Zabawy sensoryczne



 

 

16.04.2021 r. - PIĄTEK

 
Na miłe zakończenie tygodnia, Pani Agnieszka proponuje zabawy z pianką do golenia! 😊 Dzięki takiej zabawie , nie tylko ćwiczą nasze dłonie, ale również dostarczamy dziecku stymulacji dotykowej 😊
 

 

15.04.2021 r. -CZWARTEK

  
PODŁOGOWY TOR MISECZKOWY
 
To radosna prosta zabawa, idealna na przerwę w pracy. Rodzice... może czas na nią? Jesteście gotowi? Goooool 😀⚽

 


 NAKRĘTKOWE TRASY

Kolejna propozycja od pani Rity to zabawa rozwijająca sprawność obu rąk, koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację na zadaniu. Przede wszystkim może być wspaniałą rozrywką dla całej rodziny.  Spróbujcie, zachęcamy.

 
 

 
 
 
 
 
Po zabawach zręcznościowych proponujemy uruchomić kreatywność. Pomoże Wam w tym Artek 😀
 
POZNAJ ARTKA

Nieważne, czy lubisz BAZGROLIĆ, MALOWAĆ czy popisywać się kolorowaniem lub kolażami.
Artek zainspiruje Cie codziennie do kreatywności i uwalniania wyobraźni.
Daj nura w nadzwyczajną zabawę, by stworzyć własne, indywidualne dzieła sztuki i odkryj w sobie talenty, o których nie miałeś pojęcia.

Codziennie będziesz z Artkiem odkrywać coś nowego.
Serdecznie Cię zapraszam. 

Zaczynamy.








 
Artek mieszka w książce, którą serdecznie Wam polecam:
Nikolas Catlow, David Sinden "Sztuka, że Szok"
 

 
Magda Szczęsna
 
 
 

14.04.2021 r. -ŚRODA

Dzień dobry 😊
Hania zaprasza Was do wesołej zabawy ruchowej. Potrzebujecie do niej taśmę malarską, kawałek podłogi, dobry humor i skoczne nogi. Zobaczcie sami, dacie się namówić na taką aktywność?
 


 II.   Po zabawach ruchowych z Hanią zapraszamy na kilka zabaw edukacyjnych. Będziemy ćwiczyć spostrzegawczość i rozpoznawanie liter 😀😊

MEMO LITERKOWE 

Do zabawy wystarczy przygotować około 12-14 zużytych plastikowych nakrętek, kartkę papieru, nożyczki oraz flamaster.  Na kartce papieru odrysowujemy koła, które wycinamy. 


W zależności od wieku dzieci w kołach możemy napisać litery lub sylaby. Jeśli macie młodsze dzieci warto wykonać memo z samogłoskami. Każdą samogłoskę piszemy dwukrotnie w kołach, które następnie wkładamy od spodów nakrętek. 


Możecie w ten sposób przygotować memo z samogłoskami i spółgłoskami, sylabami drukowanymi lub pisanymi, a  także z cyframi.  


Zabawa w Memo polega na odszukiwaniu par takich samych liter lub sylab (w zależności od tego, którą opcję wybierzecie). Jeśli zdobędziemy parę zabieramy zakrętkę i zdobywamy punkt. Jeśli nie uda nam się odkryć pary zakrywamy zakrętki ponownie zostawiając je w tym samym miejscu. Kolejne osoby starają się zapamiętać miejsca poszczególnych liter i w swojej kolejce również próbują odszukać parę. Przy każdym odkrywaniu sylab odczytujemy je głośno.





LITERKOWE RYTMY 

Do zabawy potrzebne będą nakrętki, flamastry oraz kartka papieru.

Zaczynamy od napisaniu na nakrętkach kolejnych liter alfabetu lub wykorzystujemy nakrętki z poprzedniego zadania. Na kartce  odrysowujemy kółka. Ich liczba zależy od umiejętności dzieci, na początku wystarczy 4-5 liter później możemy to modyfikować. W środku piszemy litery – nie muszą być pisane zgodnie z kolejnością alfabetu. Kiedy wszystko jest gotowe. Kładziemy przed dzieckiem nakrętki oraz wzór na kartce papieru. Dziecko dopasowuje i układa pod spodem nakrętki z odpowiednią literą. Następnie wspólnie nazywamy litery. Po tym, jak nasze dziecko znudzi się już układaniem, poprośmy aby przygotowało dla nas wzory. 




Aby utrudnić to zadanie możemy zaproponować dzieciom ćwiczenia pamięci. Przygotowujemy wzór na kartce papieru, pokazujemy go dziecku i dajemy mu tyle czasu ile potrzebuje aby zapamiętało kolejność liter. Zabieramy kartę i prosimy dziecko o otworzenie wzoru. 


BINGO 

Do zabawy potrzebne będą plastikowe nakrętki, kartki papieru, flamastry, pojemnik na nakrętki. 

Przygotowujemy tyle kwadratowych kartek ilu graczy weźmie udział w zabawie. Każdy kwadrat dzielimy na dziewięć części. W każdej z powstałych części zapisujemy jedną literę (układ liter na każdej planszy musi być inny). Na nakrętkach wypisujemy litery alfabetu. Wszystkie nakrętki wrzucamy do pojemnika. 

Gra w BINGO polega na tym, aby jak najszybciej zakryć wszystkie pola na planszy. Ten, kto znajdzie u siebie wylosowaną literę, przykrywa ją zakrętką.  Kto jako pierwszy zakryje całą plansze odpowiednimi zakrętkami wygrywa! 



13.04.2021 r. - WTOREK

 
Witajcie Kochani. 
Wasi znajomi Julia, Kinga i Janek przygotowali  na dziś propozycje ćwiczeń z piłką. Znajdźcie w domu bezpieczne miejsce i przygotujcie się do gimnastyki. Zacznijcie od  3 minutowej  rozgrzewki, następnie wykonajcie przedstawione ćwiczenia. Pani Karina prosi byście każde powtórzyli po 10 razy. 
Gotowi? Zaczynamy😀 
 

 
 
 
Po ćwiczeniach gimnastycznych pora na propozycje pani Agi - zabawy z rękawiczkami i ćwiczenia małej motoryki, rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową, zręczność palców oraz planowanie ruchu. 
Potrzebujecie niewielu akcesoriów:
- przezroczyste rękawice (takie jak są w sklepach) 
- kawałki kolorowej bibuły
- zwykłe kartki  i flamastry lub kredki
 

Kolejna propozycja pani Agi to połączenie zabaw manipulacyjnych z ćwiczeniami oddechowymi.
Przygotujcie kubek z papieru lub ze styropianu, flamaster, jednorazową rękawiczkę i słomkę do napojów. 
Zobaczcie sami  i bawcie się dobrze 😊
 


 

 

12.04.2021 r. - PONIEDZIAŁEK


Nauka wycinania na 5 sposobów

Dziś prezentujemy  kilka pomysłów na zabawę z nożyczkami. Dzięki takim ćwiczeniom dziecko szybko nabierze wprawy i wycinanie nie będzie już trudnością.

1. Obcinamy paznokcie

To jedna z najprostszych sposobów na naukę wycinania. Wycięta ręka z długimi paznokciami, które trzeba skrócić. Jeśli wasze dziecko lubi kolorować, z pewnością wymyślenie kolorowych paznokci będzie dodatkowym urozmaiceniem zabawy.

 

 

2. Łączenie kropek i wycinanie po śladzie prostych pasków

To również jedno z łatwiejszych sposobów wycinania. Na szablonie z kropkami dziecko rysuje linie łącząc ze sobą kropki. Dzięki temu mamy przy okazji ćwiczenie grafomotoryczne. Następnie za pomocą nożyczek przecina kartkę na paski.

 

 

3. Stylizowanie fryzury stworkowi z rolki

Wystarczy jedna rolka od papieru z narysowaną buźką i ponacinanymi u góry paskami, a dziecko bawi się obcinając kolejne kawałki rolki, stylizując swojego stworka. Jeśli będziecie chcieli jeszcze możecie dokleić do rolka kolorową kartkę z pociętymi paskami i kontynuować stylizację stworka.

 

 

4. Wycinanie figur od kropki do kropki

Wycinanie różnych figur od kropki do kropki, to już trochę trudniejsze, ale po kilku ćwiczeniach z pewnością każdy przedszkolak sobie poradzi.

 

 

5. Kolorowanie szablonu głowy i wycinanie fryzury

Szablon swojego ludzika pokolorujemy kredkami. Głowę z naciętymi u góry paskami dziecko poprzycina jak prawdziwy fryzjer. Przy okazji możemy liczyć ile pasków jest już odciętych.

 

 

20.11.2020 r. - PIĄTEK


Na długie jesienne wieczory polecamy dzieciom i rodzicom zabawy ze światłem i ciemnością, które są idealnym sposobem na ciekawe i kreatywne zagospodarowanie czasu. Na pewno sprawią mnóstwo radości i małym, i dużym uczestnikom. Wspólna zabawa może także pomóc dziecku rozjaśnić jego lęki. Wybierzcie coś dla siebie, biorąc pod uwagę wiek dziecka i jego możliwości.

Świetlny zajączek
Przygotujcie latarkę i usiądźcie w ciemnym pokoju. Przesuwajcie smugę światła latarki po ścianie, podłodze lub syficie. Obserwujcie dokąd przesuwa się świetlna plama. Dziecko może spróbować złapać świetlnego zajączka na podłodze.


Berek świetlny 
Do tej zabawy potrzebne będą dwie latarki i wcale nie trzeba się będzie nabiegać. Rodzic przesuwa smugę światła po ścianie, a dziecko goni ją drugą smugą… najpierw powoli, a potem coraz szybciej.  Oczywiście możecie zamienić się rolami.


Zaginiona zabawka
Poszukujcie w ciemnym pokoju ulubionej zabawki, trzymając latarkę w dłoni i oświetlając wszystko to, co znajduje się wokół. Będziecie mieli możliwość nowego spojrzenia na znane przedmioty i miejsca.


Podświetlane przedmioty
Zgromadźcie różne przedmioty rozpraszające światło (widelec, łyżka cedzakowa, durszlak, szklanka, tarka). Podświetlajcie każdy z nich latarką i podziwiajcie zmieniony wygląd. W ciemności i w smugach światła wszystko wygląda inaczej… magicznie, bajkowo, kosmicznie.


Rysowane cienie
Podświetlcie dowolny przedmiot tak, by cień padał prosto na kartkę. Następnie obrysujcie kredką pojawiający się cień, dorysujcie dowolne elementy, by zmienić kształt w coś zupełnie innego. A potem bawcie się w wymyślanie, co jest na powstałym w ten sposób rysunku.


Cienie z dłoni
Robienie dłońmi cieni jest znaną zabawą. Podświetlcie własne dłonie i wyczarujcie na ścianie co tylko podpowie wam wyobraźnia.  Może zobaczycie psa, kaczkę lub zająca. W tej zabawie sprawdzi się stabilne źródło światła takie, jak lampka na biurko.


Teatrzyk cieni
Zróbcie własnoręcznie kukiełki… wytnijcie kształty z tektury i przyklejcie do patyczka lub rurki. Oświetlone kukiełki będą rzucać cień na ścianę. Poruszajcie postaciami, podkładajcie pod nie głosy i razem snujcie własną bajkę.


W ukryciu
Schowajcie się z latarką w dłoni pod kocem i… oglądajcie książki. Już samo siedzenie w takim namiocie to wielka frajda.


Oświetlana droga
Wybierzcie się na spacer o zmroku… oczywiście z latarką. Oświetlanie mijanego otoczenia całkowicie zmienia postrzeganie nawet dobrze znanej przestrzeni.


Korzystajcie z krótkich dni i bawcie się ciemnością jak najczęściej.
Miłej zabawy życzy Wam Pani Małgosia 😊

19.11.2020 r. - CZWARTEK

Jak już zauważyliście we wstępie, dzisiaj proponujemy Wam tańce! Ale nie są to zwykłe piosenki... Te przedstawione poniżej są elementami metody ShowPedagogika. 😊 Co daje nam taniec? Po pierwsze wpływa pozytywnie na rozwój fizyczny oraz pomaga w poprawie koordynacji ruchowej. Dodatkowo może poprawić nam samopoczucie, a także wyzwolić hormony szczęścia! Czy warto skorzystać? Oczywiście, że tak!

Autorem wykorzystanych utworów jest Agnieszka Chartanowicz - www.dyscyplinabeznakazow.pl

Pierwszą propozycją jest "Wróżka Łada".



Druga nasza propozycja to "Śliweczka". 



Trzecia propozycja to "Obraz zmień".


ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY! POWODZENIA! 😁

18.11.2020 r. - ŚRODA

Pani Karolina proponuje dziś jesienną zabawę plastyczną. Malowaliście kiedyś na skorupce z cukru? Sprawdźcie jaka to wspaniała zabawa 😊🎨
 
Malowanie na cukrze  

Potrzebne nam będą: 
klej, 
cukier,
farby (plakatowe lub wodne) w barwach jesieni, 
karta,
pędzel.

Podczas jesiennego spaceru, znajdźcie najpiękniejszy i największy liść. Przynieście go do domu i wraz z rodzicami spróbujcie odrysować go na kartce papieru (możecie wydrukować gotowy szablon).


 
Pomalujcie obrazek klejem. Następnie posypcie kartkę cukrem (resztę cukru zsypcie z kartki). Farbę rozpuszczamy wodą i moczymy w niej pędzel. Lekko dotykamy cukru pędzlem, tak aby nasiąkł farbą. Zostawiamy do wyschnięcia. Cukier trochę się rozpuści i utworzy twardą warstwę.


POWODZENIA!
 
 
 

 

16.11.2020r. - PONIEDZIAŁEK

Dzisiaj Pani Magda zaprezentuje, jak w prosty sposób wykonać ponadczasową zabawkę. „Gniotki” to ulubiona zabawa dużych i małych.  Jest to doskonała zabawa ale również stymulacja małych rączek. 

Aby przygotować nasze gniotki potrzebne nam będą następujące rzeczy:

  • Balony
  • Wypełnienie – mąka (ziemniaczana bądź zwykła),ryż, kasza, groch
  • Flamaster
  • Lejek bądź szklanka
  • Włóczka

Przygotowanie:

  1. Balon włóż do lejka lub naciągnij na szklankę. Wsyp do środka balonu mąkę lub ryż, kaszę, groch, koraliki itp. Zawiąż balon i GOTOWE!





2. Flamastrem narysuj oczy i buzię, a w miejscu wiązania balonu możesz przyczepić włóczkę, która będzie czupryną gniotka.



     Dobrej zabawy! 😁😁😁


13.11.2020r. - PIĄTEK

Witajcie Kochani 💕. Dzisiaj Pani Magda ma dla Was propozycję kilku ćwiczeń do wykonywania codziennie 😊.  Ćwiczenia będą w formie zabawy, dzięki czemu dzieci nie będą tak znużone kolejnymi zadaniami 👧👦. 


Ćw. I "Gazetowe kulki"

Dziecko ugniata gazetę (1 strona z gazety format ok. A4) rozłożoną na stole używając jednej ręki ( pracują palce i cała dłoń), później to samo zdanie wykonuje drugą ręką formując kule. Powtarzamy to ćwiczenie kilka razy używając naprzemiennie rąk. Powstały kulki mogą posłużyć do zabawy w wojnę z rodzicem – rzucanie w siebie powstałymi kulkami bądź rzucanie do celu np. do kosza, obręczy itp. Kolejny etap to przeliczanie ile kul doleciało do celu. Ostatni etap ćwiczenia to wyprostowanie kulek za pomocą jednej dłoni a następnie drugiej i tak wszystkie kulki 🙌. 


Ćw. II "Rodzina paluszków" - masaż

Nakładamy na dłonie dziecka krem do rąk i masujemy poszczególne palce śpiewając piosenkę: "Rodzinka paluszków" jeśli dzieci nie znają jeszcze tej piosenki proponuję włączyć ją ze strony: 




RODZINA PALUSZKÓW

 

Krzysio Kciuk, Krzysio Kciuk! Pokaż się!

Jestem tu, jestem tu i witam cię.

Wojtek Wskazujący, Wojtek Wskazujący! Pokaż się!

Jestem tu, jestem tu i witam cię.

Witek Wielki, Witek Wielki! Pokaż się!

Jestem tu, jestem tu i witam cię.

Staś Serdeczny, Staś Serdeczny! Pokaż się!

Jestem tu, jestem tu i witam cię.

Marek Mały, Marek Mały! Pokaż się!

Jestem tu, jestem tu i witam cię.

Rodzinko paluszków, rodzinko paluszków! Pokaż się!

Jestem tu, jestem tu i witam cię.



Ćw. III „Kolorowe spinacze” 


Należy przygotować kartoniki w kształcie koła w kilku kolorach, w środku należy napisać cyfrę np. kolo czerwone z cyfrą 1, koło zielone z cyfrą 2. Do zabawy będą potrzebne spinacze do bielizny w kolorach jak koła z cyframi. Dziecko ćwiczy chwyt trójpalcowy poprzez otwieranie spinaczy i przypinanie do kartoników wg wyznaczonej ilości i koloru. Do czerwonego koła z cyfrą 1 przypina jeden spinacz w kolorze czerwonym i w ten sposób dziecko przypina pozostałe spinacze. Łatwiejszą wersją tego zadania będzie umieszczenie na białym kole karteczki z narysowanymi kropkami, zadaniem dziecka będzie policzyć ile ich jest i przypiąć dokładnie taką ilość wybranych przez siebie spinaczy.




Możemy także przygotować inne zadania dla dziecka, w zależności jakie umiejętności chcemy kształtować lub utrwalać. 




Życzymy miłej zabawy! 👐😀 


12.11.2020r. - CZWARTEK

  TEMAT ZAJĘĆ:  Miło z mamą bawić się w domu – wykorzystanie podłogi jako głównego przedmiotu zabawy. Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.


DATA: 12.11 2020 r.

Czas: 1 godzina


CELE GŁÓWNE

  • Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy z rodzicem/rodzeństwem
  • Rozwijanie u dziecka poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania do rodzica/rodzeństwa
  • Rozwijanie u dzieci, za pomocą ruchu, świadomości własnego ciała i otaczającej je przestrzeni, usprawnianie ruchowe

CELE OPERACYJNE

  • Dziecko potrafi współpracować z rodzicem/rodzeństwem podczas ćwiczeń
  • Dziecko odkrywa własne możliwości i nabiera pewności siebie
  • Dziecko potrafi wykonać proste ćwiczenia z zakresu schematu własnego ciała, przestrzeni
  • Dziecko poprawnie reaguje na polecenia rodzica


POMOCE: koce, materace.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

  1. Powitanie – ćwiczenia rozwijające świadomość osoby
  • Powitanie piosenką

Wszyscy są

Witam was

Zaczynamy już czas

Jestem ja, jesteś ty

Raz, dwa, trzy.

  • „Iskierka – rodzic mówi „Posyłam iskierkę przyjaźni w krąg niechaj trafi do waszych rąk”- ściska dłoń siedzącego przy nim dziecka, które z kolei druga ręka ściska dłoń swego sąsiada. Iskierka musi wrócić do wysyłającego ten znak.(do tego zadania angażujemy wszystkich domowników

2. Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała

  • Powitanie paluszkami- wszyscy siedzą w kole pochylając się do środka koła, wszyscy witają się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.

  • Powitanie stopami – wszyscy siedzą w kole trzymając się za ręce, wszyscy witają się ze sobą paluszkami stóp.

  • Wskazywanie za rodzicem swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho itp.

3. Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni

  • Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po podłodze  w różnych kierunkach
  • Jak najwyżej – domownicy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.
  • Bączek – domownicy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  • Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.

4. Ćwiczenia oparte na relacji „z”

  • Lustro – rodzic z dzieckiem siedzi naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
  • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
  • Zabawa razem w kole – wszyscy siedzą w kole, trzymając się za ręce. domownicy kładą się na brzuchu, następnie wstają trzymając się za ręce.
  • Bujanie dziecka w kocu.
  • Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.

 5. Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”

  • Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
  • Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami. 
  • Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.

6. Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

  • Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
  • Tunel – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem.
  • Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.

  • Lustro – dziecko siedzi naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Dorosły ,,rysuje” ręką w powietrzu różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego.

7. Pożegnanie – muzyka relaksacyjna. 

 ----------------------------------------------------------------------------------

 

 rok szkolny 2019/2020

 

26.06.2020 r. - PIĄTEK

Dziś Pani Rita Dudkowska, Basia Trzcińska, Asia Rogala i Aga Kolano przedstawiają terapeutyczny przepis na radosne wakacje. Główny składnik to RUCH, równie ważny ZABAWA, ostatni, niezbędny - UŚMIECH. 
Zapraszamy 😀

 

 

 

19.06.2020 r. - PIĄTEK

Dzieci uwielbiają wszelkie zabawy z wodą, zarówno kąpiel w basenie, jak i chlapanie się nią dla ochłody. Pani Aga Kolano proponuje wspólne zabawy w miniregaty 😃⛵
Przygotujcie razem proste łódeczki, miniżaglówki i dmuchajcie przez słomkę w ich maleńkie żagle. Wyścigi? Czy spokojny leniwy rejs?  Jak będziecie się bawić?

 




  

 

12.06.2020 r. - PIĄTEK

Z klocków możemy budować, konstruować według instrukcji, tworzyć małe domki, pojazdy, ale też bardzo skomplikowane konstrukcje. Pani Aga Kolano zaprasza na kolejną porcję zabaw z klockami, dziś -  zabawy rozwijające umiejętność układania według wzoru,  sprzyjające utrwalaniu umiejętności przeliczania i znajomości cyfr. Kolorowe klocki dają nam wiele możliwości zastosowań. A Wy jak lubicie się nimi bawić? 😊






 

09.06.2020 r. - WTOREK 

Pani Rita Dudkowska ma dla Was dziś dwie propozycje 😊

1. Zabawy zapałkami 
W każdą podróż czymś trzeba wyruszyć. A co jeśli nie mamy transportu? Możemy go sami zbudować - wystarczą nam tylko zapałki. Pani Rita Dudkowska zaprasza do zbudowania pojazdów i poćwiczenia małej motoryki. Spróbujecie ułożyć podobne pojazdy?  A może wymyślicie własne?








2. Niedokończone podróże

 

 

 

 

 

04.06.2020 r. - CZWARTEK

Dziś  Pani Basia Trzcińska zaprasza do wspólnych ćwiczeń. Dołączamy! Gwarantujemy przyrost energii i dobrego humoru na cały dzień😃



 

01.06.2020 r. - PONIEDZIAŁEK

 

 

 Jak wygląda świat przez lupę? Skąd wziąć taki wyjątkowy przyrząd? Pani Rita Dudkowska proponuje wspólną zabawę dzieci i rodziców. Najpierw przygotujcie razem lupę, potem wybierzcie się na spacer i poszukajcie pięknych widoków. Sfotografujcie świat widziany przez Waszą lupę. Jesteśmy bardzo ciekawi co pięknego nam pokażecie?👀🍀🌸🐞🌻🐾?
Przysyłajcie nam Wasze zdjęcia! Będziemy je z przyjemnością podziwiać a wszystkich aktywnych chętnie nagrodzimy.

 

 

  

 

 

28.05.2020 r. - CZWARTEK


Dzisiaj Pani Asia Rogala zaprasza Was do wykonania toru przeszkód. Z doświadczenia wiemy, że takiego typu zabawy sprawiają wielką radość naszym podopiecznym podczas pobytu w przedszkolu. 😍 Tym razem, proponujemy wykonanie go na świeżym powietrzu, jeśli tylko pozwoli na to pogoda! 🌞 Jeśli macie podwórko, na którym jest trawa - śmiało ściągnijcie buty! Jeśli nie macie możliwości wykonać go na dworze - zmodyfikujcie ćwiczenia i wykonajcie go w domu.

Co daje nam taki tor przeszkód? 🤔

✅Doskonali naszą koordynację wzrokowo - ruchową poprzez rzucanie do celu oraz obustronną koordynację
✅Dostarcza stymulacji dotykowej poprzez chodzenie po trawie, masowanie różnymi fakturami, malowanie pianką oraz mycie rąk
✅Doskonali reakcje równoważne podczas chodzenia po skakance, skakania na jednej nodze oraz wykonywanie tzw. jaskółki
✅Normalizuje napięcie mięśniowe oraz wzmacnia obręcz barkową poprzez wykonywanie taczki
✅Doskonali planowanie motoryczne 

Podane ćwiczenia są jedynie propozycją. Z powodzeniem możecie je modyfikować, zamieniać na inne lub dodawać następne. Wy najlepiej znacie swoje dzieci i doskonale wiecie, które ćwiczenia są w stanie wykonać, a których jeszcze nie. Wykorzystać możecie wszystko co macie pod ręką, wystarczy Wasza wyobraźnia i chęci. Dodatkowo możecie włączyć dziecku jego ulubioną muzykę (co dostarczy mu również stymulacji słuchowej)  oraz zachęcić do udziału innych domowników. 😊👪

Powodzenia! 😎

 

25.05.2020 r. - PONIEDZIAŁEK

Nasze mamy uwielbiają dostawać kwiatki... a gdyby dać im cały ogród?  Pani Rita Dudkowska zaprasza Tatusiów do wykonania z dziećmi mini ogródka w słoiku. Zaproście dzieci, obejrzyjcie razem film pokazujący  jak przygotować piękny prezent dla Mamy, przygotujcie słoiki, trochę ziemi, kamyczków, kilka małych sadzonek i wyczarujcie razem ogródek w słoiku.
Szczęście w oczach Mamy i satysfakcja z przygotowanej niespodzianki? Gwarantowane 😊💗









 

22.05.2020 r. - PIĄTEK

Dziś pani Rita zaprasza nas do świata malowanych bajek. Dołączamy? Taaak! 











21.05.2020 r. - CZWARTEK

Czy nasze stopy są gotowe na ćwiczenia? Sprawdźmy to! Zobaczmy jakie zabawy przygotowała dla nas Pani Basia 😊

 

 

 

 

20.05.2020 r. - ŚRODA


Dzień dobry kochani! Dzisiaj pani Asia Rogala przygotowała dla Was kilka propozycji wierszyków masażyków! 😍

Dotyk i masaż wspomagają zarówno rozwój fizyczny, jak i psychiczny dziecka. Dają mu poczucie bezpieczeństwa oraz odprężenia. Podczas takiego krótkiego masażu dziecko wycisza się i koncentruje na doznaniach fizycznych. Przy przedszkolakach, dobrze sprawdzają się masażyki połączone z wierszykami lub piosenkami. Forma takiego masażu jest krótka, pozwala szybciej odreagować napięcie, ma charakter zabawy, skupia uwagę dziecka, stymuluje pamięć werbalną, rozwija poczucie humoru, a także wycisza. Na końcu filmu, czeka na Was jeszcze jedna zabawa, która rozwija motorykę małą, stymuluje dotykowo oraz pozwala na wizualizację bodźców dotykowych. Zapraszamy do oglądania!

Treść zaprezentowanych wierszyków znajdziecie pod filmem. 



Kanapka
Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.


Możecie tę zabawę zmodyfikować. 😊
Kiedy dziecko leży, możecie podczas recytowania wierszyka, kłaść na jego plecach przedmioty. Dostarczy to dziecku dodatkowych bodźców proprioceptywnych, np. udajemy, że kroimy chleb, następnie kładziemy koc jako ser, poduszki jako pomidory itp. Możecie stworzyć własną kanapkę pytając, co dziecko by na niej chciało. Dodawajcie przedmioty aż uznacie, że kanapka jest gotowa. Następnie po kolei je zdejmujcie, ale niech to dziecko mówi Wam, co akurat jest zdejmowane z Waszej kanapki. Oczywiście, należy wymieniać produkty od ostatniego. Dzięki temu, ćwiczymy również pamięć i skupienie uwagi. 😊


Rybki

Raz rybki w morzu brały ślub (rysujemy na plecach dziecka faliste linie)
i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. (lekko stukamy w nie rozluźnionymi dłońmi)
A wtem wieloryb wielki wpadł (masujemy całe plecy)
i całe towarzystwo zjadł. (mając rozpostarte dłonie ściągamy palce do środka).



Wycieczka

Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk?  (leciutko szczypiemy w kark).


MIŁEJ ZABAWY! 😊    
 

19.05.2020 r. - WTOREK

 "Krasnoludki i księżniczki,
małe domki, małe myszki,
pantofelki i koronki,
kruki, skrzaty i skowronki
- to ułamek świata bajki,
gdzie czarodziej pali fajki."

Każdy z nas może stworzyć bajkę. Propozycję na tę aktywność dziś przedstawia Pani Rita Dudkowska i zaprasza do wspólnej zabawy.

 

 

 

18.05.2020 r. - PONIEDZIAŁEK

Mamo, Tato... rozpoczynamy nowy tydzień - pełen codziennych obowiązków, wyzwań i zadań. Spróbujmy potrenować nasze zmysły, poćwiczmy uważność, obudźmy wrażliwość na to co wokół nas. Trening, który proponujemy rozwija umiejętność segregacji docierających do nas bodźców, bardzo ważną umiejętność w czasach, w których zalewani jesteśmy olbrzymią  ich ilością.
Jesteśmy gotowi? Wystarczy chwila wyciszenia... włączamy koncentrację uwagi, umawiamy się jaki zmysł wybieramy do pracy i zaczynamy! Skorzystajcie z karty zapisu treningu, którą przygotowała dla Was pani Rita Dudkowska.
Zapraszamy 👀👂✋👅😊

 

 

14.05.2020 r. - CZWARTEK

Pani Aga Kolano zaprasza na spacer, podczas którego poszukacie materiałów do Waszej zabawy. Przynieście kilka kamieni, trochę patyków, zielonych gałązek, przyda się też garść piachu... Potem zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie co z przyniesionych przez Was skarbów można stworzyć? Możecie zainspirować się propozycjami pani Agi, ale na pewno wpadną Wam do głowy nowe pomysły. Gotowi? Do dzieła! 
Pochwalcie się później Waszymi pracami! 


 

 

 

 

13.05.2020 r. - ŚRODA


Dzisiaj pani Asia Rogala zaprasza do zabawy, która stymuluje zmysł dotyku. 👐

Co będzie nam potrzebne?
✔ korki od butelek
✔ klej na gorąco (może być również zwykły wikol)
✔ przedmioty o różnych fakturach (np. kamyczki, gąbka, pompon, fasola, materiał, plastelina itp.) - cokolwiek macie w domu
✔ pudełko
✔ nożyczki



Co należy zrobić? 🤔

1. W pudełku wycinamy jeden otwór taki, aby zmieściła się w nim ręka dziecka. Na zdjęciu są wycięte dwa, ponieważ pudełko zostało po poprzedniej zabawie sensorycznej. Wy wytnijcie jeden. Jeśli ktoś z Was bawił się w zabawę z odgadywaniem owoców i posiada jeszcze to pudełko, na spokojnie może je wykorzystać. Wystarczy zakryć drugi otwór ścierką lub ręcznikiem papierowym.



2. Bierzemy korek i pompon. Za pomocą kleju na gorąco przyklejamy pompon do korka tak, aby nam nie wypadł kiedy będziemy go dotykać. 







3. Dokładnie w ten sam sposób postępujemy z pozostałymi materiałami i korkami. Ważne, aby każdy materiał występował dwa razy, w końcu będziemy dobierać pary. 






4. Ustawiamy przed dzieckiem korki. Pozostałe chowamy do pudełka. Zadaniem dziecka jest włożenie ręki do pudełka, dotknięcie wybranego korka i znalezienie do niego pary. Oczywiście, dziecko robi to tylko za pomocą dotyku! Nie wyciąga korka z pudełka, zanim nie wskaże do niego pary. 









Zabawę możecie w różny sposób modyfikować. Możecie określać materiały, czy są one twarde, miękkie, szorstkie czy gładkie. Możecie ćwiczyć nie tylko dotyk, ale również percepcję wzrokową i pamięć. Jak?



1. Ułóżcie przed dzieckiem korki – jego zadaniem jest ułożyć swoje tak samo.



2. Ułóżcie przed dzieckiem korki, dajcie mu chwilę na zapamiętanie ich ułożenia, a następnie zakryjcie je kartką. Zadaniem dziecka jest ułożenie korków z pamięci.



3. Ułóżcie przed dzieckiem korki, dajcie mu chwilę na zapamiętanie. Poproście o zamknięcie oczu, a następnie zabierzcie jeden. Zadaniem dziecka jest wskazać, który zniknął.



4. Ułóżcie przed dzieckiem korki, dajcie mu chwilę na zapamiętanie. Poproście o zamknięcie oczu, a następnie zamieńcie dwa miejscami. Zadaniem dziecka jest wskazać, które korki zostały zamienione. 


Miłej zabawy! 😊
 

12.05.2020r. - WTOREK

 Nurkowaliście kiedyś w głębinach Oceanu ? Nie? To koniecznie musicie zobaczyć jakie zwierzęta on skrywa, co można znaleźć w jego wodach. Pani Rita Dudkowska zaprasza do wspólnej zabawy jako badacz i nurek. Każdy z nas zbada fragment Oceanu a przy okazji poćwiczy koordynację wzrokową. Zaczynamy😊


 

 

 

07.05.2020r. - CZWARTEK

Dziś Pani Rita Dudkowska serdecznie zaprasza do zabawy "Żabki na obiedzie". w tej zabawie łączymy ćwiczenia przeliczania i koordynacji oko-ręka ważnej przy pisaniu. rozwijamy również sprawność paluszków poprzez rwanie plasteliny i jej naklejanie.
Co przygotowujemy?
-marker
-dwie kartki papieru
-kawałek plasteliny
-kostkę do gry
Miłej zabawy 😊



 



05.05.2020r. - WTOREK

Dzień dobry! 😀 Jak sądzicie?Czy można połączyć ćwiczenia z zakresu małej motoryki z obcowaniem z naturą a do tego stworzyć piękną dekorację do pokoju? Oczywiście, że tak! Pani Rita Dudkowska przedstawia propozycję ćwiczenia, które łączy wszystkie te aspekty a przy tym jest świetną zabawą 😊 Zapraszamy! 









04.05.2020r. - PONIEDZIAŁEK

Dzień dobry po długim weekendzie! 😍 Jak się czujecie? Odpoczęliście? Wiosna w pełni, wszystko rozkwita, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Takie też propozycje - zabawy kolorami ma dla Was dziś pani Aga Kolano. Przygotujcie kartki, farby w tubkach lub papier toaletowy i flamastry.
Przed Wami kilka pomysłów na zabawy. Sprawdźcie sami 😊

Pierwszy z nich to malowanie palcami bez brudzenia rączek
Czego potrzebujemy? 
- narysowanego obrazka do kolorowania
- farb w tubkach
- koszulki biurowej 
- spinaczy biurowych




Kolejne propozycje to zabawa z kolorem i wodą
Co jest do niej potrzebne?
- papier toaletowy
- flamastry dla dzieci zmywalne w wodzie 
- marker
- woda



Zapraszamy do kolorowych zabaw 😊💧🎨



 

30.04.2020r. - CZWARTEK

Zbliżają się nasze polskie Święta Narodowe - Dzień Flagi i rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Na wietrze będą powiewały biało-czerwone flagi, w mediach dzieci usłyszą wiele słów o ojczyźnie, o symbolach naszego państwa.
Pani Basia z okazji białoczerwonych dni proponuje przygotować z dziećmi pyszne ciasto - właśnie w tych kolorach. Zobaczcie i spróbujcie sami 😋 


 


Druga propozycja na spędzanie czasu z dziećmi to garść pomysłów od Pani Emilki Kaczmarek na zabawy z klockami. Zapraszamy 😊 


Przykłady zabaw z klockami dla najmłodszych

1. Układanie klocków według koloru- wyciągamy różna kształty klocków o trzech różnych kolorach, np. czerwone, żółte i zielone. Rozsypujemy je przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest podzielenie klocków na trzy grupy według ich kolorów.


2. Układanie klocków według wielkości- potrzebujemy kolorowych klocków o trzech różnych wielkościach. Rozsypujemy je przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest podzielenie według wielkości klocków na trzy grupy.


3. Które klocki zamieniły się miejscami?- kolejna zabawa, do której potrzebujemy trzech różnych klocków. Układamy z dzieckiem klocki w rządku. Dziecko stara się zapamiętać kolejność klocków. Po chwili dziecko zasłania oczy, a my przekładamy jeden klocek zmieniając w ten sposób ich kolejność ułożenia. Dziecko odsłania oczy i odpowiada, które klocki zamieniły się miejscami. Poziom trudności tej zabawy można zwiększyć dodając więcej klocków, by rządki były dłuższe.


4. Wyklaszcz rytm- potrzebujemy dwóch klocków-zielonego i żółtego. Dziecko musi zapamiętać jedną regułę zabawy- na zielony klocek klaszczemy, a żółty oznacza pauzę, ciszę. Korzystamy z rysunku poniżej. Rysunek ten przedstawia trzy przykłady rytmów do wspólnego wyklaskania. 




          Przykłady zabaw z klockami dla starszych

1. Układanie klocków według wielkości – potrzebujemy kolorowych klocków o trzech różnych wielkościach. Rozsypujemy je przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest podzielenie według wielkości klocków na trzy grupy.



2. Które klocki zamieniły się miejscami? – kolejna zabawa, do której potrzebujemy pięciu różnych klocków. Układamy z dzieckiem klocki w rządku. Dziecko stara się zapamiętać kolejność klocków. Po chwili dziecko zasłania oczy, a my przekładamy jeden klocek zmieniając w ten sposób ich kolejność ułożenia. Dziecko odsłania oczy i odpowiada które klocki zamieniły się miejscami.






3. Znikające klocki potrzebujemy klocków o różnych kolorach i wielkościach. Układamy z dzieckiem klocki w rządku. Dziecko stara się zapamiętać kolejność klocków. Po chwili dziecko zasłania oczy, a my zabieramy jeden klocek i chowamy go za sobą tak, żeby dziecko niego nie widziało. Dziecko odsłania oczy i odpowiada który klocek zniknął.


Trudność zadania można zwiększyć dodając więcej klocków do naszego rządku i chowanie dwóch, trzech klocków.






4. Wyklaszcz rytm potrzebujemy dwóch klocków – zielonego i żółtego. Dziecko musi zapamiętać jedną regułę zabawy– na zielony klocek klaszczemy, a żółty oznacza pauzę, ciszę. Korzystamy z rysunku poniżej. Rysunek ten przedstawia trzy przykłady rytmów do wspólnego wyklaskania.









29.04.2020r. - ŚRODA  

 

Jak już Państwo wiedzą, integracja  sensoryczna łączy wszystkie zmysły, które posiadamy. Przedstawiłyśmy Wam oraz Waszym pociechom kilka zabaw, które stymulowały m. in. smak, dotyk, wzrok oraz równowagę. Tym razem nadszedł czas na kolejny zmysł, wiecie jaki? Węch. Tym razem pani Asia Rogala zaprasza do stworzenia domowej pachnącej ciastoliny.

Ciastolina to rzecz, którą dzieci bardzo lubią w przedszkolu. Dzięki niej nie tylko doskonalą motorykę małą, ale także wyobraźnię podczas tworzenia niesamowitych kształtów i figurek. Poprzez samodzielne stworzenie takiej masy dodatkowo stymulujemy dotyk dzieci, a kisiel nada naszej ciastolinie niesamowitego, owocowego zapachu. Dzięki użyciu rzeczy znajdujących się w domu, jest całkowicie bezpieczna dla dzieci, więc nic się nie stanie, jeśli przez przypadek któraś z waszych pociech jej spróbuje. Możecie bawić się nią  tradycyjnie, bądź modyfikować zabawę, np. poprzez odgadywanie zapachu ciastoliny z zamkniętymi oczami.

W zależności od tego, w jakim kolorze i o jakim zapachu ciastolinę chcecie uzyskać możecie dodawać wszystkiego - galaretek, cynamonu, kurkumy, szpinaku! Wszystko zależy od Waszej pomysłowości. Zachęcamy do zabawy i przesyłania efektów Waszej pracy!😊📷



 


 

 

 

 

28.04.2020r. -WTOREK



Pomysł na dziś?  Pani Rita Dudkowska zaprasza do zabawy nakrętkami, klamerkami oraz farbami. Przygotowane propozycje utrwalają prawidłowy chwyt i rozwijają małą motorykę naszych przedszkolaków. Zapraszamy do zabawy z elementami terapii ręki 😊



 

 

 

24.04.2020r. -PIĄTEK

Dziś zapraszamy do zabaw paluszkowych, które są dobrą okazją do radosnej zabawy rodziców i dzieci. Pani Basia Trzcińska przygotowała dla Was propozycje zabaw o zwierzętach, jakich? Sprawdźcie sami  😊

 

 

To nie koniec propozycji na dziś. Dziś Pani Rita zaprasza na zabawę utrwalającą prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego. Do zabawy będą potrzebne klamerki do bielizny, które za pomocą kciuka, palca wskazującego i środkowego przypinamy do obrazka będącego odpowiedzią na pytanie. Przy okazji utrwalamy wiedzę na temat zwierząt z gospodarstwa. Powodzenia! 😊
 





 

  

 

23.04.2020r. -CZWARTEK


Dzień dobry Państwu! Dzisiaj Pani Asia Rogala proponuje króciutką zabawę naśladowczą. Ale nie będziemy pracować całym ciałem - tym razem naśladować będą tylko nasze rączki! Nie musicie przygotowywać absolutnie żadnych dodatkowych rzeczy. Rodzic z dzieckiem siadają naprzeciwko siebie i kładą dłonie na stole. Następnie rodzic pokazuje ruchy dłońmi, a zadaniem dziecka jest je naśladować. Zabawa ta doskonali motorykę małą, koncentrację uwagi na danym zadaniu oraz planowanie motoryczne. Możecie zamieniać się rolami - raz pokazuje rodzic, raz dziecko. Możecie śpiewać przy tym ulubione piosenki i poruszać dłońmi w rytm. Możliwości jest wiele! Liczy się kreatywność! Zabawa jest krótka, może trwać dosłownie kilka minut i możecie ją wykorzystać w przerwie między codziennymi aktywnościami. 😊




 

 

22.04.2020r. -ŚRODA


Dzisiaj pobawimy się trochę z temperaturą! Pani Asia Rogala przedstawia dwie zabawy pokazujące, jak można wykorzystać coś tak zwykłego jak kostki lodu. Dzięki tek zabawie dostarczamy dziecku stymulacji dotykowej, a dodatkowo ćwiczymy motorykę małą oraz percepcję wzrokową. Zabawy możecie w różnorodny sposób modyfikować, wszystko zależy od Waszej wyobraźni😊



 

 

 

 

 

21.04.2020r. -WTOREK 


Zapraszamy Was dziś do wspólnej zabawy w Rysowane wierszyki. Ta propozycja pani Agi Kolano sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka, doskonali koncentrację uwagi, ćwiczy pamięć i małą motorykę, usprawnia koordynację słuchowo-ruchową i wzrokowo-ruchową. Bawiąc się z dziećmi z wykorzystaniem rysowanych wierszyków pokażemy im również jak korzystać z instrukcji słownej, ale … przede wszystkim poprzez wspólne tworzenie miło spędzimy czas, sprawimy dzieciom i sobie wiele radości. Zachęcamy serdecznie 😊

Kartka, kredka lub ołówek

I nie mówię już „Nie umiem”
                               Bo wysłucham krok po kroku

Jak rysować wszystko wokół


 

 

 

 

 

16.04.2020r. -CZWARTEK

A może czas na zabawę sensoryczną, którą  sprawimy radość wszystkim członkom rodziny? Pani Aga Kolano proponuje przygotowanie kuli do kąpieli. To bardzo przyjemna, sensoryczna zabawa,  wymagająca niewielu składników, której efekt może stać się prezentem dla bliskich. Co do niej potrzebujemy?

- mąkę ziemniaczaną
- ulubione żele do mycia, mydła w płynie
- miskę
- folię spożywczą
- aby pięknie zapakować można użyć papilotki do muffinek i naklejki do dekoracji

Możemy przygotować kule dedykowane każdemu członkowi rodziny, wystarczy odpowiednio dobrać żel do mycia. Po wykonaniu i zapakowaniu kuli wręczamy ją mamie, tacie, bratu, siostrze, bliskim, z którymi mieszkamy. Przygotujmy kąpiel, w wodzie pojawi się piana, a obecność mąki ziemniaczanej pielęgnacyjnie wpłynie na naszą skórę.
Niech to będzie okazja do relaksu, tak teraz nam potrzebnego😊


 

 

 

 

15.04.2020r. - ŚRODA

Dziś zapraszamy Was do kuchni. Jak dobrze wiemy,  to co jemy wpływa na nasze zdrowie. Proponujemy zdrową i pyszną przekąskę. Pani Basia Trzcińska przygotowała smaczny i aromatyczny koktajl. Kto dołączy? Wykona podobny i wypije? Zachęcamy 😋





 

 

09.04.2020r. -CZWARTEK

Wspólne zabawy kulinarne zapadają w pamięć naszych dzieci. Zapraszajmy je do kuchni, niech towarzyszą nam podczas przygotowywania potraw, krojenia,  gotowania. Pieczenie  i dekorowanie wielkanocnych ciasteczek wydaje się wspaniałym pomysłem na przedświąteczny czas spędzony z całą rodziną, prawda?
Pani Aga Kolano prezentuje przepis na ciasteczka wykonywane co roku z dziećmi z grupy Tygrysków 💓 
Na początek instrukcja fotograficzna.  Ważne jest  zachęcenie dziecka do czytania jej wraz z Wami i wspólnego przygotowania potrzebnych produktów i akcesoriów.
Kolejna ważna czynność  to odmierzanie składników. Miarki to szklanka, łyżka, łyżeczka, opakowanie lub jego pół. Zróbcie jak najwięcej czynności wspólnie,  pozwalając dziecku na możliwą dla niego  samodzielność  🙂









A oto instrukcja filmowa





 

07.04.2020r. - WTOREK

 Pani Aga Kolano zaprasza do wspólnych zabaw paluszkowych. Potrzebujecie tylko siebie nawzajem. Siadacie obok siebie, obdarzacie się wzajemnie uwagą i powtarzacie treść rymowanek wraz z gestami. To stare zabawy, z wieloletnią tradycją, znane od pokoleń. Początkowo główna aktywność będzie należeć do Was drodzy rodzice, Wy (razem z panią Agnieszką)  recytujecie i ilustrujecie tekst Waszymi dłońmi, dotykacie dziecięcych paluszków, dłoni, pomagacie jeśli trzeba pomóc właściwie ułożyć palce. Najważniejsze abyśmy cieszyli się w trakcie tych zabaw, ze wspólnego kontaktu i wzajemnej bliskości. Prostota tych zabaw jest kluczem do spędzenia czasu w miły sposób. 
Bawiąc się w ten sposób poprawiacie u dzieci sprawność manualną, rozwijacie koncentrację uwagi,  pamięć słowną i ruchową  oraz umiejętności z zakresu  naśladowania i planowania motorycznego. Gotowi? Zapraszamy 😊  
 







PONIEDZIAŁEK 06.04.2020

Dziś propozycja zabaw ruchowych kształtujących mechanizmy planowania motorycznego, rozwój  koordynacji ruchowej oraz dostarczających bodźce dotykowe. Gotowi? Pani Asia Rogala zaprasza 😊



PIĄTEK 03.04.2020

Pani Aga Kolano zaprasza dziś na trochę inne zabawy matematyczne sprzyjające utrwalaniu umiejętności przeliczania i znajomości cyfr.
Przygotujcie:
- tacę z kaszą lub mąką (u mnie tym razem kasza manna)
- plastelinę
- farbę
- klocki
- talerz
- flamaster
- małe kartki z napisanymi wyraźnie cyframi



ŚRODA 01.04.2020

Dzień dobry w ten kwietniowy, prima aprilisowy poranek! 😊 Dzisiaj nie będziemy żartować, ale czarować! Był już dotyk... Był już smak... Na co teraz czas, jak myślicie?

Pani Asia Rogala przygotowała dla nas coś z pudełka... Wiecie co? 🤔 Magiczny świecący stół! Zabawy z nim nie tylko stymulują zmysł wzroku, ale również rozwijają koncentrację uwagi. W zależności od tego co wymyślicie - możecie działać na różne sfery! Dzisiaj przedstawimy Wam 3 propozycje zabaw. Zapraszamy!

Co będzie nam potrzebne?
  • przeźroczyste pudełko
  • nożyczki
  • taśma klejąca
  • folia aluminiowa
  • papier lub torebki śniadaniowe
  • lampki choinkowe (najlepiej w kolorze białym)

Pudełko wyklejamy folią aluminiową (stroną błyszczącą do wewnątrz). Wieczko pudełka wyklejamy papierem lub torebkami śniadaniowymi. Do środka wkładamy lampki choinkowe. Przy naszych zabawach najlepiej sprawdzą się białe, ale możecie użyć tych, które macie w domu i dowolnie modyfikować aktywności. Zamykamy pudełko, gasimy światło i... mamy nasz zaczarowany świecący stół! 😍

Zabawa 1
Wycinamy z krepiny kolorowe kółka. Następnie układamy po jednym kolorze w szeregu, a resztę rozsypujemy po pudełku. Zadaniem dziecka jest posegregowanie kółek według kolorów.

Zabawa 2
Wycinamy z krepiny kolorowe kółka, trójkąty i kwadraty. Wszystkie figury rozrzucamy po wieczku pudełka, a następnie markerem rysujemy na pudełku te trzy figury (spokojnie, da się je zmyć za pomocą zmywacza do paznokci - przetestowane). Zadaniem dziecka jest posegregowanie elementów ze względu na kształt.

Zabawa 3
Rozsypujemy po pudełku pompony oraz kamyki i ustawiamy dwa pudełeczka. Zadaniem dziecka jest posegregowanie przedmiotów - do jednego pudełka kamyki, do drugiego - pompony. 

Coś dodatkowego! 😀 Jeśli nie macie w domu białych lampek, możecie użyć jakiekolwiek koloru. Wtedy ciekawym pomysłem na zabawę może być np. rozsypanie mąki lub ryżu na wieczku i rysowanie po nich palcem. 

Mamy nadzieję, że uda Wam się podzielić z nami efektami Waszych działań!







PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

W każdym domu znajdują się owoce, prawda? Wykorzystajmy je do dwóch zabaw rozwijających umiejętność różnicowania dotykowego - zaprasza Pani Asia Rogala

Pierwsza zabawa nosi tytuł „Co to jest?” 🤔
Co będzie nam potrzebne?
1. pudełko
2. nożyczki
3. owoce i warzywa (dla młodszych dzieci mogą być tylko owoce lub tylko warzywa, starszym można utrudniać)
4. żel pod prysznic/ szampon, lub cokolwiek co podtrzyma nam wieczko pudełka
5. obrazki do warzyw i owoców, które przygotowaliśmy

W pudełku wycinamy dwa otwory tak, aby zmieściły się w nie ręce dziecka. Następnie ustawiamy pudełko przed dzieckiem (podstawiamy płyny pod wieczko, aby nam nie opadło, ale jednocześnie po to, aby dziecko nie widziało znajdujących się na stole warzyw i owoców). 🙂 Na pudełku układamy obrazki z warzywami i owocami. Zadaniem dziecka jest włożenie rąk przez otwory i za pomocą dotyku rozpoznanie, którego owocu lub warzywa aktualnie dotyka (jeśli nie mamy pudełka z wieczkiem, można użyć innego i zasłonić dziecku oczy). W zabawie mogą brać udział również dorośli. Możecie też zorganizować rodzinne zawody, kto odgadnie więcej przedmiotów! Używać możecie dosłownie wszystkiego – owoców, warzyw, przedmiotów codziennego użytku, zabawek! Wszystko zależy od Was! 😊






Pracowały nasze dłonie, czas na kolejny zmysł – SMAK! 😋🤗  
Druga zabawa nosi tytuł "Jaki to smak"
Co należy przygotować do zabawy?
1. bandamka/opaska do zasłonienia oczu
2. miski (liczba dostosowana do liczby owoców)
3. owoce oraz dopasowane do nich obrazki

Razem z dzieckiem nazywamy wszystkie owoce, dziecko samo może dopasować do nich odpowiednie obrazki. Następnie należy obrać owoce, pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do misek. Przed dzieckiem układamy obrazki owoców i stawiamy miski. Następnie zasłaniamy dziecku oczy i podsuwamy miskę z wybranym przez nas owocem (jeśli potrzeba, to pomagamy nadziać kawałek na widelec) i odkładamy miskę na miejsce. Dziecko próbuje owocu i stara się go nazwać lub wskazać na obrazku. Tę zabawę również można przeprowadzić w formie rodzinnego konkursu. Próbować można owoców, warzyw, a dla starszych dzieci można również dzielić smaki na słodki, kwaśny, słony i gorzki. 😊




PIĄTEK 27.03.2020

Dzisiaj Pani Aga Kolano zaprasza na zabawę z kaszą - połączenie ćwiczeń oddechowych i sensorycznych. Rozwijamy umiejętność panowania nad oddechem, umiejętność odwzorowywania oraz dostarczamy bodźce dotykowe.
Potrzebujemy:
1. naczynie z kaszą (manna, kukurydziana - jaką macie w domu).
2. karteczki z obrazkami, symbolami, literami
3. słomka do napojów
Przygotowujemy małe karteczki, na których rysujemy proste obrazki, symbole lub litery. Do płaskiego naczynia wsypujemy kaszę, pod warstwą kaszy ukrywamy obrazek. Zadaniem dziecka jest odkrycie obrazka, dmuchając przez rurkę, a następnie narysowanie tego, co odkryło.
Miłej zabawy 🙂



CZWARTEK 26.03.2020
 
Dziś Pani Asia Rogala zaprasza na zabawę sensoryczną, stymulującą zmysł dotyku, koordynację wzrokowo ruchową, poprawiającą sprawność małych rączek i paluszków.
Czego potrzebujemy?
1. Woreczek strunowy
2. Żel pod prysznic/szampon
3. Kamyczek/koralik, jeśli nie ma nic takiego, to nada się również cukierek 😊
4. Nożyczki, taśma, kartki, flamastry, wyobraźnia!
Napełniamy woreczek żelem pod prysznic i umieszczamy w środku kamyk. Zamykamy woreczek, zabezpieczając go taśmą klejącą, aby nic nam się nie rozlało. Na kartkach rysujemy labirynty, ścieżki, ulice - co tylko przyjdzie nam do głowy, a paluszkiem dzieci próbują pokonać daną drogę! 😊










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz