16.04.2021 r. - PIĄTEK
15.04.2021 r. -CZWARTEK
Nieważne, czy lubisz BAZGROLIĆ, MALOWAĆ czy popisywać się kolorowaniem lub kolażami.
Artek zainspiruje Cie codziennie do kreatywności i uwalniania wyobraźni.
Daj nura w nadzwyczajną zabawę, by stworzyć własne, indywidualne dzieła
sztuki i odkryj w sobie talenty, o których nie miałeś pojęcia.
Codziennie będziesz z Artkiem odkrywać coś nowego.
Serdecznie Cię zapraszam.
Zaczynamy.
14.04.2021 r. -ŚRODA
13.04.2021 r. - WTOREK
12.04.2021 r. - PONIEDZIAŁEK
Nauka wycinania na 5 sposobów
1. Obcinamy paznokcie
To jedna z najprostszych sposobów na naukę wycinania. Wycięta ręka z długimi paznokciami, które trzeba skrócić. Jeśli wasze dziecko lubi kolorować, z pewnością wymyślenie kolorowych paznokci będzie dodatkowym urozmaiceniem zabawy.
2. Łączenie kropek i wycinanie po śladzie prostych pasków
To również jedno z łatwiejszych sposobów wycinania. Na szablonie z kropkami dziecko rysuje linie łącząc ze sobą kropki. Dzięki temu mamy przy okazji ćwiczenie grafomotoryczne. Następnie za pomocą nożyczek przecina kartkę na paski.
3. Stylizowanie fryzury stworkowi z rolki
Wystarczy jedna rolka od papieru z narysowaną buźką i ponacinanymi u góry paskami, a dziecko bawi się obcinając kolejne kawałki rolki, stylizując swojego stworka. Jeśli będziecie chcieli jeszcze możecie dokleić do rolka kolorową kartkę z pociętymi paskami i kontynuować stylizację stworka.
4. Wycinanie figur od kropki do kropki
Wycinanie różnych figur od kropki do kropki, to już trochę trudniejsze, ale po kilku ćwiczeniach z pewnością każdy przedszkolak sobie poradzi.
5. Kolorowanie szablonu głowy i wycinanie fryzury
Szablon swojego ludzika pokolorujemy kredkami. Głowę z naciętymi u góry paskami dziecko poprzycina jak prawdziwy fryzjer. Przy okazji możemy liczyć ile pasków jest już odciętych.
20.11.2020 r. - PIĄTEK
19.11.2020 r. - CZWARTEK
18.11.2020 r. - ŚRODA
16.11.2020r. - PONIEDZIAŁEK
Dzisiaj Pani Magda zaprezentuje, jak w prosty sposób wykonać ponadczasową zabawkę. „Gniotki” to ulubiona zabawa dużych i małych. Jest to doskonała zabawa ale również stymulacja małych rączek.
Aby przygotować nasze gniotki potrzebne nam będą następujące rzeczy:
- Balony
- Wypełnienie – mąka (ziemniaczana bądź zwykła),ryż, kasza, groch
- Flamaster
- Lejek bądź szklanka
- Włóczka
Przygotowanie:
- Balon włóż do lejka lub naciągnij na szklankę. Wsyp do środka balonu mąkę lub ryż, kaszę, groch, koraliki itp. Zawiąż balon i GOTOWE!
Witajcie Kochani 💕. Dzisiaj Pani Magda ma dla Was propozycję kilku ćwiczeń do wykonywania codziennie 😊. Ćwiczenia będą w formie zabawy, dzięki czemu dzieci nie będą tak znużone kolejnymi zadaniami 👧👦.
RODZINA PALUSZKÓW
Krzysio Kciuk, Krzysio Kciuk! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Wojtek Wskazujący, Wojtek Wskazujący! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Witek Wielki, Witek Wielki! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Staś Serdeczny, Staś Serdeczny! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Marek Mały, Marek Mały! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Rodzinko paluszków, rodzinko paluszków! Pokaż się!
Jestem tu, jestem tu i witam cię.
Ćw. III „Kolorowe spinacze”
Należy przygotować kartoniki w kształcie koła w kilku kolorach, w środku należy napisać cyfrę np. kolo czerwone z cyfrą 1, koło zielone z cyfrą 2. Do zabawy będą potrzebne spinacze do bielizny w kolorach jak koła z cyframi. Dziecko ćwiczy chwyt trójpalcowy poprzez otwieranie spinaczy i przypinanie do kartoników wg wyznaczonej ilości i koloru. Do czerwonego koła z cyfrą 1 przypina jeden spinacz w kolorze czerwonym i w ten sposób dziecko przypina pozostałe spinacze. Łatwiejszą wersją tego zadania będzie umieszczenie na białym kole karteczki z narysowanymi kropkami, zadaniem dziecka będzie policzyć ile ich jest i przypiąć dokładnie taką ilość wybranych przez siebie spinaczy.
Możemy także przygotować inne zadania dla dziecka, w zależności jakie umiejętności chcemy kształtować lub utrwalać.
Życzymy miłej zabawy! 👐😀
12.11.2020r. - CZWARTEK
TEMAT ZAJĘĆ: Miło z mamą bawić się w domu – wykorzystanie podłogi jako głównego przedmiotu zabawy. Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
DATA: 12.11 2020 r.
Czas: 1 godzina
CELE GŁÓWNE
- Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy z rodzicem/rodzeństwem
- Rozwijanie u dziecka poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania do rodzica/rodzeństwa
- Rozwijanie u dzieci, za pomocą ruchu, świadomości własnego ciała i otaczającej je przestrzeni, usprawnianie ruchowe
CELE OPERACYJNE
- Dziecko potrafi współpracować z rodzicem/rodzeństwem podczas ćwiczeń
- Dziecko odkrywa własne możliwości i nabiera pewności siebie
- Dziecko potrafi wykonać proste ćwiczenia z zakresu schematu własnego ciała, przestrzeni
- Dziecko poprawnie reaguje na polecenia rodzica
POMOCE: koce, materace.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
- Powitanie – ćwiczenia rozwijające świadomość osoby
- Powitanie piosenką
Wszyscy są
Witam was
Zaczynamy już czas
Jestem ja, jesteś ty
Raz, dwa, trzy.
- „Iskierka – rodzic mówi „Posyłam iskierkę przyjaźni w krąg niechaj trafi do waszych rąk”- ściska dłoń siedzącego przy nim dziecka, które z kolei druga ręka ściska dłoń swego sąsiada. Iskierka musi wrócić do wysyłającego ten znak.(do tego zadania angażujemy wszystkich domowników
2. Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała
- Powitanie paluszkami- wszyscy siedzą w kole pochylając się do środka koła, wszyscy witają się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.
- Powitanie stopami – wszyscy siedzą w kole trzymając się za ręce, wszyscy witają się ze sobą paluszkami stóp.
- Wskazywanie za rodzicem swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho itp.
3. Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni
- Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po podłodze w różnych kierunkach
- Jak najwyżej – domownicy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.
- Bączek – domownicy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
- Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.
4. Ćwiczenia oparte na relacji „z”
- Lustro – rodzic z dzieckiem siedzi naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
- Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
- Zabawa razem w kole – wszyscy siedzą w kole, trzymając się za ręce. domownicy kładą się na brzuchu, następnie wstają trzymając się za ręce.
- Bujanie dziecka w kocu.
- Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.
5. Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”
- Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
- Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.
- Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.
6. Ćwiczenia oparte na relacji „razem”
- Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
- Tunel – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem.
- Lustro – dziecko siedzi naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Dorosły ,,rysuje” ręką w powietrzu różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego.
----------------------------------------------------------------------------------
rok szkolny 2019/2020
26.06.2020 r. - PIĄTEK
Dziś Pani Rita Dudkowska, Basia Trzcińska, Asia Rogala i Aga Kolano przedstawiają terapeutyczny przepis na radosne wakacje. Główny składnik to RUCH, równie ważny ZABAWA, ostatni, niezbędny - UŚMIECH.Zapraszamy 😀
19.06.2020 r. - PIĄTEK
Dzieci uwielbiają wszelkie zabawy z wodą, zarówno kąpiel w basenie, jak i chlapanie się nią dla ochłody. Pani Aga Kolano proponuje wspólne zabawy w miniregaty 😃⛵Przygotujcie razem proste łódeczki, miniżaglówki i dmuchajcie przez słomkę w ich maleńkie żagle. Wyścigi? Czy spokojny leniwy rejs? Jak będziecie się bawić?
12.06.2020 r. - PIĄTEK
Z klocków możemy budować, konstruować według instrukcji, tworzyć małe domki, pojazdy, ale też bardzo skomplikowane konstrukcje. Pani Aga Kolano zaprasza na kolejną porcję zabaw z klockami, dziś - zabawy rozwijające umiejętność układania według wzoru, sprzyjające utrwalaniu umiejętności przeliczania i znajomości cyfr. Kolorowe klocki dają nam wiele możliwości zastosowań. A Wy jak lubicie się nimi bawić? 😊09.06.2020 r. - WTOREK
Pani Rita Dudkowska ma dla Was dziś dwie propozycje 😊1. Zabawy zapałkami
W każdą podróż czymś trzeba wyruszyć. A co jeśli nie mamy transportu? Możemy go sami zbudować - wystarczą nam tylko zapałki. Pani Rita Dudkowska zaprasza do zbudowania pojazdów i poćwiczenia małej motoryki. Spróbujecie ułożyć podobne pojazdy? A może wymyślicie własne?
2. Niedokończone podróże
04.06.2020 r. - CZWARTEK
Dziś Pani Basia Trzcińska zaprasza do wspólnych ćwiczeń. Dołączamy! Gwarantujemy przyrost energii i dobrego humoru na cały dzień😃01.06.2020 r. - PONIEDZIAŁEK
Jak wygląda świat przez lupę? Skąd wziąć taki wyjątkowy przyrząd? Pani Rita Dudkowska proponuje wspólną zabawę dzieci i rodziców. Najpierw przygotujcie razem lupę, potem wybierzcie się na spacer i poszukajcie pięknych widoków. Sfotografujcie świat widziany przez Waszą lupę. Jesteśmy bardzo ciekawi co pięknego nam pokażecie?👀🍀🌸🐞🌻🐾?
Przysyłajcie nam Wasze zdjęcia! Będziemy je z przyjemnością podziwiać a wszystkich aktywnych chętnie nagrodzimy.
28.05.2020 r. - CZWARTEK
25.05.2020 r. - PONIEDZIAŁEK
Nasze mamy uwielbiają dostawać kwiatki... a gdyby dać im cały ogród? Pani Rita Dudkowska zaprasza Tatusiów do wykonania z dziećmi mini ogródka w słoiku. Zaproście dzieci, obejrzyjcie razem film pokazujący jak przygotować piękny prezent dla Mamy, przygotujcie słoiki, trochę ziemi, kamyczków, kilka małych sadzonek i wyczarujcie razem ogródek w słoiku.Szczęście w oczach Mamy i satysfakcja z przygotowanej niespodzianki? Gwarantowane 😊💗
22.05.2020 r. - PIĄTEK
Dziś pani Rita zaprasza nas do świata malowanych bajek. Dołączamy? Taaak!21.05.2020 r. - CZWARTEK
Czy nasze stopy są gotowe na ćwiczenia? Sprawdźmy to! Zobaczmy jakie zabawy przygotowała dla nas Pani Basia 😊20.05.2020 r. - ŚRODA
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.
Możecie tę zabawę zmodyfikować. 😊
Rybki
Raz rybki w morzu brały ślub (rysujemy na plecach dziecka faliste linie)i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. (lekko stukamy w nie rozluźnionymi dłońmi)
A wtem wieloryb wielki wpadł (masujemy całe plecy)
i całe towarzystwo zjadł. (mając rozpostarte dłonie ściągamy palce do środka).
Wycieczka
Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark).
19.05.2020 r. - WTOREK
"Krasnoludki i księżniczki,małe domki, małe myszki,
pantofelki i koronki,
kruki, skrzaty i skowronki
- to ułamek świata bajki,
gdzie czarodziej pali fajki."
Każdy z nas może stworzyć bajkę. Propozycję na tę aktywność dziś przedstawia Pani Rita Dudkowska i zaprasza do wspólnej zabawy.
18.05.2020 r. - PONIEDZIAŁEK
Mamo, Tato... rozpoczynamy nowy tydzień - pełen codziennych obowiązków, wyzwań i zadań. Spróbujmy potrenować nasze zmysły, poćwiczmy uważność, obudźmy wrażliwość na to co wokół nas. Trening, który proponujemy rozwija umiejętność segregacji docierających do nas bodźców, bardzo ważną umiejętność w czasach, w których zalewani jesteśmy olbrzymią ich ilością.Jesteśmy gotowi? Wystarczy chwila wyciszenia... włączamy koncentrację uwagi, umawiamy się jaki zmysł wybieramy do pracy i zaczynamy! Skorzystajcie z karty zapisu treningu, którą przygotowała dla Was pani Rita Dudkowska.
Zapraszamy 👀👂✋👅😊
14.05.2020 r. - CZWARTEK
Pani Aga Kolano zaprasza na spacer, podczas którego poszukacie materiałów do Waszej zabawy. Przynieście kilka kamieni, trochę patyków, zielonych gałązek, przyda się też garść piachu... Potem zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie co z przyniesionych przez Was skarbów można stworzyć? Możecie zainspirować się propozycjami pani Agi, ale na pewno wpadną Wam do głowy nowe pomysły. Gotowi? Do dzieła!13.05.2020 r. - ŚRODA
Dzisiaj pani Asia Rogala zaprasza do zabawy, która stymuluje zmysł dotyku. 👐
Co będzie nam potrzebne?
Co należy zrobić? 🤔
12.05.2020r. - WTOREK
07.05.2020r. - CZWARTEK
Dziś Pani Rita Dudkowska serdecznie zaprasza do zabawy "Żabki na obiedzie". w tej zabawie łączymy ćwiczenia przeliczania i koordynacji oko-ręka ważnej przy pisaniu. rozwijamy również sprawność paluszków poprzez rwanie plasteliny i jej naklejanie.Co przygotowujemy?
05.05.2020r. - WTOREK
Dzień dobry! 😀 Jak sądzicie?Czy można połączyć ćwiczenia z zakresu małej motoryki z obcowaniem z naturą a do tego stworzyć piękną dekorację do pokoju? Oczywiście, że tak! Pani Rita Dudkowska przedstawia propozycję ćwiczenia, które łączy wszystkie te aspekty a przy tym jest świetną zabawą 😊 Zapraszamy!Dzień dobry po długim weekendzie! 😍 Jak się czujecie? Odpoczęliście? Wiosna w pełni, wszystko rozkwita, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Takie też propozycje - zabawy kolorami ma dla Was dziś pani Aga Kolano. Przygotujcie kartki, farby w tubkach lub papier toaletowy i flamastry.
Przed Wami kilka pomysłów na zabawy. Sprawdźcie sami 😊
Pierwszy z nich to malowanie palcami bez brudzenia rączek.
Czego potrzebujemy?
- narysowanego obrazka do kolorowania
- farb w tubkach
- koszulki biurowej
- spinaczy biurowych
Kolejne propozycje to zabawa z kolorem i wodą
Co jest do niej potrzebne?
- papier toaletowy
- flamastry dla dzieci zmywalne w wodzie
- marker
- woda
Zapraszamy do kolorowych zabaw 😊💧🎨
30.04.2020r. - CZWARTEK
Zbliżają się nasze polskie Święta Narodowe - Dzień Flagi i rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Na wietrze będą powiewały biało-czerwone flagi, w mediach dzieci usłyszą wiele słów o ojczyźnie, o symbolach naszego państwa.Pani Basia z okazji białoczerwonych dni proponuje przygotować z dziećmi pyszne ciasto - właśnie w tych kolorach. Zobaczcie i spróbujcie sami 😋
29.04.2020r. - ŚRODA
Jak już Państwo wiedzą, integracja sensoryczna łączy wszystkie zmysły, które posiadamy. Przedstawiłyśmy Wam oraz Waszym pociechom kilka zabaw, które stymulowały m. in. smak, dotyk, wzrok oraz równowagę. Tym razem nadszedł czas na kolejny zmysł, wiecie jaki? Węch. Tym razem pani Asia Rogala zaprasza do stworzenia domowej pachnącej ciastoliny.
Ciastolina to rzecz, którą dzieci bardzo lubią w przedszkolu. Dzięki niej nie tylko doskonalą motorykę małą, ale także wyobraźnię podczas tworzenia niesamowitych kształtów i figurek. Poprzez samodzielne stworzenie takiej masy dodatkowo stymulujemy dotyk dzieci, a kisiel nada naszej ciastolinie niesamowitego, owocowego zapachu. Dzięki użyciu rzeczy znajdujących się w domu, jest całkowicie bezpieczna dla dzieci, więc nic się nie stanie, jeśli przez przypadek któraś z waszych pociech jej spróbuje. Możecie bawić się nią tradycyjnie, bądź modyfikować zabawę, np. poprzez odgadywanie zapachu ciastoliny z zamkniętymi oczami.
W zależności od tego, w jakim kolorze i o jakim zapachu ciastolinę chcecie uzyskać możecie dodawać wszystkiego - galaretek, cynamonu, kurkumy, szpinaku! Wszystko zależy od Waszej pomysłowości. Zachęcamy do zabawy i przesyłania efektów Waszej pracy!😊📷
28.04.2020r. -WTOREK
Pomysł na dziś? Pani Rita Dudkowska zaprasza do zabawy nakrętkami, klamerkami oraz farbami. Przygotowane propozycje utrwalają prawidłowy chwyt i rozwijają małą motorykę naszych przedszkolaków. Zapraszamy do zabawy z elementami terapii ręki 😊
24.04.2020r. -PIĄTEK
Dziś zapraszamy do zabaw paluszkowych, które są dobrą okazją do radosnej zabawy rodziców i dzieci. Pani Basia Trzcińska przygotowała dla Was propozycje zabaw o zwierzętach, jakich? Sprawdźcie sami 😊
To nie koniec propozycji na dziś. Dziś Pani Rita zaprasza na zabawę utrwalającą
prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego. Do zabawy będą
potrzebne klamerki do bielizny, które za pomocą kciuka, palca wskazującego i
środkowego przypinamy do obrazka będącego odpowiedzią na pytanie. Przy okazji
utrwalamy wiedzę na temat zwierząt z gospodarstwa.
Powodzenia! 😊
23.04.2020r. -CZWARTEK
Dzień dobry Państwu! Dzisiaj Pani Asia Rogala proponuje króciutką zabawę naśladowczą. Ale nie będziemy pracować całym ciałem - tym razem naśladować będą tylko nasze rączki! Nie musicie przygotowywać absolutnie żadnych dodatkowych rzeczy. Rodzic z dzieckiem siadają naprzeciwko siebie i kładą dłonie na stole. Następnie rodzic pokazuje ruchy dłońmi, a zadaniem dziecka jest je naśladować. Zabawa ta doskonali motorykę małą, koncentrację uwagi na danym zadaniu oraz planowanie motoryczne. Możecie zamieniać się rolami - raz pokazuje rodzic, raz dziecko. Możecie śpiewać przy tym ulubione piosenki i poruszać dłońmi w rytm. Możliwości jest wiele! Liczy się kreatywność! Zabawa jest krótka, może trwać dosłownie kilka minut i możecie ją wykorzystać w przerwie między codziennymi aktywnościami. 😊
22.04.2020r. -ŚRODA
21.04.2020r. -WTOREK
16.04.2020r. -CZWARTEK
A może czas na zabawę sensoryczną, którą sprawimy radość wszystkim członkom rodziny? Pani Aga Kolano proponuje przygotowanie kuli do kąpieli. To bardzo przyjemna, sensoryczna zabawa, wymagająca niewielu składników, której efekt może stać się prezentem dla bliskich. Co do niej potrzebujemy?- mąkę ziemniaczaną
- ulubione żele do mycia, mydła w płynie
- miskę
- folię spożywczą
- aby pięknie zapakować można użyć papilotki do muffinek i naklejki do dekoracji
Możemy przygotować kule dedykowane każdemu członkowi rodziny, wystarczy odpowiednio dobrać żel do mycia. Po wykonaniu i zapakowaniu kuli wręczamy ją mamie, tacie, bratu, siostrze, bliskim, z którymi mieszkamy. Przygotujmy kąpiel, w wodzie pojawi się piana, a obecność mąki ziemniaczanej pielęgnacyjnie wpłynie na naszą skórę.
Niech to będzie okazja do relaksu, tak teraz nam potrzebnego😊
15.04.2020r. - ŚRODA
Dziś zapraszamy Was do kuchni. Jak dobrze wiemy, to co jemy wpływa na nasze zdrowie. Proponujemy zdrową i pyszną przekąskę. Pani Basia Trzcińska przygotowała smaczny i aromatyczny koktajl. Kto dołączy? Wykona podobny i wypije? Zachęcamy 😋
09.04.2020r. -CZWARTEK
Wspólne zabawy kulinarne zapadają w pamięć naszych dzieci. Zapraszajmy je do kuchni, niech towarzyszą nam podczas przygotowywania potraw, krojenia, gotowania. Pieczenie i dekorowanie wielkanocnych ciasteczek wydaje się wspaniałym pomysłem na przedświąteczny czas spędzony z całą rodziną, prawda?Pani Aga Kolano prezentuje przepis na ciasteczka wykonywane co roku z dziećmi z grupy Tygrysków 💓
Na początek instrukcja fotograficzna. Ważne jest zachęcenie dziecka do czytania jej wraz z Wami i wspólnego przygotowania potrzebnych produktów i akcesoriów.
Kolejna ważna czynność to odmierzanie składników. Miarki to szklanka, łyżka, łyżeczka, opakowanie lub jego pół. Zróbcie jak najwięcej czynności wspólnie, pozwalając dziecku na możliwą dla niego samodzielność 🙂
07.04.2020r. - WTOREK
Pani Aga Kolano zaprasza do wspólnych zabaw paluszkowych. Potrzebujecie tylko siebie nawzajem. Siadacie obok siebie, obdarzacie się wzajemnie uwagą i powtarzacie treść rymowanek wraz z gestami. To stare zabawy, z wieloletnią tradycją, znane od pokoleń. Początkowo główna aktywność będzie należeć do Was drodzy rodzice, Wy (razem z panią Agnieszką) recytujecie i ilustrujecie tekst Waszymi dłońmi, dotykacie dziecięcych paluszków, dłoni, pomagacie jeśli trzeba pomóc właściwie ułożyć palce. Najważniejsze abyśmy cieszyli się w trakcie tych zabaw, ze wspólnego kontaktu i wzajemnej bliskości. Prostota tych zabaw jest kluczem do spędzenia czasu w miły sposób.Bawiąc się w ten sposób poprawiacie u dzieci sprawność manualną, rozwijacie koncentrację uwagi, pamięć słowną i ruchową oraz umiejętności z zakresu naśladowania i planowania motorycznego. Gotowi? Zapraszamy 😊
PONIEDZIAŁEK 06.04.2020
Dziś propozycja zabaw ruchowych kształtujących mechanizmy planowania motorycznego, rozwój koordynacji ruchowej oraz dostarczających bodźce dotykowe. Gotowi? Pani Asia Rogala zaprasza 😊
PIĄTEK 03.04.2020
Pani Aga Kolano zaprasza dziś na trochę inne zabawy matematyczne sprzyjające utrwalaniu umiejętności przeliczania i znajomości cyfr.
Przygotujcie:
- tacę z kaszą lub mąką (u mnie tym razem kasza manna)
- plastelinę
- farbę
- klocki
- talerz
- flamaster
- małe kartki z napisanymi wyraźnie cyframi
ŚRODA 01.04.2020
- przeźroczyste pudełko
- nożyczki
- taśma klejąca
- folia aluminiowa
- papier lub torebki śniadaniowe
- lampki choinkowe (najlepiej w kolorze białym)
W każdym domu znajdują się owoce, prawda? Wykorzystajmy je do dwóch zabaw rozwijających umiejętność różnicowania dotykowego - zaprasza Pani Asia Rogala
Pierwsza zabawa nosi tytuł „Co to jest?” 🤔
Co będzie nam potrzebne?
1. pudełko
2. nożyczki
3. owoce i warzywa (dla młodszych dzieci mogą być tylko owoce lub tylko warzywa, starszym można utrudniać)
4. żel pod prysznic/ szampon, lub cokolwiek co podtrzyma nam wieczko pudełka
5. obrazki do warzyw i owoców, które przygotowaliśmy
W pudełku wycinamy dwa otwory tak, aby zmieściły się w nie ręce dziecka. Następnie ustawiamy pudełko przed dzieckiem (podstawiamy płyny pod wieczko, aby nam nie opadło, ale jednocześnie po to, aby dziecko nie widziało znajdujących się na stole warzyw i owoców). 🙂 Na pudełku układamy obrazki z warzywami i owocami. Zadaniem dziecka jest włożenie rąk przez otwory i za pomocą dotyku rozpoznanie, którego owocu lub warzywa aktualnie dotyka (jeśli nie mamy pudełka z wieczkiem, można użyć innego i zasłonić dziecku oczy). W zabawie mogą brać udział również dorośli. Możecie też zorganizować rodzinne zawody, kto odgadnie więcej przedmiotów! Używać możecie dosłownie wszystkiego – owoców, warzyw, przedmiotów codziennego użytku, zabawek! Wszystko zależy od Was! 😊
Pracowały nasze dłonie, czas na kolejny zmysł – SMAK! 😋🤗
Druga zabawa nosi tytuł "Jaki to smak"
Co należy przygotować do zabawy?
1. bandamka/opaska do zasłonienia oczu
2. miski (liczba dostosowana do liczby owoców)
3. owoce oraz dopasowane do nich obrazki
Razem z dzieckiem nazywamy wszystkie owoce, dziecko samo może dopasować do nich odpowiednie obrazki. Następnie należy obrać owoce, pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do misek. Przed dzieckiem układamy obrazki owoców i stawiamy miski. Następnie zasłaniamy dziecku oczy i podsuwamy miskę z wybranym przez nas owocem (jeśli potrzeba, to pomagamy nadziać kawałek na widelec) i odkładamy miskę na miejsce. Dziecko próbuje owocu i stara się go nazwać lub wskazać na obrazku. Tę zabawę również można przeprowadzić w formie rodzinnego konkursu. Próbować można owoców, warzyw, a dla starszych dzieci można również dzielić smaki na słodki, kwaśny, słony i gorzki. 😊
PIĄTEK 27.03.2020
Dzisiaj Pani Aga Kolano zaprasza na zabawę z kaszą - połączenie ćwiczeń oddechowych i sensorycznych. Rozwijamy umiejętność panowania nad oddechem, umiejętność odwzorowywania oraz dostarczamy bodźce dotykowe.
Potrzebujemy:
1. naczynie z kaszą (manna, kukurydziana - jaką macie w domu).
2. karteczki z obrazkami, symbolami, literami
3. słomka do napojów
Przygotowujemy małe karteczki, na których rysujemy proste obrazki, symbole lub litery. Do płaskiego naczynia wsypujemy kaszę, pod warstwą kaszy ukrywamy obrazek. Zadaniem dziecka jest odkrycie obrazka, dmuchając przez rurkę, a następnie narysowanie tego, co odkryło.
Miłej zabawy 🙂
CZWARTEK 26.03.2020
Dziś Pani Asia Rogala zaprasza na zabawę sensoryczną, stymulującą zmysł dotyku, koordynację wzrokowo ruchową, poprawiającą sprawność małych rączek i paluszków.
1. Woreczek strunowy
2. Żel pod prysznic/szampon
3. Kamyczek/koralik, jeśli nie ma nic takiego, to nada się również cukierek 😊
4. Nożyczki, taśma, kartki, flamastry, wyobraźnia!
Napełniamy woreczek żelem pod prysznic i umieszczamy w środku kamyk. Zamykamy woreczek, zabezpieczając go taśmą klejącą, aby nic nam się nie rozlało. Na kartkach rysujemy labirynty, ścieżki, ulice - co tylko przyjdzie nam do głowy, a paluszkiem dzieci próbują pokonać daną drogę! 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz