźć but, który nie ma pary. Połącz wszystkie buty w pary i wtedy okaże się, który but jest bez pary. 



4. Policz ciasteczka na każdej tacy, zapisz pod nią ilość za pomocą cyfry lub za pomocą takiej samej ilości pionowych kresek. 



5. Połącz ze sobą muszki taty, które mają takie same wzory. 



Brawo! Świetnie sobie poradziliście ☺☺☺


VI 19.05.2020 - WTOREK

Kartka pracy I

Połącz w pary postacie bajowe rysując po linii nie odrywając ręki.





Karta pracy II 

Przyjrzyj się uważnie. Znajdź Myszkę Miki w tej samej pozie i połącz w pary. 



________________________________________________________
Dostosowanie:

Karta pracy I. Nazwijcie postaci zamieszczone na karcie pracy. Dziecko pokonuje wskazaną drogę palcem wskazującym bez odrywania ręki. Zwracamy uwagę, aby robiło to pod kontrolą wzrokową – wodzenie wzrokiem za palcem. Następnie pokonujemy drogę kolorowym flamastrem, lub kredką bez odrywania ręki. 


Karta pracy II. Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkowi, zauważcie, że na każdym z nich jest przedstawiona Myszka Miki, która przyjmuje różne pozy. Dziecko próbuje odnaleźć takie same postaci, wskazuje je palcem wskazującym, a następnie pokazuje drogę między myszkami palcem. Następnie wykonuje tą samą czynność flamastrem lub kredką. Aby uatrakcyjnić dzieciom zabawę, możemy poprosić, aby spróbowały same zaprezentować wybrane pozy Myszki Miki, na pewno Wam się uda! Powodzenia! 😊
Poniższe karty pracy przedstawiają trzy poziomy trudności, wybierzcie jeden, który najbardziej Wam odpowiada lub wykonajcie wszystkie, stopniowo utrudniając dziecku zadanie. 







V. 08.05.2020r. - PIĄTEK

Wiosenna matematyka

Kochane dzieci!
Przygotowałyśmy dla was karty pracy, dzięki którym poćwiczycie umiejętność liczenia i znajomość figur geometrycznych oraz koncentrację i spostrzegawczość. Wiemy, że świetnie sobie z nimi poradzicie. Przygotujcie sobie ziarna fasoli lub patyczki, które ułatwią wam wykonanie zadań.
Do dzieła kochani!

Pierwsze zadanie dla was:
Wykonajcie działania i pokolorujcie rysunek według kodu.


Drugie zadanie dla was:
Policzcie figury na rysunku. Wskażcie palcem i powiedzcie na głos jej nazwę. Napiszcie liczby na kartkach. Jeśli pisanie liczb sprawia wam trudność, narysujcie odpowiednią liczbę kropek. Podczas tego zadania, ćwiczycie też koncentrację i spostrzegawczość.  


Trzecie zadanie dla was:



Prawda, że zadania były łatwe i przyjemne? Świetnie sobie z nimi poradziliście.



Brawo! 😀

------------------------------------------------------------------

Dostosowanie: 

Jeśli obliczenia sprawiają wam trudność, mamy dla was prostszą wersję. Przyjrzyjcie się jakie cyfry odpowiadają danym kolorom. Powiedzcie na głos cyfrę i kolor. Pokolorujcie obrazek według kodu. 






Jeśli liczenie sprawia wam trudność. Mamy dla was wazon, w którym jest mniej kwiatków ☺ Policzcie figury na rysunku. Wskażcie palcem i powiedzcie na głos jej nazwę. Napiszcie liczby na kartkach. Jeśli pisanie liczb jest jeszcze dla was zbyt trudne, narysujcie odpowiednią liczbę kropek.





Jeśli macie trudność ze znalezieniem 20 różnic, mamy dla was łatwiejsze wersje tego zadania. Odnajdźcie 4 różnice a później spróbujcie odnaleźć 10. Na pewno dacie sobie radę 👍 Różnice zaznaczcie krzyżykiem na jednym z wybranych rysunków. 




Brawo! Doskonale sobie poradziliście 😁


IV. 24.04.2020r.- PIĄTEK 

Drogie przedszkolaki!
Przygotowałyśmy dla was kilka kart pracy, w których ukryło się dużo wiejskich zwierzątek i przedmiotów, które możecie spotkać na wsi. Czy będziecie w stanie je znaleźć? Poćwiczcie też z nami dodawanie i odejmowanie. Zobaczcie, jakie jest wesołe☺ Przypomnijcie też sobie kilka liter, a pomogą wam w tym wiejskie zwierzęta.
        1. Spróbuj rozwiązać wesołe działania matematyczne.




2. Co przedstawia duża ilustracja? Dobrze zgadliście. To wiejskie podwórko. Zobaczcie, że wokół niej są różne małe obrazki. Co na nich się znajduje? (dziecko wymienia nazwy zwierząt i przedmiotów. Jeśli ma z tym trudności - pomagamy). Odszukaj je na dużej ilustracji. 


-> Jest to dobre ćwiczenie koncentracji i spostrzegawczości. Jeśli nie macie Państwo możliwości wydrukować, można ilustracje pokazać dziecku na ekranie komputera. 


Można też dziecku zadawać pytania odnośnie tego, co się znajduje na ilustracji, np.: Powiedz mi, jakie zwierzę znajduje się w prawym dolnym rogu?; Ile widzisz krów na ilustracji?; Co znajduje się w taczce? itp.























3. Przypominamy sobie litery drukowane.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Jeżeli dziecko ma jeszcze trudności z rozwiązywaniem działań matematycznych podaję kilka prostszych kart pracy ćwiczących liczenie, utrwalających orientację przestrzenną oraz usprawniających percepcję wzrokową. Życzę owocnej pracy ☺






Obrysuj czerwoną pętlą cyfrę odpowiadającą liczbie zwierząt.



Znajdź różnice. Zaznaczaj je na jednym z obrazków. 







III. 17.04.2020r. - PIĄTEK

Drogie dzieci.

Przygotowałyśmy dla was kilka kart pracy, które wasi rodzice mogą wam wydrukować lub przerysować. Poćwiczycie na nich znajomość cyfr, umiejętność dodawania, koncentrację i uwagę oraz przypomnicie sobie o zawodzie lekarza. Na pewno świetnie sobie poradzicie. Do dzieła kochani!

1. Wpisz na ręcznikach kolejne liczby (jeśli jeszcze masz problem z rozpoznaniem cyfr narysuj na ręcznikach odpowiednią ilość kropek).

2. Pod każdą cyfrą umieszczoną na jabłku napisz liczbę o 1 większą (lub narysuj odpowiednią ilość kropek).



3. Ćwiczenie pamięci i koncentracji. 

Popatrz uważnie na pierwszy kolorowy kwadrat. Zakryj go. Postaraj się pokolorować kwadrat obok tak samo. Ćwiczenie powtórz z drugim i trzecim kwadratem.





Wskazówka dla rodziców: Jeśli dziecko ma problem z odtworzeniem wyglądu kwadratu z pamięci, prosimy najpierw o pokolorowanie kwadratu według wzoru, a następnie zachęcamy do kolorowania z pamięci.


Przygotowałyśmy karty z pustymi kwadratami, abyście mogli Państwo samodzielnie, według własnego pomysłu i stopnia trudności, przygotować waszym dzieciom to zadanie. (można wydrukować lub przerysować). 








ZAWÓD LEKARZ






W tym trudnym czasie dużo się mówi o pracy lekarza i pielęgniarki. To bardzo ważne zawody, a ich rola jest wręcz nieoceniona. Bez nich ciężko by było czuć się bezpiecznie. To właśnie oni nas ratują jeśli poważnie zachorujemy lub się zranimy. Przepisują leki, zalecają badania, robią prześwietlenia i zaglądają do środka naszego ciała. Wszystko to robią dla naszego dobra, abyśmy byli zdrowi i dobrze się czuli. Jeśli będziemy zdrowo się odżywiać, regularnie ćwiczyć i dbać o higienę, nasze wizyty w gabinecie lekarskim będą na pewno rzadsze. 

Może w przyszłości ktoś z was zostanie lekarzem lub pielęgniarką? 

Dbajcie o siebie kochani :)

4. Pokolorujcie obrazek i wykonajcie poniższe zadanie. Policzcie przedmioty pani doktor. Do czego służą? Opowiedzcie rodzicom.



5. Zachęcamy do przesyłania zdjęć z waszymi rysunkami. Jesteśmy bardzo ciekawe jak widzicie zakończenie historyjki (obrazek możecie narysować na kartce z bloku). 




----------------------------------------------------------------
Dostosowanie:
Jeśli dziecko ma problem z kwadratami 3x3, przygotowałyśmy prostszą wersję zadania oraz puste kwadraty abyście mogli Państwo samodzielnie, według własnego pomysłu i stopnia trudności, przygotować waszym dzieciom to zadanie.






II. 09.04.2020r. - CZWARTEK 

Kochane dzieci!
Przygotowałyśmy dla was kilka propozycji kart pracy, ale są to karty, bardzo specjalne, bo typowo Wielkanocne. Zobaczcie, ile w nich jest ukrytych pisanek. Niektóre są czarno białe i trzeba je pokolorować, niektóre trzeba policzyć. A może znajdziecie gdzieś cały koszyk pisanek? A może nawet kurczaczki?

Wybierzcie sobie te, które najbardziej was zaciekawiły, poproście rodziców o przerysowanie lub wydrukowanie i do dzieła.

(Drodzy rodzice! Są to propozycje kart pracy. Dzieci nie muszą robić wszystkich zadań.)

Życzymy wam miłej pracy :)

Ćw. 1 - Pokoloruj pisanki według kodu.


Ćw. 2 - Rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj pisankę.


Ćw. 3 - Policz pisanki. Zauważyłeś, że są one strasznie smutne? Pokoloruj je najładniej jak potrafisz.


A następnie wykonaj polecenia: 


Dostosowanie: To samo ćwiczenie, ale troszkę łatwiejsze :)
Wskazówka dla rodziców: można narysować tylko dwa wzory pisanek i poprosić dziecko o policzenie. Można też zmniejszyć ilość pisanek, a zwiększyć ilość wzorów. 


Wykonaj polecenia:


Ćw. 4 - Zobacz, co jest na obrazku. Pokaż gdzie jest koszyczek Wielkanocny?
Znalazłeś?
Brawo!
Ile koszyczków jest? Napisz odpowiednią cyfrę.
Poszukaj teraz kurczaczków, pisanki, tulipany, bazie i zajączki. Policz je i także napisz odpowiednie cyfry. Jeśli masz z tym trudność narysuj odpowiednią ilość kropek. 




A teraz coś trudniejszego :)

Spróbuj rozwiązać działania. Dla ułatwienia możesz wziąć ziarna fasoli, wykałaczki lub klocki.


Dostosowanie: 
Wskazówka dla rodziców: jest to przykładowa kartka. Mogą państwo narysować wiele jej kombinacji. Może być rysunek bardziej szczegółowy lub mniej. Można też na nim narysować coś co nie pasuje do reszty, np. klucz, drzwi, auto i poprosić dziecko, aby wskazało to, co nie pasuje do reszty.

Ćw. 5 - Rozwiąż działania na skorupkach jaj i połącz je z wynikami.


Dostosowanie: 
Wskazówka dla rodziców: jest to przykładowa karta. Mogą państwo wpisać różne działania matematyczne. Może też być więcej lub mniej skorupek jaj. Jeśli dziecko ma trudność z  rozpoznaniem cyfr, można narysować działania z kropkami i poprosić dziecko o ich przeliczenie.






Gratulacje!!! 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dostosowanie: 

Drodzy Rodzice! Wiemy, że napewno macie dużo pracy w przygotowaniu świąt, pomimo trudnej sytuacji każdy chce aby świąteczne tradycje były zachowane. Angażujcie swoje dzieci do pomocy przy sprzątaniu, gotowaniu i pieczeniu - ten wspólny czas jest zawsze magiczny i wyjątkowy. Z dzisiejszych kart pracy wybierzcie te, które będą odpowiednie dla dziecka pod względem trudności, lub te które wybierze dziecko ;-) Życzymy owocnej pracy ;-) 


I. 31.03.2020r. - WTOREK

Drodzy rodzice, kochane dzieci. Mamy dla was kilka ćwiczeń dla usprawnienia motoryki małej, prawidłowego chwytu pisarskiego oraz koncentracji. Karty pracy można wydrukować lub narysować samodzielnie. Życzymy miłej pracy!

  1. Poprowadź pszczółkę, biedronkę i motylka do ich ulubionych kwiatków. Podczas kreślenia linii staraj się nie odrywać ołówka od kartki.

 


2. Przyjrzyj się ilustracji i opowiedz co na niej widzisz. 



Policz ile jest:


Napisz w ramkach odpowiednią cyfrę.
Pokoloruj obrazek.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Jeśli dziecko nie jest jeszcze na etapie samodzielnego pisania cyfr, może wpisać odpowiednią ilość kropek w wyznaczonym miejscu. Obok zapisu dziecka wpisujemy zapis graficzny cyfry - utrwalając z dzieckiem rozpoznawanie i nazywanie cyfr. 


3. Dorysowanki.



Dorysuj drugą część obrazków, a następnie pokoloruj, tak żeby obie połowy były identycznego koloru. 









-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie: 
Dla dzieci, które mogą mieć trudności z dorysowaniem drugiej części obrazka proponujemy przygotować ilustracje z pokolorowanym już wzorem. Zadaniem dziecka jest dorysować drugą część obrazka i pokolorować wg wzoru. Możemy również wybrać tylko trzy łatwiejsze wzory, z którymi dziecko na pewno sobie poradzi. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz