Zwierzęta egzotyczne karta pracy
Zapraszamy do wykonania zadania z kart pracy.
Propozycja 1.
1.Dziecko nazywa zwierzęta przedstawione na karcie.
2. Dzieli nazwy zwierząt na sylaby
lew, hi-po-po-tam, ży-ra-fa, ty-grys, ze-bra, kro-ko-dyl, słoń,
3.Dziecko rysuje w ramce tyle kresek ile sylab ma nazwa.
4. Dziecko może pokolorować zwierzęta.
Propozycja 2.
1.Przygotowujemy kartkę papieru, flamaster, figurki zwierząt, źródło światła (okno w słoneczny dzień, lampka)
2.Ustawiamy figurki tak żeby cień padał na kartkę.
3.Obrysowujemy kształty zwierząt.
4.Kolorujemy, możemy podzielić nazwy zwierząt na sylaby.
Miłej zabawy! 😊😊
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
Propozycja 1
Nazwijcie zwierzęta zamieszczone na zdjęciach. Spróbujcie podzielić je na sylaby, klaszcząc w dłonie na każdej sylabie. Policzcie, ile sylab miał każdy wyraz.
Następnie dziecko nazwa zwierzęta przedstawione za pomocą zapisu graficznego, ponownie dzieli je na sylaby i rysuje tyle kropek ile sylab.
Propozycja 2
1. Ilustracja przedstawia żyrafę. Strzałkami zaznaczony jest kierunek linii. Obrysuje całe zwierze, nie odrywając narzędzia pisarskiego od kartki. Pamiętajcie, aby zacząć od kropki i podążać w kierunku strzałki. Zwróćcie uwagę na odpowiedni chwyt ołówka.
2. Ilustracja przedstawia lwa. Strzałkami zaznaczony jest kierunek linii. Obrysuj całe zwierze nie odrywając narzędzia pisarskiego od kartki. Pamiętajcie, aby zacząć od kropki i podążać w kierunku strzałki. Zwróćcie uwagę na odpowiedni chwyt ołówka.
Możecie pokolorować obrazki.
____________________________________________________________
1. Karty pracy "Liczenie płatków"
• Policz ile płatków ma pierwszy kwiatek.
• Policz ile płatków ma kwiatek obok.
• Dorysuj tyle płatków aby oba kwiatki miały po tyle samo.
2. Połącz w pary takie same obrazki.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
1. Zacznijcie przeliczanie płatków od kwiatka, gdzie jest ich najmniej (użyjcie kart pracy zamieszczonych poniżej). Podczas liczenia wskazujcie przeliczany płatek palcem. Po przeliczeniu zadaj dziecku pytanie „Ile jest?”. Określcie liczebność zbiorów, gdzie jest więcej płatków, a gdzie mniej. Następnie dorysujcie odpowiednią ilość płatków.
2. Poproście dziecko, aby palcami wskazało takie same wzory, następnie niech połączy te wzory palcem wskazującym. Użyjcie kolorowych kredek/flamastrów, aby praca była czytelna.
________________________________________________________
Czwartek 23.04.2020
Karta pracy "policz zwierzęta"
Zadanie:
- Policz zwierzęta i wpisz odpowiednią cyfrę w kratce.
- Powiedz, których zwierząt jest najwięcej, a których najmniej.
- Zastanów się i powiedz gdzie mieszka świnka, krowa, pies, kura? (chlewik, obora, buda, kurnik)
- Pokoloruj zwierzęta.
Karta pracy:
Gdzie mieszkają zwierzęta?
Dla dzieci, które nie mają możliwości wydruku:
Zamiast zwierząt można narysować kółka, kwadraty, trójkąty i gwiazdki lub zrobić to zadanie na komputerze wpisując odpowiednie cyfry oraz kolorując za pomocą programu Paint.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie:
Nazwijcie zwierzęta przedstawione w karcie pracy
Policz zwierzęta (jednocześnie wskazując na nie palcem). Narysuj w ramkach tyle kropek ile policzonych zwierząt.
Pokoloruj zwierzęta.
______________________________________________________
Wtorek 21.04.2020
Karta pracy "Małe zwierzęta i ich mamy"
Male zwierzęta dużo czasu spędzają w towarzystwie swoich mam. Od nich uczą się wielu ważnych rzeczy. Poznawanie świata razem z mamą jest ciekawe i bezpieczne, bo każda mama bardzo troszczy się o swoje dziecko.
Czy pamiętacie jak wyglądają zwierzęce mamy i ich dzieci, a może wiecie jak się nazywają?
Na naszej karcie pracy małe zamieszanie, połączycie mamy i ich dzieci, liniami w różnych kolorach.
________________________________________________________
Czwartek 09.04.2020
Wielkanocne karty pracy
1.Połącz pisanki w pary według tego samego wzoru i pokoloruj je takimi samymi kolorami.
2. Posegreguj przedmioty:
• Pisanki - otocz pętlą w kolorze żółtym
• Koszyczki - pętlą w kolorze czerwonym
• Bazie - pętlą w kolorze zielonym
3. Obrysuj po śladzie, starając się nie odrywać ręki. Zacznij od kropki ze strzałką.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
1. Poproście dziecko, aby palcami wskazało takie same wzory, następnie niech połączy te wzory palcem wskazującym. Użyjcie kolorowych kredek/flamastrów, aby praca była czytelna.
2. Przed rozpoczęciem zadania poproś dziecko, aby nazwało przedmioty, które widzi na karcie pracy (jeśli nie zna niektórych nazw wytłumaczcie co to jest, możecie pokazać zdjęcia tych przedmiotów). Następnie wykonajcie zadanie.
3. Przed rozpoczęciem zadania, dziecko palcem wskazującym obrysowuje całą pisankę, następnie ołówki rysuje po śladzie.
________________________________________________________
Piątek 03.04.2020
Karta pracy - motylki
- Rysujemy kilka motylków w rzędzie.
- Kolorujemy 2-3 motylki w wybrany sposób.
- Prosimy dziecko aby dokończyło kolorowanie w ten sam sposób-kontynuując rytm.
Karta pracy - tulipany
- Rysujemy tulipany (albo inne kwiaty) w rzędzie. Dziecko przelicza kwiaty.
- Podajemy dziecku instrukcje: pokoloruj pierwszego tulipana na czerwono, trzeciego na fioletowo, szóstego (czy ostatniego na żółto). Pozostałe tulipany pokoloruj na niebiesko.
Drodzy Rodzice rysujemy w miarę swoich umiejętność mogą być koła, prostokąty, chodzi o ćwiczenia w przeliczaniu i aspekt porządkowy liczby.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
Drodzy rodzice, podczas tych zajęć wykonujemy ćwiczenia sprzyjające dostrzeganiu regularności, co pomaga nam w kształtowaniu umiejętności matematycznych.
Zaczynamy od ćwiczeń prostych i będziemy je stopniowo wzbogacać. Dorosły i dziecko siedzą naprzeciw siebie przy stoliku.
Na początku możecie ćwiczyć rytmy na przedmiotach, przygotujcie kartonowe kolorowe kółka, prostokąty i kwadraty, ewentualnie niech będą to jakieś patyczki, lub klocki (ja wybrałam waciki kosmetyczne, wykałaczki i monety).
Układamy prosty rytm - Dorosły prosi dziecko, aby obserwowało jego czynności i układa prosty rytm. Razem z dzieckiem odczytują go np.: moneta, wykałaczka, moneta, wykałaczka… lub koło, kwadrat, kolo kwadrat… i zachęcamy dziecko do układania dalej.
Następnie przygotowujemy trudniejszy rytm składający się z trzech elementów, a potem możecie eksperymentować z dzieckiem na wszystkie sposoby 😊
Spróbujcie wykonać proponowane karty pracy 😊
Wtorek 31.03.2020
Karta pracy "Wiosenny obrazek"
Rodzic rysuje szkic obrazka i czyta dziecku polecenie zadania:
Popatrz uważnie na obrazek. Policz elementy pokazane pod obrazkiem i narysuj w okienkach odpowiednią liczbę kropek, a obok odpowiednią cyfrę. Na koniec pokoloruj obrazek.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dostosowanie
1. Przygotuj rysunek z mniejszą ilość elementów na obrazku (wzór poniżej). Staraj się, aby obiekty do policzenia były narysowane w szeregu (w rzędzie).
2. Możesz też przygotować przedmioty do liczenia (np. klocki, małe figurki).
Na początku gestem wyodrębnijcie obiekty do policzenia np.: to są kwiaty. Zapytaj dziecko „Jak myślisz, ile ich jest?” (skłaniamy dziecko do szacowania- dziecko kieruje uwagę na pokazywane kwiaty i wie, czego od niego oczekujemy). Teraz zaproponuj dziecku, żeby policzyło kwiaty (pamiętaj, nie przeszkadzaj dziecku w liczeniu, spoglądaj na czynności dziecka i podpowiadaj zapomniane liczebniki). Na koniec chwal za wysiłek włożony w liczenie. Jeśli widzisz, że dziecko ma problemy z prawidłowym liczeniem, pokaż mu, jak to się robi. Zaproponuj dziecku, że pokażesz mu jak ty to robisz, poproś dziecko o pomoc, liczcie razem. (Jeśli liczycie na przedmiotach- ułóż je w szeregu). Wskazuj każdy liczony przedmiot gestem (palec wskazujący) i wymieniaj liczebniki. Kończąc liczenie, akcentuj ostatni liczebnik mówiąc głośno i wyraźnie „Pięć”, „Jest pięć kwiatów”. W taki sam sposób przeliczajcie inne obiekty. Po przeliczeniu każdego obiektu pytajcie dzieci: Ile jest…(kwiatów, chmur)? Jeśli dziecko nie ma trudności z określeniem liczebności zbiorów, narysujcie tyle kropek, ile jest obiektów. Pokoloruj obrazek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz